Arama Kutusu

Mango Online Alışveriş Şikayetim

mango-online-alisveris-sikayetim
mango online alisveris sikayetim


Online alışverişimde şikayetle sonuçlanan ve alışveriş yaptığıma yapacağıma beni bin pişman eden Mango, hepimizin aşina olduğu ve ürünlerini satın almaktan kendini alıkoyamadığı popüler bir giyim markası. Online alışveriş konusunda Türkiye'de kapısını yeni araladı ve benim de çok beğendiğim giysiyi, online store için özel %60 indirimle görmemle birlikte, şirketin güvenirliliğine inanarak siparişimi verip alışverişimi gerçekleştirdim. Keşke hiç vermeseymişim diyorum, nedenleri ise ayrıntılıca konunun devamında...


Satın almak istediğim ürün online sitesinde cazip indirimde sunuluyorken karşı koyamadım ve siparişimi Mango Shop'tan verdim. Sipariş verdiğimde mesaj ve mail olarak siparişimin bilgisi tarafıma verildi. Hızlıca kargolandı ve şık bir şekilde bana ulaştı. Amaaa koskoca Mango firmasının yaptığı büyük bir eksiklik var, da siparişimde fatura gönderilmemişti. E-fatura sistemine geçtiğini biliyorum ama online olarak da fatura gönderilmedi. Yani alışverişimi şirket faturasız gösteriyor.


Aldığım kıyafet bedenimle uyuşmadı, çok geniş kesim çıktı ve bana büyük geldi. Suni deri görünümlü olduğu için terziyle iyi hale getirilir mi bilmiyorum ama yeni aldığım bir kıyafeti koştur koştur terziye götürmek bana çok anlamsız geliyor. Ben de 30 gülük iade hakkımı kullanmak istedim. Sipariş öncesi "Her zaman buradayız, istediğiniz zaman iade edebilirsiniz, size her konuda yardımcı olmak isteriz" diye mesajlar atan müşteri hizmetleri küt diye bu durum karşısında tepkisiz kaldı. Yeni yasa gereği faturalar artık e-fatura şeklinde internet üzerinden yollanabiliyor. Mango da bu yönteme geçmiş bir şirket. Fakat bana koskoca Mango hiçbir fatura yollamadı. Ne fiziki fatura var ne mail üzerinden fatura. Benim de aldığım ürünü iade etmek için faturaya ihtiyacım var. Mağazadan iade kolaylığı sunan Mango, e-faturası göndermediği ürünü nasıl kabul etmeyi düşünüyor? 1 hafta boyunca, Mango müşteri hizmetlerini her sabah, her öğlen ve her akşam aradığımda hepsinde aynı otomatik kayıt "Müşteri temsilcimiz şu anda meşgul sonra arayınız" uyarısıyla karşılaştığım yetmiyor, bir de telefonda bekletilme olmadan otomatik kapatılma şekli uygulandı.


mango-online-alisveris-sikayetim
mango online alisveris sikayetim
Bu durum 1 hafta sürdü ve anlıyorum ki karşımda bir müşteri hizmetli yetkilisi dahi yok. Hayali bir müşteri temsilci konulmuş. Koskoca Mango, faturasız bana sipariş yolluyor ve hayali bir müşteri temsilcisini hizmeti sunuyor(!?) Fatura koymamak zaten vergisel olarak suç, yasal değil. İşte böyle büyük şirketler bunu yapınca, insan daha bir sinirleniyor. Burada benim bir kıyafeti iade edemeyip maddi zarara uğramam konu değil, hepimizin bildiği bir şirket olarak gördüğü Mango'nun faturasız iş yapma gafletinde bulunması çok berbat iş ahlakı. Sanırsın mahalledeki cıngıllı butik.


Sonuç olarak, aldığım hizmetin eksik oluşundan dolayı hoşlanmadım. Online alışveriş kolaylığını çok seviyor ve hatta market alışverişlerini bile online yapan biri olarak (çünkü nerede kolaylık orada ben), başta giyim konusunda olmak üzere profesyonel hizmet sunan firmalarla alışveriş etmenin gerektiğini benimsedim. İsme markaya çok da güvenilmeyecekmiş, onu görmüş oldum. Bedeninize uygun ürünlerse sorun yok ama bedeninize uymayan kıyafetlerde karşınızda bir müşteri hizmetleri servisi veremeyen ve size fatura göndermeyen, böylece hak iddia edemediğiniz bir Mango olduğunu unutmayın.


Mango online alışverişimden hiç memnun kalmadım. 
Daraltmak için iyi bir terzi ayarlamaya çalışmak çok sıkıcı.
Mango, müşteri odaklı olması gerekirken müşteriyi peşinde koşturuyor.
Markafoni bile yanında mis kalıyor.



22 yorum:

  1. Mango'da nasıldır bilmiyorum ama Morhipo'da fatura olmasa dahi sipariş numarasını bir kağıda yazıp ürünü yolladığınızda iade gerçekleştiriyorlar ama tabi ne olursa olsun Mango'nun bu vurdumduymazlığı çok can sıkıcı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Morhipo'da valiz kampanyası vardı, hem kendim için hem ailem için bir iki tane yüksek bütçesine rağmen riske alıp siparişimi vermiştim. Koca valizler kargo ile nasıl gelir diye düşünürken ertesi gün deforme sıfır şekilde kapıma kadar gelmişti. O günden beri Morhipo'yu seviyorum, iadesini de kolay sağladığını görmek daha iyi geldi :)

      Sil
  2. şaşırdım gerçekten benim mangoshop tan aldıklarım hep fotokopi seklinde fatura ve yeni cıkan yasadan dolayı e-fatura ile geldi kızımın bütün kıyafetlerini ordan alıyorum. Kötü denk gelmiş gercekten beni de böyle trendyol mağdur etmişti e-fatura ya geçiş online alışverişlerde bir müddet sıkıntı yaratacak gibi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza sevindim, en azından demek ki tüm siparişlerde kayıtsızlık yok, gerçekten ben de şaşırdım, e-fatura'ya geçiş konusunda sorunlar biter umarım önce :/

      Sil
  3. Mango bile böyle yapıyorsa hiç tanınmayan etmeyen online alışveriş sitelerine ne diyelim ki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arada bir cesaret edip ufak alışveriş sitelerinden de giyim alışveriş yapmışlığım var, inanın hiçbirisinde bu olayı yaşamadım, karşımda muhatap bulamamak kötü :(

      Sil
  4. hiç yakışmamış Mango'ya bu durum, geçmiş olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım düzelir, büyük şirketlerden böyle handikap yaşamak online alışverişe güvenimi zedeliyor

      Sil
  5. Aaa çok üzüldüm ya . Giyim alışverişlerimde online seçeneği hiç tercih etmiyorum ama iyi yapıyorum sanırım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Giyim alışverişlerinde en güzeli normal mağazadan almak ama işte ah indirimler :/ Cezbedici indirime kapıldım, iyi yapıyorsun canımcım :)

      Sil
  6. her türlü suçlu durumda ve en ofacık vergi dairesine bile siparişinizin görseli ve kredi karti ekstrenizle gittiğinizde ciddi rakamlarda cezaya maruz kalıcaktır

    hatta online olarak başvurulabilir herhalde tüketici haklarına bi danışın derim yanlarına kalmasın bu yapılan hareket
    çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vergisiz iş yapanları birkaç defa tespit edip şikayet etmiştim, değişen bir gelişme görmemiştim ama haklısınız yine de uğraşmak gerekir :/ Büyük şirket olunca insan daha güvenli hissediyor, yanıldım ne yazık ki :(

      Sil
  7. Ben de Mango`nun online satış sitesini çok sık kullanıyorum. Bu tarz bir problem yaşamadım gerçi ama ürünü sattıktan sonrası ile pek ilgilenmedikleri bir gerçek. Müşteri hizmetleri sağlıklı hizmet veremiyor gerçekten. Bir de en son aldığım bir kazak 20 gün içinde 2 yıldır giyilmiş gibi pillinglenince geri iade etmek istediğimde içinde pamuk olmadığı için normalde pillinglenmeyeceğini, benim üzerine giydiğim başka bir ürünün onu bozduğunu falan iddia falan edip kabul etmediler. Halbuki kazağın içeriği de pamuk türevi selülozik lifti vs. Ben de artık daha dikkatli ve seyrek alışveriş yapıyorum kendilerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa ne kadar saçma bir bahaneyle geri çevirmişler öyle? :| Ürün değil, müşteri odaklı çalışmaları gerekiyorken yaptıkları hiç hoş değil. Bir markayı gözümüzde en çabuk iten kesinlikle o markanın çalışanları. Müşteri hizmetlerinin yetersiz oluşu, müşteri odaklı çalışmaması insanı markadan resmen soğutuyor. Haklısınız :( Ben de alışveriş yapmayı düşünmüyorum online olarak sıfır gözümde

      Sil
  8. Okurken yok artık dedim! nasıl sonuçlandı peki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faturasız ürün gönderen ve sorunumun muhatabı olmayan bir marka sonucu var karşımda ne yazık ki :/

      Sil
  9. Bana e-fatura anında geldi ama ben sildim, müşteri hizmetlerini aradım 1-2 dakika bekledikten sonra müşteri temsilcisi çıktı, sipariş numaramdan e-fatura numaramı buldu ve beni ayrı bir internet sayfasına yönlendirdi. Oraya verdiği fatura numarası ile giriş yaptığımda e-faturam görüntülendi ve bilgisayarıma yükledim. Yaklaşık 4-5 dakikada çözdüm problemi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşen Hanım, sizin adınıza sevindim. Ben yıldım ara ara ara, cevap veren yok, ilgilenen yok, maillerime dönüş yok :/

      Sil
  10. Bu hafta bunu ikinci kez duyuyorum. Bir arkadaşım da ürünü iade etmiş ama haftalardır parası iade edilmemiş. Üstelik internet üzerinden ilk alışveriş deneyimiydi. Sana da kolay gelsin. Mağazalara bir sorsan, belki mağaza müdürü falan yardımcı olan biri çıkabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, işte internet alışverişinin en kötü kısmı bu tarz olası sorunları. Sonuçta online alışveriş hep bir risk. Keşke her site, ürün değil müşteri odaklı çalışan firma olma prensibini edinse. Mağazaya götürdüğümde faturasız alamayız yanıtını aldım :|

      Sil
  11. online alışveriş konusunda baştan aşağı bir fiyasko Mango Online. kombin için 4-5 parça ürünün hepsini stokta görür alırsın, iki gün sonra 2 tanesini sana haber vermeden sepetten düşürürler. sen ararsın "aa stoklarımızda kalmamış yurtdışından temin edeceğiz 10 günü bulur" derler. kombin için aldığın parçadan bir kısmı bir hafta diğerleri 3 hafta sonra eline ulaşır.

    daha sipariş verirken bu kadar sıkıntı yaratan bir sitenin, iade sürecinde nasıl bir tutum izlediğini tahmin edebiliyorum, geçmiş olsun :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, yurt dışından ürün getirme olayını sık yapıyor. Asos'tan alsam daha hızlı gelir, geciktirmesi ayrı sıkıntı resmen. Çok teşekkür ederim, bir daha online olarak kendilerinden alışveriş yapmayacağım :/

      Sil