Arama Kutusu

Blog ile Para Kazanma ?

blog-ile-para-kazanma


Blog yazmak para kazandırıyor mu sorusunu deneyimlemek için bir blog yazmaya karar vermedim, kafam dağılsın, farklı bir uğraş olsun diye blog yazmaya başladım. Blog para ilişkisi son zamanlarda daha net bir hale gelmeye başladı ki blogların Türkiye'de hak ettiğini değerine ulaştığını henüz düşünmüyorum. Benim blog-para kazanma bâbında görüşüm şu yöndedir : blog para da kazandırıyorsa niye kazanmayayım?  Blog yazma işi çok sabır gerektiren ve zamanla da meziyetlerinizi arttıran farklı bir hobi. Hobinizi sadece para odaklı yaptığınızda ne siz lezzet alırsınız ne de okuyucu kitleniz. Keyifli bir şekilde para kazanmak da mümkün! 


Blog para kazandırıyor mu? Kazandırıyorsa ne kadar kazandırıyor? Adsense'den daha çok kazanmak için neler yapmalıyım? gibi sorular aklınızdan geçiyorsa blog ve para kazanma bağını merak edenler için öğrendiklerimi, bildiklerimi ve araştırdıklarımı derlediğim bu yazıda bulabilirsiniz :



En başta söylemem gerekir ki, blogu sadece "para kazanmak/markalardan ürün biriktirmek" adına da yazabilirsiniz. Yazamazsınız diye bir şey yok. Bu blog adına pek "keyifli ve samimi" olmasa da emin olun, samimi gözüküp de bu işi dijital işinin uzantısı olarak görüp para için yapan Youtuberlar var ise tabii ki bloggerlar da olacaktır. Hatta emeklerini bizzat satanlar da. Yapmak istediğiniz ne ise onu yapabilirsiniz. Sadece odağınız para kazanmaya olacaksa, emin olun 1 yılın sonunda kazancınız iyi hale de gelir. Zira insan neyi isterse onu başarma kodlamasına sahip bir canlı.


Sözü fazla dolandırmadan direkt konuya geçmek istiyorum. Bunu soru-cevaplarla açıklamak istiyorum ki anlaşılması kolay olsun, yazı rahat okunsun. (Bakın burada da bir blog tüyosu uyguladım, soru-cevaplı yazılan blog konuları her zaman için daha rahat olduğu için sonuna kadar okunur)


Blog Yazmak Para Kazandırır mı?


Evet, evet evet! Kesinlikle kazandırır. Sadece para değil, makyaj blogları veya daha genel adıyla güzellik blogları için konuşuyorum, gözünüz doyacak kadar "makyaj ürünü" de kazandırır. Artık markaları/ajansları kandırmak, Instagram sahte takipçiyle yapabilecek kadar kolaylaştı. 10k ve üzeri "follower" satın alıyorsunuz ve sonra markalara yazıyorsunuz ya da siz yazmadan bazıları bu sahte etkileşime inanıp ağa düşüyor. Markaların çalışanları fazla araştırma kapsamına girmedikleri için bu kolay sahteciliğe kanıyor. Sorun sahte takipçi dolu Instagram kullanıcılarında değil aslında, sorun marka çalışanlarında. Bu konuda kandırmak aleni hale geldi. Pekala iyi de ya blog? Bunu yapanların blog becerisi, blog kazancı ne alemde sizce? Eğer siz de ürün yerine para kazanmayı istiyorsanız, ben de bu konumla size sadece para kazanma bilgilerimi ve deneyimlerimi paylaşacağımı. Çünkü iyi bir blog para kazandırır. Net.


Peki Blog Yazmak Tam Olarak Kaç Para Kazandırır?

Hemen bu soruyu da hiç engebelere girmeden netçe söylemek istiyorum. Güzellik platformundaki bloglar olarak Adsense'den kazanırsınız. Eğer iyi içerik üreten ve reklamlarınız da fena olmayan tıklama sayılarına denk geliyorsanız iyi rakamları ortalama olarak görürsünüz. Bazen bu daha düşük olur bazen de daha yüksek. 4'lü rakamların görünür olma miktarını kazanmak asıl mesele. Çünkü bu rakamın altı hayatınızı idame ettirecek kadar para kazanmayı size sağlamaz. Eğer blog yazmak sizin tek amacınız/işiniz ise  (ki bu artık özellikle yabancı ülkelerde bir meslek haline geldi) sizin zorlamanız gereken limit 4'lü rakamlar ve üstü olacaktır. 4'lü rakamlara gelmek ise tek başına Adsense geliriyle sağlamak imkansız değil ama zor, hem de Türkiye'de çok zor. Ücretli analitik araçları da kullanıyorum ve benim gördüğüm kadarıyla şu ana kadar 4'lü rakamları çatır çatır kazanan bir makyaj blogu yok. Var diyen kişi, küçükken "pilot olacağım" kişisidir, hayallerinde yüzüyordur. Türkiye'ye uygulanan geri sınıf dijital gruplandırmasıyla bunu başarmak zaten kolay değil. Çeşitli analiz araçları var, hatta ücretli olanları daha net bilgileri veriyor. Onlardan bakınca Türk makyaj bloglarında kimsenin über şeyler kazanmadığı ortada. Ama tek reklam çeşidi Adsense değil. Blogunuzun her alanı bir reklam köşesi aslında. Bunu ya yazdığınız SEO bazlı içeriklerinizle (örneğin SEO desteği sunacağınız tanıtıcı yazıcılar) ya da aldığınız reklamlar ile ya da daha farklı buluşlarla sağlayabilirsiniz. Bu biraz da size bağlı. Ama Adsense, bloglara ne yazık ki Youtube kazancı kadar iyi kazandırmıyor.


Hürriyet Gazetesi Bumerang Para Getiriyor mu?

Hürriyet gazetesine sahip Bumerang platform ki çoğu blog yazarı nedenini anlamadığım şekilde sosyal medya profillerine "Hürriyet Yazar Kafe Yazarı" vs gibi sıfatlar yazdığını fark ettim. Belki markaları/ajansları etkilemek için yapılıyordur ya da Bumerang ile gönül bağı vardır bilemem. Ama biraz garip duruyor. Ben bir blog yazarı değil, okuyucu olarak bir "olmamışlık" buluyorum. Sıfat yükleme hali olmak yerine yalın olun, en güzeli. Gereksiz sıfatlaşma halleri biraz fazla "olmayanı olma" hali gibi insanı gösteriyor. Hem gerçekçi olalım, Bumerang'da yazar neyin olunmuyor. Orası yazdığınız yazıları paylaşma yeri oluyor. Yani bir nevi tanıtım ağı orası, üretim merkezi değil. Bumerang'a neler oldu bilemiyorum ama son zamanlarda sessiz sedasız. Bence desteklenmesi gereken bir oluşum. Çünkü bloglara destek veriyor. Özellikle marka bazlı gönderi çalışmalarıyla size hiç yok yere para desteği çıkması da güzel. Fakat Bumerang paralarını biriktirip bir şeyler alırsınız, yoksa aylık olarak size kesin kazanç sağlayacağını inanmıyorum.


Blog Yazmakta Türkçe Olmasının Bir Dezavantajı Var mı?

Var tabii. Yani kabul etmemiz gerekir ki, kendimiz seven bir ulusuz ve tabii ki hiç bir güç ülkemizi yok edemez ama dünya ülkeleri bizi ayrıcalıklı sınıfta yer vermiyor. Dijital ortamda da bu geçerli. Yabancı dil ile yazılmış (1.İngilizce, 2.Almanca) blog yazmak çok daha fazla miktarda paracıklar getirir. Çoğumuzda İngilizce düzeyinin anlaşabilecek kadar orta seviyede olduğunu varsayarak konuşuyorum, İngilizce blog yazmak eğer ki vaktiniz enerjiniz var ise en güzeli. Hem gelir olarak daha daha daha güzel, hem de İngilizce'nizi çaktırmadan geliştirme eğiticisi resmen. LuxyBox kozmetik kurucusunun (sanırım artık bu girişim başarısız oldu) blogu vardı, orada İngilizce grammer kelimeleri denetim yapan bir uygulamadan bahsediliyordu. Mesela, o tarz bir düzeltici program size çok şey katabilir.


İngilizce Blog Yazmak Neden Daha Çok Para Kazandırır?

Bu konuyu deneyimlemedim ama bu konuyu yapmadan derin araştırmalar yaptım, bilgilendiklerim dahilinde sizinle paylaşmak istediklerim var. İngilizce olarak blog yazdığınızda direkt olarak global dünyaya hitap ettiğiniz için izleyicileriniz ve hedef kitleniz tabii ki yabancılar olacak. Yabancılar Türkler'den daha çok reklamlara tıklıyor diye genel bir algı var, bu durumun gerçek payını ölçemiyorum çünkü hiç İngilizce dille bir blog yazmadım. Ama ikinci iddiayı pek çok kaynakta belirtilmiş ve oldukça mantıklı geliyor. İkinci söylenen ise Google Adsense yabancı bloglara daha çok ödeme yapıyor. Evet bu söylem %100 doğru. Çünkü bizde vergiler kazançlarımızı düşürüyor. Asıl kazancınız daha fazla olması gerekirken vergilerin aziziliği ile bu miktar oldukça küçülüyor. Adsense; Amerika, İngiltere, Almanya gibi ülkelerde çok daha iyi kazandırdığına dair kanı var. Ne yazık ki Türkiye; Arabistan, Tayvan gibi isimlerle aynı klasmanda sayılıyor ve bu yüzden de daha az para alabiliyoruz. Bir de reklamlara para ödeyen firmalar Türkiye'de çok küçük rakamlarla oynuyor. Onlar limitleri arttırsa yayıncı da Google da daha iyi kazanç sağlar diye düşünüyorum.


İngilizce Blog Yazmak İçin Neler Yapmalıyım?

Bu konuda deneyimim olmadığı için tecrübelerimi değil araştırmalarımı sizinle paylaşabilirim. Araştırdıklarım çok mantıklı sonuçlar çıkardı. Eğer siz Türk gmailiniz ve Türk blogspot uzantınızla İngilizce veya farklı dilde blog yazmak için bir blog açtığınızda sanıyorum bu işlemiyormuş. Yani Google ülkenizde aratılan sonuçlarda yabancı kaynaklarda sizi gösteriyorken İngilizce dahi olsa yabancılara yine az gösteriyormuş. İlla ki Amerikan telefon numaralı onay gerekiyormuş. Hatta bunun için özel açılan "receive sms usa number" tarzında aratmalarla bulabileceğiniz yabancı siteler var ama bunların bazıları Türk ip'lerine kapalı hale gelmiş veya Gmail bu numaraları çok kullandığı için engellemiş gibi şeyler okudum. Yani geçersiz bir yöntem. Bunun yerine gerçek bir Amerikan telefon hattıyla bu kodu alabilirsiniz. Bunlarla uğraşamam diyorsanız da en güzel yöntem olarak önerilen, yabancı kaynaklı bir host (E-host, Bluehost, Hostgator, Justhost...) gibi popüler ve güvenilir host sitelerinden bir host ve onunla beraber yabancı bir alan adı (domain) bularak satın almanız ve ondan sonra da tıkır tıkır İngilizce içerikler girmeniz. 4-5 ay sonunda Adsense'ye o şekilde başvurursanız, her şeyiniz yabancı kökenli ve içeriğiniz de yabancı dille olduğu için daha güzel paralarla karşılaşabileceksiniz.


Host Ne Demek? Domain Ne Demek?

Bunlara da kısaca değinmek istedim, çünkü bilmeyenler olabilir. Host'u şu şekilde açıklayabilirim, şu anda okuduğunuz bu blog Google servisi olan Blogspot hostunda. Yani ücretsiz ve tüm iç kök kaynaklarını Google hallediyor. Ama ben Türkiye'de yaşadığım için Google beni algılayarak Türkçe dil desteğine uygun blogspot olarak şekillendiriyor. Bir de ücretli olan hostlar var ki, bloglar haricinde gördüğünüz tüm siteler ücretli hosta sahiptir. Bunların ödemeleri yıllık olarak şekillendirilir. Host sizin arsanızdır. Bu arsaya kodlarla temalarla bir ev inşaa edersiniz. Ve sonrasında o evinize herkes bilsin uğrasın diye bir isim alırsınız. Domain ise bu isimdir, yani alan adınızdır. Tarayıcınızdaki www ile başlayan sitenizin ismidir. Bunu mesela ben Google'ın Blogspot hostundan faydalandığım için ücretsiz kullanıyorum, bu yüzden miskinkek isminden sonra blogspot com diye kendi şekilleniyor. Ama bunu ücretli almak istersem, bir domain firması seçip istediğim isimde kendim alabilirdim ve böylece uzantısı olan "blogspot com" olmayacaktı. Sonu sadece seçtiğim alan adının uzantısına göre com/net/co gibi ekler olacaktı. Hatta seçeceğiniz alan adınızın illa blog nickinizle uyumlu olmasına da gerek yok, SEO açısından daha iş çıkartan alan adları seçebilirsiniz. Makyaj, güzellik, cilt bakımı gibi anahtar kelimeleri direkt içeren alan adları çok daha matematiksel hesaba uygun olacaktır.


blog-ile-para-kazanma


Youtube mu Daha Çok Para Kazandırıyor Yoksa Blog Yazmak mı?

Kesinlikle Youtube. Bazen siz de "Youtube'dan para kazanmıyorum :(" diyen ama izlenme rakamları ya da takipçi rakamları maşallah olan hatta dizi oyuncularını, şarkıcılarını rakamlarla aratmayan Youtuberlar'a denk geliyorsunuzdur. Youtuberlar bu konuda neden şikayetçi? Çünkü asıl hesaplarına yatan rakamın neredeyse 4-5 katını hak ediyorlar ama Youtube ülkemize göre vergilendirmesini büyük oranda kestiği için hak ettiklerinin büyük bölümünü alamıyorlar ve bu yüzden şikayetçiler. Ama ona rağmen 4'lü haneleri bir blogger çok zor görebilirken, iyi bir Youtuber çok rahat görür. 2016 rakamlarına göre söylüyorum, popüler videolarla ilgi gören ve işini iyi bilen bir Youtuber aylık olarak fena olmayan rakamlar kazanır. Son zamanlarda oyunsal şeylere merak sardım. Özellikle We Happy Few diye çok tatlı Kanada yapımı bir oyun oynuyorum ve bana bu oyunu sevdiren bir Youtuber oldu. İsmi de pek şirin, Pinti Panda diye. Onun bir videosu var, Youtube ne kadar kazandırıyor diye. İşte mertçe çıkıp kazandığı oranı söylemiş. Kaldı ki makyaj blogları kadar yüksek "takipçili" değil. Blog yazmak, daha doğrusu iyi içerikli ve düzenli okuyucusuyla bir blog yazmak kolay bir iş değil. Youtube videolarının bu konuda daha zor olduğunu tahmin ediyorum. Öyle, lop otur blog yaz para kazan, hop otur video çek paraları da çek şeklinde işler ilerlemiyor. Çok özveri ve sağlam sabır gerektiriyor. Bu işin içinde olanlar ve bu işten düzenli para kazananlar gerçekten emek döken insanlar. Velakin o Youtuber izlenme veya takipçi gibi şeylere para kasıyorsa, tabii ki "kazandırmıyor" diyecek. Zira geleni gidene harcıyor. (Takipçi, beğeni, yorum satın almayla) Şu bir gerçek ki Youtube 'da video çekmek, blog yazmaktan çok çok çok daha iyi para kazandırır. Eğer bu işi para uğruna yapacaksanız, enerjinizi Youtube'a sevk etmenizi şiddetle öneririm.


Hangi İçerikle Başlamalı veya Devam Etmeliyim?

Niş olma, yani özgün ve herkesin çok bilmediği özel konular seçip yazmak/videolar üretmek en çok para getiren kaynağı. Kendi kategorime göre konuşacak olursam, örneğin kozmetik geneldir. Makyaj onun daha altıdır. Daha da niş olmak isterseniz, örneğin "Plastik makyaj". Eğer siz, plastik makyajla ilgileniyor ve hatta bunun hakkında bilgi sahibi iseniz, "yapay kan nasıl olur, çıkık kemik görüntüsü nasıl verilr, burun yarası nasıl yapılır" gibi konularla alanında uzmanlaşmak ve bu tarz içeriklerle dolu kaliteli bir blog yazmak veya Youtube videoları çekmek çok daha paracık getirili olur. Bu örnekler aklıma ilk gelenlerdi, bu tarz merak edilen niş konuları bulabilirsiniz.


Kazançlı İçeriker İçin Neler Yapılabilir?

Kadın sitelerinde veya dergilerin/gazetelerin internet yazılarındaki konuları hooop diye almayın. Alıntıları Google size geri iade eder, ola ola sadece "spam" olursunuz ve size tek bir iyi fayda bile sağlamaz. Çok içerik gireceğim diye içi nanay dışı şinanay konular yapmayın, özenli olun. Sizi nasıl yazılar / konular çekiyorsa, siz de başkalarını çekmek için o kadar etkileyici olmaya özen gösterin. Kendine özgü, uzun ömürlü bir site özverisi, güncel yayınlar, abartı allı pullu hareketli giflerden uzak ama kendi stilinize uygun tasarım, açıldığında otomatik müzik başlangıcı asla olmayan, konu çeşitliliği açısından çok dallanıp budaklanmayan (her mecrada bezi olanı Adsense zor sever), fotoğraf kalitesi iç açıcı, sosyal medya ile haşır neşir bloglar sabırla bu işi yaptıklarında görecekler ki hem Adsense hem özel reklam alanları, hem ürün gönderimleri hem de daha farklı yollarla para kazanmaya başlayacaklar.


Adsense Kazançlarının Artması İçin Neler Yapmalıyım?

Faydasını gördüğüm için sizlerle de bu deneyimimi paylaşmak istiyorum. Adsense reklamlarınızda, hassas içerik kısmına tıkladığınızda size sunulan "Flört, Din, Cinsellik..." vs gibi daha özenli yayın yapılması gereken reklam modellerini getirir. Onların yanında da blogunuzda ne sıklıkla bu reklamların çıktığını ve ortalama olarak ne kadar kazandıracağını gösterir. Oradan orantıya göre düşük olanları engelleyin. (Block tuşuna tıklatın) Ben faydasını bir nebze gördüm. Çok gereksiz içerikli reklamları engelleyince 2-3 ay sonra tıklama başı kazançlarımda gözle görülür iyileşme oldu. Daha niş kelime gruplarını araştırın, böylece kazancınız daha bol olacaktır.


Ben Ne Kadar Kazanıyorum?

Teknolojik üretimi hiç sevmeyen ama web dünyasını çok iyi kurcalayan bir ülkeyiz. Gün geçtikçe de sosyal medyalaşmamız artıyor. Hatta sosyal mecraları en çok seven, kullanan ve hayatının bir parçası haline getiren ülkelerin ilk 3'üne şıp diye giriyoruz. Tabii bunun iyi yanları da var, dijital pazar Türkiye'de de gerçek anlamda oluşmaya başlandı ve işin güzel tarafı hızla da ilerliyor. Böylece bu durum biz blog yazarlarına da sıçrıyor. Hatırlar mısınız bilmem, Flormar markası "Bloggerlara gönderimimiz yoktur" diye "ANA SAYFASINDA" duyuru yapardı. Profesyonel markalaşmanın en kritik hatasını o zaman büyük bir marka baya baya yapmıştı. Şimdi ise tanıtım gönderimlerine doymuyor, ajanslarla bile sıkı fıkı halde. Bu küçük örnek dahi ne demek istediğimi anlaşılır hale getirir. Bu hızlı değişimle birlikte maddi kazançlar da söz konusu olmaya başladı. Ben Adsense reklam tıklamalarından yana çok şanslı değilim ama içerikten çok daha iyi kazanıyorum. Ayrıca Adsense hariç diğer reklam şekilleri yüzümü daha fazla güldürüyor. Büyük rakamlara sadece blog yazarak düzenli olarak her ay ulaşamıyorum lakin hedefime yaklaştım. Tek gelir kaynağım bu değil, sevdiğim bir işi yapıyorum ama hobisel olarak ilgilendiğim bu mecra büyüyor ve bana kazanç oluyorsa ben de daha fazlasını tabii ki hedeflerim, işaretlediğim noktaya ulaşmayı çok istiyorum. İnanıyorum ki bir gün tıpkı yabancılarda olduğu gibi (çünkü vergiler ve tıklama başına düşük reklam veren firmalar yüzünden ederimizi alamıyoruz) daha iyi seviyelere ve kazançlara tüm içerik aşkına yazan bloggerlar olarak gelebiliriz.



24 yorum:

  1. Her zaman ki gibi kalemine sağlık. Umarım 4 lü rakamlara ulaşırsın çünkü benim gözümde ciddi anlamda başarılı şekilde bu işi yürütüyorsun. Sevgiler 💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bu temennin hepimiz için gerçekleşsin :)

      Sil
  2. Merhaba Miskin :) Bu tür yazılarını çok seviyorum ve taktir ediyorum. Hepimizin faydalanabileceği konular bunlar. Blogumu bir nebze olsun iyi hale getirmeme yarayan senin yazılarındır. Blog açmadan önce açtıktan sonra sık sık blogunu ziyaret edenlerden biriyim. Bilemiyorum başardım mı iyi bir blogum mu var - bunu söyleyemem fakat bildiğim tek şey senin yazılarının bana güç verdiği ve bana faydasının dokunduğu.

    Bir diğeri ise seninde bahsetmiş olduğun, fazla içerik üreteceğim diye 5 cümleden oluşan postlarla dolu bloglar. Elbette her ürüne destansı yazı gerekmiyor fakat direkt olarak ambalajdaki yazıları kopyalamak ve -evet işte beğendim- diyerek blog yazmak ne kadar doğru para kazanmak için ne kadar etkili bilemiyorum.
    Çok güzel bir yazı olmuş, hobinin yanında para kazanmak insanın kalbini okşuyor :) emeğine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yabancı blogların kalitesini aratmayan özgün, sağlam içerikli ve çok ferah tasarımlı bir blogun var <3 Hatta son zamanlarda gördüğüm en şık bloglardan birisi, eminim ki her tıklayan benimle aynı kanıdadır :) Tıpkı dediğin gibi hobisel uğraşlardan para kazanma olayı insanın kalbini okşuyor, daha da değerlenir umarım içeriklerimiz :) Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim <3

      Sil
  3. bugun bende tam bu konu hakkında düşünmüştüm kuzum çok iyi olmuş yazdığın ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olmuştur umarım ve inşallah hepimiz hak ettiğimiz kazançları elde ederiz :) <3

      Sil
  4. Ben bu reklam işini bir türlü çözemedim. Adsense karışık geliyor daha önce üye olmaya kalktım hiç anlaşılır gelmedi. Ben de vazgeçtim. Ama seninle aynı düşüncedeyim severek yaptığımız bir işten para kazanmak güzel ve insanı mutlu ediyor. Ben Bumerang'ın da çok kazandırdığını düşünmüyorum. Üstelik vergi işin içine giriyor ve kazandığının nerdeyse çeyreği vergi olarak gidiyor. Zaten ayda belki 1 kez reklam gönderiyor.
    Adsense hiç açıklayıcı değil yapamadığım tek şey sanırım şu pc de.. Anlasam iyi olurdu en azından blogdan gelir gelmesi mutlu eder beni çünkü emek veriyoruz ve sahte takipçilerle ürün pohpolayıp yazı yazarak kozmetik dolduranları görünce insanın canı sıkılıyor doğurusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekercim, Bumerang'ın blog yayınları değil de özel olarak proje kapsamına aldığında, hem ürün hem para teklifleri oluyor, onlar çok daha etkili. Vergi kesintisi olduğu için vergisel bir sorunu da yok. Zaten kurumsal bir firma güvencesinde. Yoksa diğeri bekle bekle biriksin sabrı. Adsense ise uzun vadeli ama daha kazançlı yöntem, bu konuyla biraz daha ilgilenmeni kesinlikle öneririm, başta öyle karışık geliyor ama birazcık vakit ayırırsan çok faydasını görürsün, özellikle yabancı kaynaklarda konuyla ilgili çok güzel taktikler/öneriler bulunmakta :) <3

      Sil
    2. Tamam canım bakacağım bol vaktim olduğunda yeniden. O para teklifi yakın zamanda geldi bana keşke hep öyle gelse kazançlı oluyor. Teşekkür ederim cevabın ve bu güzel post için Sevgiler :*

      Sil
  5. çok faydalı bir yazı olmuş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  6. Adsense banada karışık geliyor hele bir de çocuklu biri olunca oturup uzun uzadıya çözmeye çalışmadım.
    Blogdan her ay düzenli bir para kazanmayı elbette isterdim en azından aldığım kozmetik ürünleri bana bloğumun hediyesi gibi olurdu.:)
    Gerçi artık kozmetiğe doyduğum için eskisi gibi ürün almıyorum az ama öz vede ihtiyaç dahilinde ürün alıyorum.
    Malesef bu sene hamilelik sürecinden dolayı bloğumu biraz boşlamaya başladım sene başında bebek olunca akıbeti ne olur bilemiyorum.
    Ayrıca son bir-iki senedir İnstabloggerlar yüzünden blog yazanda okuyanda azaldı bu malesef ki görüntülenme sayılarından, yorumlardan açıkca görülüyor.
    Keşke İnstagram blogger ile uyumlu bir sistem yapsa ne şahane olurdu.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım gerçekten o kadar gözü korkuttuğu gibi değil Adsense olayı, mobil girişlerden bile kazanç sağlıyor, yani o kadar ayrıntıya önem veriyor ki mobil tasarımını hiç değiştirmeden bile reklamların yerine göre Google kök şablonu kendiliğinden otomatik hallediyor. Instablogger konusunda tabii instagram belirli bir popülerliğe sahip olduğu için bloglardan yana bir gerileme ister istemez oldu ama artık toparladı diye düşünüyorum. instagram yokken benim bu kadar kazancım içerikten dolayı olmuyordu ki okunurluk oranım da bu kadar fazla değildi, bana kalırsa instagram, blog açısından uzun vadede güzel etkide, çünkü kozmetikle ilgilenen insan sayısı insta sayesinde inanılmaz arttı, bu artış ister istemez kozmetiğe ilgi duyanları blog okumaya da yöneltiyor. İlgilenen insanları dar alandan zıplatıp daha geniş ağa yönlendirmesi bile bence iyi bir şey. Insta değil de Youtube aslında blog yazmaktan daha etkili. Zaten araştırmalara göre de videolu bir anlatım yazarak anlatmadan ortalama olarak 4-5 kat daha etkisindeymiş. Bu arada hamileliğin hayırlı olsun, Allah analı babalı büyütsün, çok sevindim <3 Hamiş hamiş yorma kendini, çok öpüyorum seni :****

      Sil
  7. Her zaman ki gibi harika bir yazıolmuş. Bu blogdan para kazanma işini bir ben beceremedim galiba. Adsense ile çokiyi anlaşıyorduk, benim tıklanma oranlarım da iyiydi ancak pin kodu bir turlü gelmeyince uzun süredir birikmiş ödemelerimi bir türlü aşlamadım ve geçenlerde artık bıktığım için isyan edip kaldırdım bütün reklamları. Sanırım azda olsa maddi karşılığı olmadan, zevk için yazmak, paylaşımda bulunmak dah keyif verici.....Sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yazmaya başladığım zamanlar para olayını hiç düşünmemiştim ki zaten bilgim bile yoktu. Nasıl olsun? Taa o zamandan beri blog yazanların hepsi, sadece yazmak için yazıyordu ve hiçbirimiz Adsense'miş tanıtım yazısıymış, ajansmış, sponsormuş bilmiyorduk bile. Tek ortak duygu paylaşmaktı. Hayatımı idame ettirecek gelirimi blogdan kazanma düşüncem olmadığı için de profesyonel bakamıyorum olaya, hâlâ amatör ruhtayım, hâlâ blog yazışım olması gerektiği gibi değil ve hâlâ blog yazmayı deli gibi seviyorum <3 Adsense pin'i Ptt ile geliyordu yıllar önce, aynı mı bilemiyorum ama eğer öyleyse bir iş adresi verebilirsiniz, adres konusunda daha emin olur, 1-2 haftada ulaşıyor. Bir de mutlaka posta kodunu yazın. Denendiği halde olmuyorsa şu linke tıklayın, kimlik belgesi ile olay çözülür :) İnanın paralı olunca da keyfiniz değişmiyor, yazma aşkı olduktan sonra zaten her şekilde keyif alınıyor <3 Sevgiler

      Sil
  8. Benım hele hiç anladıgım seyler degıl nereye tıklanır napılır hiç bılmem ben balım, worldu pc sorunydu falan anlarım bazı şeylerini ama bunlarda cıksss. Blogumu yapılandırmak istiyorum aslında birine emanet etmek istiyorum güzel temalısından temizinden birşeyler yapsın. Tanıdıgın varmı yada sen yapabılırmısın canısım :|

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ücretli tema yapmayı teklif eden blogger arkadaşlar da oldu ama ne yazık ki tasarım tekliflerine hiç dönemiyorum. Zaten benim de en büyük yardımcım erkek arkadaşım. O çoğu şeyi ya bana öğretiyor ya da kendisi yapıyor. İstersen gezinmesi pek keyifli olan Makyaj Keleği Blog ve Audrey'in Şekerleri Blog sayfalarının tasarımcılarına bakabilirsin. Yanılmıyorsam sayfa sonunda linkleri vardı. Etsy'den cuzi miktarlarla teme da satın alabilirsin. Adsense olayında ise ilgilenmeni öneririm. Blog yazacak kadar vakti olan her blog yazarının, işin mutfağıyla da ilgilenmesi hem kendisini geliştirmesine yardımcı olur hem de giderek artan miktarlarda para kazanmasını sağlar <3

      Sil
    2. Kendım onu yerleştirmesiydi falanıydı hiç anladığım işler değilki canım oyüzden temasıyla düzeniyle bir el atılsa sevabına çok sevinicem.Biliyorum hatırlıyorum en azından maılleştiğimiz dönemlerde. Neyse artık bende bulurum ınsallah birilerini :/ Evet adsenseyide yerleştirirsem süper olur.<3

      Sil
    3. Bulacağına inanıyorum :)

      Sil
  9. merhaba çok faydalı bir yazı olmuş :) bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Gerçekten başarılı bir yazı olmuşş :)

    YanıtlaSil