Arama Kutusu

MAC Prep + Prime Fix+ Makyaj Sabitleme Spreyi

MAC-Prep-Prime-Fix-Makyaj-Sabitleme-Spreyi
MAC-Prep-Prime-Fix-Makyaj-Sabitleme-Spreyi

Hassas ciltler için pek iyi bir seçenek olmayan ama makyaj müdavimlerinin senelerdir elinde, makyaj masasında, valizlerinde yer bulan, hatta artık kültleşmiş makyaj ürünlerinden biri olarak anılan bir üründen, geç olsun güç olmasın mantığıyla bu blog yazımda bahsetmek istiyorum, o bir MAC Prep + Prime Fix+ :




Yazımın başında belirttiğim gibi çok hassas ciltlerin imtina ederek kullanmasını öneririm. Çünkü hassasiyet konusunda sudan nem kapan ciltleri kızartabilir, kaşındırabilir, hatta ciltte hafif hafif yanmalara yol açabilir. Her 3 olumsuzluk da ben denizin kız kardeşinde yaşandığı için hassas ciltler konusundaki bu uyarım tecrübeyle sabittir. Ama benim o denli hassasiyette cildim yok ve gayet rahat rahat kullanabiliyorum. Yıllar önce de alıp kullanmıştım, o zamanda sorun yaratmamıştı. Yıllar sonra da içeriğinde önemli bir değişim olmamış ki, aynı etkide devam ediyorum.


MAC-Prep-Prime-Fix+_Reviews
MAC-Prep-Prime-Fix+_Reviews

Hem makyaj öncesi cildi makyaja hazırlayıcı, hem de makyaj sonrası makyajı cilde sabitlemesi amacıyla üretilmiş olsa da her ikisini de çok düzgün yapamadığı, makyaj severlerce eleştirilmekte. Peki niye o zaman popüler? Çünkü püskürtme mekanizması homojen yayılım veriyor, makyajı ıslatmıyor, yapısı yağlı değil ve reklamı daha fazla kitleye hitap ediyor. Reklam konusunda değinmişken sadece marka değil, kulaktan kulağa reklam gücü de çok iyi seviyede. Sonuçta ürünün markası MAC ve çoğu yabancı makyaj bloggerı/vloggerının holy grail ürünlerinden biri. Bana sorarsanız, göstermesi gereken "makyaj sabitleme" kabiliyeti yerine, makyajı bozmadan pudranın ciltte yarattığı o pul pul görüntüsünü yok etmede son derece başarılı. Özellikle son zamanlarda adeta bir Instagram akımı olan "pudra pişirme" tekniğinde programsız, efektsiz, ışıksız halinizle güzel oldum diye gezemezsiniz.  Pudra pudra olup hatta ağır toz ürünleri içinde kabuklaşan, yer yer yamalaşan cilt görüntüsünü bu tarz ürünlerle geçici olarak düzeltmek gerekebilir. Termal suyu aşkım malum, bu yüzden Mac Fix+, her zaman yanımda olan ürünlerden biri olmadı, onun yerine termal su kullandım. Yaptığı her işi termal sular daha iyi yapmakta ama bir farkla. Mac Fix+'in o kokusunu başaramıyor. Parfüm içeriğinden dolayı Mac Fix+, aslında cilde yarar vermeyen ama hoş kokusuyla kendinizi iyi hissettiren bir sprey. Makyaj öncesi ve sonrası, çok beklentiye kapılmadan normal şekilde kullanılabilir. İkinci güzel yanı ise, ki ben en çok o yönde kullanıyorum, farlarınızı ıslatmak için biçilmiş kaftan. Farın rengini daha yoğun verdiriyor ve farın yapısını bozmuyor. Makyaj fırçanıza bir fıst Mac Fix+ ile farınıza ya da pigmentinize dokunun, böylece fırçanın ıslak yapısından dolayı daha yoğun hale gelen farın renk verimliliğini arttırmış oluyorsunuz. Mac Fix+'in sevdiğim küçük bir detayı da, spreyleme mekanizmasının çok kararında bir dengeye sahip olması. Böylece sıvı ne çok geliyor, ne az, ne şiddetli püskürtmeyle heyecan yaşatıyor ne de gelmemezlik yapıyor. Ayrıca plastik şişesine rağmen püskürtme mekanizmasının sağlam olduğunu düşünüyorum. Çantada oraya buraya taşıdığım halde bir kere bile sızıntı yapmadı.


MAC KOZMETİK Tanımlaması :



    MAC PREP + PRIME FIX+
Nazikçe cildi yatıştırıp tazeleyen ve makyajı sabitleyen hafif su spreyi.

MAC PREP + PRIME FIX+ DETAY
Vitamin ve mineraller içeren yapısı sayesinde anında nemlendirilmiş, yeşil çay, papatya ve salatalık sayesinde sakinleşmiş ve hafif formülü sayesinde canlandırılmış bir cilde kavuşun.

MAC PREP + PRIME FIX+ ÜRÜN ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI
Cildi yatıştırır ve tazeler.
Nemlendirir.
Dermatolojik olarak test edilmiştir.
Oftalmolojik olarak test edilmiştir.
Akne oluşturmaz.

MAC PREP + PRIME FIX+ KULLANIMI
Şişeyi yüzünüzden 30 cm uzakta tutun ve her yere eşit olarak püskürtün.
Tek başına veya makyajdan sonra kullanın.


Makyajı tutuyor diyenler de var. Bu sanırım ciltten cilde göre değişir. Hatta cildinizin bölgesinden bölgesine göre bile değişir. Örneğin bende göz kalemi bile gün ortasında kal(a)mazken, allık/kontür neredeyse ertesi güne çıkarım mesajı veriyor.


Yüze bir kol mesafesinde fıslattıktan sonra cilt bakım kremini de üstüne sürüp ciltte nemlendirici olarak kullananlar da var. O şekilde cildinize makyaj öncesi zemin hazırlayabilirsiniz. Bu çok mantıklı bir uygulama. Çünkü yüzü ıslattığınızda, nemlendiricinizin yüzdeki tutuculuğunu arttırısınız. Ama başlı başına MAC Prep + Prime Fix+ Makyaj Sabitleme Spreyi 'ni bir nemlendirici olarak görmemenizde fayda var. Bana göre cildi makyaja en iyi hazırlayan şey, üşenmeyip yapılan cilt maskeleridir. Eğer kat kat ondanlı, biraz da bundanlı, akşam konser veren grupta solistçesine, tv programında sunucuymuşçasına ya da tiyatro sahnesinde size düşen karakteri canlandırıyormuşçasına makyajlar yapmak istiyorsanız, onun üstünden gelen ve cildi daha az yoran tabii ki cilt maskeleri olacaktır. Mac Fix+, biraz keyfi kullanılan, kendini iyi hissettiren ve farları / pigmentleri ıslak kullanmada güzel etki veren bir ürün. Benim için elzem bir ürün değil ama arada alırım dediklerimden. Bende olanı yani 100ml boyutundakini 75TL fiyata almıştım, bu rakamı tuzlu buluyorsanız, yanılmıyorsam seyahat boy olanları da var onları tercih edebilirsiniz. Mac Kozmetik, mağazadaki havalı mualarının aksine, online alışverişlerde arada hediye olarak da gönderiyor, mail bültenlerini takip etmenizde fayda var.



2 yorum:

  1. Uzun zaman alsam mı diye araştırmıştım. Sonra baktım termal sularda gayet işimi görüyor. Denk gelirsem bir seyahat boy kaparım ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, termal sular bu konuda çok iyi, ben de araya yıllar alarak alıyorum, 3-4 yılda bir gibi :)

      Sil