Arama Kutusu

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Konuları Doğru Etiketleme Rehberi

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konulari-dogru-etiketleme-rehberi
makyaj blogu yazmanin ipuclari konulari dogru etiketleme rehberi


Blog konularını fotoğraflayıp içeriğini özenli hazırlarken konuların da bol bol okunmasını ve tıklanmasını isteriz, öyle değil mi? Elbette ki bu istek, blog yazarının en doğal hakkı. Doğru etiketler işte tam bu sırada devreye giriyor çünkü blog konularımızın değer görmesinde oldukça yardımcı bir destek. Peki nasıl doğru etiketler ekleyebiliriz? Eklediklerimizi nasıl güçlendirebiliriz? Bu seferki blog tüyoları köşemde, bu önemli ve Google 'da öne çıkmanızı sağlayacak etiketleme rehberine değinmek istedim. 



Blog sayfalarımızın internetteki yerini güçlendirmek aslında hem önemli hem önemsiz bir mevzu. Bu ne açıdan baktığınıza bağlı. Çünkü blog yazmak büyük bir keyif aracı olduğu için, özellikle yazarak kendinizi ifade etmeyi çok seviyorsanız aldığınız keyif maddi açıdan ölçülemez. Bu yüzden de blogda yaptığınız her konu, tüm kurallara uyacak, her şeyi eksiksiz olacak diye bir kaide yok. Diğer taraftan da blog sayfanız bilinmedikçe ve okunmadıkça blog yazmaktan kolaylıkla sıkılabilirsiniz. Çünkü "bu kadar uğraşıyorum, uğraşımın değerini hala göremiyorum" diye serzenişlerde bulunmanız kaçınılmaz. Bu devrede blog sayfanızda biraz tüyolarla ilerlemek, blogunuzun hızına çok iyi bir ivme katacaktır. Doğru etiketleme yöntemleri de bunlardan birisi.


makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konulari-dogru-etiketleme-rehberi
makyaj blogu yazmanin ipuclari konulari dogru etiketleme rehberi


Konularınızın içeriğini hazırladıktan sonra, panelin sağ üst tarafında yer alan Yayın Ayarları kısmında "Etiketler" bölümünden konu ayrıntılarının anahtar kelimelerini sıralıyoruz. Eğer bir güzellik ve makyaj blogunuz var ise, bilin ki hedef kelimeleriniz şu şekilde :

Makyaj Blogu - Makyaj Blogları - Güzellik Blogu - Güzellik Blogları - Bakım Blogları - Oje Blogları

Bu tarz kalıpları blogunuza göre şekillendirebilirsiniz. Blogunuzu niteleyen bu tarz kelime gruplarını hem tek haliyle hem çoğul haliyle ele almalısınız. Çünkü Google 'da çoğul ekleri olan "-lar, -ler " ile aratan büyük bir çoğunluk var.


Bu hedef kelimeler her daim aklınızda olsun. Onun haricinde, konularınızı anlattığınız içeriğe göre etiketlendirin. Örneğin ben atıyorum, Flormar Makyaj Bazı hakkında bir konu hazırlıyorum. Etiketlerken şu şekilde yapın derim : 


Flormar Makyaj Bazı
Makyaj Blogları
Makyaj Blogu
Makyaj Blog
Flormar Makyaj Bazı Yorumları 
Flormar Makyaj Bazı Kullananlar
Makyaj Bazı
Flormar

Bu etiketler, örnek verdiğim konuya muazzam bir anahtar-kilit uyumunda. Böylece Google 'da Flormar Makyaj Bazı 'nı arayanlar, sizi ilk 5 'te rahatlıkla görecek. Bununla beraber, "Makyaj Blogları" veya "Makyaj Blogu" şeklinde arama yapan çoğu okuyucu da size yönlenecek. Fakat burada es geçmemeniz gereken bir husus var. Makyaj Blogları gibi genel bir arama kelimesinde önlerde yer almak hemen olmaz. Siz konular üstüne konular yaptıkça, blogda aktif yazdıkça, Google sizi fark edecek ve fark ettiği anda sıralamanızı yükseltecek. Sıralamanız yükseldikçe de tıklanma sayınız doğru orantılı bir şekilde artacak.

Burada mutlaka ama mutlaka altını çizmek istediğim önemli bir kriter var. O da şu ki;

Google 'ı Kandırmayın!


Yani eğer konunuzda makyajla ilgili hiçbir şey geçmiyorsa, siz o konuda ne makyaj tüyosu ne bilgisi paylaşıyorsanız, sırf blogunuzun daha üst sıralamaya geçmesi için etiket çalışmasına girmeyin. Aksi takdirde bu yarar değil, blogunuza zarar verir. Bunu örneklendirmem gerekirse, örneğin siz "Son Zamanda Yaşadıklarım" diye okuyucunuzla bir hikaye paylaşmak istediniz. O hikayenizin etiketlerini "makyaj blogu, makyaj blogları, bakim blogları, güzellik blogları" diye yaparsanız, bu konunuz size uzun vadede Google açısından arıza çıkarır ve farkına bile varmazsınız. Çünkü Google gereksiz gösterme çabalarını sevmeyen tarafa sahip ve bunu da kontrol robotlarıyla ölçebiliyor. Bu yüzden Google 'ı kandırmayın.


Ve bu arada, bana artık şöyle mailler geliyor. 

"Blogunuzda 100 izleyici kazandırıp 100 yorum atmamızı istiyorsanız, 10 TL karşılığında xxx mail adresiyle iletişime geçin"


Blogdaki izleyicilerin sayısı, hiçbir zaman doğru bir referans değildir. İzleyicisi daha az olan bir blog, etkileme gücü daha yüksek de olabilir. Böyle rakamlara kanmak yerine yazdığınız blogdan keyif almak kendinizi daha iyi hissettirir. Çünkü siz keyif aldıkça, blogdaki içeriğinizin kalitesi yükselir ve böylece blogunuzun okuyucusu "organik" artar. Kemik izleyiciye sahip olmak her zaman için daha önemlidir. Yarışla değil, keyifle yazın derim




Bir önceki konusu simli pembeli şirin görsellerle donatılı "Kız İşi Sosyal Medya İkonları" olan Blog Tüyoları köşemin bir sonraki yazısı ise gözlemlediğim kadarıyla çoğu bloggerın es geçtiği veya bilmediği bir husus hakkında olacak. Blog yazmayı seviyorsanız, gelecek yazımı takip etmenizde fayda var.


24 yorum:

  1. Harika bir yazı! Şu sıralar "çok güzel yazı bana da beklerim" gibi yorumlar yağıyor, aslında yazıyı okumuyor bile görsellere bakıp geçiyor maksat kendisine yönlendirmek.Hayatımda bir kez bile yapmadım şu bana da beklerim işini...skor önemli değil çekilişlerle zaten sayılarını arttırıyor insanlar ama ben 300 kişi olsun benim olsun düşüncesindeyim; okunma sayısı herşeyden önemli..Devamını da heyecanla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni zaten özel tebrik etmeli <3 Ben verdiğin öneme, gösterdiğin hassasiyete hayranım, gerçekten çok ama çok seviyorum tarzını, bu işin pirisin, blog yazmanın hakkını en çok verensin bana göre <3 Tıpkı dediğin gibi öz takipçi elde etmek gerekli, skor teşhisin çok doğru, hemfikirim, skor önemli kıstas olmamalı :)

      Sil
  2. Gerçekten çok doğru tüyolardan bahsetmişsiniz.. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. ayy, çok merak ettim ki bir sonraki konuyu =))

    Bu arada ben etiketlerimde kategorilerimi kullanıyorum. yani nail art türümü, kullandığım renkleri, markaları ve ürünleri etiketliyorum. Blog yazılarım biraz daha arttıktan sonra bu kategorileri sağ tarafa koymayı planlıyorum çünkü. Yanlış mı yapıyorum dersin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım ben yaklaşık 1 sene kadar dediğin şekilde kullandım, sağ yan tarafa 2 tablı sadece markaların olacağı şekilde etiketleri yapmıştım, şu anda "seçtiklerimden" olan bölümdeki resimler yerine o şekilde etiketler kullanıyordum. Ancak çok zorlandım, çünkü blogda tanıtmam gereken yeni markalar sürekli artıyordu ve her seferinde oraya yeni markalar eklemek zorunda kalıyordum. Ben işin içinden çıkamadım, yarım yamalak olmasına da gönlüm el vermedi, sonra sevgilime bu konuyu danışıp orayı tamamen kaldırma kararı aldık. Zararlı değil, sadece biraz uğraştırıcı. Ben sadece markaları yaptığım için her seferinde manuel yapmam gerektiği için vazgeçtim :) Bu tamamen senin zevkine kalmış <3 :*

      Sil
  4. Yine çok güzel bir yazı olmuş tatlım, ellerine sağlık, çok yararlı bilgiler vermişsin ;)

    YanıtlaSil
  5. Aa ben bunu hiç bılmıyordum balım , etıketleme olayını ılk ınStg. gördüm yazı çok iyi olmuş bence ellerıne sağlık paylaştıgın ıcın teşekkürler kujum !! :-***

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canımcım :) <3

      Sil
  6. Hatta denedım şimdi canım yaptım ama blogun tam altında gozukuyor o etıketler,gerı donup senınkıne baktım yok :) etıketleme yapmıyormusun yoksa nasıl gizlenıyor o etıketler *

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım, ilk blog yazmaya başladığım zaman bende konuların tarihi ve etiketleri, başlıktan önce çıkıyordu, üstelik kocaman kocaman görünüyordu ve sinir olmuştum bu duruma, erkek arkadaşıma hallettirdim şablon içinden, bu konuda ise henüz etiketleme yapmadım, sadece yandaki blog tüyolarında görünsün diye blog etiketini verdim, henüz fırsat bulamadım, bazen sonradan yapıyorum etiket çalışmasını :) Faydasını çok görürsün, mutlaka blog konularını etiketleyerek yaz derim, Sevgiler <3 :*

      Sil
    2. Hehe madem oyle Tamam oyleyse :*p çokda batmadı ama gene gorunmeme ıhtımalı varmı dıye bir sorayım dedım.Ooo ne diyorsun pelinim <3 artık bunu ogrendimya gam yemem etıketlememmi hiç!! coşarım gari :)) mucukk !!

      Sil
  7. Adsız25/2/15

    merhaba size iki sorum var şu ana kdar böyle sizin söyledignz gibi etiketlemeleri blogda yapmadım yani etiketler yaptımda böylesi geniş çaplı olmadı önceki yazılarımı tek tek yenidenmi yapmam gerekiyor bunun bir kısayolu varmı birde eski konuları yeniden etiketlemenin zararı olmazmı sonuçta konu yazılmış bitmiş sizden bu konuda bilgi rica ediyorum:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba size de :) Hayır hiçbir zararı olmaz, aksine yararı olur, eski konuları güncellemek Google'da birazcık geri sıralara iter ilk etapta ama sonradan yeni güncellemelerle birlikte tekrar sıralamaya gelir ve hatta bu sefer doğru etiketler ile ön sıralara girer. Diğer sorunuz ise ne yazık ki bunun bir kısayolunu bilmiyorum, blog panelinde kayıtlar bölümünde sağ üstte "tüm etiketler" yazan yerde ara kısmı var, eğer belirli etiketteki konuları bulmak istiyorsanız oradan etiket aratabilirsiniz ama oradan toplu değişim olabiliyor mu bu konu hakkında fikrim yok :(

      Sil
  8. Süper bir yazı olmuş ve sende süpersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler <3 :)

      Sil
    2. aaaa bloguma katılmışsınız çok teşekkür ederim gerçekten :) <3

      Sil
  9. Bu yazdigin konular gercekten cok yararli. Ben nesela az cok biliyorum ama uygulamada biraz tembel ve unutkanim. Seni okuduktan sonra aklima gelen her yararli bilgiyi uyguluyorum. Bu konuda sana tesekkur etmek istedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim <3 :)

      Sil
  10. Canim her yazini takip ediyorum cok guzel devam ediyorsun. Cok tebrik ederim 💞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu duymak çok hoş, çok teşekkür ederim :) <3

      Sil