Arama Kutusu

GRATİS BEE BEAUTY SUN | GÜNEŞ KORUYUCU ÜRÜNLERİ KULLANMALI MI?

gratis-bee-beauty-sun-gunes-koruyucu-urunleri-kullananlar-blog
gratis-bee-beauty-sun-gunes-koruyucu-urunleri-kullananlar-blog


GRATİS BEE BEAUTY SUN | GÜNEŞ KORUYUCU ÜRÜNLERİ İÇERİK OLARAK CİLTTE NE ALEMDE?


Güneş koruyucular arasına Gratis, kendi markası Bee Beauty ile girdi. Girdi girmesine de kullanmalı mı? Almalı mı? Ciltle arası nasıl olur? Uzun vadede kar mı sağlar, zarar mı bırakır? Tüm bu soruları bu blog yazımda bulabilirsiniz.





Kişisel bakım kozmetik zinciri Gratis, kendi markalarını da raflarında satmakta. Yıllar önce Bee Beauty ürünlerini sırf merakımdan deneyip fena bulmamıştım. Hatta bir iki tanesini bitince tekrar almıştım. Bu sefer de ben satın almadan Gratis, Bee Beauty Güneş Koruyucu ürünlerini gönderdi. Keşke duş jeli, sabun falan gönderseydi diyorum. Çünkü güneş kremleri benim adeta uzmanlık alanım ve hassas olduğum bir mevzu. Gratis'i ne kadar sevsem de, ürünler hakkında gerçekçi olmayı öteleyemem. Bu yüzden çöpse çöp, mükemmelse mükemmeldir. Birçok firma, kötü yorumlarımdan ötürü basın gönderileri listesinden beni çıkarttı. Aslında markalar da değil, onların bağlı olduğu ajansın "sösyöl mödyö yönötöcü" 96'lı kızları bu durumun arkasında. Biliyorsunuz, yeni mesleklerden birisi; "content creator" ve "sosyal medya uzmanı". İşsiz işlerinin yeni vuku bulmuş halleri. "Hürriyet yazar kafe yazarı" nı da eklemeyi unutmayalım.


Minik isyanlarımın gölgesinde Bee Beauty Güneş Koruyucu 'larına geri dönersek, hafif eleştiriden ağıra doğru gideyim. Markanın ideolojisi, ucuza kaliteli ve kullanılabilir kozmetik ürünleri piyasaya vermek. Gratis de Türkiye'nin en iyi markalaşmış kozmetik zinciri dehası, haliyle satışları da ister istemez olacak. Almanya'da, İsrail'de orada burada fason üretim yapılsa gerek, bir ürününde İsrail yazarken bir ürünün de Almanya belirtilmiş. Ambalajlarına bakıldığında gayet güzel, gayet trend. Güneş deyince zaten insanın aklına sarı ve turuncu renkleri gelir. Cilt bakımında mavinin, bronzluk deyince kahverengi gelmesi gibi. Markalar da renk oyununa bu konuda büyük imtina ederler. Çünkü raflar arasında dolaşan size, bir çırpıda satın almayı ikna ettiren büyük ölçüde ürünün ambalaj dizaynı ve rengidir. İlkel beynimizindeki satın alma butonu renklerle çok ilişkilidir.




Ürünlerin arkasında Türkçe kullanım açıklaması da mevcut. Ürünlerin ambalaj kalitesi kötü değil. Hatta itiraf edeyim ki, Cyrene 'den iyi. Ama bir Avene, Bioderma, La Roche Posay değil tabii. Ürünleri kullandığımda inanılmaz bir kokuyla perçinlendim. Daha önce hiçbir güneş koruyucu beni bu kadar tıkamamıştı. Şu ana kadar sayısız markanın sayısız güneş kremini kullanmış biri olarak bu durumu yadırgadım. Bu arada, şu anda bu yazıma Can Bonomo "Kal Bugün" şarkısı eşlik ediyor. İlk çıktığında Can Bonomo'yu pek sevmezdim. Ama son zamanlarda Twitter'daki cesur şövalyeliği ve "haşırt to attack" tarzındaki cevapları çok hoşuma gitmeye başladı. Bu şarkısı da gayet tatlıymış, her ne kadar yazı yazarken Türkçe şarkılar dinlemeyin diye sevgili creative uzmanlarımız uyarsa da, kahvemle yarattığı hoş dengeyi (bu seferlik) bertaraf edemeyeceğim.


gratis-bee-beauty-sun-gunes-koruyucu-urunleri-yorumlari-blog
gratis-bee-beauty-sun-gunes-koruyucu-urunleri-yorumlari-blog

Bir üstteki fotoğrafta, bu ürünler geldiğinde Jose Saramago'nun Körlük kitabını okuyordum. Şimdi anlıyorum ki rengiyle uyum yakaladığımı sandığım bu karede müthiş bir uyumsuzluk söz konusu olmuş. Çünkü ürünler tırt, kitap ise zirve içerikte. Gerçi fotoğraf çekimlerinde sadece görsel kompozisyona dikkat ediyorum, bir anlam yakalamanın peşinde değilim. O değil de, bu müthiş kitabı mutlaka okumalısınız. Kurgusu bir harika. Kör boşlukta aydınlanmanızı sağlıyor. Bee Beauty ürünlere geri dönecek olursam, nahoş kokusunu es geçerek yarattığı etkisinden artık bahsetmeliyim. Cildi beyaz bırakıyor. Bu beyazlık pek dert edilecek süre bulmuyor, biraz vakit geçince yok oluyor. Evet matlaştırıcı özelliği var ve hemen hızlı emilmesinde de doğruluk payı var. Bunlar iyi yanları. Ama esas mevzuya ve en önem vermeniz gereken kısma, cilt bakımında katkısına  geleyim.


Yahu bunlar alkol içeriyor. Güneş koruyucu kremde alkol??? Parfüm zaten ucuz ürünlerde Allah'ın emri, o da var. İyi de bu delilik. Alkol olan güneş koruyucunun cildinize gerçekten iyi etki bırakacağını mı düşünüyorsunuz? Anlık etkilerle cilt kalitesi ölçülmez. Onu zaten makyaj ürünlerinin çıkardığı bakım ürünleri de yapıyor. Önemli olan cilde gerçekten etki eden ve uzun sürede kalitesini koruyan ürünler kullanmaktır. Alkol ve cilde zararları diye googlelarsanız eğer, duruma daha ciddi yaklaşırsınız. Çünkü ciddi derecede kaçınmamız gereken bir içerik. Alkol varsa, o isterse 3.500TL değerindeki ürün olsun, isterse tüm ünlü bloggerlar/youtuberlar kullansın, bildiğiniz çöp.




Her alkol kötü değildir, kimyada iyi alkol ve kötü alkol vardır. Tıpkı kolesterol gibi. Her kolesterolü olan insanın vahim durumda olmaması gibi. İyi kolesterol mü, kötü kolesterol mü diye belirlenir. Ama Gratis Bee Beauty güneş ürünlerinde kötü alkol var. Bu ne demek oluyor? "Kaç. Alma. Bırak."  anlamına geliyor. Cilt için binlerce seçenek var yahu, hangi zamandayız artık? Ne diye kötü içeriklere para veresin? Cildine kötü etkiyi uzun vadede sana hediye diye bırakır. Alkol diyorum, parfüm diyorum, nokta. Blog ve instagram'daki bu ürünü kullanıp tanıtanların (ben dahil), Gratis'in kendi gönderimidir. Şu ana kadar bu ürünler hakkında kötü yorum okumadım. Daha yumuşatayım, denk gelmedim diyeyim. Eğer o yazılara kanıp satın alma gafletinde bulunduysanız, haklarınızı koruyarak geri iade etmeniz cildinizin faydasına olacaktır.


Güneş koruyucu kremleri çok kafa yoracak bir mevzu değil. Para harcamaya da çok gerek yok. En kararsız insana bile tek önerim dermokozmetik ürünlere yönelip kurtulmasıdır. Avene, Bioderma, La Roche Posay bu konuda uzman 3 isim. Hem fiyatları makul, hem etkileri geçerli not alıyor. Zaten doktora da gitseniz, ya bu üçünden birini ya da buna benzer yine dermokozmetik başka markayı önerecek. İlla bilinen kozmetik markası olsun isterseniz de, son zamanlarda yeni içerikleriyle hoşuma giden Clinique var. Hiç değilse paranız daha emin kozmetiğe gider.


Daha ne diye cilt kaliteni yavaş yavaş bozmaya meyil edecek olan zararlı alkol içerikli Bee Beauty kullanasın? der, noktalarım.

Ben gidip de bu ürünü satın almazdım. Satın almayacağımı ve paramın ziyan olacağını size de önermem.


* Tanıtım Ürünüdür.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder