Arama Kutusu

Saç Bakımı : Saç Kuru mu Kesilmeli ? Kuru Saç Kesimi Nasıl Yapılır ?

Saç Bakımı : Saç Kuru mu Kesilmeli ? 
Kuru Saç Kesimi Nasıl Yapılır ?


sac-kuru-mu-kesilmeli-kuru-sac-kesimi-nasil-yapilir
Sac Bakimi Sac Kuru mu Kesilmeli - Kuru Sac Kesimi Nasil Yapilir


Kuru Temizleme var da Kuru Saç Kesimi Neden Olmasın? Türkiye 'deki kuaförler için yeni bir uygulama olsa da yılların saç stilisti kuru saç kesimini öneriyor. Ülkemizde, çoğu kadın kuaföründen memnun değil, bunu çevremden gözlemleyebildiğim gibi ben de kuaförden bir hayli dertliyim. Yıllardır aynı kuaföre giden kadınlar bile saçları güzel yapıldığı için değil, o kuaförü iyi tanıdığı ve onunla dertleşebildiği için gidiyor. Çünkü kuaför salonları pek çok kadın için bir nevi terapi yeri. Kadınların hayatlarında iniş çıkışlı olduğu zamanlarda büyük değişimin ilk adımı olarak kuaföre gitme kararı vermeleri, bir istatistiki rastlantı olamaz. Bugün ismen bile en ünlü kuaförleri gitmiş ama zerresinden memnun kalmamış biri olarak bu konudaki kişisel serzenişlerim bir tarafta dursun, farklı bir saç bakım konusunu blogda yer vermek istiyorum. Çünkü son zamanlarda merakım saç kesimleri ve detayları üzerine oluşmakta.


Saçlar kuru mu kesilmeli? Ünlü saç stili Jon Reyman 'ın uygulayarak ünlendirdiği kuru kesimi neden Türk kuaförlerinde görmek mümkün değil? Saç kesimindeki bu radikal uygulama kuaförzedelere ilaç mı gelir? 



Saçlarımızı kestirmeden önce, gittiğimiz kuaförlerin yıkama kısmında saçlarımızın kesime hazırlanması için yıkama işlemine onay veririz. Hatta iyi kuaförler şampuan, saç kremi vs ürünlerini pahalı, daha vasat kuaförler ise hesaplı markalardan yana tercihini kullandığını gözlemlemişsinizdir. Kuaför koltuğuna oturmak çoğu kadına, "adeta bir terapi, hem stresimi hem kırıklarımı üzerimden atarım" edasını verir. Ama kestikçe kesesi gelen kuaförlerin zevkin doruklarında bayrak diktiğini düşündüğüm neticeden biz kadınlar pek de memnun kalmayız. Şu ana kadar "sadece uçlarından" dediğim saçlarımı hiçbir zaman uçlarından kesilmiş olarak bulamadım. Allah'tan saçlarımın uzaması hızlı olduğu için bu benim için büyük bir sorun olmuyor. Ancak saçı çok kolay uzamayanlar haklı olarak bu konuda daha sitemkar.


Sanıyorum ki kuaför beyler/hanımlar saçı ıslak görüp kendileri de fark etmeden daha fazla saç kesiyor ya da olayın içinde bizim farkına varamadığımız ticari denge söz konusu. Zira bizden kesilen saçları da postiş ve peruk gibi satışlara girişildiğinden tam olarak güvenemiyorum. Benim gözlemlediğim özellikle sağlıklı saç gördüklerinde kesmek için daha bir hevesli oluyorlar. Bunun muhakemesini beni ilgilendirmiyor ama eğer saçımdan istediğim orandan daha fazla kesildiği gerçeği olunca haliyle söyleniyorum.


Jon Reyman, uzman ve tanınmış bir saç stili ki ben de işlerini uzun zamandır takip ediyorum. Kuru saç kesimini de uygulayan bir saç stilisti. Şu ana kadar gittiğim hiçbir kuaförde kuru saç kesen görmedim. Belki İstanbul'da elit salonlarda bir umut vardır diye düşünüyorum. Kuru saç kesimi, saçları keserken istenilmeyen kısalıktan daha rahat kurtarıyormuş. Tabii bunun için hem uygulayanın deneyimli olması hem de kullanılan makasın özel olması gerekiyormuş. Kuru saç kesimi mantık olarak ıslak saç kesiminden daha fazla yıpratacağı için, bu işe özel üretilen makasların yumuşak uçları sayesinde saçların hırpalanması söz konusu değil. Buna ilaveten kuru saç kesimin artı özelliklerinden birisi de ıslak saç kesiminde yapılan hatalar, saçların ıslak görüntüsünden dolayı görülemediğinden ikinci bir kesimi de istiyor. İşte bu düzeltme işini bizim Türk kuaförler abartıyor diye düşünüyorum. Ama kuru saç kesiminde hata net olarak belli olduğu için, saç kesiminin üzerinden tekrar geçmek zorunda kalınmıyor. 


Yine kuru saç kesiminin etkilerinden birisi de saçı daha iyi tanımak. Islak saçta ne saçın dokusu ne de renk karışıkları doğru dürüst belli. Örneğin saçlarda daha önce boya işlemleri yapıldıysa, haliyle farklı renkler göz yorucu şekilde bir arada oluyor. Hem doku hem de boya daha net olarak kuru saçta kendini gösterdiğinden kuaför biçimlendireceği saçı daha iyi keşfedebilir.


Kuru Saç Kesimi Nasıl Yapılır? 


kuru-sac-nasil-kesilir
Kuru Sac Nasil Kesilir


Önce saçlar yıkanıyor, ardından kurutuluyor, ardından da düzleştirici ile dümdüz yapılıyor. Kuru saç kesiminde en iyi taktik kuru saçın dümdüz olmasıymış. Çok mantıklı, hata riski minimum olacağı aşikar. Eğer saçlar normalde dalgalı veya kıvırcık olsa dahi saçları düzleştirerek uygulanması gerekiyormuş. Bütün saç tiplerinde kuru saç kesimi bu şekilde olmalıymış.



Saçlarımı kendim hiç kesmedim ama gözlemim çok iyidir. Bir de kuaförleri müthiş gözlemlediğim için neler yaptığını, hangi sıra ile gerçekleştirdiğini adım gibi biliyorum. Böylesi güzel bir makas alıp, kendi saçlarımı kendim tasarlamak bile niyetindeyim. Umarım benim böyle bir macera atılmam gerekmez de bu işi hakkıyla uygulayan, yenilikçi ve deneyimli bir kuaför keşfederim ☺


16 yorum:

  1. Merhaba ben kozmetik ürünleri adına yeni bir blog sitesi kurdum bana yardımcı olur musunuz?

    YanıtlaSil
  2. Kıvırcık saçlı birisi olarak uzun yıllar önce gittiğim bir kuaför saçlarımı kuru keserdi , saç boyu istenilenden daha kısa olmasın diye.Hatta kıvırcık saç kuru kesilir , iyi bir kuaför saçı kuru da kesebilendir derdi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru demiş kuaförünüz :) Sevgiler

      Sil
  3. kuru saç kesimini kuaförüme anlatmalı ve hatta sizin postunuzu okutmalıyım çünkü benim saçımı da 15 gün önce istediğimden çok kısa kesti, neyseki biraz toparlamış durumdayız ama yine de kısa, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şekersiniz :) Hatta kullandığınız profil resmi bu yorumunuzla çok tatlı bir uyum yaratmış ^^ Sevgiler <3

      Sil
  4. Kıvırcık saçı güzel kesen Anadolu yakasında bir kuaför arıyorum yardımcı olursanız memnun olurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki İstanbul'da yaşamadığım için hiç bilemiyorum :(

      Sil
  5. Adsız5/11/14

    Ben yıllar once Kayseride ogrenciyken kuafor derdinden bikmistim,en elit kuaforlerden bile memnun kalmayinca careyi dusuk kalite salonlarda aradim batti balik yan gider diye...Tesadufen boyle bir salonda ogrendim kuru kesimi..Mezun olduktan sonra evlenecegim icin saclarim kisalmasin istiyordum.Kuafor onerdi bu kesimi,basta guvenmedim.Ama sonucu gorunce hayret ettim.Saclarim dumduz ve cok ince telli,ruzgar ciksa kirilir o derece.O saclar oyle bir saglikli oldu oyle bir uzadi ki iki uc ayda bir kuru kesimle kestirdim sacimi neticede saclarim tam istedigim gibiydi.Kuafor cogu kuaforun bu kesimi bilmedigini bilse de islak kesimden daha zahmetli oldugu ve uzun surdugu icin ugrasmak istemediklerini soyledi.Su an corluda yaşıyorum ve hangi kuafore gittiysem memnun kalmadim,kuru kesimi bilip bilmediklerini sormadim bile cunku her kuafor kendisinden onceki yaptigi isi kotuluyor kimsr isini layigiyla yapmiyor uydurup atiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki küçük kuaförlerden de arada güzel başarılı insanlar denk gelebiliyor, ben de Ankara'dayken en ünlü en isim yapmış kuaförlere gittim de tekinden bile memnun kalamadım, sorun bende diye düşünmeye başlamıştım artık. Kuaför seçimi o kadar önemli, aynı şeyi kaş alan insanlar için de önemli olduğunu düşünüyorum. İkisinde de iyiyi bulmak çok zor :/ Gittiğiniz kuaför çok ustaymış, öyle söyleyeyim :)

      Sil
  6. Adsız7/11/14

    Katılıyorum...Kadinin çehresini,durusunu tum siluetini degistiren en onemli seylerden ikisi sac ve kas...Kaslardan da muzdaribim o yuzden belli teknikler ogrendim videolardan bloglardan, o isi kendim hallediyorum.Keske sacimiza da kendimiz müdahale edebilsek:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet kaş hadi evde de halledilebiliyor ama saç öyle değil :) Çok haklısınız

      Sil
  7. Benim kuaförüm saçlarımı kuru kesiyor ve sadece uçlarını alıyor çok memnunum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de artık kuru kestiren kuaförlerden yanayım, farkı bariz :)

      Sil
  8. Kuru saç kesimi ülkemizde yıllardır yapılmakta olan ancak yapılabilecek hatayı affetmeyen bir saç kesim sistemi olmakla beraber doğru uygulama ile çok iyi sonuç veren bir sistemdir hata payı yüksektir onun için pek Yanaşmıyor kimse ancak Pivot point uluslararasi bir saç kesim tekniğidir ve bu ikisi birleşince sonuç gerçekten muhteşem. bir kuaför olarak teşekkür ederim Size faydalı bir konu olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kuaförden yorum almak harika :) Bilgileriniz için ben teşekkür ederim

      Sil