Arama Kutusu

O Bir Plaj Kahramanı : Avene Mineral Lotion Spf 50+ Güneş Kremi

avene-mineral-lotion-spf-50-gunes-kremi-yorumlari
Avene Mineral Lotion Spf 50 Gunes Kremi

Avene; bir zamanlar çok kullandığım, şimdi artık kullanmaktan sıkıldığım markalardan birisi. Sanırım blogda çok fazla Avene konusu yapmamın bunda etkisi olabilir. Bir de bloglarda çok fazla görmeye başladım, ister istemez sevdiğim bir markadan soğur oldum. Her 10 Türk güzellik blogunun artık 79485284613896864 tanesinde Avene ürünleri. Örneğin Instagram'a ne zaman girsem, karşıma mutlaka bir Avene paylaşımı geliyor. Tabii bu etkileşimin bir sonucu ama bir kozmetik sever olarak daha da farklı ürünleri deneme aşkım, bu sıkılganlığımın beraberinde geliyor. Güneş kremlerini tüm kozmetik yığıntısından ayrı kefeye koyuyorum çünkü mevzu önemli. Cildin yaşlanması, lekelenmesi, kırışması derdim değil. (Yalan, tabii ki sinir olurum) Ama ondan da daha önemlisi, güneşin zararlıları cildinize sandığınızdan çok çok daha fazla zararı depoluyor. Uzmanlarsa kimyasal korunmadan ziyade mineral güneş kremlerinin öneminin altını çiziyor. Avene Mineral Lotion SPF50+ Mineral Güneş Kremi yorumlarımı ve cildi ne kadar etkisi altına alıp almadığını merak ediyorsanız :



avene-mineral-lotion-spf50-reviews_gunes-kremi-yorumlari-blog
avene-mineral-lotion-spf50-reviews_gunes-kremi-yorumlari-blog

Avene güzel bir marka. Markadan soğumuş olsam da bunu belirtmeliyim. Hatta çok önceden blog sayfamda yer vererek tekli ürünlerinden hariç genel olarak ürünlerini anlattığım Dermokozmetik Cilt Bakımında Tercihim Neden Avene? yazıma göz atabilirsiniz. O konu Avene sponsorluğunda da yazılmadı. Tamamen blog yazmaya başladığımdan beri ilk keşfettiğim ve güzel etkili bir marka olarak benle gönül bağı kurdu. Tereddütte iseniz bu endişenizi bulutlara asın. Çünkü gerçekten güzel ve kaliteli bir marka. İçeriği "aman yarabbim ne kadar güzel" değil tabii ki. Zira bu bir dermokozmetik marka. Tabii ki içeriğinde olumsuz yanlar da var, yok değil. Benim sevmemdeki en büyük sebep, bitkisel içeriklerin cilde alerjik reaksiyon verme riskine karşın dermokozmetik ürünler şahane içeriklere sahip olmasa da marketlerde satılan klasik kozmetik ürünlerine göre daha iyi içerik sunuyor ve çoğu cilt için daha risksiz seçim oluyor. Dermokozmetiklerde yüksek rakamlara satılanlar da var. Avene'yi sevmemdeki tek neden, orta halli bütçesi ile onun 3-4 katı fazla satılan dermo markaları ile kıyasıya yarışıp, yarıştan galip ayrılma yönü oldu. Mineral güneş kremleri ise, son zamanlarda dermokozmetik içerikli blogların, sitelerin ve bizzat dermatologların gözdesi haline geldi. Ancak kullanımı diğer kimyasal güneş kremleri kadar rahat değil. Her güneş kremi farklı formülasyona sahip olsa da fiziksel yani mineral içerikli güneş kremlerinde genel olarak bu zorlu ortak payda söz konusu ve ne yazık ki Avene Spf50+ Mineral Güneş Kremi de bu potada.


İçerisinde diğer kimyasal güneş kremleri kadar inceltici bulunmadığı için yüze daha ağırlık yaparcasına yükleniyor. Bembeyazlık etkisi yüksek. Beyazlatma konusunda ben çok sorun yaşamadım. Bunda tenimin açık renkte olmasının payı büyük ama koyu buğday veya esmer tene sahip olsaydım daha zorlanacağımdan eminim. Yüze sürüldüğünde renginin beyaz oranın fazla olmasından hariç bir de zor dağılıyor. Sürer sürmez erimeye başlayanlardan birisi değil. Bu kötü yanlarına rağmen memnun kaldım. Çünkü UVA ve UVB ışınlarına karşı doğal spektrumlu koruma sağladı, cildimde herhangi bir irritasyona sebep olmadı. Güneşten koruma başarısında çok iyi.


avene-mineral-lotion-spf50-reviews_gunes-kremi-yorumlari
Avene Mineral Lotion Spf 50 Gunes Kremi

Memnun kalmamın nedeni sanırım bir de beklentimdi. Plaj için almıştım. Plajda kullandım ve bitti. (Fotoğraflar eski) Plaj için gerçekten güzel bir koruma sağladı. Plajda, birazdan döner olarak yenmeye hazır kızarmış tavuk gibi yatmayı oldum olası sevmiyorum. Ama plaj sürelerim hayli uzun oluyor. Çünkü ben bir ördeğim. Yüzmeyi baya baya seviyorum. Bu yüzden denize gittiğim zaman saatler su gibi akıp geçiyor. Avene Mineral Güneş Kremi'nin koruyuculuk yanına bayıldım. O kadar güneş, sıcaklık, deniz bana mısın demedi. Yanmadan kızarmadan tatili atlattım. O yüzden daha bir sevdim.

avene-mineral-lotion-spf50-reviews_gunes-kremi-yorumlari-blog
avene-mineral-lotion-spf50-reviews_gunes-kremi-yorumlari-blog
avene-mineral-lotion-spf50-reviews_ingredients_icerikleri-blog
avene-mineral-lotion-spf50-reviews_ingredients_icerikleri-blog

Yine de zor bir krem. Günlük hayata değil de plaj vakitlerine uygun olduğunu düşünüyorum. Tam olarak "plaj sezonunda kullan bitir güneş kremi" diye tanımlıyorum. Çünkü bu konuda başarı çıtası yüksek. Yoksa gündelik olarak süreyim, emilmesini bekleyeyim, sonrasında makyaj yapayım diyorsanız, nefretinizi dahi kazanabilir. Çünkü makyaj altında fazla kireçli ve beyaz durmaya pek bir hevesli. Bu hali de sizi zorlayabilir. Avene güneş kremlerinin bir de ek özelliği var. Ambalajları çok sağlam. Güneşte dahi zarar görmüyor, tabii siz yine de güneş altında kalmamasına özen gösterin. Günlük kullanım için, özellikle koyu tenleri daha çok rahatsız edecek o beyazlık hali uygun olmasa da ben beğendim. Bu güneş kremi artık elimde değil, çoktan bitti, yenisini almadım çünkü hem konunun başında belirttiğim sıkılma halim çok yüksek dozajda hem de Avene sanırım bu güneş kreminin yeni ultra-light formülünü piyasaya sürdü. Eğer tekrar yenilersem onu almayı tercih ederim. Eğer siz de satın almayı düşünüyorsanız, o versiyonuna bakmanızı öneririm.


6 yorum:

  1. Bu yaz Avene Reflexe'i kullandım; yanmadım ama bir ton koyulaştı yüzüm. Ben de bir dahaki deniz tatilime bu kremi veya biodermanın beyaz tüpteki kremini götüreceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar plajda daha bir güçlü etkide, rengimde öyle aman aman bir değişiklik olmadığı için daha bir sevdim :) Seneye ben de ya tekrar bunu satın alacağım ya da farklı markanın bu tarz mineralini alıp götüreceğim

      Sil
  2. Avene sevdiğim dermokozmetk markalarından biri <3 Genelde güneş kremi tercihimde bu markadan. Light olan versiyonu gelecek yaz denemek için aklıma yazdım. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onu ben de merak ediyorum :) Rica ederim, sevgiler <3

      Sil
  3. Bir şey sormak istiyorum. Siz genel olarak kozmetik mi tercih ediyorsun yoksa dermakozmetik mi? Ya da şöyle sorim dermakozmetik mi tercih edilmeli yoksa kozmetik mi? Hangisi hangi yönüyle daha iyi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, eskiden çok yoğun olarak dermokozmetik kullanıyordum, şimdi aynı markaları kullanmaktan sıkıldığım için farklı ürünleri de denemeye çalışıyorum. Aslında eskiden olsa gözü kapalı dermokozmetik daha iyi derdim, ama artık öyle güzel içeriklerle kozmetik ürünler üretiliyor ki dermoları aratmıyor. En iyisi = en güzel içerik :)

      Sil