Arama Kutusu

Dünya Ülkelerinden En İyi Güzellik Seçimleri!

dunya-ulkelerinden-en-iyi-guzellik-secimleri
Dunya ulkelerinden en iyi guzellik secimleri


Cilt bakımına ilginiz yoğunsa ve güzellik akımlarını takip ediyorsanız; Instagram, Pinterest gibi ciddi bağımlılık yaratan sosyal medya gündeminden cilt bakım trendlerini ve ülkelere göre farklı güzellik yöntemlerini de görüyor olmalısınız. Bahsedeceğim seçimler sadece kendi ülkelerinde en sık uygulanan veya en çok satan olmakla kalmıyor, evrensel şekilde güzellik tutkunlarının da dilinde pelesenk olmuş durumda. Dünyanın dört bir yanındaki favori güzellik ürünlerinin listesi şu şekilde :




Fransa : Micellar Water (Misel Su). Türk güzellik severlerince de artık pek ala bilinen misel sular, bugün o kadar popüler güzellik ürünlerinden birisi oldu ki, eminim ilk üretildiğinde bu kadar dev bir akıma imza atılacağı tahmin edilemiyordur. Kendi adıma değerlendirecek olursam, misel sularla ilk tanışmam yabancı Youtuber'larda çok ünlü olan Bioderma Sensibio H2o Misel Su ile başladı. Türk güzellik blogları/vlogları (o zaman instagrammerları dahi yoktu) çok aşina değildi, çünkü misel sular daha yeni yeni popülerleşiyordu. Benim almamdaki en direkt etken Lisa Eldridge olmuştur. Onun videolarından etkilenip edinmiştim. O gün bugündür büyük bir memnuniyetle kullanıyorum. Bioderma'yı misel su konusunda çok başarılı buluyorum. Onla rekabet eden  güzellik markaları elbette var. Birçoğunu kullanmış biri olarak benim favorilerim Cyrene Misel Su. Bioderma'ya en yakın olup onu geçen perfomans sunduğu için Cyrene seçiyorum. Garnier'in misel sularını genel olarak sevmiyorken son çıkardığı Garnier Argan Yağlı Misel Su favorilerime girmeyi başardı. Bu saydığım markalar cildinizi kurutup tahrişlik yaratmadan makyaj artıklarından ve kirlerden temizliyor. Günümüzde misel sular o kadar ünlü bir piyasa yapmış durumda ki makyaj çıkarıcıları arasında "muhteşem temizlik formülü" olarak anılıyor. Ağır yapıda olmadıkları için, su gibi hafif his oluşturduğu için, yüze tazelik sağladığı için, sıkıcı olan makyaj temizleme işleminde iyi bir yardımcı eleman pratikliğinde olduğu için kullananların kalbini 12'den vurmuş durumda.

dunya-ulkelerinden-en-iyi-guzellik-secimleri-cilt-bakim-maskeleri-blog
Dunya ulkelerinden en iyi guzellik secimleri cilt bakimi

Hindistan : Zerdeçal! Instagram ve Pinterest çok zararlı sosyal medyalar. Çünkü hayatınıza resmen yeni bir bağımlık aşılıyorlar. O kadar renkli, hareketli ve ilgi çekici paylaşımlarla dolu ki, ben kendimi "aa yeter vaktim gidiyor" diye zor alıkoyuyorum. Özellikle etiketlerde gezmeye bayılıyorum. Güzellik ürünleri ve blog yazmak benim hobim ve ortak hobi potasında olan bitenler izlemek hem eğlenceli hem de blog yazarı iseniz içerik olarak şahane materyal toplayabiliyorsunuz. Pinterest'te Instagram'a oranla çok çok daha fazla yer alan yeni bir güzellik akımı var ki, bunun kaynağı Hindistan. Zerdeçalla yapılan cilt bakım maskeleri bugün ciddi bir popülerlik elde etti. Son zamanlarda fitness konusunda da zerdeçalın faydaları say say bitirilemiyor. Kolon, mide, cilt kanserini önleyici olduğu da doktorların dilinde. Her yönüyle bir mucize olarak düşünülüyor. Sizi bilmem ama ben sabahları müsli yoğurt zerdeçal bal dörtlüsüne bayılıyorum.  Ama bir de bunun güzellik kısmı var. Yüze direkt olarak zerdeçal sürülüyor. Zerdeçalla yapılan cilt maskeleri akne ve iltihap sorunları için öneriliyor ama bunun yanı sıra Hindistan kadınlarının beyaz görünme aşklarını da kuvvetlendiriyor. Bu maskeyi leke görünümünü azaltmak, cildin daha aydınlık görünmesini sağlamak görevlerini ileri sürüyor ve bu yüzden de özellikle düğünlerden önce geline hazırlık olarak uyguluyorlarmış. En sık yapılan zerdeçallı yüz maskesinin ufak bir listesi :


- 1 Çay Kaşığı Zerdeçal
- 1 Çay Kaşığı Organik Bal
- 1 Çay Kaşığı Süt (veya yoğurt)


Bu listeye birkaç damla limon suyu ya da çay ağacı yağı gibi esansiyel yağla uygulayanlar da var. 20 dk maske yüzde kaldıktan sonra soğuk su ile durulanması ve bu işlemin haftada 1'den fazla yapılmaması öneriliyor. Benim önerim limon yerine daha risksiz bir seçim olarak maskenin balla yapılmasından yana. Yüze uygulandığında sapsarı görünüm verdiği için eğlenceli bulunuyor. Arada bir siz de deneyebilirsiniz.


ABD : Elektronik Yüz Fırçaları. Benim önyargılarımdan birisi, kullananlar ya memnun ya memnun olmayan oranda olarak ikiye ayrılıyor. Bu işin mimarı Clarisonic markasıdır. Pahalı olmasına rağmen, o fırça ayrı bu fırça ayrı olarak satışa sunulmasına rağmen inanılmaz bir popülerite elde etti. Kullanıcı yorumlarında genel olarak ilk zamanlarda cildi pul pul ettiğini fakat sonradan cildin istenilen düzeyde geldiğini denilmekte. Açıkçası ben o kadar fırça darbesini fazla buluyorum. İster fırçalar yüzü çizmeyecek kadar yumuşaklıkta olsun, isterse en çok satan popüler ürün olsun cildin genel olarak aşırı temiz ve yağsız olmasını sağlıklı bulmuyorum. Ciltteki yağlara da ihtiyacımız var, tıpkı saç gibi. Benim araştırmalarım ve günlük rutinimin hafifliği neticesinde böylesine pahalı bir güzellik oyuncuğa cildim gereksinim duymuyor. Doğru içerikli temizleme ürünleri, sahneye çıkarcasına makyaj yapmama, bitkisel doğal yağların mucizesini görmek benim adıma daha mantıklı seçimler. Türk hamam kültüründeki kese bir diğer alternatifi. Zaten biz Türkler banyo, duş, temizlik olaylarını ezelden beri seviyoruz. Bana fazla gereksiz gelmekte ama sizin ilginizi çekiyorsa, kullanıcı yorumlarını araştırarak kendinize uygun bir tanesini edinebilirsiniz. Sadece Clarisonic markası değil, bakım adına ürünleri bilinen meşhur isimler de elektronik fırçalar üretmeye başladı. Clinique, DDF, Olay, Neutrogena, Mary Kay, Philips, Braun, Bliss markaları gibi. Bu markalardan bazıları Türkiye'de varlığını sergiliyor olsa da bazı ürünleri nedendir bilinmez hiç gelmiyor. Örneğin Neutrogena ve Olay markalarının ürünleri satılıyor ama bazı ürünlerinde olduğu gibi yüz temizleme fırçaları piyasada hiç yok.


Güney Kore : Tek Kullanımlık Kağıt/Bez (Sheet) Maskeler. Aslında tam olarak kağıt değil de, ıslak mendilleri gibi bez ayarındaki bu tek kullanımlık maskeler Kore'de çılgınlar gibi meşhur. Kozmetiğe meraklı ülkelerden bir olan Kore'de bu kadar popülerken global yayılmaması mümkün mü? Koreli cilt bakım ürünleri en az bizim olduğu kadar tüm dünyanın ilgisini çekiyor. Kore kozmetiğinin ilginç bir özelliği var. Hem lüks ürün yelpazesi geniş hem de son derece ekonomik fiyatlara hesaplı kitaplı bakım ürünleri bulabilirsiniz. Şirinlikten ölen ambalajları da cabası. Haftada bir veya birkaç kez cilde uygulanması önerilen bu kağıt maskeleri ülkemizde de bulmak mümkün. Spa merkezlerine gitmeyi tercih etmiyor veya o tarz yerleri pahalı buluyor olabilirsiniz, o halde bu tarz kullanımı pratik cilt maskeleri sizin de sevginizi kazanabilir.


●   ●   ● 

Dünya ülkelerinden en iyi güzellik seçimlerini listeledim. 
Benim favorim Fransa'nın güzellik hayatıma kattığı misel sular. 

Favori demişken, cilt bakım konusunda Elle Dergisi Güzellik Editörlerinin 10 Favori Cilt Bakım Nemlendiricisi neler merak ediyorsanız, hazırladığım yazıyı tıklayarak keşfedebilirsiniz.




8 yorum:

  1. Benim iclerinden en sevdigim bez maskeler sanirim. Miselar sular ile aram pek yok, temizleme yaglari ve balmlarini daha cok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağlar ve balmlar cilt temizliğinde kesinlikle daha etkili :)

      Sil
  2. Orjinal konular bulmakta çok başarılısınız.Cok farkli bir bloggersiniz gerçekten. Madem revaçta zerdecal maskeni deneyelim o zaman. Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa çok mersi :) Ben de deneyeceğim bu hafta sonu

      Sil
  3. Zerdeçalı yemeklerde, ara öğünlerde yoğurtlarda vs çok sık tüketiyorum ama hiç maskesini duymamıştım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz ben de denememiştim, bu hafta sonu yapma niyetindeyim, Pinterest'te patlamış durumda :)

      Sil
  4. çoooook harika bir yazı daha.tatildeyken hemen denicem:Dözllikle cilt sivilcileri için zerdeçal maskesini.teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zerdeçal maskesi bu ara inanılmaz yaygın ama mutlaka verdiğim tarifteki gibi yapmanızı öneririm, zira cilde fazla kuru gelebilir :) Rica ederim, güzellik maskelerini sürekli paylaşmıyorum ama kayda değer gördüklerimi blogda yazıyorum ^^

      Sil