Arama Kutusu

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Blog Fotoğraflarınızı Etiketliyor musunuz?

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları
Blog Fotoğraflarınızı / Resimlerinizi Etiketliyor musunuz?

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-fotograf-etiketlemek


Güzellik / Makyaj Blog Yazmanın İpuçları ismiyle oluşturduğum yazı dizimin bu seferki konusu, Türk makyaj bloglarının net %90 'nın bilmediği ve haliyle uygulamadığı ama önemli bir blog tüyosu olan "Fotoğrafları Etiketlemek". Fotoğrafları etiketleyen bloglar neredeyse bir elin on parmağını geçmeyecek kadar az ve kimse de bu tüyoyu kolay kolay vermez. Zira bu işi bilerek yapanlar Google aramalarında tıklanma sayısının çokluğundan memnun oldukları için paylaşmak istemezler. Ben ise bugün sizlerle bu önemli blog tüyosunu paylaşıyorum. Hatta Türk makyaj bloglarını geçin, yabancı güzellik blogları dahil en ünlü isimlerden en ünsüzüne kadar bu işi bilen blogger sayısı çok çok az. Siz de resimlerinizi veya fotoğraflarınızı etiketleyerek Google aramalarında görsellerinizle ön plana geçebilirsiniz. Blog sayfamın bu kadar çok okunma sayısına sahip olmasında, önemli bir payı olduğunu düşünüyorum. Konularınızın fotoğraflarını etiketlerken neler dikkat etmelisiniz? Fotoğraflar nasıl etiketlenir? Etiketlerin uzunluğu ne kadar olmalı? Türkçe mi etiket yapmalı İngilizce mi? Spam görsellerden sayılmamak için neler yapmalı? Eğer bir blogger iseniz, bu önemli blog tüyosunu ve önerilerimi okumadan geçmeyin derim.




Blogdaki yazdığımız yazılar, zamanla Google tarafından indekslenir. Google bildiğiniz gibi, güzide arama motorumuz. Türkiye 'de yoğunluklu olarak Google arama motoru kullanılıyor ama özellikle Yandex gibi işi tv reklamlarına varana kadar döken rakipleri de var. Sonuç ne olursa olsun, internetteki aramalarda sizin yazdığınız konulara direkt ulaşmak isteyen okuyucu ile daha hızlı buluşmak için arama motorlarının önemini kavramalıyız. Ben bu yazı dizimde sizlere önemli ipuçlarını vermeye devam edeceğim. Bu yazı ise bunun ilk adımı.


Fotoğraflarımızı Blog Konularımızda Etiketlemezsek Neler Olur? sorusuyla konuya farklı açıdan başlamak istiyorum. Blogda hazırlanan konuların, çekilen fotoğraflarla desteklenmesi çoğu blog için önemli ama güzellik ve makyaj blogları için bu çok daha da önemli. Çünkü güzellik konsepti ile ilerleyen bir blog, hazırlanan güçlü görsellerden muazzam beslenir. Dikkat edin, iyi dediğimiz bloglar bizlere iyi görsel sunan bloglardır. İfadesi güçlü yazılar ve zengin görseller eşittir başarıdır. Bu yüzden fotoğraflarımız blog için sandığınızdan çok çok çok daha büyük bir öneme sahip. Konularınızı hazırlarken blogdaki görsellerinizi etiketlemezseniz, çok büyük bir kayıp yaşamazsınız. Çünkü Google, sadece etiket - resim ilişkisini baz almıyor. Örneğin siz diyelim ki, Flormar ojeleri tanıtıyorsunuz. Ojelerin konu başlığını atıp, daha sonra detayını yazdıktan sonra konunuza ek olarak, önceden çektiğiniz fotoğrafları da konu içine alıyorsunuz ve fotoğrafları etiketlemiyorsunuz. Konu anahtar kelimeleriniz, blog başlığınız ve anlatımlarınızla beraber bir bütün oluyor. Google indeksi bu şekilde kendi bünyesine alıyor. Sonrasında ise ojeleri aratmak isteyenler sizin blogunuzu görüp tıklarsa, aramalarda en üste siz geçiyorsunuz ve böylece ojeleri daha sonraki aratan okuyucularda ilk sizin resminize dikkat kesiliyor. Yani çoğunluk kimi seçerse, sonraki gelenlere "seçilen" gösterilir. Google 'ın mantığı budur. Bunu da bünyesindeki çeşitli algoritmalarla sağlar. Fotoğraflarınızın her zaman ilk tıklanan olmasını sağlamak, tek başına zorlu bir başarıdır. Konularınızın içerisinden birkaç tanesi belki diğerlerine göre daha başarı sergileyip ilk basamaklara çıkabilir ancak bütünü sağlamazsanız her fotoğrafınız aynı başarıyı size vermeyebilir. Etiketlemezseniz çok şey kaybetmezsiniz ama etiketleyerek çok daha fazla okuyucu kazanabilirsiniz.

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-fotograf-etiketlemek
makyaj blogu yazmanin ipuclari fotograf etiketlemek


Blog Resimlerindeki / Fotoğraflarındaki Etiket Tam Olarak Nedir ?

Resimde bunu göstermeye çalıştım. Eğer siz bir blogda konu okurken, mouse/fare ile fotoğrafların üzerine gelirseniz, etiketleri görebilirsiniz. Tabii etiketlendi ise. Mesela benim seçtiğim örnek konu Flormar olsun. Konumdaki fotoğrafın üzerine geldiğizde aynen şu çıkacaktır. "Flormar Beauty Toys Ojeleri - Nail Art Fırçaları" çünkü ben bu şekilde etiketledim. Böylece konumu zenginleştirmiş ve Google açısından da bu resimlerin neye ait olduğunu tanımlamış oldum. Bu da konularımın okunma sayısını doğru orantılı etkiliyor.

Blog Resimleri / Fotoğrafları Nasıl Etiketlenir ?

Konularımızı yaparken yayınladığımız panele giriyoruz. Konumuzun fotoğraflarını yükledikten sonra, panelin içerisinde fotoğrafımıza bir kez tıklıyoruz. Tıklar tıklamaz fotoğrafımızın üzerinde küçük küçük yazılar beliriyor. Bunlar sıra ile ; "Küçük - Orta - Geniş - Çok Büyük - Orijinal Boyut - Sol - Orta - Sağ - Başlık Ekle - Özellikler - Kaldır."


makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-fotograf-etiketlemek
makyaj blogu yazmanin ipuclari fotograf etiketlemek


İlk 8 özellik fotoğraflarımızın konumu ve büyüklüğü ile ilgili. Etiketlemek için gerekli olan kısım "Özellikler" seçeneği. Oraya tıklıyoruz. Karşımızda "Resim Özellikleri" adı altında 2 alan çıkıyor. Başlık Metni ve Alternatif Metin olarak isimlendirilmiş bu alanlara, konumuzun gerektiği isimleri yazıyoruz. Burada önemli olan bazı ipuçları var.

Bu blog tüyoları şu şekilde :

1- Türkçe karakter kullanmamak : Biliyorsunuz ki internet dili İngilizce. Bizim kullandığımız Türkçe 'deki bazı harfleri web kabul etmiyor. Örneğin "ş,ğ,ü" gibi. O yüzden aramalarda da bunlar tuhaf simgelerle çıkabiliyor. Bunun önüne geçmek için, Türkçe karakterleri değiştirerek yazabilirsiniz. Mesela -ı harfi İngilizce 'de yok "tırnak" yazacağınıza "tirnak" yazmak, "bakım" yerine "bakim" yazmak, "karıştırma fırçası" yerine "karistirma fircasi" yazmak gibi... Ben buna bazen uyuyorum bazen uymuyorum. Google kendini çok ilerletiyor, Türkçe dil sorununa kesin bir çözüm yok ama eskisine oranla çok daha iyi bir seviyede, bu yüzden sadece Türkçe kelimeler kullanarak da yapabilirsiniz. Ben bazen müthiş eriniyorum. Sonrasında uğraşmıyorum bile. Ama siz bunu yapabilirsiniz, sonuçta önemli bir nokta.

2- Tamamen İngilizce yazmak : Bazı bloglar hem Türkçe hem İngilizce konularını yazıyor. Çok emek isteyen bir uğraş ve takdir edilesi. Ancak biraz da fazla çabalama halidir o şekilde. Çünkü ben şu ana kadar İngilizce takipçileri en az Türkler kadar olan bir blog Türk dünyasında görmedim. Hobiniz ise elbetteki yapın, bu tamamen size kalmış. Etkisinin çok olmadığını hatta aksine bir parça da karşılık durduğu için tasarımsal olarak daha farklı yol almanızı öneririm. Ama eğer bu şekilde yapıyorsanız, İngilizce tagler kullanmak önemli. Böylece yabancı okuyucularınıza daha çabuk ulaşırsınız.

3- Çok uzun yapmayın. Uzaya kadar etiket göndermenin bir anlamı olmadığı gibi sizi anlamsızlığa da yığar. Hatta ki, bunu yapanlar farkında değiller ama konum öne çıksın diye bilmeden konularını çöpe yaklaştırıyorlar zira fazla uzun etiketler "Spam" sayılır. Google 'ın değerlendirmesi şu : Net olun. Siz konuda ne anlatıyorsanız, onun başlık olarak sunduğunuz formatta yazın, kimseyi yanıltmayın.

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-fotograf-etiketlemek
makyaj blogu yazmanin ipuclari fotograf etiketlemek


Biraz bu işi bilmeyip de öne çıkma heyecanına yenik düşme bilgisizliği ile çok uzun etiket hatasına düşmeyin. Mesela şu şekilde yapmayın  :

"Flormar_Oje_Flormar_Ojeler_Flormar_Fiyati_Flormar_Oje_Renkleri_Flormar_Beauty_Toys_Oje_Flormar_Nerede_Satilir_İnceleme_Analiz_Yorumlari_Kullancilari_"

Bu bir doğru etiket değildir. Onun yerine tanıttığınız ürün ne ise konu başlığında onu yapın. Aralara tire veya alttan çizgi kullanabilirsiniz, boşluk da yapabilirsiniz. Tire veya alttan çizgi ile kelimeleri ayırmak Google açısından daha makbüldür.


Blog Fotoğraflarının Başlığı Nedir ?

Fotoğraflarınıza tıkladığınızda karşınıza çıkan seçeneklerde "Başlık Ekle" kısmı var. Burayı da kullanabilirsiniz. Ben kişisel olarak erinmediğim zamanlarda yapıyorum ancak bazen de es geçiyorum. Bu başlık da olsa daha iyi olur tabii.



Bu kadar. 

Blog fotoğraflarınızı etiketlemek son derece basit. Önemli olan fazla uzun yazmadan, ne olduğunun anlaşılır şekilde etiketlemek. Alternatif metini de kullanabilirsiniz, blog başlığını da... Bu tamamen sizin uğraşınıza kalmış. Blogda hazırladığımız konulara fotoğraflarımızı kendimiz çekme zahmetine giriyorsak etiketlemeliyiz de. Okuyucu ile tanıttığınız ürünün daha çarçabuk ulaşması için bu adımı mutlaka yapın derim. Bu tüyo ile özellikle "Google Görsel Aramalar" da daha çok üste geçebilirsiniz.

İlerleyen günlerde "Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları" yazı dizim farklı konularla devam edecek ☺


59 yorum:

  1. Canım çok ama çok faydalı bir yazı olmuş, ben de biliyordum bu özelliği ama inan hep üşeniyordum :( napıcaz? üşenmeyip etiketlerimizi koyacağız :)
    ellerine sağlık, sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üşenmeyip fotoğraf çekiyorsak, bu adımı da mutlaka uygulamalıyız :) Ama o miskinlik bende de var, yine de elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum, Sevgiler <3

      Sil
  2. Ne harika şeysin sen öyle <3 bilgi için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok teşekkür ederim, böyle güzel yorumlar gelince bildiğin uçuyorum <3 :) :*

      Sil
    2. Bir sorum olacak, tek bir fotoya yapsak olur değil mi?

      Sil
    3. Çok üşeniyorsan tek fotoğrafa da yapabilirsin ama ne kadar çok etiket, o kadar çok Google 'da bilinirlilik :) Etiketler sandığından daha önemli, çünkü blog konularını Google 'da arayan kişiye diğer sitelerden öne çıkarması adına her fotoğrafı etiketlemeni öneririm <3

      Sil
  3. süper bir yazı olmuş ellerine sağlık hemen yapıcam yeni yazı giriyordum bakalım olacak mı : )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Çok kolay, önemli olan her konuya yaparak süreklilik sağlamak, Sevgiler :)

      Sil
  4. Çok güzel ve faydalı bir yazı oldu cnm tesekkurler emeğin icin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Mükemmel bir öneri, teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  6. Gene çok faydalı bir yazı olmus canım, teşekkürler =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım faydalı olduğuna çok sevindim, ayrıca senin blog tasarımını genel olarak çok beğeniyorum <3

      Sil
  7. çok uzun süredir yapıyorum bende bir ara blog yardım köşemde anlatmıştım, ara sıra türkçe ingilizce karışık yazıyorum, çoğu zaman üşeniyorum ama yinede etiketliyorum umarım diğer arkadaşlarda yaparlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İngilizce ve Türkçe beraber yazanlar takdir edilesi gerçekten de ama o emeğe değmiyor ve bence açılır kapanır buton şeklinde tasarımsal şıklıklar olursa okuyucu gözünden gezinmesi daha rahat bir blog olacağını düşünüyorum, çok çok teşekkür ederim bu güzel yorumun için :) <3

      Sil
  8. canım süpersin!!!! Kimse vermez bu tüyoları =)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim <3 Daha farklı ve önemli blog tüyoları da vereceğim ileriki yazılarda :) Sevgiler :*

      Sil
  9. Çok faydalı bir yazı olmuş, Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, üşenmeyip bir de böyle güzel yorum bıraktığınız için :) Sevgiler

      Sil
  10. Bu harika bi ipucu! Hiç haberim yoktu! Çok çok teşekkürler!!:-*

    YanıtlaSil
  11. Cok guzel bir konuya deginmişsiniz elinize saglik.Tek tek etiketlemek bazen cok sıkıcı olsa da blogumu actigimdan beri etiketlemelerimi mutlaka yaparim, gercekten google icin buyuk onemi var .:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız çok sıkıcı :/ Ben de bir hayli böyle ıvır zıvır detayları çok yorucu buluyorum, bazen üşenip daha sonra yapmaya da erteleyebiliyorum ama yine de elimizden geldiği kadar yapsak daha iyi, çünkü fotoğraf çekme zahmetine giriyorsak blog için, o halde etiketleyerek Google tarafından tanımlanmasına da yardımcı olmalıyız :) Sevgiler

      Sil
  12. Hakikaten çok bilgilendirici bir yazı olmuş, bu kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim, bundan sonra ben de uygulayacağım bu 'etiketlemeyi' :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka uygulayın, konuların indekslendikçe farkı göreceksiniz :) Sevgiler

      Sil
  13. Ben bir ara etiketliyordum sonradan nedense unuttum gitti. Valla harikasin sagol. Hatirlattigin icin. 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fotoğrafları çekme zahmetine giriyorsak bu adımı da hiç atlamamalıyız aslında :) Rica ederim, Sevgiler <3

      Sil
  14. Bu özelliği hiç bilmiyordum. wordpress tabanlı sitelerde de var mı bilmiyorum ama blogspot uzantılı blog adresimde deneyeceğim mutlaka:) teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wordpress'i tam olarak bilmiyorum ama olmaması imkansız, vardır mutlaka, rica ederim :) Ben çok faydasını gördüm , Sevgiler <3

      Sil
  15. birkac gundur internetim yoktu, online olur olmaz bloguna geldim :) iyi ki de gelmisim. her zaman oldugu gibi yine cok faydali :) bosuna en sevdigim blog olarak vermedim linkini blogumda :) emegine saglik :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şekersin teşekkür ederim :) Ve bu arada, blogundaki konular bir harika duruyor <3 Bayıldım

      Sil
  16. Gercekten bilgilendirici bir yazi olmus, cok tesekkurler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Eski yazılarıma ekliyordum ama inan artık çok eriniyorum yapmaya :) Ama harika bir yazı olmuş bilmeyenler için, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Sevgiler <3

      Sil
  18. Vallahi helal olsun herkes her şeyi saklama derdindeyken bu güzel paylaşımları yapıyor olman şahane hakikaten, ellerine sağlık. Ben wordpress kullanıyorum ama uğraşmıyordum bununla bundan sonra ona da vakit ayıracağım bilgi için tekrar teşekkürler canım :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya çok teşekkür ederim bu güzel yorum için <3 :)

      Sil
  19. Harika bir yazi tebrikler

    YanıtlaSil
  20. Benim gibi blog yazamaya yeni başlayan acemiler için ne kadar faydalı bir yazı olduğunu anlatamam teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bu şekilde düşünmeniz ve düşünmekle kalmayıp yorum olarak belirtme zahmetinde bulunmanız benim için mutluluk kaynağı :) Umarım uzun soluklu bir blog maceranız olur, Sevgiler :)

      Sil
  21. Ben bi de hangi programla resimleri düzenlediğini sorabilir miyim? Bi de watermark nasıl ekliyorsun ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, erkek arkadaşım çok yardımcı oluyor, Picasa - Photoshop - PicMonkey - LunaPic -Gimpshop :) Bunlar bir harika, en çok bunlarla yapıyoruz

      Sil
  22. Çok çok teşekkürler yeni başlamış bir blogger olarak bu bilgilerin çok işime yarayacağını düşünüyorum gerçekten çok faydalı ve içten bir yazı, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesine tatlı yorumlar aldıkça daha bir mutlu oluyorum, çok mersi <3 :)

      Sil
  23. Yeni bir blog yazarı olarak işime çok yaradı:)) çok faydalı bilgiler var teşekkürler:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben teşekkür ederim üşenmeyip böyle güzel bir yorum bıraktığınız için :) <3

      Sil
  24. Ben bunu bilmiyorduumm :/ Hemen bu etkiket işine başlamalıyım çok teşekkürler :) Bu arada blogumu ziyaret ederseniz çok mutlu olurum yeni sayılırım bende :) suslusirine.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı olduysa harika :)

      Sil
    2. Kesinlikle oldu tum yazilarimin resimlerini etiketledim bazı yazilarim aramalarda ilk sıraya çıktı bazıları da ilk sayfada cikmaya basladi tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
    3. Aaa bu harika! Google siteni indekslemeye devam ettikçe farkı daha çok hissedeceksin :) Süslü Şirine blogu pek bir şeker bu arada <3 Sevgiler

      Sil
    4. Çok teşekkürler beğenmenize sevindim :) Takibinizle de ayrı mutlu oldum :) Sevgiler :)

      Sil
  25. çok teşekkürler..emin olun yürekten bi teşekkür ettim size. bilgilerinizi paylaşmanız çok güzel. bilmiyordum mesela ama yaptım:) emeğine sağlık Pelin!:)

    zeyusanka.blogspot.com
    sevgilerimle!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim böylesi güzel ve motive edici bir yorum için :) <3

      Sil
  26. cok tesekuurler sayenızde bu adımı da ogrendım ellerinize saglık

    YanıtlaSil