Arama Kutusu

Blog Tüyoları : Doğru Link Çalışması Nasıl Yapılır? Nelerden Kaçınmalı?

blog-tuyolari-dogru-link-calismasi-nasil-yapilir-nelerden-kacinmali
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir

Blog Tüyoları yazı dizimde bugün sizlere, "Doğru Linklendirme" çalışmasına yer vermek istiyorum. Doğru linklendirme çalışmalarına blog tüyoları serisinde daha önce kısaca fragman geçmiştim ama şimdi daha kapsamlı paylaşmak istiyorum. Şu ana kadar, bu konuda anlattığımı her ayrıntısıyla yapan bir blog görmedim. Buna en büyük bloglar dahi. Bu yüzden sizlerle bu bilinmeyen bilgileri paylaşmak istiyorum. Web mutfağına ufaktan girerek değişiklikler yapabiliriz. Buna linklendirme de dahil. Nasıl yapılır merak ediyorsanız,  o halde kapsamlı bir şekilde anlattığım bu yazıya odaklanın :




Linklendirme Çalışmasında 1. Blog Tüyosu :


Kendinize link verirken cömert olun. Blog postlarınızdaki eski konularınıza ait linkleri yeni konularınızda bol bol, ama gerçekten bol verin. Evet, bunu konularınız içinde hepimiz yapıyoruz. Belki bu kadar etkili olduğunu bilmeden yapıyorsunuzdur, okuyucunuza bahsettiğiniz bir konuyu kolay ulaştırmak için yapıyor olabilirsiniz ki en doğrusu da önce okuyucu düşünmektir, sonra Google. Bu yöntem sandığınızdan çok etkili. Özellikle "Bitenler, Ayın Favorileri" gibi link verilmesi bol verim alınan konularda olabildiğince eski konularınıza link verin. Çünkü böylece Google'a, link verdiğiniz konunun uzmanı olduğunun işaretini gönderiyorsunuz. Sitenizde indeks alan Google robotları da bunu otomatik olarak görüyor ve sıralamanızda etkili olması için hanenize yazılıyor. Tabii bu demek değildir ki her yaptığınız blog konunuz illa linkli olmalı, hayır. Sadece bunu sadece bitenler, favoriler gibi temel makyaj bloggerı konularından hariç, daha fazla konu içerikleri bularak linklendirmenizi öneririm.


Linklendirme Çalışmasında 2. Blog Tüyosu :


Daha önce blog tüyoları köşemde bahsetmiştim. Gözden kaçıranlar için bu önemli ayrıntıya tekrar değinmek istiyorum. Verdiğiniz linklerdeki kelimelerinize dikkat etmelisiniz. Örneğin bir rujdan bahsederken;

Mac Velvet Teddy ruj için tık tık

dediğinizde siz tık tık kelimesine link veriyorsunuz. Google da sizi "tık tık" kelimesinde öne çıktığınızı varsayıyor. Onun yerine yapmanız gereken,

Mac Velvet Teddy Ruj benim sevdiğim rujlardan birisi. Linkine tıklayarak bakabilirsiniz.

Eğer link verdiğinizi özellikle belirtmek istiyorsanız ikinci cümle benzeri ifade edebilirsiniz. Herkesin rahat anlaması için genelde ikinci cümleyi de ilave etmeye çalışıyorum.

Linklendirme Çalışmasında 3. Blog Tüyosu :


Linklerinize başlık yani "title" eklemek. Ben bunu blog sayfamda oldukça sık uyguluyorum, henüz uygulayana da denk gelmedim. Bu sırrımı da sizlerle paylaşmak istiyorum. Çünkü istiyorum ki emek verilerek yazdığımız bloglar daha iyi bir noktaya gelsin. Bu sırrım da şu şekilde :


İçinde bol Türkçe harfi bulan bir konumu seçiyorum. Diyelim ki bu konuyu, yeni yazdığım bir blog konusunda linkli şekilde bahsettim. Örneğin şöyle olsun,

Şeffaf Lipbalmların Güzellikte 8 Farklı Kullanım Şekli


Bu linke fare (mouse) ile üzerine geldiğinizde ne görüyorsunuz? Hemen altında kendiliğinden bir başlık beliriyor ve konunun açıklaması yazıyor. Ben genelde başlıkla aynı kelimeleri kullanıyorum ama Türkçe karakterler olmaksızın. Yani -ı harfi -i yapıyorum, -ş harfini -s yapıyorum, -ü harfini -u yapıyorum. Eskisine nazaran Türkçe karakterler Google dizininde önemli bir ilerleme kaydetti ama ben yine de bu şekilde yapıyorum. Çünkü mesela özellikle -ı harfi dizinlerde çok sorun yaşatıyor. Garipsel hallere giriyor.

- Bunu yapmak içinde aynen şunu uyguluyorum -


İlk önce kelimemi ya da kelime grubumu yazıp linklendiriyorum.

Sonrasında yazı yazdığımız blog post panelinde, sol üstte 2 sekme yer alıyor. Birinin adı "Oluştur", hemen onun yanındaki ise "HTML". Buradaki HTML'ye giriyoruz.

blog-tuyolari-dogru-linklendirme-nasil-yapilir-nelerden-kacinmali
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir

Html içerisine girdiğimizde postumuzun web mutfağına girmiş oluyoruz. Buradaki kodlar, kullandığımız tarayıcılarda yazılarımızı şekillendiriyor. Linkimi bu html içerisinde bulun. Kolay bulmak için tarayıcınızda CTRL+F yapıp kelimeleri yazabilirsiniz.

Ardından,

<a href="kelimeniz"  kodundan hemen sonra "title=kelimeniz" yazmanız. Kelimeniz yazılı yerlere konu başlıklarınızı yazabilirsiniz, hem de istediğiniz gibi! Mesela benim biraz önceki örneğimde lipbalmları yazdığım gibi.


blog-tuyolari-dogru-linklendirme-nasil-yapilir


blogger-tuyolari-linklendirme-calismasi-nasil-yapilir-ipucu
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir

Burada ister link içi başlıklarınızı normal şekilde yani Türkçe karakterlerle yapın, isterseniz de benim yaptığım gibi Türkçe karakterleri düzelterek yapın. Google eskisine oranla Türkçe karakterler konusunda bir hayli yol kat etse de bazı sorunlar devam etmekte olduğundan ben genelde düzelterek başlıklandırıyorum. Tıpkı resimlerin başlığına yaptığım gibi. Hatta bununla ilgili 2 farklı konuyu yine Blogger Tüyoları yazı dizimde yazmıştım. Onlara da şu linklerden bakabilirsiniz :

Blog Tüyoları : Blog Fotoğraflarınızı Etiketliyor musunuz?

Blog Tüyoları : Başlıktaki Türkçe Karakterlerini Düzeltmek

Ayrıca, bu konuyla bağlantılı olarak;

Blog Tüyoları : Hedef Kelimeye Doğrudan Link Verme yazımı da okumadıysanız göz atmanızı öneririm. Hedef kelimede büyümek etkili sonuç vermede çok iyidir.


Türkçe harflerde özellikle -ı harfi çok sorun olabiliyor. Diğer harfleri otomatik olarak düzeltse de "bakım" dediğinizde onu "bakm" olarak algılıyor. O yüzden de en doğrusu olan "bakim" şeklinde yazmayı öneriyorum.

Linklendirme Çalışmasında 4. Blog Tüyosu :


Markalar, firmalar gibi çalışmalarında nasıl yapılabilir?

Bu benim fikrimce 3'e ayrılıyor. Referanslı, referanssız ve gönüllü linklendirmeler diye. Güzellik/makyaj bloggerlarına yönelik ipuçları verdiğim için haliyle güzellik/makyaj firma ve markaları baz alıyorum. Diyelim ki linkli bir çalışmayı bir marka için yapıyorsanız, linklendirirken blog panelinizdeki post girdiğiniz kısımda şu görüntü ekrana gelecektir.


blog-tuyolari-ipuclari-dogru-linklendirme-nasil-yapilir-ornek
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir

Görselde şeffaf siyah dikdörtgen içine aldığım kısım, bir blogger için önemli kısımdır. Çünkü link verdiğiniz her marka/firma/site ya da her neyse, ona referansınızın olup olmadığını buradan ayarlayabiliyorsunuz.


Önce referansın nasıl değer kattığından bahsetmek istiyorum.


Özellikle siz büyüdükçe, blog sayfanız güçlenir. Takipçi ve beğeni satın alınabiliyor ama istatistik satın alınamıyor, bir çok blogger veya instabloggerın takipçileri ve egoları maşallah göklerde ama istatistikleri ve etkileme güçleri yerlerde. Benim makyaj bloggerları nezdinde büyümekten kastım her gün en az 5000 tekil kişinin (bloggerdaki görünen istatistik bilgileri değil, Google Analytics bilgileri) ziyaret ettiği bir site iseniz, Google sizi sevmiş demektir. İyi içerikli, kaliteli, dolu dolu yazılarıyla markaları/firmaları direkt olarak alıcısıyla/müşterisiyle/hedef kitlesiyle buluşturacak olan siz, aşırı değerlisiniz. Bunun için parayla çalışanlar var. Yani para talep ediyorlar. Bu ise siz, anlaşacağınız marka ve vergi muhasebenizle ilgili bir durum.


blog-tuyolari-dogru-linklendirme-nasil-verilir-ornekli
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir

Geçen gün, yabancı bir blogger blog sayfasının iletişim/pr ya da çoğunun tanıtım olarak gördüğü bölümünde kendi ticari vergi numarasını da koyduğunu gördüm. Yani bu demek oluyor ki, talep ettiğim paralar için vergi de öderim. En güzel yol bu şekilde aslında. Madem para dönecek, onun vergisi de kesilmeli. Eğer gani paralar döndürecekseniz fatura keseceğiniz vergisel düzenlemeler yapmak durumundasınız. Devlet, gündemine en son Instagram'da dönen paralarla ilgili düzenlemeler yoluna gitmeyi aldı. Orada daha da müthiş paralar dönmekte. Özellikle büyük sanatçılar veya ekranların popüler simaları bir ürünü/markayı/mekanı tanıtırken para talep edebiliyor, o paralar da öyle küçük büyük değil, resmen ortalam 1 aylık iş ücretinin maaşı şeklinde (hatta daha da fazlası), bu yüzden fatura kesmeleri isteniyor ki vergiye sayılsın. Alınan paraların vergisi de yapılabilsin. Ama bana kalırsa bu pek uygulanabilir bir düzen olamaz. Çünkü bunun denetimi en başta olmalıydı. Dm'ler üzerinden anlaşılıyor zaten. Olayı beyan eden markanın ta kendisi olmalı. Ona göre anlaşma yapılmalı ama çoğu firma için önemli olan kendi ürününün o kişi tarafından tanıtılıp, takipçileriyle sağlanan bilinirlik ve tanıtım sürecisini hızlandırması. Bunu bloggerlara indirecek olursak, evet para talep eden Instagrammerlar da var. Üstelik kendi çaplarına göre, etkilerinden daha yüksek rakamlar olabiliyor.


Eğer blog sayfanızda paralı ya da ürün gönderimli bir yazı yayınlayacaksanız marka/firma bunu referanslı olmasını ister. Daha doğrusu bilgisi varsa ister. Eğer bu konuda bilgisiz elemanlarla çalışıyorsa, çalışan için denetim o kadar önemli değildir. Eğer siz referans tikini koyarsanız ne olur?

Siz Google'a dersiniz ki,

-"Google'cığım, buraya linklediğim firma, benim tarafımdan güvenilir bulundu ve bunu aramalarında en üste çıkarmak için benden de bir oyu bu firmaya ekle".

Google'da bu notunuzu vakit kaybetmeden alır ve firmanın backlinkine ekler. Eğer siz; niş, kaliteli, izleyicili, günlük bol hitli bir blogsanız, oh değmeyin firmanın keyfine.


Referanssız olarak yönlendirmek ise, örneğin ben bir konuda Sephora'nın bir ürününden bahsetmek istiyorum ve o ürüne link göstererek sizin de sayfasına girip bakmanızı istiyorum. İşte o anda referanssız link vermek en güzeli. Yani siz ona referans olmadan, "bu siteye bakın ama bu marka benim güvenirliğimden geçmedi, sadece size gösteriyorum" demektir. Bu yüzden Sephora'ya SEO anlamında bir şey katmaz. Tabii markanın bilinirliğini artmasına yardımcı olur, o ayrı mevzu.

blogger-tuyolari-link-verme-nasil-yapilir-ornekleri
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir

Bir de gönüllü olduklarınız vardır. Sevdiğiniz bir marka ya da firmaya çıkar göz etmeksizin linkleri gönüllü olarak referanslı gönderebilirsiniz. Keyif aldığınız bir sayfa/marka/firma için bunu yapmanızı bir kâra bağlamanız gerekmez. Sonuçta blog yazmak sadece çıkar maksadı ile olursa, bu negatif durum okuyucunuza da yansır ve buna bağlı olarak size de blog yazmak artık keyif vermemeye başlar.


Öğretilerle birlikte önerilerimi de sunmak istedim. Özellikle yeni başlayan ve büyümeyi hedefleyen bir bloggerın bunları bilmesinden yanayım. Çünkü bloggerlara gelecek inanılmaz boyutta gözüküyor. Takip ettiğim yabancı kaynaklar, dijital reklam bazında en hiti yüksekleri bloggerları/vloggerları/instagrammerları gösteriyorken size de daha bilinçli yol almanızı öneririm, çünkü daha neler neler olacak! ☺


blogger-tuyolari-link-verme-nasil-yapilir-ornekleri
Blog Tuyolari Dogru Link Calismasi Nasil Yapilir


Ve lütfen, iki "png" ya da "jpg" uzantısının birleştirip kendine "Grafiker"

İki seo bilgisini alıp "Seo Uzmanı" gibi sıfatları kendisine yükleyen insanlardan sıyrılın.

Öğrenmek için biraz yabancı kaynakları araştırmanız kâfi. Hem İngilizce'niz gelişir hem de hobi olarak gördüğünüz blog yazmanın daha doğru kıstaslarını keşfedersiniz. Sıfat arsızı insanlar çoğunluk olarak kendi sitelerine bile faydası yok, size nasıl olsun? Ne yazık ki günümüzün ağır hastalığı, zayıf nitelikli insanın kendisine her bir sıfatı eklemesidir. (Özellikle sosyal mecralarda yaratılan profillerde) Kendi araştırmalarınız en missss'i.


Tüm bildiklerimi aktardığım Blog Tüyoları yazı dizim ilerleyen günlerde de devam edecek. Bu seride bir önceki konumu okudunuz mu? 


(Bakın, buradaki linklendirmemde de bu konumda öğrettiğimi uyguladım^^)

6 yorum:

  1. Gerçekten çok önemli ve faydalı bir yazı. Lipbalm kısmını bilmiyordum html kısımlarına dikkat edeceğim. Kalemine sağlık, umarım kalemi iyi olan arkadaşlarım dikkate alır

    YanıtlaSil
  2. sende okuduktan sona kendime link vermeyi artık yapıcam daha sıklıkla. bazı yerlerde ama kendine link vermeyi seo değeri düşüklüğü olarak anlatılmıştı bu yüzdende çekiniyordum. ancak bikaç çalışma olmuştu onlarda mesela senin anlattığın gibi googe sevdi ve yazı içerisindeki vurguladığım (onuda senden öğrenmiştim) metinlerdeki aramaları dahi üst sıralarda benim blog yazımla aramalarda çıkarttı. Bundan sonra kesinlikle yazılarımda kendime linkler ekliyeceğim. hatta taslakta önümüzdeki haftanın konularıyla başlıyorum.
    birde şu başlık konusunda kendime hatırlatma yapıştırıyorum duvarıma, mutlaka türkçe karakterli yazarsam eğer, onu düzgün bir şekilde gözükmesi için kalıcı bağlantıyı düzelticem.
    çok çok teşekkür ederim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ne tatlısın :) Dikkat ederek yazmak en iyi sonucu veriyor, tabii her şey keyiften sonra gelir, önce keyif sonra özen <3

      Sil
  3. ay bu blog tüyoları yazı seri'n muhteşem. wordpress kullanıyorum ama yine de faydalanacağımı düşünüyorum. ben de buna benzer konular yayımlamayı düşünüyorum uzmanlaştıkça. çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. of wordpress harikadır. Ama wordpress'te bunu yapmanıza gerek yok ki, wordpress hallediyor otomatik olarak, hatta link kısaltmasını da panelinden kolaylıkla sunuyor :)

      Sil