Arama Kutusu

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Blog Konularını Paylaşmanın En Uygun Saatleri ?

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konulari-paylasmanin-en-uygun-saatleri
Makyaj Blogu Yazmanin ipuclari - Konulari Paylasmanin En Uygun Saatleri

Blog Konularını Paylaşmanın En Uygun Saatleri Nelerdir ? Hangi Saatlerde Bloga En Çok Trafiği Çekebiliriz ? Doğru Zaman Dilimlerini Seçmek Okunurluluk Oranını Arttırır mı? "Her sabah saat 8 'de" Şeklinde Blog Yazmayı Bir Ritüele Dönüştürmek Gerekli mi ? Peki Ya Günler ? Haftanın En Çok Hangi Günü Blog Daha Çok Okunur ? Günlerin de Bu İşte Bir Payı Var mıdır ?


Tüm bu soruların cevaplarını, sizler için hazırladığım bu konudan öğrenebilirsiniz. Blog yazmak sizin için bir hobi ise ve okunurluk çıtanızı daha yükseltmek istiyorsanız, bu işin biraz tüyolarından neden faydalanmayasınız ? Özellikle güzellik ve makyaj blogu yazarıysanız, saniyeler içinde okunup geçilerek hızlı tüketimi seven web dünyasında biraz daha bilinir olmak istiyorsanız, bu tüyoları mutlaka okuyun.



Blog yazdığım ilk zamanlarda ne bu kadar çok okunuyordum ne de bu bilgileri biliyordum. Bu yüzden tüm öğrendiklerimi sizlerle paylaşmak istiyorum ki kaliteli içerik giren bloglar internet dünyasında yerini daha hızlı alsın. Blog tüyoları yazı dizim size; yeni bir blog yazarıysanız küçük ama fark edilir ayrıntıları başından beri yaparak daha güçlü bir bloga sahip olmanızı ya da hali hazırda bir blog yazarıysanız hazırladığınız yazıların daha çok değer bulmasını eminim ki sağlayacaktır. Çünkü ufak ayrıntıların büyük farklar yarattığını blog sayfamda da uygulayarak şahit olmuş bir yazarım.


Yaptığınız bir konu saniyeler içinde okunup geçiliyor, bu denli hızlı tüketim olan web dünyasında fark edilir olmak çok da kolay değil. Yazdığımız cümleler, fotoğraf çekimleri, konu bulma sıkıntısı, sosyal medya yönetimi vs bunların hepsi emek ve zaman harcayan işler. Tabii blog yazdıkça bu işin pratikliğini de ister istemez alıyorsunuz ama aktif bir şekilde blog yazmak öncelikle özveri istiyor. Özellikle yazdığımız konular makyaj - güzellik üzerine olunca, daha çok itinalı olmak durumundayız. Çünkü fotoğraf çekimleri bizler için daha önemli hale geliyor. Ürünlerin gerçek rengini yansıtabilmek ve estetik çerçevesinde kareler yakalamak için defalarca deklanşöre basıyoruzdur. Blog yazmaya başlamadan önce fotoğraf makinesiyle bu kadar haşır neşir değildim. Ama şimdi hayatımda her gün kullandığım bir eşyaya dönüştü.


Bununla birlikte bir konuyu yazmadan önce araştırma yapıyoruz. Örneğin 2 hafta süresince beni uğraştıran konuları yazdığımı bilirim. Uğraşıp didinip yaptığımız konuları, gün içerisinde yayına alırken ve sosyal medya hesaplarımızdan konularımızın duyurularını yaparken, doğru zaman dilimlerini seçmemizle daha çok okunma sayısına ulaşabiliriz.


Bu konunun önemini şu şekilde örneklemek istiyorum. Örneğin siz belirli bir çerçevede blog planı yapıyorsunuzdur. Ben böyle bir plan içerisinde değilim ama yapan çok olduğu için bu konudan örnek vermek istiyorum. Diyelim ki okuyucularınıza "Her sabah saat 8 'de" diye bir ritüel tutturup, her gün düzenli olarak söz verdiğiniz saatlerde konularınızı yayına alıyorsunuzdur. Durum şu ki, sabahın erken saatlerinde konularınız hak ettiği ölçüde okunmaz, okunamaz. Bunun nedeni aslında çok basit. Çoğu insan, o saatte bir blog okuma merakını kendinde hissetmez. Genelleme yapmayı seven bir insan değilim ama insan davranışlarını iyi biliyorum. Görsel duyularımızın en açık olduğu vakit sabahın ilk saatleridir. Her insanın da hayatta daha ciddi bir uğraşı vardır. Kimileri okuluna gitmek için hazırlanıyor, kimileri işine yetişmek için zamanı kolluyor. O vakitte sizin blogunuzu açıp "Ah dur Bayan Simit bugün hangi rimeli tanıttı, hangi allığın pütürcüklerinden bahsetti ?" diye meraklanmaz.


Çünkü gün içerisinde blog okuma tamamen keyfi bir durumdur ve insanlar bunu ancak keyifli saatlerde yapar. Hele ki makyaj bloglarını. Kötü zaman dilimlerinde paylaşım yaparsanız sizi takip eden okuyucunuza antipatik bile gelebilirsiniz. Sabahın 8 'i veya gecenin 11 'i gibi blog okunma keyfinin arka plana geçtiği zaman dilimlerinde blog paylaşımı yapmaktan kaçının derim.


Peki Blog Konularını Günün Hangi Saatinde Yapmalı?

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konulari-paylasmanin-en-uygun-saatleri
Makyaj Blogu Yazmanin ipuclari - Konulari Paylasmanin En Uygun Saatleri

Sabah 9 'dan evvel asla yapmamalı. Hatta bana sorarsanız 9 bile çok iyi bir saat dilimi değil.

En iyi süre sabah 10'dan itibaren başlar ama ortak yapılan araştırmalarda en iyi olarak saat 11 'den sonra gözüküyor. Ben ise tecrübeli bir blog yazarı olarak saat tam 12 diyorum. Yani öğle 12 'den - öğleden sonra 15.30 'a kadar yapılan paylaşımlar, internet dünyasındaki blog adına en çok tıklanası saatlerdir. Saat 12.00 - 15.30 arasında hem blog konularınızı, hem de sosyal medya paylaşımlarınızı yapmanızı öneririm. Bu saatler dışında hiçbir paylaşım yapmayın diye bir kesin kaide elbette yok, olamaz da. Çünkü blog bizim isteklerimizle şekillenir. Yani siz bir Pazartesi gecesi saat 02.00 sularında da blog postu yapabilirisniz. Ama bilin ki bu konunuz size okuyucu trafiği sağlamakta zorlanır. Neden biraz daha bekleyip onu ertesi gün yayına almıyorsunz? Hatta Blogger paneli bile planlamaya müsait alt yapıya sahip. Yayınızı o saatte hazırlıyorsanız, ertesi günün verimli bir saaatinde yayında olması için planlayabilirsiniz. Eğer sabah dediğim saatlerde online olmaya dikkat eder ve konularınızı bu şekilde paylaşırsanız, konularınızın okunup değer bulmasındaki trafiğin daha da arttığını zamanla göreceksinizdir.

Blog Konularını Paylaşırken Günlerin Bir Farkı Var mı?

Tecrübelerime dayanarak cevap veriyorum, evet günlerin de önemi var. Salı, Çarşamba ve Perşembe günlerinin özel bir sihri var sanki. Belirttiğim bu günlerde mutlaka blog konuları hazırlayıp paylaşın. Cumartesi gününün de Pinterest sihri var. Pinterest paylaşımlarınıza önem veriyorsanız Cumartesi gününü bu açıdan iyi değerlendirin derim.


Not: Kişisel olarak blogda kaideli kurallı ilerlemeyi sevmiyorum. Hatta gördüğüm kadarıyla makyaj - güzellik blog yazarlarının hemen hemen hepsinde "blog defteri" var. Benim bir blog defterim dahi yok. Çünkü bu kadar kurallı ilerlemek bana göre değil, hatta sınırlar içinde kaldığımda blog bana sıkıcı geliyor, keyif vermiyor. Bu yüzden saat açısından biraz daha esnek paylaşımlar yapıyorum. Bu yazıda belirttiğim saatlere uymaya çalışsam da, sosyal hayatımdaki akıştan dolayı istediğim saatlere konuları yetiştiremiyorum. Ama siz daha planlı programlı ilerleyerek blog yazmayı seviyorsanız, mutlaka o şekilde devam edin. Öyle olmak çok daha yararlı. Sadece blog konularınızı paylaştığınız zaman dilimlerinin ve günlerinin de bir öneme sahip olduğunu unutmayın. Bu arada minik bir tüyo daha; ana sayfanızı sık sık güncelleyin. Bunun blogunuzun indekslenmesi açısından faydası çok. Ana sayfa güncellemenmesi demek, bol bol konu yapmak demektir. Nasıl ki Youtuber 'lar bol bol video çekerek bilinirliklerini ve popülerliklerini daha da arttırırlar, biz bloggerlar da bol bol konu yapmalıyız. Tek bir video ile ünlü olan Youtuber tanıyor musunuz? Hiçbir makyaj vloggerı tek bir video ile ünlenmez. Haftada birden fazla yaptığı video oranları varsa bilinir. Bunu da ek tüyo olarak belirtmek isterim. Ne kadar sık paylaşım = o kadar bilinirlilik.



Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizimde bir önceki konu Blog Fotoğraflarını Etiketlemek 'ti.
İlginizi çekiyorsa hazırladığım o yazıya da göz atabilirsiniz.


40 yorum:

  1. Her zamanki gibi cok yararli bir yazi olmus :) Emegine saglik ♥ Bu saat dilimini dikkate alacagim. Malum neredeyse aylardir hatta cekilisimin devam etmesine ragmen zorla ayda 1-2 kisi takibe aliyor. Onca emek ama ortada takip eden, dolayisiyla motivasyon yok :(
    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim <3 Takipçi sayısına çok odaklanma derim, benden daha üst takipçilere sahip bloglar var ama insanları etkileyen tek bir ürünlerini görmedim, tıklanma bazı ölçeklendirme sitelerinde de oldukça düşükler. Önemli olan nitelikli yazılar yazıp nitelikli okurlara sahip olmak, rakamlar bu işin çok da ölçütü değil. Ayrıca senin göz makyajların pek bir şahane ötesi, bu başarını devam ettirmeni dilerim :) :*

      Sil
  2. Çok yararlı bilgiler paylaşmışsınız, hepsini dikkate alacağım. Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşündüğünüz için teşekkür ederim :) Sevgiler

      Sil
  3. İlk yorumu ben girdim ben �� kuzuum çok güzel bir yazı olmuş kesinlikle uygulamaya çalışacağım elimden geldiğince benim de fark ettiğim küçük bir nokta var facebookta özellikle pazar günleri 13 ve 13.30 patlama yapıyor ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımm <3 Çok teşekkür ederim, sana bayılıyorum zaten :* Facebook 'la çok iştiraklı olamıyorum ama önerin harika, ben de senin önerini dikkate alacağım <3 Çok öpüyorum seni :***

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı olmuş yazılarına bayılıyorum çok faydalı gerçekten :* sana birşey danışmak istiyorum mail atatbilir miyim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii ki atabilirsin :) Çok teşekkür ederim böyle tatlı yorumun için, mailini bekliyorum, Sevgiler <3

      Sil
  5. Güzel bir yazı olmuş eline sağlık ;)
    Bana da beklerim.
    www.locosmetico.blogpsot.com

    YanıtlaSil
  6. Çok doğru bir gözlem olmuş yine <3

    Peki gün içinde 2 paylaşıma ne diyorsun?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh kesinlikle günde 2 hatta yapılabiliyorsa daha da fazla konu yapılmasını öneririm. Yabancı makyaj bloglarında günde 10-15 konu yapanlar bile var. Haftalık bir konu programı yapılsa daha iyi olur, tabii konu çok olsun diye niteliksiz konular da yapmamak gerekiyor. Bir denge oluşturulmalı. Kesinlikle birden fazla konu yapılmasından yanayım :)

      Sil
  7. Merhaba, bu deneyimlerinizi bizimle paylaştığınız için öncelikle teşekkür ederim. Acemi olduğum için bu öneriler çok işime yarıyacak :)

    YanıtlaSil
  8. çok güzel bir yazı olmuş bende bazen ikilemde kalıyorum, 10 dan önce paylaşmak istemiyorum ama bir an önce de yayınlamak istiyorum :))) bundan sonra 10 dan sonra paylaşıma devam edelim en iyisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o sabırsızlık oluyor bende de :) Ama zamanlamaya dikkat ettiğimden beri daha iyi trafik sağladığımı görüyorum :)

      Sil
  9. Yayinladigimiz saatin okunmaya etkisini bende fark etmiştim. Blogumun ilk haftalari aksam vakti bi yazi paylasmistim ve önceki yazilarimdan cok daha az okunmuştu. O günden sonra yazilarimi 10.30-2.30 arası paylasmaya çalıştım ve gerçekten etkisini gördüm. Günler konusunda da pazar benim icin uğursuz oldu hep sanki daha az okunuyor o gün :) cok faydali bi yazi olmuş emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Pazar ölü gündür resmen, blog için hafta içi paylaşımlar daha iyi olduğunu gözlemledim :) Sevgiler

      Sil
  10. Yine çok faydalı bir yazı olmuş emeğinize sağlık. Bugüne kadar da bu tarz yazılarınız sayesinde birçok şey öğrendim ve motive oldum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim <3 Faydalı bulmana çok sevindim, bana sen diyebilirsin bu arada :)

      Sil
  11. Yine çok güzel bi konu olmuş ellerine sağlık! Benim ne zamandır sana sormak istediğim bişi var. Hani böyle kolajlar filan yapıyosun ya arka fon beyaz. Altına ok, sayı filan koyuyosun. Onları nerden yapabilirim? Wishlist hazırlamak istiyorum da.Photoscape de bulamadım, paint le yapayım dedim fotoğrafları küçültünce kalite sıfırlandı:( Napcağımı bilemedim:/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Daha önce sorduğun soruya cevap olabilecek bir yazı hazırlamıştım, şu linkten bakabilirsin, ingilizce olan Deviantart sitesinde aratırsan sonuçlara ulaşırsan. Mesela örnek vereyim, "Arrow Png" olarak. Ve bir öneri daha, bloga kullanacağın tüm görselleri png diye aratmanı tavsiye ederim. Png, bir uzantıdır, çoğu resim jpg uzantısına sahip ve arka fonu beyazdır, bu da blog görselindeki kolaj hazırlamakta estetik bir görüntü vermez, ama Png formatı arkası transparan olduğu için görselleri çok daha güzel kolajlamaya izin verir. Umarım yazdıklarım faydalı olmuştur, sorun yaşarsan tekrar bilgilendir, elimden geldiğince yardımcı olurum :) Sevgiler

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim cevabın için onları da not aldım;) Ama ben kendimi yanlış anlatmışım sanırım:( Wishlist hazırlamak istiyorum, arka fon beyaz olacak şekilde 8-9 ürün olacak. Mesela senin şuradaki görsellerin gibi : http://miskinkek.blogspot.com.tr/2014/10/sonbahar-modasi-lcwaikiki-den-5-secim.html#more
      Paint ya da photoscape de yapamadım. Hangi programı kullanıyorsun, nasıl yapabilirim acaba?

      Sil
    3. Anladım :) Header mantığı gibi düşün, beyaz bir sayfa açıp masaüstünden resimleri sırayla sayfaya çağıracaksın ve sayfa içindeki konumlarını tarzına göre belirleyeceksin. Header yapma konumda fotoğrafların beyaz sayfaya nasıl eklendiğini anlatmıştım. Bahsettiğin linkteki mantık da aynı ama orada Photoscape kullanılmadı. Oradaki yuvarlaklar ve rakamlar tamamen bana özel tasarlandı, bir yerden indirme değil. Görselleri erkek arkadaşımla beraber hazırlıyorum, Gimpshop, Photoshop ve Picasa programları ağırlıklı kullanıyor. Dilersen o programlardan da faydalanabilirsin. Mantık olarak hepsi aynı :)

      Sil
    4. Çoook teşekkür ederim! Mail de atmıştım iki üç gün önce ama hiç gerek kalmadı^^ Yaptım istediğim gibi oldu! Çok sağooool^^

      Sil
    5. Hafta sonları maillere cevap yazmadığım için yeni cevaplayabildim, yaptığınıza sevindim :)

      Sil
  12. şu sıralar tamda ihtiyacım olan bilgi desem! :))) çok teşekkürler paylaşımın için :)
    bu arada blogumu beklerim ben de :)
    http://goaskalice3.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  13. Sekercim yarının yazısını saat 9'a ayarlamıştım ama bu yazını okur okumaz saati hemen değiştirdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlımcımmm <3 Faydalı olmasına çok sevindim, blogda zamanlamanın fark edilir sonucu görünce paylaşmak istedim, çünkü web dünyasında doğru zamanlama daha çok trafik çekebiliyor :) Çok öpüyorum seni :*******

      Sil
  14. çok faydalı bir yazı olmuş, elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  15. Blog hakkındaki yazılarınız benim blogumu geliştirmek için bir örnek olmuştur. Blog header'imi bile günlerce uğraşmama rağmen yapamamıştım sizin yazınız sayesinde yapmayı öğrendim :) Bunun için size çok teşekkür ediyorum :)
    Ben de bloguma beklerim :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok sevindim yazılarımın faydalı olmasına <3 Asıl ben teşekkür ederim böyle motive edici harika bir yorum bıraktığınız için, blogunuza mutlaka bakınacağım, Çok sevgiler <3 :)

      Sil
  16. Yine blog yazarları için hazırlanmış harika bir konu. Bazen düşünüyorum acaba miskinkek ile karşılaşmamış olsaydım blog um nasıl bir halde olurdu diye. Anlamını bile algılayamadığım birçok sorunu verdiğiniz tüyolar sayesinde çözmüştüm.

    Üstelik bunu yaparken bilgi alıp çıktığım diğer yüzlerce siteden farklı olarak içimde bir merak hissi oluşmuştu ''Acaba bundan sonra ki paylaşımında neler anlatmıştır'' diyerek akıcı bir roman gibi okumuştum blog paylaşımlarınızı. Hatta şu şekilde ilginç bir şey dikkatimi çekmişti bu blog ile karşılaşmamdan sonra bir aylık süre zarfında miskinkek'e bağlanma sayım Google arama motoruna bağlanma sayımın neredeyse iki katına denk gelmişti ki bu benim gibi internet yaşamını Google üzerinden yürüten birisi için oldukça şaşırtıcı bir gözlemdi. :)

    Bu güzel paylaşımların hiç bitmemesi dileğiyle, iyi günler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Utandım, bu ne kadar güzel bir yorumdur böyle ☺ Gerçekten çok teşekkür ederim, böylesine motive edici böylesine destekçi bir yorum beni çok mutlu etti, blog konularımı hazırlarken büyük bir titizlik göstermeye çalışıyorum, geri dönüşü böyle güzel yorumlarla desteklenmesi beni tahmininizden çok daha gururlandırıyor. Çok teşekkür ederim, Çok sevgiler :)

      Sil
  17. merhabalar
    ben farklı bir konuyu sorucam sağ tarafta ki seçtiklerim bölümünü nasıl yapıyorsunuz?
    bir bölümde anlatırsanız çok sevinirim. Ben bir türlü beceremedim. Teşekkürler şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aslında çok basit, widgetlerden resim bölümünü seçip hazırladığınız resmi ekliyorsunuz, ardından o widgette link kısmına göndermek istediğiniz blog linkini yapıştırıyorsunuz. Herhangi bir zorluğu yok, özel bir kodu yok, bloggerın kendi sunduğu widgetlerdeki resim eklemeden rahatlıkla yapılıyor. Biraz kurcalarsanız ne kadar kolay yapıldığını fark edeceğinizi düşünüyorum :)

      Sil
  18. pelin hanım size nasıl teşekkür etsem azdır kendi blogumun herşeyini sizden öğrendiklerimden yaptım :) bir özel ricam var sosyal ag iconları yapamıyorum bloga uygun hazır kodlarda bulamıyorum rica etsem bu konuyla ilgili de yazı yazarmısınız emekleriniz için çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim böylesi güzel sözler için :) Elbette hazırlarım, bir sonraki bu olsun o halde, en kısa zamanda yayınlayayım :) Sevgiler <3

      Sil