Arama Kutusu

Extra Saf Hindistan Cevizi Yağı Cilt ve Saç Bakımı Kullanımında Mucize mi? Nasıl Kullanılır?

hindistan-cevizi-yagi-nasil-kullanilir
hindistan-cevizi-yagi-nasil-kullanilir

Extra Saf Hindistan Cevizi Yağı Cilt ve Saç Bakımı Kullanımında Mucize mi?
Extra Saf Hindistan Cevizi Yağı Nasıl Kullanılır? 

Jarrow Formulas Extra Virgin Coconut Oil


Tropikal bir tatil gibi kokan Hindistan Cevizi Yağı'nın popülerliği ve kullanım alanları gün geçtikçe büyüyor. Yemeklerde de kullanabilirsiniz saç & cilt bakımınızda da! Resmen mucize bir yağ. Eğer gerçek bir bakıma adım atmak istiyorsanız ve benim nasıl kullandığımı merak ediyorsanız, bu yazıyı sonuna kadar okumanızı öneririm. Uzun zamandır Hindistan Cevizi Yağı hayranıyım. Güzellik bakımımda harikalar yaratan Hindistan Cevizi Yağı'nın tüm detaylarını, ne amaçla ve nasıl kullandığımı bu yazıda derledim :




hindistan_cevizi_yagi_nasil_kullanilir_cilt_sac_bakiminda_kullanim_sekilleri
hindistan_cevizi_yagi_nasil_kullanilir_cilt_sac_bakiminda_kullanim_sekilleri

Hindistan Cevizi Yağı başlı başına sağlıklı bir tercih. Sağlığa faydaları çok fazla. Vücuda çok besleyici olan ve ayrıca antibakteriyel & antimikrobiyal özelliklere sahip özel yağ asidi türlerini ihtive eden Hindistan Cevizi Yağı ile ilk kaynaştığımdan beri bu güzellik iksirini hem cilt hem saç bakımımdan mahrum etmedim. Çünkü tüm kozmetik serüvenim boyunca kullandığım en güzel ve etkili olan özelliklere sahipti. Kozmetik dünyasındaki çoğu saç ürünü aynı zamanda sağlığa zararlı olabilecek farklı bileşenleri içerdiği için aslında bakım yaparken bir yandan da saçınıza ve cildinize ister istemez zarar verir. Ticari saç bakım ürünlerindeki sert kimyasallar saçlarınızı düz, kuru ve olduğundan daha hasarlı bırakabilir. Belki bunu ilk an fark etmezsiniz ama bir süre sonra saçlarınızın hali sizi daha da üzebilir. Güvenli, doğal, hiçbir zararı olmayan bir bakım ürününü yani Hindistan Cevizi Yağı'nı saç bakım ritüelinize eklemek çok etkili ve mantıklı bir karar. Tabii alerjisi veya tepkisi olan kullanmamalıdır. Saç tipiniz çok özelse veya farklı sağlık sorunları varsa da kullanmamanız gerekli. Bu tarz imtina isteyen taraftaysanız, hassasiyetinizi lütfen test edin.


Çok yönlü olduğu için sadece güzellikte değil farklı alanlarda da kullanabilirsiniz. Gıdasal yönüyle azar azar kullanıldığında çok lezziz ve sağlıklı bir hava veriyor, özellikle evde yapılan sağlıklı aburcubur tariflerinde rahatlıkla kullanılabilir. Ama ben bu güzelliği yemekten ziyade, güzellik bakımıma adıyorum. Çünkü mükemmel bir bakım ürünü. Saçınızın daha uzun, daha kalın ve daha hızlı büyümesine yardımcı olan en doğal yolu size sunuyor.


Saçların canlılığı, tükettiğiniz su miktarıyla çok alakalı. Su tüketiminiz azsa bırakın cildinizi, saçlarınız da cansız ve mat gözükür. Bunun üzerine sağlıksız yemekler, ambalanmış paketli yiyeceklerin fazla tüketilmesi, şekerin kendisi ve şekerli gıdaların yarattığı bağımlılığa kapılmak, reklamlarıyla sizi heveslendiren ama gerçekten gereksiz kimyasallarla donatılmış şampuanlar, şehir hayatının kaçınılmaz hava kirliliği, stres gibi benzeri etmenlerden kaynaklı saç dökülmesiyle sonuçlanabilir.


Hindistan Cevizi Yağı Nasıl Isınır / Sıvılaşır?



Oda sıcaklığında sıvı hale geçtiği için (76 °F / 24 °C), ben genelde buzdolabında muhafaza ediyorum. Kullanmak istediğimde ambalajından bambu kaşıkla bir miktarını bir kaba alıyorum. Katı hali kapta eridikten sonra saç ve cilt bakımımda kullanmaya başlıyorum. Genelde kullanmadan çok önce çıkardığım için benim için katı yağı eritmek öyle dert olmuyor. Ama siz bunu yapmıyorsanız daha hızlı erime yöntemine terfi edebilirsiniz. Hindistan Ceviz Yağı 'nı mikrodalgada eritmek veya doğrudan yüksek ısıya maruz bırakmak onun yağ kalitesini düşürebilir. Bunu sıcak su ile yapmak en doğru yöntem olarak önerilmekte. Yani nasıl?

Genişçe bir cam kaseye sıcak suyu koyun. Metal kaşık değdirmeden, kullanacağınız miktarı aldığınız Hindistan Cevizi Yağı'nı daha ufak bir cam kaseye alın. Yağ dolu mini kaseyi, sıcak su dolu daha büyük kasenin içine yerleştirin. Böylece yağ kendiliğinden erimiş olur.

hindistan_cevizi_yagi_nasil_kullanilir_cilt_sac_bakiminda_kullanim_sekilleri
hindistan_cevizi_yagi_nasil_kullanilir_cilt_sac_bakiminda_kullanim_sekilleri


Hindistan Cevizi Yağı'nı Kuru mu Nemli mi Saçta Kullanmak Gerekiyor?



Saç bakımında ağırlıklı olarak hem maske şeklinde hem de duştan sonra nemlendirici olarak uyguluyorum. Eğer hazırlanmak için acelem varsa, saç şekillendirici ürünlerimden faydalanıyorum ama eğer vaktimi daha akıllıca kullanmayı başardıysam hindistan cevizi yağını mutlaka tercih ediyorum. Bunun nedeni yağ olduğu için duş sonrası kullanmanın biraz zaman alması. Kuru saçlara da uygulayabilirsiniz ama unutmayın, gerçek bir bakım adına Hindistan Cevizi Yağı en iyi sonucu nemli saçlarda veriyor. Nemlilik, etkiyi ve yağın yayılımını daha çok destekliyor.


Hindistan Cevizi Yağı 'nı Günlük Saç Bakımında Kullanımını Nasıl Yapıyorum?



Günlük kullanımda, saçlarım uzun olmasına rağmen, sadece çeyrek çay kaşığı ölçüsünde Hindistan Cevizi Yağı'nı avuç içlerime alıp az miktarda ısıtarak ellerimle saç uçlarıma hafifçe ovarak uyguluyorum. Eğer bunu hafif şekilde yaparsanız saçınızı yağlandırıp ağırlaştırmaz. Isıl işlemleri kullanıyorsanız bu evreden sonra kullanabilirsiniz. Böylece en doğal ısı koruyucusunu elde etmiş olursunuz. Eğer kıvırcık saçlıysanız, bunu günlük olarak kullanmanızda fayda var. Çünkü kıvır kıvır saçlıların en şikayetçi olduğu mevzu, saçları yeterli nemlendirememek. Kıvırcık saçlılarda karışıklarla uğraşmak için verdiğiniz günlük savaşı, bırakın Hindistan Cevizi Yağı versin. Hem bu konuda etkilidir hem de saçları yumuşatma konusuda. Kullanılacak miktarı için saçlarınızın uzunluğu kadar gürlüğünü de baz almalısınız. Miktarını kendinize göre birkaç kullanımdan sonra ayarlayabilirsiniz.


Hindistan Cevizi Yağı ile Saç Şekillendirmeyi Nasıl Sağlıyorum?


Yaz zamanlarında tuzlu saç görünümünü çok sevdiğim için tuzlu karışım olarak bir şişede spreyliyorum. Bunun için marketlerde satılan deniz tuzu, su, aloe vera jeli ve hindistan ceviz yağını bir şişede karıştırıyorum. Oda sıcaklığında olduğu için zaten yağ sıvı hale dönüşüyor ve bu da saçlara uygulama kısmını pratikleştiriyor. Bununla ilgili Pinterest'te çok fazla tarif var ama ben ölçüsüz kullanıyorum. Yani saçlarımın durumuna göre şekil alıyorum. Eğer fazla bakıma ihtiyacı olduğunu düşünürsem, denizden güneşten yıpranmışsa yağ oranını biraz arttırıyor, eğer saçlarımın yapısını beğenip sadece stil vermesi amacıyla kullanıyosam tuz oranını arttırıp yağ oranını düşürüyorum. Bundan tamamen saçınızın uzunluğu ve bakıma ne kadar ihtiyaç duymasına göre ölçülerini ayarlamanızı öneririm. Öylesi, tam istediğiniz etkiyi daha kolay verir.


hindistan-cevizi-yagi-nasil-kullanilir-blog
hindistan-cevizi-yagi-nasil-kullanilir-blog


Hindistan Cevizi Yağı ile Esaslı Bir Saç Bakımını Nasıl Yapıyorum?


Maske olarak uygulamak için de uzun süre evde geçireceğim günü seçip, genelde 2 / bazen 1 yemek kaşığı kadar yağı saçlarıma yediriyorum, saçlarımı bir topuz tokasıyla topluyorum ve en az 2-3 saat boyunca boneli şekilde bekletiyorum. Yemek kaşığı derken ölçü olarak bahsettim, bu tarz yağları almak için mini bambu kaşıklarını kullanıyorum. Metal eşyaları yağlarla kullanılmaması gerektiği kulağımda küpedir. Yağın saçlarda uzun süre kalması en makbul olanıdır. Uzun sürelere meydan okursanız ne âlâ. İlk sürdüğüm zaman, 10-15 dk kadar saç derime masaj yapıyorum ki kan dolaşımı hareket geçip en yüksek verimli etki sağlansın diye. Eğer kepek, kaşıntı gibi saç sorunlarınız varsa bu aşamayı asla atlamayın. Bu sorunlarla baş etmede de çok güzel etki veriyor. Birçok kepek etkili şampuandan daha şaşırtıcı fark yaratıyor, benden demesi. Hindistan Cevizi Yağı'nda doğal olarak bulunan vitaminler ve esansiyel yağ asitleri, kafa derisini besler ve kıl köklerinden sebum oluşumunu gidermeye yardımcı olur. Ama saç derisi her zaman her ürüne iyi karşılık vermez. Bu tarz yağları doğrudan kafa derisi üzerine uygulamak olumsuz etkilere de sebep olabilir. Bu yüzden dikkatli ve test ederek uygulamanızda fayda var. Yağı uyguladıktan sonra mutlaka bir saç bonesi takıyorum ki yağ etrafa minimum bulaşsın. Saç bonelerini kozmetik marketlerinde ucuz fiyata bulabilirsiniz. Eğer bir bone satın almak istemiyorsanız, saç havlunuzdan da yardım alabilirsiniz. Bazen üzerine saç kurutma makinesi tutuyorum ki sıcaklıkla daha iyi nüfuz etsin. Sonrasında duşa girip saçlarımı arındırıyorum.


Eğer en iyi sonucu almak istiyorsanız, yatağınıza çarşafınıza bulaşmayacağından emin olup, yağlı saçları bir güzel sardıktan sonra minik tel tokalarıyla havluyu tutturmak ve gece boyu öylece kalmak. Havlu yerine giymediğiniz ama temiz olduğunuzdan emin olduğunuz bir tişört de kullanabilirsiniz. Parlaklık, yumuşaklık, kolay saç açma özelliği katması ve en güzeli tüm bunları doğal haliyle bunu sağlaması benim için harika bir özellik. Saçlarım uzun olduğu için önceden bakımında genelde kozmetik ürünlerinden yardım alıyordum. Hindistan Cevizi Yağı ile ilk tanışmadan evvel bu yağı içeren kozmetik ürünleri favorimdi. Hatta, yıllar önce hindistan cevizi yağı ne bu kadar popülerdi, ne de bu kadar marka satışını yapıyordu. Fakat edindiğim bakım konusunda edindiğim bilgiler ve yaptığım araştırmaları beni hep Hindistan Cevizi Yağı'na yönlendiriyordu. Saç teline en iyi ve net şekilde girebilen tek yağ oluşunu ve bu sayede saçları uzattığını, gürleştirdiğini, daha dolgun ve daha parlak şekilde bakım yaptığı vs vs vs bir sürü iyi özelllik kazandırdığını okudukça sevgim daha da artmaya başladı. Doğal ürünleri kullanmayı seviyorum ama bu tarz ürünlerin bir handikabı var. Sürekli ve yılmadan kullanmalısınız ki bu şekilde neticesini daha sağlıklı gözlemleyebilirsiniz. Kozmetik dünyasında vaatleri Mars'a kadar uzayan sloganlar yerine doğal ürünlerden yanaysanız, o halde bakım süreçlerinize daha itinalı yaklaşmalısınız. Yani bu demek oluyor ki, daha sık ve düzenli şekilde bir ritüel uygulamalısınız. Hindistan Cevizi Yağı yapısı gereği, diğer yağların yapması mümkün olmadığı şekillerde saç folikülüne en iyi nüfuz ettiği tespit edildi ve bu nedenle saçlar için düzenli kullanıldığında saçları, nispeten hızlı bir şekilde uzattığını fark ediyorsunuz.



Yağlı Saçlar Direkt Olarak Hindistan Cevizi Yağı'nı Kullansın mı?



Yağlı saç tipindeki insanlara daha fazla yağ kullanın dediğinizde bu pek hoşlarına gitmez. Çünkü yağlı olan yapıya daha fazla yağ ekleme fikri kulağa çok mantıklı gelmez. Ancak yararlı yağları bellirli oranlarda kullanmak yağlı tipleri sandığı gibi daha fazla yağlandırmaz. Bu tarz bir endişe yaşıyorsanız size önerim, bal ile beraber kullanmanız. Bu sayede harika bir denge yaratabilirsiniz. Bal demişken, Bal Bir Güzellik Ürünü Olarak Kullanılabilir mi? konulu blog yazımda kozmetikte bal kullanımına değinmiştim. Ona da bakmanızı tavsiye ederim. Çünkü bal aynı zamanda hindistan cevizi yagini saçlar için daha da faydalı hale getirir.



Hindistan Cevizi Yağı'nı Saçlarımdan Nasıl Arındırırım?



Ev yapımı saç maskeleri, bakım kürleri yapmak iyi güzel ama bu yağ saçlardan başlardan nasıl çıkacak, nasıl güzel bir arınma sağlanacak diye endişe duyuyorsanız size tam 3 önerim var. Saçınızı yağladınız, bir güzel beklediniz ve sıra duşta onu arındırmaya geldi. Öncelikle size tecrübeyle sabit önerim, ilk şampuanınızı kuru yapın. Yani duşa girdiğinizde saçınızı ıslatmayın ve şampuanınızı kuru kuruya saçınıza uygulayın. Böylece su ile yağı buluşturmadan temizliğe başlıyorsunuz ve inanın bu daha güzel bir arındırma başlangıcı oluyor. Sonrasında ise ikinci şampuanı kullanabilirsiniz. Çok sık duş aldığım için ben artık normal hallerde 2. şampuanlama işleminden kendimi uzakta tutuyorum. Ne yazık ki tipik bir Türk'ün şampuan kullanma alışkanlığı 2 kere olduğu için ben de bu alışkanlıkla büyütüldüm ama değiştirmeye çalışıyorum. Çünkü 2 şampuan saçlara gereksiz. Tek şampuanlama en iyisi. Bu tarz özel kürler yaptığınızda iki kere kullanabilirsiniz, onun haricinde teke düşürmenizi öneririm. Ayrıca şampuanınızın sülfat içermemesine dikkat etmeyi ihmal etmeyin. Bakım yaparken harcadığınız emeği adi sülfat deterjanları yok etsin istemezsiniz, değil mi? İkinci önerim ise kil. Ben oldum olası kil hayranıyımdır. Kili her aktarcıdan almam, güzel beyaz bir kil her yerde satılmıyor. Aldığım zaman ise hem ciltte hem saçta kullanırım. Ciltte kullanımı kolay ama saçta kullanımı zahmetli. Bu yüzden saçlarda nadiren kullanırım. Bu tarz yoğun yağlı bakım yaptığım zamanlarda kilden destek alırım zira arındırması pek şahane. Üçüncü önerim ise bal. Balın temizleyici ve nemlendirici özelliğini duşta saçıma ve cildime kullanmayı pek seviyorum. Özellikle yeni nesil kolay kullanım şişedeki ambalajlı olanlar tam banyoya at-kullan ürünü. Gıda olarak da balın şifası çoktur ama özellikle bakım konusunda en doğal mucize isimlerden birisidir. Üstelik aynı etkiyi vermeye çalışan birçok kozmetik ürününden daha uygun fiyata geliyor.



Hindistan Ceviz Yağı'nı Bakımda Daha Nasıl Kullanabiliriz?



Vücutta oluşan pul pul deri görüntüsünde bakım adına, tırnakları daha sert hale getirmek için kütikül kremi olarak, doğal koruyucu yanı ile dudak balsamı şeklinde, kurulaşmaya eğimli dirseklerde, zor çıkan rimel ve eyelinerlar gibi makyaj temizliğinde, az miktarıyla yüz ve göz nemlendiricisi görevinde, gün sonunda şımartılmak için masaj yağı halinde ve topuk çatlaklarının giderilmesinde destek mahiyetli olarak kullanabilirsiniz. Sıvı el sabunundan diş macununa, egzama azaltısından yüz maskelerine ve hatta çay ağacı yağı ile beraber doğal formüllü böcek savarına kadar pek çok farklı şekillerde kullanabileceğiniz tarifler Pinterest'in güzide paylaşımlarında mevcut. Birkaç tanesini uygulayıp içinize sinenle farklı şekillerde devam edebilirsiniz.


blog_hindistan_cevizi_yagi_nasil_kullanilir_cilt_sac_bakiminda_kullanim_sekilleri
jarrow-formulas-extra-virgin-coconut-oil


Hindistan Ceviz Yağı'nın Kalitelisini Nasıl Seçebilirim?


%100 saf, soğuk preslenmiş, sertifikalı ve extra virgin (bu çok önemli bir kriter) özelliği ile Jarrow Formulas markasını, Iherb sitesinden temin etmiştim. Öyle sevdim ki bir tane daha yedekledim ve dehşet memnunum. Hem güvenilir, hem kaliteli, hem de uygun fiyatlı oluşuyla benim için bulunmaz hint kumaşı değerlisinde. Yerinizde olsam "extra virgin" ibareli olmayanlardan uzak dururum. Bu tarz en saf ve organik haliyle sertifikalanmış yağları düzenli kullanırsanız göreceksiniz ki saçlarınızın ışıltısını ve yapısını inanılmaz iyileştiriyor. Cildinizin ve saçlarınızın Hindistan Cevizi Yağı'nı nasıl işlediğini bilene kadar, küçük bir miktar kullanın ve nasıl/ne oranda tepki verdiğini gözlemleyin. Eğer iyi sonuçlar alıyorsanız bu iyi haber, artık en etkili bakım ürünü elinizin altında demektir. Pahalı kuaförlerdeki derin kondisyon vaat edilen saç maskelerini keyfinizi için devam ettirebilirsiniz tabii ama bu harika kokulu yağın yaptıklarını hafife alırsanız çok şey kaçırırsınız, benden demesi. 💞


Mini Tüyo : Bu arada, saçınıza ola ki sakız yapıştığında veya çocuğunuzun başına bu iş geldiğinde, bilin ki en iyi temizleme yolu Hindistan Cevizi Yağı. Sakızı saçtan çıkarmak için bir parça yağdan alın, sakızın etrafına ve üstüne sürün ve bekletin. Daha sonra ince bir dişli bir tarakla aşağı doğru sakızı ittiğinizde hooop çıkacaktır.


4 yorum:

  1. Ben bir ara hindistancevizi yağını birkaç damla ylang ylang yağı ile karıştırmıştım ve duştan sonra saçlarıma sürüyordum. ay ne hoştu kokusu ya :)J

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne güzel :) Devam etmeni öneririm şekercim, ne varsa doğal bakımda var, gerisi tırt

      Sil
  2. Böyle bir yazıya ihtiyacım vardı o kadar çok öven oldu ki çok teşekkürler çok detaylı bir tazı olmuş güzelnoktalara değinmişsiniz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, mutlaka bir tane edinin derim, güzellik iksiri resmen, uzun vadede sonuçları daha net anlaşılıyor :)

      Sil