Arama Kutusu

Kozmetikte Bilinçlenelim : Kimyasal Göz Makyajı Temizleyicilerine 5 Doğal Alternatif

kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif
kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif

Likit fondötenler, toz toz pudralar, kapatıcılar, bronzerlar, allıklar, aydınlatıcılar, kaş pomadları, maskaralar.... Yüzünüze her gün döke saça kullandığınız bu kozmetik yığınından, aynadaki görüntünüzün ve Instagram'daki vitrininizin hoşuna gidiyor olabilir ama cildinizin havayla iştrikanı hunharca kestiğiniz için ona zarar veriyorsunuz. Belki de her gün bu kadar yoğun makyaj yapmıyorsunuzdur ama biliyorsunuz, no-makeup makeup bile kendi içinde en az 4-5 ürünü istiyor. Bir ruj, bir maskara, ince bir eyeliner bana yeter deseniz bile makyajınızı gün sonunda temizlemeniz gerekiyor. Hem de çok iyi bir şekilde. Makyaj temizleyici ürünler makyajı çıkartıyormuş gibi görünebilir ama kalıntılar hala göz çevrenizde, yüzünüzün çeşitli bölgelerinde kalıyor. Sonra göz iltihaplarıyla uğraşırken, cildinizin matlığından gidiyor diye serzenişlerdeyken kendinizi bulabilirsiniz.

"Kozmetikte Bilinçlenelim" yazı dizimde bu sefer sizlere kimyasal göz makyaj temizleyicilere inat 5 doğal alternatifi derledim :



kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif
kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif


İnatçı makyaj ürünleriyle gün sonunda, özellikle bir an önce uykuya dalmak istediğiniz günlerde (benim için bu günler her gün) pek iyi anlaşamayabilirsiniz. Gözlerinizi zor açık tutuyorken bir de onları temizleme zahmeti gözünüzde büyüyebilir. Bilhassa da waterproof olup tüm güne inat orada duran makyaj ürünlerini çıkartmak daha meşakkatlidir. Eğer işe yaramayan bir göz makyaj temizleyiciniz varsa işiniz daha zor. Kirleri çıkartsın diye cildinize kuvvetli şekilde haşur huşur davranırsınız, uzun süre bu şekilde işlem yaptığınızda cildinizin hasar aldığını fark etmezsiniz bile.


KİMYASAL GÖZ MAKYAJ TEMİZLEYİCİLERİNDEKİ KÖTÜ GERÇEKLER : 



Makyaj çıkarıcılar artık bugün her markada her kozmetik mağazasında her online sitede satılmakta. Göz makyaj temizleyicilerinde en yaygın 2 kategori var.

1- Su Bazlı Göz Makyaj Temizleyiciler

2- Yağ Bazlı Göz Makyaj Temizleyiciler

2.si olan yani yağ bazdakiler daha iyi iş çıkartır çünkü kalıcı makyajı temizlemek için genelde formüle edilir. Fakat piyasadaki bu kimyasal göz makyaj temizleyicilerinin problemi, tıpkı satıştaki çoğu marka cilt bakımı ve kozmetik ürünlerinde olduğu gibi, potansiyel olarak tahriş edicidir. Uzun süre kullandığınızda gözle görülür olmasa dahi cilt kalitenizi bozan etken maddeleri içerir. Hatta bazı sentetik maddeler anında ters etki verebilir.

Paraben dosyası malum, bugün kozmetik içerikleri hakkında fazla bilgisi olmayan bir insanın bile dilinde. Kendi adıma parabane öcü bakmıyorum ama onun zararlarını da bertaraf etmiyorum. Methylparaben, butylparaben, propylparaben gibi paraben çeşitleri makyaj temizleyicileri içinde bol bol var. Eğer bunlar olmazsa, koruyucu olarak başka bir isimle koruyucu kullanılır. Koruyucu kullanılması şart, çünkü o olmazsa kozmetik ürünleri rafta uzun duramaz. Parabenler, vücuda absorbe olurken östrojeni taklit edildikleri var sayılıyor. Bu ne demek oluyor? Östrojen tarafından kontrol edilen önemli vücut süreçlerinin idame ettirilmesini ve düzenlenmesini etkileyebilir demek oluyor.

Fenoksietanol, kozmetik ve cilt bakım formüllerinde koruyucu madde olarak yaygın olarak kullanılan başka bir kimyasaldır. Paraben gibi Fenoksietanol de oldukça şüpheli güvenlik derecesine sahiptir. Özellikle dünya çapında ağırlığı olan FDA (Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi), fenoksietolün maruziyetinden kaynaklanabilecek olası sağlık risklerine uzun süreli olarak uyarılarda bulunuyor.

Stabilizatörler, renklendiriciler, yüzey aktif maddeler, koruyucular ve diğer katkı maddeleri eklenerek oluşturulan bileşenler cildi rahatsız eder ve zaten bir çoğu da kanserojen maddeler olarak tanımlanır. Ne kadar hoş değil mi?


GÖZ MAKYAJ TEMİZLEMEDE DOĞAL ALTERNATİFLER :


Kötü içerikli ve makyajı doğru dürüst çıkarmayı bile başaramayan piyasadaki göz makyaj temizleyicilerinin ortak bir noktası vardır : para kazanma endişesi. Muhteşem etkili ve çok daha ucuz alternatifleri ile bunları kolayca yer değiştirebilirsiniz. Böylece gözlerinize hem iyilik yapmış, hem de reklam aldatmacasına kanmamış olursunuz. Tek yapmanız gereken, kendi ev yapımı doğal alternatiflerinizi yapmanızdır. Tabii bu, daha önce eleştirdiğim "evde şunu bunu karıştırın, kendinize serum yapın, fondöten yapın, cc krem yapın" safsatasından çok uzakta. Onlar, kimyasal yüklü ürünleri birbiriyle karıştırarak havayla münakaşaya giren etken maddelerinin cilde nasıl zarar verdiğinden bahsetmez tabii. Youtube videolarının daha çok tutması, izlenme sayılarının artması için yapılan bu oyunsal taktiklere kanmayın, kananı uyarın. En masum şekilde kendi göz makyajınız temizliğini, hiçbir zararı olmadan ve cebinizi yakmadan yapabilirsiniz. Bunu da doğal yağlarla sağlayacağız.


Doğal yağlar, mükemmel derecede güvenlidir ve oldukça da etkilidir.

Doğal yağlar, en inatçı makyaj artıklarını dahi gevşeterek çalıştırır.

Doğal yağ ile karşı karşıya gelen makyaj ürünü çarçabuk çözünmeye başlar, kalıntılar hızlı erir ve en güzeli cildiniz bu temizleme işleminden hiç hasar almaz.

Doğal yağlar cildi kurutmaz, aksine nemlendiririr ve besler.


kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif
kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif



EN İYİ ALTERNATİF DOĞAL GÖZ MAKYAJ ÇIKARICI YAĞLAR :



Ekstra Virgin Hindistan Cevizi Yağı : 


En inatçı eyeliner, en kıdemli maskara... Hiçbir makyaj ürünü bu doğal yağdan kaçamaz. Üstelik sizi mantar enfeksiyonlarına (antifungal) karşı ve bakterilere karşı (antibakteriyel) korur.  Bitmedi! Ciltte enfeksiyon ve akne oluşumunu önleme konusunda da mükemmel bir bonus hizmeti de verir. Bir güzellik düşkününün eli kolu ayağı, hindistan cevizi yağı olmaıdır. Olmak zorundadır. Ama lütfen saçma markalardan kullanmayın. Araştırarak edinin. "Extra Virgin" ibareli olanları seçin.


Gül Yağı ve Badem Yağı gibi Esansiyel Yağlar : 


Esansiyel yağlar çok faydalı bileşenlere sahiptir. Bu bileşenler antioksidanlar ile doludur, böylece serbest radikallerin zararlı etkilerine karşı cildinizin korunmasının arttırılmasına yardımcı olur. Cildinizin doğal koruyucu bariyerlerinin güçlenmesine de destek olur. Aynı zamanda derinin gençleşmesini teşvik etmek için deriyi besler. Cilt bariyerinin kalitesini çoğu makyaj ürünü harabeye çevirirken bu güzellik yağları sadece makyaj temizleyicisinin klasik işlevlerinin ötesinde değil mi?


Bal... Bal... Bal... Bal...  :


Bal Bir Güzellik Ürünü Olarak Kullanılabilir mi? şeklinde bir yazıyı blog sayfamda yazmıştım. Orada balın ne kadar mucizlere imza attığını tek tek detaylı bir şekilde açıklamıştım. Cilt bakım müdavimlerinin sıkı fıkı dostu olması gereken bal, yapış yapış haline inat ılık suyla buluştuğunda harika bir temizleyici oluyor. Böylece makyaj temizliğinde de işe yarıyor. Bal aynı zamanda doğal antibakteriyel yapıda olup cildi nemlendirirken cildin aknelenmesini büyük ölçüde engeller. Kozmetik piyasasındaki reklamı dönen hiçbir temizleyici ürün bal ile yarışamaz, cüret dahi edemez. Mucize bir nimet olan balı, sadece kahvaltı sofralarınızda değil, cilt bakım rutininizde de yer vermenizi dilerim.


Yoğurt :


Bir Türk zaten doğuştan yoğurtla tanışık olarak dünyaya gelir. Yoğurt, Türk ailesinin en çok tükettiğidir. Ben çok fena bir yoğurt severim, hatta sevmek ne kelime, tam bir yoğurt aşığıyım, müptelasıyım. Yoğurdun yanında bile yoğurt yerim. O denli severim. Eve gelirken yoğurt almayı unutma diyen kişiyim. Yoğurt bitince ya yiyecek bir şey kalmamış diye söylenen insanım. Yoğurdu bu kadar severken onu güzellikle iliştirmemek olmaz. Yoğurt da doğal bir makyaj temizleyicisidir. Üstelik makyaj temizleyicisinden ziyade, doğal bir eksfoliyan gibi davranır. Makyajınızı temizlerken aynı zamanda cildinizin yüzeyindeki ölü cilt hücrelerini ortadan kaldırır. Her gün kullanması biraz meşakkatli olsa da hiç değilse eksfoliyan açısından haftada bir uygulayın.


Süt :


Süte en sevdiğiniz esansiyel yağınızı ekleyin. Mesela gül yağı çok yakışıyor. Bu ikiliyi göz çevrenize uyguladığınızda makyajı çözmesi sadece birkaç dakika alır. Ardından makyajı temizleyin, hem bebeksileşmiş, hem de kalıntıları temizlenmiş bir cilt, oh mis.


kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif
kozmetikte-bilinclenelim-kimyasal-goz-makyaji-temizleyicilerine-5-dogal-alternatif

GENEL YORUMLARIM :


Güzellik ürünleri bizlerin keyif duyması, kendimizi daha iyi hissetmemiz, kendimize bakmamız için var. Modern şehir hayatında hızlı bir şekilde makyajdan kurtulmak için ben de piyasadaki makyaj temizleyicilerini kullanıyorum. Ama her zaman değil. Hatta onlarla temizlediğim zaman bile yağlarla son kat üstünden geçiyorum. Alışkanlıklarınızı değiştirerek, yağlarla dost kalarak cildinizi arada ödüllendirin. Diğer ürünlerle "şimdi temiz, tamamdır" dediğiniz noktada bile yağlarla üstünden geçtiğinizde, pamuğunuza giren kirleri göreceksiniz. Zerre kirler gözle görülmez ama yağla eriyerek çözülür.


Unutmayın, küçük emekler biraz sabırla biraz da bilgiyle sizi daha güzelleştirir. <3


 C vitaminin kozmetikle ilişkisinden ve bozulmadan hakiki C vitamin kullanan ürünleri nasıl anlayabileceğimizden bahsettim. Yeni bilgi keşfetme arzusundaysanız 
o yazımı da dikkatle okumanızı, bir cilt bakım müdavimi olarak tavsiye ederim. 


12 yorum:

  1. Kalemine sağlık, yoğurdu ilk defa duyuyorum. Çok şaşırdım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğal ürünler biraz zahmetli ama cilde daha faydalı :)

      Sil
  2. Yakın bir arkadaşımda göz ve ten makyajını içeriği olabildiğince temiz bebek şampuanı kullanarak temizliyor.
    Nedense cildime özellikle de göz çevreme yağ sürmeye çekiniyorum çünkü hemen yağ butoncukları oluşabiliyor hatta yoğun yapılı kremler bile buna sebep olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deri en hassas organımızdır ve kendini yenileme süreleri özellikle biz kadınları için daha kısa sürelidir. Test edip cildinin onayladığı yağı güvenle kullanabilirsin :) En doğru bakım yöntemidir

      Sil
  3. benim favorim hindistan cevizi yağı, tüm makyajı çok güzel çıkarıyor ve cildim kuru olduğu için nemlendirici görevi de görüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Ben de çok sık kullanıyorum, hindistan cevizi yağım bambaşka <3 :)

      Sil
  4. Cok guzel anlatmissin gercekten cok haklisin.. Ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  5. Hindistancevizi yağı benim de sürekli kullandığım bir ürün şekercim. Süt ve yoğurt da mutalaka denenecekler listesine eklendi. Sadece gül yağı koymak masraflı olmaz mı diye düşünmekteyim fiyatını göz önüne alınca:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii şekercim orası öyle ama fiyat açısından değil cilt kalitesi açısından doğru olanı yazmaktı niyetim, aslında az kullanıldığı için (küçük birkaç damla bile çok etkili sonuca imza atar) yine ekonomik düzeyde çok etkileyeceğini düşünmüyorum :) <3

      Sil
  6. Güzel yazı eline sağlık.Ben nemli pamuğa zeytinyağı damlatıp siliyorum oda iyi temizliyor ardından suyla yıkayıp nemini alıp bırakıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler :) Harika yöntem, buradaki püf nokta riviera zeytinyağı kullanmamaya özen göstermek olacaktır

      Sil