Arama Kutusu

Makyaj Blogu Tüyoları : Google Images ve Aramaları Doğru Kullanma Rehberi

makyaj-blogu-tuyolari-google-images-aramalari-dogru-kullanma-rehberi
Makyaj Blogu Tuyolari Google Images Aramalari Dogru Kullanma Rehberi

Yazdığınız makyaj blogu içerikleriniz için kozmetik ürün incelemesinden/tanıtımından ziyade, zaman zaman daha farklı ve genele hitap eden güzellik/makyaj konularına değindiğinizde, internete önceden başkaları tarafından yüklenen yüksek kaliteli fotoğrafları, vektörleri (jpg, png uzantılı gibi) hazırlayacağınız konularda kullanmak üzere Google'dan yardım alıyorsunuzdur. Karşımıza çıkan arama sonuçlarından aslında daha iyi yararlanabiliriz. Blog Tüyoları'nda bu sefer, Google Images'i daha etkin kullanmayı paylaşmak istiyorum. Hem arkası şeffaf (transparan) resimleri hem de arama ipuçlarıyla daha özellikli resimlere ulaşmanızı sağlayacak. O halde başlayalım :




makyaj-blogu-tuyolari-google-images-aramalari-dogru-kullanma-rehberi
- Şekil 1 -

Her acemin kolay anlaması için basit ifadelerle anlatmak istiyorum. Google Images, Google'ın sadece görsel arama sonuçları topladığı arama kısmına iki şekilde ulaşırız. Google'da herhangi bir şeyin görselini ararken ya aramak istediğimiz kelimeyi Google'a yazıp, üst seçeneklerden Görseller'i kullanırız. (Şekil1'deki gibi)


makyaj-blogu-tuyolari-google-images-aramalari-dogru-kullanma-rehberi
- Şekil 2 -

Ya da direkt olarak Google Images adresiniz kullandığınız web tarayıcısına yazarız. (Şekil2'deki gibi) Buradan istediğiniz kelimeyi aratabilirsiniz.


Google, size konuyla alakalı çeşitli görseller karşınıza çıkaracaktır. Örneğin ben cilt bakımıyla ilgili diyelim ki genel bir konu yapmak istiyorum. Blog'da hazırladığım konu "7 Adımda Cilt Bakımı" üzerine olsun. Bununla ilgili etkili bir görsel kullanmak üzere Google'a başvuruyorum. Bana sunacağı milyonlarca görsel içerikten, fazla oyalanmadan (çünkü çok oyalanırsanız zamanınızı yer) bir tanesini seçiyorum. Bu seçimde önemli olan püf noktalar vardır. Eğer ki arkası şeffaf resimleri kullanmayı düşünüyorsanız o halde hemen, üst seçeneklerde yer alan "Arama Araçları" kısmına tıklayın. (Şekil3'deki gibi)


makyaj-blogu-tuyolari-google-images-aramalari-dogru-kullanma-rehberi
- Şekil 3 -

Şimdi gelelim arama araçlarını kurcalamaya. Buraya tıklattığınızda hemen aşağısında ufak bir bölüm daha çıkıyor. Bu bölüm şimdilik 6 kısımdan oluşuyor. Belki zamanla arama kısmı daha da zenginleştirilebilir. Bu 6 bölüm sırasıyla ; Boyut - Renk - Tür - Zaman - Kullanım Hakları - Diğer Araçlar.


makyaj-blogu-tuyolari-google-images-aramalari-dogru-kullanma-rehberi
- Şekil 4 -

Bu kısımları kurcalayarak daha özgün ve istediğiniz gibi görseller bulabilmeniz mümkün. Ben hızlıca kullandıklarımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Transparan resimleri bulmak için "Renk" kısmına tıklıyorum. (Şekil4'deki gibi) Burada karşıma "Herhangi Bir Renk - Renkli - Siyah Beyaz - Saydam" seçenekleri beliriyor. "Saydam" olanı seçmek için tıklatıyorum. Böylece istemediğim kadar sayıda arkası şeffaf resim buluyorum. Hatta daha net sonuçlar için aramalarınızın sonuna .png ekleyebilirsiniz. Örneğin "lipstick .png" gibi veya "girl drawing png" gibi veyahut "makeup girl png" gibi. Arama kriterlerini sonucuna ulaşmak istediğiniz gibi belirleyebilirsiniz. Bunları daha sonradan editlenmek üzere masaüstümdeki klasöre atıyorum. Blog içeriklerimdeki görsellerimi tek başıma düzenlemiyorum. Erkek arkadaşım bu kısımda bana büyük yardımcı. Eğer görselleri nasıl düzenleyebileceğiniz ile ilgili merak ettikleriniz var ise Blog ve Instagram'da Hangi Programları Kullanıyorum? linkine tıklayarak göz atabilirsiniz. Orada açık açık anlattım.


Renk kısmındaki diğer seçenekleri de kullanabilirsiniz. Dilediğiniz bir renk tonunu tıklayarak, arka tonu veya hakim olduğu rengi sizin istediğiniz seçeneklerle karşınıza çıkarır. Örneğin ben pembe tonlu bir şeyler yapmak istiyorum, pembe olanı seçip karşıma çıkanlardan birini değerlendiriyorum.


Arama Araçları 'nı tek tek anlatarak değinmek hazırladığım bu konuyu alabildiğine uzatır. Eminim ki, bir iki tıklamayla diğer seçenekleri kendiniz keşfedeceksiniz. Örneğin ben en çok "Türler" kısmını kullanıyorum. Bazen çizim, bazen fotoğraf, bazen de animasyon (gif uzantılı şeyler) bulmamı sağlıyor.


3 ÖNEMLİ TÜYO


1) Görselleri Almak Blog Açısından Bir Problem Yaşatır mı?

Bazı fotoğraflar özel izin gerektirebilir, lisanlı ise sorun yaşatabilir. Bu yüzden genelde sitelerde daha önce kullanılan, genel kullanım yaygınlığı olan fotoğrafları öncelikli tercih edebilirsiniz. Onun haricinde Google, blog sayfanıza SEO açısından evet sorun yaşatır. Google sizin özgün olmanızı her zaman için önemser. Blog içeriklerinize eklediğiniz fotoğraflarınız dahi, ilk siz internette paylaşıyorsanız, daha önce hiçbir sitede indekse alınmamış ise Google size bu konuda + puan verir. Bu açıdan olabildiğince kendi fotoğraflarınızı çekmeye çalışın. Örneğin cilt bakımıyla ilgili hazırlayacağınız genel bir konuda cilt bakım ürünlerinizi hepsini toplayıp zengin bir görsel ihtişamıyla farklı fotoğraf konseptleri çekebilirsiniz. Benim gibi bazı zamanlarda, daha albenili görseller için internetteki resimleri kullanabilirsiniz. Sonuçta hiçbirimiz bir ajans değiliz ki ultra profesyonel konu mankenleri de olan stock fotoğraf kalitesinde görseller çekelim. Bana kalırsa arada bir kullanabiliriz. Fotoğrafları geçtim, resimlere farklılık katmak için ilgi çekici minik çizimler, çiçekler, böcekler, kalpçikler ekleyebiliriz. Yine onlara da Google Images'ten anlattığım yöntemlerle kolaylıkla erişmeniz mümkün.


2) Daha Etkili Google Aramaları Nasıl Yapılır?

Bu konuyu Google bize rehberlik ederek açıklıyor aslında. Google destek sayfasında (websearch), noktalı işaretler ve semboller kısmı var. Mesela direkt olarak bir etiketi (hashtag) aratabilirsiniz. #throwbackthursday kelimesini olduğu gibi Google arama kısmına yazabilirsiniz. Böylece sosyal medya etiketlerini daha özel irdelemiş veya anlamlarının ne olduğunu, kimlerin daha sıklıkla kullandığını araştırabilirsiniz.

İkinci tüyo ise arama kelimelerinin başına veya sonuna "-" kullanarak yapılan aramalardır. Ben bunu çok sık kullanırım. Özellikle eş anlamlı kelimelerde işe yarıyor. Örneğin "nude" kelimesini arayacaksınız. Ama nude kelimesi nü/çıplaklık ile ilgili sonuçları da verebiliyor. O zaman aramamız şu şekilde yapıyoruz.

nude -çıplaklık veya nude -nudity gibi. 

Tire işareti ile başlayan kısım arama sonuçlarında çıkarmak istediğimiz kısımdır. Tireli kısmı başa da alabiliriz sona da, fark etmez. Bunu etkin kullandığınızda nasıl pratiklik sağlıyor anlatamam. Örneğin ruj aramalarında Golden Rose olmayan rujlara şipşak ulaşmak istiyorum. "lipstick -goldenrose" yazdığımda, Golden Rose markasının olmayan rujları aratıyorum. Bu verdiğim örnekler aklıma ilk gelenler. Bu konuda çok daha güzel aramalar yapabilirsiniz. Aramalarınızda Google, reklam veren firmalara öncelik tanıyıp, onları "Sponsor Bağlantılar" adı altında en üstte görselli olarak sunuyor. Onu bu aramalardan bağımsız düşünmelisiniz. Onlar reklam.


Diğer en sık kullandığım arama tüyosu ise tırnak işaretleridir. ("") Tırnak işaretlerini kullanarak Google'da arama yapıldığında, aramalarınız daha özelleştirilir ve sadece kelime grubunuzu içeren siteler size gösterilir. Bir nevi hedef kelime daha doğru bir şekilde karşınıza çıkar. Örneğin; "kırmızı ruj markaları" diye yaptığım aramada, Google bana sadece kırmızı ruj marka geçen kelimeleri gösterecektir.


Diğer arama türleri ise, diyelim ki Harper's Bazaar dergisinde yazılan ruj yazılarına bakmak istiyorum.

ruj site:harpersbazaar.com.tr

yazarsam, bu site içerisinde sadece rujla ilgili konuları bulmamı bana Google sağlar. Burada dikkat edilmesi gereken aramak istediğim kelimeden sonra (ruj) boşluk yapılması ve site: yazdıktan sonra boşluk yapılmaması. Bir de aramak istediğiniz web sitesinin sonu önemli. Yani site .com veya .com.tr mi dikkat edin. En çok birbiriyle karıştırılan .com ve .com.tr uzantılarıdır.

Site aramalarında diğer püf nokta ise, sevdiğiniz bir sitenin benzerlerini bulabilirsiniz. Sitenin adresinin önüne related: yazarak aynı içerikteki siteler size gösterilir. Örneğin ben Cosmopolitan Türkiye dergisine benzer siteleri görmek istiyorum. O halde Google'a aynen şunu yazmalıyım:

related:cosmopolitanturkiye.com

Gördüğünüz gibi Cosmopolitan Türkiye dergisi .com uzantılı, Harper's Bazaar ise .com.tr uzantıya sahip. Sitenin uzantısına dikkat ederek bu püf noktalarla aramalar yaptığınızda, her zaman yaptığınız sıradan aramalardan çok daha özellikli sonuçlara ulaşabilirsiniz.

3) Müstehcen (Porno) İçerikler Google Görsel Aramalarında Nasıl Kapatılır ?

İnternette çok sayıda porno görseller var. Yani örneğin beauty kelimesi arattığınızda bile alakası olmasa da o şekilde görsel adı ve etiketi hazırlandığı için karşımıza çıkabiliyor. Porno görüntüleri aramalarınızdan defetmek için, Google Prefences sayfasına girebilirsiniz. (Şekil5'teki gibi) Burada karşınıza "Güvenli Arama Filtreleri" çıkacak. "Güvenli Aramayı Etkinleştir" diyerek uygunsuz/müstehcen resimler Google aramalarınızdan engellenir.


google-arama-filtreleri-mustehcen-porno-resimleri-engelleme
- Şekil 5 -


Blog Tüyoları yazı dizimin bir sonraki konusu, Stock Fotoğrafları ücretli/ücretsiz bulma mekanları üzerine olacak. Umarım bu yazı dizim blogunuz adına yeni içerikler üretmenize destek oluyordur. Farklı içerikli konularınızın en büyük anahtarı görselleriniz. Web dünyasında yapılan istatistiklere göre görsellerle ilgi çekmek, yazılardan çok daha güçlü mıknatıs etkisinde.

* Blog ile Para Kazanma yazımı da okudunuz mu? 


 Blog ile Para Kazanma
Blog ile Para Kazanma

7 yorum:

  1. Kalemine sağlık 👍

    YanıtlaSil
  2. benim gibi internet acemilerine çok yararlı bir yazı olmuş, teşekkürler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, yararlı bulduğunuza sevindim :)

      Sil
  3. Blog yazmaya yeni bşlayan biri olarak benim için çok faydalı oldu teşekkürler:) gerçi ben kendi fotoğraflrımı kendim çekmeyi tercih ediyorum şimdilik ama aralarda söylediğiniz şekilde görsellerden faydalanabilirim:)
    Bloguma da beklerim :) https://makyajderyasi.blogspot.com.tr iyi günler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle fotoğraflarımızı kendimiz çekmemiz çok çok çok daha iyi. Bunu ise bazen genel konular paylaşırken veya kendi fotoğraflarımıza ilave yapmak isterken işe yaraması için paylaştım :)

      Sil
  4. görsel bulmak özellile kaliteli görsel bulmak adına güzel bir paylaşım olmuş. teşekkürler:)

    YanıtlaSil