Arama Kutusu

Evde Kolay Manikür Yapma

evde-kolay-manikur-yapma
Evde Kolay Manikür Yapma



Evde kendi manikürünüzü yapmak için aslında çok malzemeye gerek yok, birkaç ürünle evde güzel bir maniküre sahip olabilirsiniz. Güzellik salonlarında veya şık kuaförlerde manikür yaptırmak bazen biraz maliyetli biraz da zaman kaybı yaşatabilir. Eğer hijyenine dikkat etmeyen bir merkezse o zaman işler daha sarpa sarabilir. Para ve zamanınız cebinizde kalsın istiyorsanız tasarruflu bir şekilde gerekli adımları uygulayarak evde manikürü kolaylıkla yapabilirsiniz.


Evde Manikür İçin Gerekli Malzemeler :





  • Oje Temizleyici (asetonlu veya asetonsuz) ve Disk Pamuklar.

  • Sıcak Su + Temizleme Jeli (yüz yıkama jeli/duş jeli/sabun)

  • Tırnak Makası.

  • Kütikül İtici (gerekliyse tırnak pensesi).

  • Törpü.

  • Kütikül Yumuşatıcı Kozmetik Ürünü.

  • El & Tırnak Bakım Kremi.

  • Baz Kat Cilası. (Base Coat Nail Polish)

  • Sevdiğiniz Bir Oje.

  • Üst Kat Cilası. (Top Coat Nail Polish)


  • evde-kolay-manikur-yapmak
    Evde Kolay Manikür Yapmak

    Bu malzemeler eşliğinde adım adım evde manikür uygulayabilirsiniz. Bunun için adımlar :

    1. ADIM :

    Daha önce uyguladığınız ojeleri, oje temizleyiciniz ile tırnaklarınızdan silin. Şu ana kadar kullandığım asetonsuz oje çıkarıcılar arasında en memnun kaldığım, daha önce blogda yer verdiğim:


    ve


    markalarıdır. Her ikisini de Türkiye'de bulamıyorum. İlkinin markası Inglot, Türkiye'de kapanma durumu yokken almıştım ve çok memnun kalmıştım. Fakat Türkiye'de bir kapandılar bir açıldılar sonra tekrar kapandılar ve sanıyorum tekrar açıldılar. Akıbetini takip etmediğim için son durum nedir bilemiyorum. Eğer tekrar bir rastlantı sonucu denk gelirsem kesin yenilerim. Diğeri ise HoneyBee Gardens markasına ait ve Iherb'ten satın almıştım. Yağlı bir ürün olsa da tırnaklara sıfır zarar verici etkide. Bu markanın diğer ürünlerini de merak ediyorum ama artık yurt dışı alışverişleri kozmetik açısından yapmadığım için artık bulamıyorum.

    Onun haricinde zarar verdiğini bildiğim halde, çok hızlı ve etkili olmasından ötürü Parmex aseton kullanıyorum. Çıkarış gücü pratiklik kazandırıyor. Türkiye'de her zaman rahatlıkla bulabileceğim ve etkili bir asetonsuz oje temizleyici bulursam ona terfi edeceğim. Normal pamuklar çok tüycük bıraktığı için kare ya da yuvarlak disk pamuklardan faydalanabilirsiniz. Asetonu pamuğa döktükten sonra ojeleri çıkartmak için tırnaklarınızı pamukla çekiştire çekiştire değil, bir müddet asetonlu pamuğu tırnak üzerinde hafifçe bastırarak bekletirseniz ojelerin daha rahat çıktığını göreceksiniz.


    2. ADIM :

    Tırnaklarınızı kesmek için tırnak makaslarından, şekillendirmek için de törpülerden faydalanabilirsiniz. Tırnaklarınızı kestikten sonra yapacağınız törpü zevkinize kalıyor. Oval törpüleme şekillerini de sevebilirsiniz, kare törpüleme şeklini de veya daha farklı çeşitleri. Kötü törpü tırnaklarınızı şekillendirmekte hem zorlar hem de tırnak kenarlarında fazla pürüzlü parçacıklar bırakır. Bu yüzden işini daha yumuşak törpülere geçiş yapmakta fayda var. Böylece tırnağınızı da yıpratmamış olursunuz.


    3. ADIM :

    Sıcak ama çok sıcak olmayan su dolu bir kaba, İçerisine bir parça temizleyici katın. Yumuşak formülasyona sahip duş jeliniz, yüz yıkama jeliniz veya bir parça sabun olabilir. Hatta kasenin içerisine çok olmamak kaydıyla limon suyundan da faydalanabilirsiniz. Tırnaklarınızı bu suya sokup sadece iki üç dakika bekletin. Sıcak suda fazla kalmaması önemli çünkü parmaklarınızı kurutabilir. Bu yüzden bu aşamaya dikkat edin.


    4. ADIM :

    Tırnak etlerinize kütikül giderici bir kozmetik ürünü kullanın. Benim önerim, bereketiyle yıllardır elimin altında olan ve memnun kaldığım Sally Hansen Instant Cuticle Remover deneyebilirsiniz. Aslında yurt dışında daha farklı markalar da var ama Türkiye sınırları içinde marka kısıtlılığı olduğu için şimdilik bulabileceğiniz en etkili ürün bu.


    5. ADIM :

    Tırnak etlerinizi tamamen yok etmeye dayalı bir manikür yapıyorsanız, tırnak penseleri gibi özel aletler kullanabilirsiniz. Tırnak penseleri ile tırnak etlerinizi çekiştirmeden ve çok dipten kesmeden, sadece görünen kısmını dikkatli bir şekilde kesmelisiniz. Benim önerim ise daha sağlıklı tırnak uzaması için pense gibi kesici aletlerle tırnak etlerinizi kesmek yerine sadece geriye ittirerek daha masum manikür yapmanızdan yana. Tırnak etini ittiren özel ürünler satılmakta. Benim yıllardır kullandığım yine Sally Hansen markasına ait. Sally Hansen markasına tırnak ürünleri konusunda seviyorum. Zaten bir marka tek bir alana yönelmişse ister istemez güvenimi daha iyi kazanıyor ve birçok markadan daha etkili olduğunu görüyorum. Zamanında aldığım Sally Hansen tırnak eti ittiricilerin ucu tırnak çevrenizde rahatsız görüntü veren etlerinizi geri plana almak için çok ideal bir ürün. Pek çok markanın bu tarz ürünü bulunmakta. Hatta manikür kitleri içerisinde bile bu tarz ürünler var. Burada tek önemli nokta, kütikül ittiricileri çok derine uygulamamaktır. Etlerinizi fazla derin ittirmek, tırnaklarınızın parlak ve güçlü büyümesine zarar vereceği için bu adımı nazikçe ve çok ileriye gitmeden yapmanızı öneririm. Ayrıca bazı tırnak törpülerinde, tırnağın üstünü parlaklaştırma için uygulama kısmı bulunuyor. Bunu asla önermiyorum. Tırnağı azda olsa inceltiyor. Üstelik parlaklaştırması onu sağlıklaştırdığını göstermez. Eğer "tırnaklarınız bu sayede daha sağlıklı ve parlak görünür" diye biri sizi inandırmaya çalışıyorsa kulak asmayın. Tırnak yapısını bozuyor. Tırnaklarınız gitgide daha parlak olmayan mat görünümde kalır ve bu tarz ürünlere daha mahkum olursunuz. Ne gerek var?


    6. ADIM :

    El & tırnak bakım kremlerini manikürün bu aşamasında nemlendirme amaçlı kullanabilirsiniz. Yoğun yumuşaklık sunan kremler tercihiniz olsun. Manikürden sonra ne kadar yumuşatıcı bir krem olursa o kadar iyi olur. İsterseniz pamuklu çubuklar yardımı ile kreminizden bir miktar alıp tırnak çevrenize (özellikle kesilen ya da itilen tırnak etlerinize) uygulayabilirsiniz. Böylece tırnak çevresi daha yoğun bakım almış olur. Vazelin'in petrol içeriğini tırnaklarla buluşturmuyorum. Onun yerine Burt's Bees Lemon Butter Cuticle Cream daha iyi bir seçenek. Vazelin varken ona ne gerek diyorsanız linkteki konuma göz atmanızı öneririm. ☺


    7. ADIM :

    Tırnaklarınıza oje sürmeden evvel hem ojelerinizi sonradan daha kolay temizlemek adına, hem ojelerin tırnağa zararını önlemek amacıyla baz katlar (base coat) kullanmanızı öneririm. Ojeleri tırnakta tutma hali de cabası. Koyu ve zorlayıcı renkli ojeleri bazlı kullandığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Uzun yıllardır baz kat kullanarak ojeleri sürüyorum. Gerçekten de etkili buluyorum. Özellikle kırılgan tırnakların yararını daha net göreceğinden eminim.


    8. ADIM :

    Tırnaklarınız ojelerle renklenmeye artık hazır. Eğer oje sürmede acemiyseniz, sağa sola çok bulaştırıyorsanız koyu renk ojeler yerine açık renk ojeler kullanmanız dikkat çekmeyi azaltacağı için hatalarınızı ön planda göstermeyecektir. Daha canlı ve koyu renkleri tercih ettiğinizde ister acemi olun ister oje sürmeye alışık biri, tırnak etrafınıza ojeyi zaman zaman taşırma sakarlığı yapabilirsiniz. Bu gibi durumlar bir pamuklu çubuğunu asetonlayıp taşan kısımları temizlemek için tırnak etlerinizin etrafında dolandırabilirsiniz. Fakat pamuklu çubuklar ojeyle buluşur buluşmaz tüycük bırakabiliyor. Bu da biraz sinir bozucu bir durum. Onun yerine, her kozmetik marketinde/mağazasında satılan asetonlu kalemler satılıyor. Asetonlu oje düzeltici kalemlerin uç yapısının kolaylığından ötürü tırnak etrafınıza taşan ojelerinizi rahatlıkla temizleyebiliyorsunuz. Ben hem Essence markasının hem de Rossmann Rival de Loop olanını kullandım. Birbirlerinden olağanüstü farkları yok, her ikisinde de memnun kaldım.


    9. ADIM :

    Ojenizin daha uzun ömürlü durması için satılan üst kat cilaları (top coat) her ne kadar gereksiz gibi dursa da iyi bir markanın top coatı nasıl etkili olduğunu görünce farkını anlıyorsunuz. Ojelerin tutunma sürelerini arttırmasından hariç çoğu top coat parlaklık verici etkidedir. Böylece sürdüğünüz ojenin rengi tırnaklarınızda olduğundan daha da parlak durur. Bununla birlikte bazı top coat ürünleri, matlık verici, ojeyi çabuk kurutucu, sim verici gibi farklı özellik sunar. Ama özellikle matlaştırıcı top coat ojeler, dayanıklılık verme konusunda diğerleri kadar başarı gösteremiyor, sadece sağladığı farklı özellikte iyi oluyor. Bu düşüncemin tersini çıkaran bir ürünü henüz deneyimledim.


    Bonus : Ojelerinizi sürdükten sonra daha hızlı kuruması için çeşitli spreyler de satılmakta. Hatta Çin ürünlerinde epey popüler olan oje kurutucu makineleri popüler. Çin işi oje kurutucu makinelerinden randıman alan var mı bilemiyorum ama bana fazlasıyla dandik geliyor. Bir de bu tarz makineler minik de olsa yer kaplıyor. Üstelik üşengeç bir insanım, her zaman yapmaya kesin üşenirim. Oje spreyleri ise Flormar 'ın başarılı bir ürünü var. Yeni versiyonunu kullanmadım ama değişti diyen çok. Eski versiyonu gayet işe yarıyordu. Hızlı kurutuculu bir baz kat olan CND Air Dry benim için tüm zamanların favori tırnak ürünü.


    Eğer ojelerinizi hızlı kurutmak istiyorsanız :


    - Sıcaktan uzak durun. Soğuk su altında tutmak daha etkili bir yöntem.

    - Kullandığınız ojenin çok geç kuruyor oluşu işinizi zorlaştırır. Daha hızlı kuruyan ojelere terfi edin.

    - Kurutucu üst cila katları, spreyleri kullanabilirsiniz.

    - Fön makinesinden uzak durun. Saç kurutucu/fön makineleriyle ojeleri kurutmak işe yarayan bir yöntem değildir. Oje uçlarını ya o an soyar ya da gün içerisinde çabuk soyulur hale getirir.

    - Soğuk akım veren fanlar daha iyi iş çıkartır. Yakından ojeye hava kabarcıklarına maruz bırakacağı için biraz uzaktan bu yöntemden fayda görebilirsiniz.


    Not: Bu adımların çok göründüğüne bakmayın. Küçük bir çantayı manikür çantanız haline getirdiğinizde her şeyin bir arada bulunma kolaylığı ile manikür yapmak inanılmaz hızlanıyor. Sizlere de önerim, manikür ürünlerinizi böyle bir çantada toplayıp daha düzenli hale getirebilirsiniz.


    evde-kolay-manikur-yapma-blog
    Evde Kolay Manikur Yapma

    3 yorum:

    1. Çok güzel anlatmışsınız...Benim blogumada beklerim:)
      https://makyajderyasi.blogspot.com.tr/

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Çok teşekkürler, gelirim tabii :)

        Sil
    2. çok güzel bilgilendirme teşekkür ederiz. www.nailstil.com

      YanıtlaSil