Arama Kutusu

Nespresso Kahve Makinesini Almalı mı?

nespresso-kahve-makinesi-almali-mi


Blogda kozmetik dışı yayın yapmamaya (artık) çalışıyorum ama uzun uzun araştırmalarım sonucunda karar vererek aldığım ve en az kozmetikler kadar (hatta daha da fazla) sevdiğim kahve olayına tek bir seferlik yer vermek istiyorum. Hatta hiç okunmama pahasına yer veriyorum. Çünkü mesele önemli, mesele kahve. 




Aldığım ürünleri eskisine oranla çok geç gönderim yapıp, profilimde de ürünün kargoya verilip verilmediğini belirtmeyen yine de kullandığım Tchibo markasının hem online alışveriş sitesini hem de fiziki mağazalarını + konseptlerini çok seviyorum. Alman markası olmasıyla güvenimi daha kazanan Tchibo 'nun ürettiği ve oldukça popülariteye sahip olan Caffisimo kahve makinelerini alacaktım ya da gittiğim firmalarda dahi stantları gördüğüm ve yakın arkadaşlarımda farklı çeşitleri olan ve çok da beğenilen Nespresso makinesini alacaktım. Çünkü araştıra araştıra bu iki isme indirdim. İkisi arasında geçirdiğim kararsızlık süreci, tek markanın sahip olduğu onlarca çeşit ve farkları, pratik görünme hallerinin gündelik hayatta işe yarayıp yaramadığını ve tabii ki lezzetlerini ele alarak, kahveseverlere ufak bir pratik rehber hazırladım. Belki benim gibi kararsızlık çekenler vardır.




Kahveyi seviyorum. Hem de baya seviyorum. Hatta kahvesiz duramıyorum. Türk kültüründe de kahve sevgisi çok yoğundur, zaten hepimiz o şekilde büyütüldük. Türk kahvesi bambaşka bir keyif olmakla beraber sabahları uyanınca içmek biraz ağır geliyor. Bir yandan da kahve içmeden ayılamıyorum. İşe giderken kahve dükkanlarından kahve almak baştan keyifli meyifli geliyor da bunu alışkanlığa döktüğünüzde hem gerçekten biraz fazla pahalı, (sütlerinde bile Bim sütü veya Sek kullanma gerçeği varken hele ki) hem de aynı lezzeti her gün bulamama sendromu yaşıyordum. Kahve yapıcılara artık barista mı deniyor, baristalar değişince sevdiğim lezzet de gidiyordu. Mesela iş yerimin oradaki  3 farklı kahve dükkanında neredeyse iki ayda 2-3 sefer baristalar değişti. Birinin yaptığını öteki tutturamıyor. Hele ki yeni öğrenenler var, onlar daha bir fütursuz. En sonunda eve bir kahve makinesi almanın zamanı dedim. Böylece ofise geçmeden önce sabah ayılmamı sağlayabilecektim. Böylece kahve sevgimde çekirdek kahvelerini öğüterek kahve yapan makineleri araştırırken kendimi buldum. Bunun hakkında Türk, yabancı pek çok öneri yazılarını ve hatta isyanları okuyarak/izleyerek karar verdim. Kahve çekirdekleri öğüterek pişiren makinelerin ucuzlarını, tattan anlayanlar önermiyor, pahalıları da 1500-4000 Lira arasında. Siz ne dersiniz bilmem ama ben bu yüksek fiyatlara höh dedim. Daha makul fiyatlı, temizliği daha kolay ve tabii ki lezzetinden ödün vermeyen bir şeyler arıyordum. Hızlı bir hayatım var, benim için pratiklik çok önemli olduğunu düşünerek ve kendi arkadaş çevremden de etkilenerek kahve çekirdeği olayından, sıkıştırılmış kahve çekirdeğine geçtim. Bu aşamada da iki önemli isim karşıma çıktı. Hem fiziki hem online mağazalarını ve konseptlerini çok sevdiğim Alman markası Tchibo 'nun ürettiği Caffisimo kahve makineleri alacaktım ya da gittiğim firmalarda dahi stantları gördüğüm ve yakın arkadaşlarımda farklı çeşitleri olan ve çok da beğenilen Nespresso makineleri. En sonunda ikisine da sahip bir arkadaşımda her ikisini de test ederek karar verdim. Ve aldığım makine Nespresso oldu.


nespresso-kahve-makinesi-kullananlar
nespresso-kahve-makinesi-kullananlar

Nespresso, kapsülle kahve yapan pratik bir makine. Kapsülleri vakumlu olarak tazecik üretiliyor. Sadece lafta değil, ciddi ciddi tazelik kokan kahveler. Her bir çeşidi farklı aromada ve kokuda. Kahveleri sıcak sıcak yapıyor, Tchibo Caffisimo'ya oranla kesinlikle daha sıcak. Ilık kahve sevmediğim için bu benim adıma önemli bir noktaydı. Nespresso 'nun birbirinden farklı modelleri var. Kimisi ucuz, kimisi daha pahalı. İlk etapta, herhalde birbirinden daha üstün özellikleri var ki fiyatları giderek artıyor diye düşündüm. Sonrasında bu konudan emin olmak için sitelerinde belirtilen müşteri temsilci numarasını aradım. Bir kere belirtmem gerekir ki, harika enerjili müşteri temsilcileri var. Sorularınıza oyalamadan net ve kibar cevaplar veriliyor. Kahve makinelerinin fiyat farkının nedenini sorduğumda bana verdikleri yanıt şu oldu : "Özellik olarak birbirinden üstün değiller, sadece tasarım farkları var." Bu yanıtı aldığımda tabii ki uygun fiyatlı olanı seçtim. Tasarım olarak diğerleri, fiyat farklarını hak edecek özellikte gelmedi. Tabii aslında, sadece tasarımsal değişiklikten ötürü fiyat farklarının olması tüketici açısından biraz kandırmaca gibi.


Kahve makinesinde sade bir model alıp rengini siyah seçtim. Minik oluşuyla mutfakta yer kaplamaması benim açımdan iyi oldu. Mutfakta çok yer kaplayan ıvır zıvır küçük el aletlerini sevmiyorum. Bu yüzden de küçük ev aletlerine evimde fazla yer vermiyorum. Yok mikser, yok robot, yok ıvır, yok kıvır. Zaten çalıştığım için de mutfakla aram aşırı iyi değil. Yer kaplamaması benim için büyük artı oldu. Kahvelerimde sütü de çok sevdiğim için, özellikle çikolatalı sütleri, yanında bir de süt köpürücü almak istedim. Pratik bir şekilde süt köpürme olayı harika oluyor. Hem kahve makinesi hem süt köpürücü yan yana olan modellerin fazla yer kapladığını görünce, ayrı ayrı almayı tercih ettim. Bir de benim aldığım zaman 100 TL gibi bir fiyat farkı vardı. Yani, set halinde yan yana alırsam 100 TL fazla ödeyecektim, ayrı ayrı alırsam daha uyguna geliyordu. Böylesi benim işime yer tutmaması açısından daha çok geldiği için benim adıma avantaj oldu ama bunun tam tersi olması gerekiyor. Çoğu marka ekonomik açısından büyüklü ürünlerde indirim yapıyor, teklilerde daha pahalı.


nespresso-kahve-makinesi-kullananlar
nespresso-kahve-makinesi-kullananlar

Ben alırken, şimdi var mı bilemiyorum, bir kampanya varmış. Benim de haberim yoktu. Beni arayıp, neden kahvelerinizi seçmediniz diye müşteri hizmetleri sorduğunda, 'aa kahve de mi seçebiliyorum?' dedim. Çünkü alırken böyle bir kampanyayı sitede görmedim, dalgınlığıma gelmiş de olabilir. Meğerse 5 seri kahve alabiliyormuşum. İnanılmaz büyük avantaj oldu. Makine neredeyse yarı yarı fiyatına gelmiş oldu. Müşteri hizmetleri bana hangi kahveler olsun diye sorduğunda, o sırada işte olduğum için zamanım yoktu kahve seçimine, bu yüzden onlara yerime siz seçin dedim. Bunun üzerine bana nasıl aromada kahvelerden hoşlandığımı sordular. Bir de her çeşidin bulunduğu özel seriyi göndereceklerini ilave ettiler. Bayıldım tabii. Gerçekten bu denli kibar, bu denli ilgili ve müşteri odaklı firma olması gözümde firmanın değerini arttırdı. Benim yerime seçtikleri kahvelerle birlikte kahve makinem ve yanında süt köpürücüsü bir iki gün içerisinde ofise geldi. Özenli ve sağlam bir kargoydu. Eve götürüp kahve makinesiyle ilk kahvemi yapmamla birlikte ne kadar doğru bir seçim yaptığımı fark ettim. Çok tuşlu olmayan, son derece pratik kullanımlı, hızlı ve sıcak kahveler yapabilen, bunlara ilaveten de çok yer kaplamayan bir makine, bir kahvesever için nimetmiş, onu anladım.


Nespresso Kahve Makinesi 'nin sadece iki tuşu var. Biri küçük kahveler, biri daha büyük boy kahveler yapmak için. Küçük boyda daha yoğun kahveler yapmakta, büyük olanda biraz daha yoğunluk azalıyor. Genelde büyük olanı tercih ediyorum çünkü çok keskin olmuyor. Süt köpürücüsü bir harika. Çok kolay şekilde süt köpüğü yapabiliyorsunuz. Anında havalı bir kahve görüntüsü çok hoşuma gidiyor. Kahve keyfime daha bir keyif katıyor. Süt köpürücüsünün tek tuşu var. Tek basarsanız sıcak süt köpüğü yapıyor, iki kere tuşa basarsanız soğuk süt köpüğü yapıyor. Tipik bir Türk olarak, yanında gelen kullanma kılavuzunu okumadığım için bu olayı çok sonradan öğrendim. İlk zamanlar hangi sütü kullandığımı bilmiyorum ama sonradan, kahvelerim daha kalorisiz olsun diye light süt ve soya sütleri kullanmaya başladım. Yaptığım köpükler çok kötü oluyordu, hatta köpük demeye bin şahit gerekir. Ben de sanırım süt köpürücü bozuldu diye müşteri hizmetlerini tekrar aradım. Görevlinin bana ilk sorduğu, hangi sütü kullanıyorsunuz oldu. Ben de kullandığım light sütü söyleyince, maalesef light sütte köpük olmuyor, köpük olması için sütün yağlı olması lazım, hatta yarım yağlı da değil, tam yağlı süt kullanmanız gerekiyor dedi. Bunun üzerine süt seçimimi değiştirdim. Sizlere de eğer köpük köpük görüntü istiyorsanız, önerim light veya soya süt kullanmamanızdan yana. Şekeri çok uzun süredir hayatımdan çıkardım, kast ettiğim rafine şeker. Eve toz/küp şeker almayalı yıllar oldu. Onun yerine organik pekmez, organik bal kullanmaya çalışıyorum. Aslında kendimi çok kısıtlamayı sevmiyorum, bu yüzden arada abur cubur veya aromalı sütler alıyorum. Yediklerime içtiklerime ağırlıklı olarak dikkat ediyorum ve zararlı yiyeceklerden ziyade sağlıklı beslenmeden yanayım. Bununla beraber yasakların olma haline asla katlanamıyorum. Bu yüzden özledikçe arada tüketiyorum. Şekerli olduğunu bilerek bazen bazı yiyecekleri alıyorum. Bunun içerisine ara ara keyif kahvelerime eklediğim çikolatalı süt de dahil.



nespresso-kahve-makinesi-kullananlar
nespresso-kahve-makinesi-kullananlar

Evde hazırladığım mocha harika lezzette oluyor. Çikolata eritmiyorum ama isterseniz içerisine damla çikolatalar ekleyebilirsiniz. Bir keresinde Caribou 'dan kahve alırken  "Mochalarınız Starbucks'tan daha çok lezzetli, hangi çikolatalı sütü kullanıyorsunuz?" diye sorduğumda görevli eleman (pardon barista) gülümseyerek "çikolatalı süt kullanmıyoruz, direkt olarak damla çikolataların kedisini bol bol atıyoruz" demişti. Siz de eğer lezzetli ama biraz da kalorili olduğunu unutmadan nefis mocha kahveleri yapmak istiyorsanız, marketlerde satılan damla çikolataları alarak kahvenize katabilirsiniz. Sıcak kahveyle buluştuğunda eriyenleri kullanmalısınız. Bazı damla çikolataların üstünde yüksek sıcaklıkta erimez yazıyor, ona dikkat etmeniz daha iyi olur.


Kahve çeşitleri genel olarak çok lezzetli. Kendi sitesinde, her kahvenin sertliği/yumuşaklığı ve nasıl bir aromaya sahip olduğu yazmakta. Kahveleri sitelerinde veya Macrocenter 'larda satılıyor. Macrocenter 'a her gittiğimde direkt olarak Nespresso kahve kapsüllerini bulamıyorum. Onun yerine bol bol Nescafe 'nin ürünü olan Dolce Gusto kapsüllerini görüyorum. Ama Caffe Vergnano markasının kapsülleri satılmakta, onlar uyuyor ve oldukça da lezzetliler. Yine de ben Nespresso'nun kendi sitesinden almayı tercih ediyorum. Ya benim gibi sırayla hepsini deneyebilirsiniz ya da zevkinize uygun olanları değerlendirebilirsiniz. Ebay, Amazon gibi sitelerde toz kahvelerle de kullanılan uyumlu kapsülleri satılıyor. Tam araştırmadığım ama gördüğüm kadarıyla birkaç kullanımlık olanları da var, daha uzun ömürlü olanları da. Aldığım günden beri kahve makinemi keyifle kullanıyorum ve eğer sizin de özel kahve zevkiniz var ise pratik şekilde bir makine arıyorsanız mutlaka öneriyorum. Hatırlatmak isterim ki, bu yazı bir reklam yazısı değil, hatta alışverişimi blogger kimliğimi belirtmeden yaptım. Yazıyı, benim gibi her sabah kahvesiz ayılamayanlara ve bu konuda ikilemde kalanlara fikir olması adına paylaştım. 


14 yorum:

  1. Ay canım resmen kahve çekti.Güzel günlerde kullanın<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim, konuyu hazırlarken benim de canım kahve çekti, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Bende kahve makınalarına bayılıyorummm evlenırken kesın alıcam dedım sonuç hüsran:) bizde Türk kahvesi hastalık :)ne zaman hem Nescafe gende Türk kahvesi olacak o zaman alıcam:) hoş uzun zamandırda bakmıyorum Belkı o bile çıkmıştır:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisini bir arada yapana hiç denk gelmedim, bunda üreticilerin yabancı kaynaklı olması etken olabilir, belki Türk markaları bu işe el atar. Vestel, Arçelik, Beko gibi. O zaman daha kullanışlı olur ama iyi çıkar mı orası da muamma, inceleme yorumlarından olumlu yorumlar veya arkadaşlardan al diyenler olmadıkça asla bir ürün almama kanısındayım :)

      Sil
  3. Kahvesiz yaşayamayanlar için büyük bir nimet oldu bu kahve makineleri çok haklısın. Hem pratik, hem lezzetli kahveler hazırlayabiliyoruz zevkimize göre:)
    Her kapsül, her kahve makinesinde kullanılmadığı ve zaman zaman elimi kolumu bağlayacağı için ben kapsüllü kahve makinesi yerine espresso makinesi tercih ettim. Gerçi espresso makinelerinde de yine kahvenin lezzeti baristanın deneyimine kalıyor çünkü zaman zaman acemi baristalar çekirdek kahveyi istenilen kıvamda çekemeyip güzelim kahveyi un haline getirip, ziyan edebiliyorlar. Yine de evde Americano, latte, espresso ve capuccinoyu rahatlıkla hazırlayabilmek çok büyük bir lüks.
    Hepimize afiyet olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle kahveseverlere bu tarz makineler pratiklik anlamında pek şahane, lezzetleri de aynı kahve dükkanlarındaki gibi <3 Baristalar konusunda ben de muzdaribim, gittiğim yerlerdeki çalışanlarda sürekli değiştiği için, biri de diğerinin ayarını tutturamadığı için sürekli ayarsız kahvelerle baş başa kalıyordum :| Çok teşekkürler bu denli içten yorum için :)

      Sil
  4. Tchibo almamakla doğru bir karar vermişsin bence! Bizde süt köpürtücülü olan modeli vardı ve hem pratik olmadığı için hem de kahveler dediğin gibi ılık olduğu için elimizden çıkarttık onu. Bize hediye olarak dolce gusto geldi, şimdilerde onu kullanıyoruz. Lezzet ve pratiklik açısından tchibodan daha çok seviyorum. Süt kapsüllerini kullanmak sadece sağlık açısından düşündürüyor ama her seferinde aynı miktarda ve oranda kahve elde etmek de hoşuma gidiyor bir yandan. Bir sonraki makinemiz nespresso olacak muhtemelen :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim arkadaş da Tchibo'dan hiç memnun değildi :( Tchibo marka olarak aslında kaliteli çizgiye sahip ama her ürünü güzel çıkmıyor maalesef, Dolce Gusto'lar son zamanlarda gözüme en çok çarpanlardan ama Nespresso bir harika, çok sevdim, süt köpürtme olayını da ustalıkla yapıyor, cidden tavsiye ederim <3

      Sil
  5. Makyajla ilgisi isterse olmasın; okuduğum en doyurucu, en detaylı, A'dan Z'ye düşünülmüş, üşenilmemiş bir inceleme yazısıydı. Tebrik ederim, kahve sever olarak kendi adıma da teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 Çok teşekkürler, kahve aşkı başka şey gerçekten de, evde rahat yapımlı ve lezzetli kahvelere o halde :)

      Sil
  6. Güzel bir yazi olmus benim bloguma da beklerim

    YanıtlaSil
  7. Nasıl güzel bir yazı! Afiyetle için kahvelerinizi :)

    YanıtlaSil