Arama Kutusu

Favori Yaz Makyaj Ürünlerim ile Tembel Yaz Güzelliği

favori-yaz-makyaj-urunlerim-blog
Favori Makyaj Ürünlerim

En sevdiğim sezon olan yaz, ağır sıcaklar olmasına ve bedeni dondurma gibi eritmesine rağmen enerjimi tavan yaptıran, aşkımı zirveye taşıyan ve ruhumu serinleten olarak bende sevgisi ayrı, tabii yaz zamanı eriyen sadece bedenler değil yapılan makyajlar da yüzde eritilmiş gibi duruyor. Makyaj malzemeleri cilde ağır geliyor, hatta cildin daha fazla yağ salgılamasına neden oluyor, Pelin Batu'nun uyuya kaldığı programdaki hafızalara kazınan deyişi gibi "vücudum atıyor". Resmen cilt makyaj ürünü istemiyor, atıyor. Bu yüzden bu evrede güzellik makyaj konularında biraz daha az "kaygısız" olmak gerek. Tembel yaz güzelliğimde sık kullandığım favori yaz makyaj ürünlerim şunlar :




Yaz vakitlerinde tıpkı geçen yaz olduğu gibi bu yaz da fondötenleri kullanmıyorum. Hatta BB kremlerle bile aram bu dönemlerde pek yok. Pudraları eskiden çok daha fazla kullanırdım, bu yazın pudralara da ara vermek istedim. Cildim karma yapıya sahip olduğu ve pudraya ihtiyacı var olduğunu hissettiğim için çantamda mutlaka bir pudra olurdu ve günlük olarak da 2-3 kez tazelerdim. Ama bunu kendim yaratıyorum diye düşündüm, yani pudra olmadan doğru cilt bakım ürünleriyle cildimi daha disiplinli hale getirebilirdim. Son zamanlarda hayatımda köklü değişiklikler oldu. Bunlardan birincisi, zaten uzun soluklu bir şekilde spor ve egzersizler hayatımda vardı ama son dönemlerde bunu daha disiplinli bir rutin haline getirmeyi başardım. Şekeri hayatımdan çıkardığım günden beri eve rafine şeker almıyorum, yağlı besinlerden elimden geldiğince kaçıyor ve dışarıdan yemek yeme kolaylığını terk ederek kendi yemeklerimi kendim yapar oldum. Kilo problemim genelde 5-6 kg arasında gidip gelir ama ben bunları kilo olayı için değil, sağlık ve zindelik için yapıyorum. İş tempom yoğunlaştı, eskisinden daha fazla zinde kalmak benim için artık bir zorunluluk oldu, hem bedenen enerjim hem de zihnen algılarım yüksek olmalı. Bu yüzden sporu ve doğru beslenmeyi daha altını çizerek hayatıma kattım.


Ben böyle disipline girdikçe cildim de bundan nasibini aldı. Cildim; eskisinden daha az pudraya ihtiyaç duyar hale geldi, daha az kızarıklık sorunuyla beni uğraştırır oldu, nem oranı kendiliğinden yükseldi ve diğer bilumum sorun gördüğüm noktalar kendiliğinden azalır oldu. Cilt konusunda şanslı kesimdenim çünkü cildimle ilgili öyle önemli sorunlar yok, sadece "daha iyi" forma sahip olması için önemsiyorum. Fondöten kullansam da kullanmasam da beni rahat ettiriyor ama ufak tefek kızarıklıklar ya da karma cilde sahip olmanın en büyük dezavantajı T bölgenizin pudraya mahkum olması gibi sorunlarım vardı. Ancak spor, doğru beslenme, düzenli uyku ve hayatınızda en önemli şeyin kendiniz olduğunu görüp doğru mücadele etmesini öğrenerek en büyük düşman olan stresi defetmek vücudunuza her anlamıyla yarıyor. Bu hem dış görünüşünüze yansıyor hem de organlarınızın sağlığına.


*    *    *

Hiçbir kozmetik ürünü "cildi düzeltmez". Düzeltirmiş gibi yapar. 
Hiçbir kozmetik ürünü "sizi gençleştirmez" Gençleştiriyormuş gibi yapar. 
Hiçbir kozmetik ürünü "kırışıklarınızı yok etmez" Gözükmesini kamuflaj eder. 
Yani hiçbir kozmetik ürünü "kurtarıcı" değildir. 

*   *   *

Yaşam şekliniz neyse osunuzdur. Stresli, spordan uzak, doğru beslenmenin d'sini yapmayı reddeden, başkalarının dedikodusunu misyon edinen, ilişkilerini yönetemeyen, tükettiği kadar üretim yapmayan, amaçları hedefleri olmayan, hobilerden kendini men eden, çok yönlü olmayıp tek yöne saplanan, kendini geliştirmeyen, değiştirmeyen bir bireyseniz  ne yaptıklarınız sizi tatmin eder ne de bedeniniz. Bu yüzden "güzellik" mecrası da tıpkı hayatın diğer eğlenceli yanları gibi sadece bir keyiftir. Beklentilere ciddi tavırla yaklaşmak anlamsız. Para harcatmak için kurulan bir düzenin keyif alan oyuncularıyız sadece. Güzellik mecrasını ciddiye almadan önce, kendimizi görmeliyiz.


Keyifle kullandıklarım arasından, kendime göre bir "favoriler" grubu oluşturdum. Bu yaz, özellikle gözlerimde abartı olmayan ve ışıltısı belli olan ürünlere yer verdim. Tercihim de TheBalm'ın tekli simli pigment farları oldu. Bana göre çok başarılılar. Özellikle TheBalm No Money No Honey. Akşam/gece makyajlarında muhteşem duruyor. Blogda kozmetik serüvenim boyunca o kadar maskara denedim, hiçbirisi benim eski favorimin yerini geçemedi. O yüzden de Max Factor False Lash Effect Mascara'yı yeniden satın alarak ona döndüm. Bu maskara benim kirpiklerim için biçilmiş kaftan, onu anladım. Diğer maskaralar bunun yanında esamesi okunmuyor. Bu maskaranın bildiğim kadarıyla su geçirmez (waterproof) versiyonu da piyasada satılmakta ama bu normalinin döküntü yaptığını hiç gözlemlemedim. Hem waterproof maskaralar kirpiklere daha zararlı. Onları sert ve zor temizlenir hale getiriyor. Revlon Colorburst Lip Butter tam yazlık ürünler. Ben hala Revlon'un ruj/balm arası bu ürünlerini başarılı buluyorum. Bir tanesi bitti bitecek noktasına ulaştı ama diğerleri hala sapasağlam duruyor. Bu onlarla son yazım. Bozulma olmamasına rağmen artık tarihi aşımına uğradı diye düşünüyorum. Bu yazın onlara veda edeceğim ama çok iyi ürünler bulduğum için favorilere almak istedim. Allık insanı değilim. Bu yüzden yüzlerce allığım yok. Elimde olan sayılıdır ve bana göre tüm allıklar yüzde benzer renkte duruyor. Sadece biri soğuk ton biri sıcak ton iki allık arasında seçim yapıyorum. Sıcak alttonlu olduğum için soğuklardan uzak duruyorum ama dünyadaki tüm sıcak tonlu allıklar da benim olsun coşkusu taşımıyorum. Birçok makyaja rahat uyum sağladığını düşündüğüm, aslında "şahane" olmasa da ortalamanın üzerinde olduğunu bildiğim ve şirin görüntüsünü en başından beri sevdiğim Physicians Formula Happy Boster Warm Allık yaz favorilerimin bir parçası. Eyeliner göz makyajını tamamladığı bir gerçek. Hızlı çekilmesi ise benim gibi miskinlere adeta bir jest. Kalem tarzı eyelinerların zahmetsiz kullanımını seviyorum. L'oreal Super Liner Superstar Black yaz makyajlarımın tamamlayıcısı.



favori-yaz-makyaj-urunlerim_blog_makyaj_bloglari
Favori Yaz Makyaj Ürünlerim

Ve en son ürünüm ise favorilerimin yıldızı. O yüzden son sırada ağırlıyorum. "L'Oreal Paris Glam Bronze Eau De Soleil" ismindeki bu bronzer bir başka resmen. Makyajda kontür olayına dehşet ilgili değilim ama bu ürün kontüre sıcaklaşmamı sağladı. Duruşu, yüze verdiği taze bronzluk görüntüsü çok hoşuma gidiyor. Fiyatına göre biraz ufak bir ürün olmasına rağmen bereketli olduğu için kolay kolay bitecek gibi durmuyor. Denemek için üretilen tester boylarını küçük kozmetik mağazalarında çok sık gördüm, eğer imkanınız varsa o şekilde denemeniz daha iyi fikir sahibi olmanızı sağlayacaktır. Ben bayıldım 



- Favori Yaz Makyaj Ürünlerim -

Physicians Formula Happy Boster Warm Allık
Max Factor False Lash Effect Mascara
theBalm Overshadow No Money No Honey
theBalm Overshadow You Buy I'll Fly
Revlon Colorbust Lip Butters
L'Oreal Paris Glam Bronze Eau De Soleil Bronzer




4 yorum:

  1. Yine çok tatlı bir yazı olmuş :) Şu L'oreal Glam Bronze' u almazsam içimde kalacak.. Her indirimde standlardan topluyorlar galiba :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben indirimlere artık uğramıyorum :( çünkü aşırı stoklamayı seven bir alışveriş canavarı var içimde, gerekli gereksiz her şeyi toplama potansiyelimi, artık normal zamanlarda alışveriş yaparak sınırlamaya çalışıyorum, yoksa cüzdanın ipi kaçtıkça kaçıyor :/ İndirimlerde sabah erken yapılsa bile stantlarda eksilenler oluyordu, içerde kimse olmamasına rağmen. Sanırım mağaza çalışanları da birer kozmetik stoklayıcısı :)

      Sil
  2. Merhabalar.. Bu güzel yaz makyaj ürünlerini kulandıktan sonra şöyle ona yakışır bir temizlikte şart oluyor.Özellikle göz ve çevresi benim için çok önemli.Bu konuda üniversiteden arkadaşım Bioderma Hydrabio Milky Cleanser makyaj temizleme sütünü tavsiye etti.Bu konudaki hassaslığımı bilir.Dene önce istersen benden cildin için uygun değilse almazsın dedi.Ona güvenerekten denedim baya memnunum.Cilt herkes için önemlidir eminim.Temizleme sütü olması dolayısıylada kirmizibeyazeczane.com sitesinden temin ettim.Şuan çok memnunum ve hassas cildi olanlar ve buna önem verenler için tavsiye ederim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reklam yaptığınızı düşünüyorum, zira Bioderma sadece o siteye özel satılmamakta. Yine de yayınlıyorum yorumunuzu. Ama mamacım sitesini tek geçerim. Olmadı dermoeczanem veya dermomarket.

      Sil