Arama Kutusu

Fondötenlerim ve Yorumlarım (Uygun Fiyatlılar & Pahalılar)

fondotenlerim-yorumlarim-uygun-fiyatlilar-pahalilar
fondotenlerim-yorumlarim-uygun-fiyatlilar-pahalilar

Fondötenlerimi tek tek haliyle blogda paylaşamadığım için genel yorumlarımı tek bir yazıda birleştirmek istedim. Eğer tekli konular şeklinde daha sonradan yaparsam linklerini yanlarına iliştirerek konuyu mutlaka güncelleyeceğim. Elimdeki fondötenler farklı özelliklere sahip; kimisi matlık veriyor, kimisi daha ışıltılı bir cilt iddiası sunuyor, kimisi ise kapatıcılık yönünden başarılı. Ama bazılarından yana pişmanlıklarım var. İşte memnun kaldığım ve memnun kalmadığım fondötenler hakkında genel yorumlarım :




Bu fondötenlerin hepsini tek başına kullanmıyorum. Çoğunu kız kardeşimle ortak kullanıyoruz. Hatta son zamanlarda fondöten tüketimi yönünden kızkardeşim daha çok olmaya başladı. (Yeni aşk hayatı ona daha fazla kokoş ruhu kattı haha☺) Bu yüzden fondötenlerin bazıları benim cilt yapıma tam olarak uygun değil. Sırayla fondötenler hakkında notlar ekleyerek ilerlemek istiyorum.


fondotenlerim-yorumlarim-uygun-fiyatlilar-pahalilar
fondotenlerim-yorumlarim-uygun-fiyatlilar-pahalilar

Yves Saint Laurent Le Teint Encre de Peau Fondöten : 


Bu fondöteni Douglas'tan almıştım. Douglas mağazası o zamanlar kapanma ihtimali taşımıyordu. Gittiğimde oradaki Mua'nın satış taktiğine yenildim çünkü bu fondöten, mağazadaki deneyip vurulduğum görüntüsünü normal hayatımda hiç vermedi, veremedi. Cildim karma olduğu için Mua'ya cilt tipime en uygun fondötenin ne olabileceğini sorduğumda tek kelime etmenden YSL 'nin bu fondöteni dedi. Ah mağazada uyguladığımda harika duruyordu, üstelik hemen satın almadım, biraz dolaşıp gün ışığında nasıl gözüküp gözükmediğini kontrol ederek aldığımı sandım. Ama anlamadığım şekilde evde farklı çıktı. Mua'ların uyguladığı tester ürünler, satılanlardan farklı mıdır nedir, bu fondötenle bir türlü anlaşamadım. Çünkü cildi olağanüstü kurutuyor ve yüzde parça parça (yama şeklinde) duruyor. Nemli süngerle ve nemlendirici/serumla beraber kullanmak bir nebze daha iyi bitiş sağlıyor ama yine de beğenmedim. Üstelik çok da pahalı. Aldığımda hiçbir indirim/kampanya vs yoktu. Bu kadar yüksek fiyat ödediğim fondötenden pişman olmak bir kozmetik sever olarak kötü bir his. Kaldı ki YSL ürünlerini genel olarak beğenen biriydim.


Note Mattifying Extreme Wear Foundation :  


Note markasının fondötenlerini genel olarak başarılı buluyorum, sadece tek şikayetim renk seçeneklerinin daha fazla olmaması yönünde. Aldığım bu Note fondötenin rengi tam olarak cildimde uyum sağlamadı ama yapısını fena bulmadım. Fiyatına nazaran gerçekten iyi iş çıkartıyor. Kalın yapılı bir fondöten olduğu için daha çok minik minik uygulamaya çalışıyorum. Ona rağmen kalın yapısından dolayı fondötenin tam olarak cildimle bütünleşmediğini gün içerisinde fark ediyorum. Aslında kalıp gibi durmuyor ama kuru bölgelerimle fazla iyi anlaşamadığı ortada. Fakat gerçekten kapatıcılığı ve dayanıklılığı çok iyi. Çoğu yüksek sınıf markada bile bu kadar dayanıklılık yok. Cildim karma tipinde, hatta tam olarak kuruya dönük karma. Bu yüzden T bölgemde bıraktığı ve gün içerisinde tazeleme ihtiyacı hissettirmediği o matlığa bayıldım ama yanak bölgemde biraz fazla kurutucu hali ile beni tereddütte bırakıyor. Makyajdan önce cildimi çok iyi nemlendirmeme rağmen bu sorun devam etmekte. Minik minik sivilceler yapabiliyor bu yüzden her gün kullanmamakta fayda var diyorum. Yağlı ciltlerle hem matlık hem kapatıcılık yönünden daha iyi anlaşabilecek yapıda.


fondotenlerim-yorumlarim-uygun-fiyatlilar-pahalilar
fondotenlerim-yorumlarim-uygun-fiyatlilar-pahalilar

L'Oréal Infallible 24 HR Stay Fresh Foundation :  


L'oreal fondötenlerini seven gruptayım. Son derece başarılı fondötenlere imzasını atıyor. Bu fondöten de keza öyle. Kapatıcılığı gayet güzel ama karma cildimle çok iyi anlaşamadığı için kardeşime devrettiğim fondötenlerden birisi. O, kuru ciltli olduğu için bu fondötenden benden daha çok memnun kaldı. Tabii arada ben de kullanmaya devam ediyorum. Yüze güzel bir aydınlık katıyor. Dayanıklı bir fondöten olmasına rağmen gün içerisinde abartı olmayan ama hissedilir bir kararma hali yaşattığı için teninizden bir ton açık pudra ile tazelemenizi öneririm. Onun haricinde pompalı ambalajı ve yüzü canlı havaya bir çırpıda sokması gayet şükela.


Rimmel London Wake Me Up Foundation : 


Bu fondöten bir ara furya halindeydi, almak aklımda yokken bir seyahat zamanı fondöten eksikliği hissettiğim için Watsons'a gittiğimde satın alma gafletinde bulundum. Gaflet diyorum çünkü büyük çoğunluğun sevmesine rağmen sevemedim. Ne cildimle doğal bir şekilde bütünleşiyor ne de o saçma simleri gitmek biliyor. Simli fondötenlerin yüzü sahte aydınlattığını ve daha yaşlı gösterdiğini düşünüyorum. Hatta nasıl bu kadar sevildiğine şaşıyorum. Kozmetik ürünleri ciddi ciddi kişiden kişiye göre değişkenlik gösterebiliyor tabii. Büyük yoğunluk olarak aşırı sevilse de, kendi açımdan verdiğim paraya üzüldüğüm fondötenin ta kendisidir. Hatta bunun bir de conceaları vardı, Allah'tan onu da almamışım. Fondöteni böyle ise conceları nicedir düşünmek bile istemiyorum.


L'Oréal Infallible 24 HR Matte Foundation :  


Yukarıda belirttiğim bir önceki L'oreal fondötenin mat versiyonu da, işte bu fondöten. Bir önceki yorumlarım bu fondöten için de geçerli. Aralarındaki tek fark, bunun yapısının mat halinde olması. Seviyorum, arada kullanıyorum. Mat bitişli fondötenlerde iyi bir çizgide olduğunu düşünüyorum. Ciltle kolay bütünleşiyor. Çoğu pahalı fiyattaki lüks marka fondötenlerle aşık atacak kadar güzel yapıda.



Mac Studio Fix Fluid SPF15 Foundation :  



Bu esas olarak kardeşimin fondöteni ama arada ben de uyguluyorum. Aslında bu fondötenin kuru ciltlere uygun olmadığı hakkında güzellik bloglarında çok fazla yorumlar okudum veya Youtube'da makyaj videoları izledim ancak kardeşimde en ufak bir sorun yaşatmadı. Mua yardımıyla deneye yanıla bulduğu için aldığı günden beri severek kullanıyor. Hafif bir fondöten değil. Kapatıcılığı ciddi ciddi iyi. Kız kardeşim de ben de bunu tüm yüze değil, sadece lokal olarak kapatmak istediğimiz yerlere uyguluyoruz. Bu yüzden gün içerisinde fondöten, o ağır hissini yüzümüze bırakmamış oluyor. Bu aldığımız 2.şişesi. Pompası kendinden dahil değil, onu ayrıca MAC mağazalarından satın alabiliyorsunuz. Fondöten, pompasız da kullanılabilir olmasına rağmen pompalı olması büyük kolaylık sağlıyor. Kullandığım zaman karma cildime gayet şükela bir ürün gibi dursa da kardeşimle aramda bir ton fark olduğu için sadece yaz aylarında kullanıyorum, NC20 tonu bana her mevsim uymuyor. Örneğin yaz mevsimlerinde tam uyuyorken kışa doğru ve kış zamanı bir tık koyu duruyor.



L'Oréal True Match Foundation : 



True Match, L'oreal 'in popüler fondötenlerinden birisi. Hakkında baya iyi yorum okuduğum için almaya karar vermiştim. Şunu belirtmeliyim bu fondötenin en sevdiğim yanı, Rimmel London Wake Me Up fondötenin aksine cildimde harika bütünleşiyor olması. Yüzümde kalıp gibi durmuyor. Kapatıcılık yönü çok yüksek değil, sadece yüzdeki renk eşitsizliklerini ortadan kaldıracak kadar kapatıcılık sağlıyor. T bölgemi gün içerisinde panayıra dönüştürmeye hevesli olduğu için her ne kadar karma ciltlere uygun olduğunu öne sürse de bu açıdan öneremiyorum. Kışın daha severek kullanıyorum çünkü T bölgem yaz zamanındaki gibi çılgınlaşmıyor, daha sakin takılıyor. Bittiğinde yeniden almam ama normal cilt tipine sahip olanların günlük kullanabileceği ayarda.


L'oreal Paris Nude Magique Cushion Dewy Glow Foundation


En sonki ve en yeni L'oreal fondötenim de bu. "Made in Korea" olarak ambalajında belirtilmiş. Bu yastık tipi (cushion) fondötenlerinin en popüler ülkesi ve hatta mimarı Kore olduğu için sanıyorum böyle bir strateji yapılmış. Kapatıcılığı düşük, nemlendiriciliği yerinde bir fondöten. Çok sevdiğim söylenemez. Bitince yenisini almam. Fakat cushion tip fondöten olayını sevdim, çok pratiklermiş. Belki ileride farklı bir markanınkini deneyebilirim.


Bobbi Brown Extra Illuminating Moisture Balm


Bu balm yapısındaki makyaj bazı, fondöten ürünleri arasında almak istedim çünkü fondötenlerin altına yaz zamanı bayılarak kullandım. Beklentilerime karşılık geldiği için aldığım günden beri severek kullanıyorum. Fakat içeriği biraz fazla akne yapıcı olduğu için (maalesef fondötenlerden daha zararlı bir içeriği var) her gün kullanmamaya özen gösterdim. Maşallah evladiyelik berekette olmasına rağmen ola ki biterse yeniden almayı düşünebilirim. Tabii o dönem aynı tarzda yepyeni bir ürün piyasaya sürülüp ilgimi çekmezse ^^



-- Fondötenlerle İlgili Minik Bir Hatırlatma --



"Fondötenler cilde zararsızdır, üstelik yeni nesil fondötenler cilde hiç zarar vermez" diye naralar atan kişileri zaman zaman eminim ki siz de duyuyorsunuzdur. Akıl var, mantık var. Gün içerisinde saatlerce yüzde astar kalan ve gün sonunda mutlaka çıkarmamız gereken fondötenler güzelim ciltlerinize nasıl zarar vermesin? Zarar verir tabii. Vermez diyen, ya ürün satma mecrasında çalışıyordur (orada bir nevi işçidir ve fondöten satın alımına teşvik etmeye çalışıyordur) ya da gerçekten içerik bilgisi zayıftır. Her kozmetik ürünün içeriği net net yazılma zorunluluğu varken, içeriklerin neler olduğunu hafiye gibi belirten siteler internette yayın hayatındayken, bu tarz yanlış yorumlara aldanmayın. Fondöteni ister lüks markalardan Yves Saint Laurent üretsin, ister tırt marka Avon üretsin, hepsi cilde zararlıdır. Bu yüzden yılın her günü fondöten kullanmayın, kullandığınız günlerin bitiminde yani geceleri makyajlı ciltle mümkün mertebe yatmamaya çalışın. Elbette ki araya bahaneler girince temizleyemebiliyor insan ama normal şartlar altında cilt kalitesi açısından mutlaka temizliğine önem vererek dikkat etmeliyiz.




Kız kardeşimle kullandığımız ortak fondötenler bu şekildeydi. Bazı fondötenleri beni hüsrana uğratmasına istinaden kullan(a)mıyorum, bu yüzden farklı markalar ilgimi çekmiyor değil. 

Ah bu kozmetik merakı. Bildiğiniz cebe zarar bir zevk. 

Arada kendimi frenlemeye çalışmasam, kredi kartımı ödemek için bankadan "kozmetik kredisi" çekmeye doğru giderdim herhalde !?




10 yorum:

  1. Fondötenler kesinlikle kişiden kişiye farklılık gösteriyor, ben wake mu up'ı sevmiştim hatta bitmek üzere, sıkıldığım için diğer fondötenlerin içine karıştırıp kullanıyorum :) Diğer yandan Loreal'ı fondöten konusunda başarılı buluyorum ben de. Şu an bitirmeye ant içtiğim ürünler var elimde bakalım onlar biterse ben de toplu yazabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısın :) Kişiden kişiye, ciltten cilde değişebiliyor, makyaj ürünleri beğenip beğenmeme konusunda zaman zaman kardeşimle bile çelişebiliyorum :) Yazını bekliyorum muhakkak, zevkle okuyacağımdan eminim :)

      Sil
  2. Fondöten kullanmayı seven nadir kesimdenim maalesef. Dediğiniz gibi cilde zararını bile bile kullanıyorum. Bile bile lades :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha aynen dediğiniz gibi, lades :)

      Sil
  3. maşallah kuzum :) ben elimin altında 2 tane olunca bile çok diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzeli senin yaptığın, 2 maksimum 3 tane olmalı :) Beğenmediklerim olunca onu da alayım, buna da bakayım maymun iştahlığı oldu benim için. Bazen çekmecelerce fondöteni olanları görüyorum, frenlemesem kendimi gidişatım o olurdu :)

      Sil
  4. BB kremler çıkalı fondötenlerin pabucunu dama attım :) Faydalı bir yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, BB kremler fondöten akımını yıktı geçti denebilir :) Missha en sevdiğim BB kremdi, uzun süredir almayınca fondötenlerden medet umdum sanırım :/

      Sil
  5. En çok merak ettiğim markaları bu paylaşımında buldum. Teşekkürler. Fikir edinmiş oldum. Ben de bloguma beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Hepsini tek tek yazmadığım için böylesi toplu konu yapmak istedim, faydalı bulmanıza sevindim <3

      Sil