Arama Kutusu

Blogda Önerdiklerimden Saç Bakımı Favorilerim

Blogda Önerdiklerimden Saç Bakımı Favorilerim!

Uzun saç bakımına blogda ekseriyetle bahsetmeye çalışıyorum, özellikle yaz zamanı uzun saçlar insanı biraz çileden çıkarmıyor değil, yine de her zaman için uzun saç müptelası olmuşumdur. Blog sayfamda bu zamana kadar önerdiğim saç bakımı ürünlerinden en favorileri ve aralarında en çok kullandıklarımı seçerek oluşturduğum bu yazım, genel olarak saç bakımı rutini nitelikte olduğu gibi aynı zamanda şu ana kadar gözden kaçırdıklarınız var ise, onları keşfetmeniz açısından da genel bir değerlendirme olacaktır.

sac-bakimi-blog-favorilerim


Erkekler bir araya geldiğinde, sohbetleri 3 konu üzerinden döner. Futbol, Seks ve Siyaset. Biz hatunları ise; ortak konular üzerinde lafı teğette bırakıp, ardından daha önemli mevzularda soluklanıyoruz. Hayati(!) meselelerimiz olan Güzellik, Makyaj ve Diyet.


Benim bu yaşıma kadar gördüğüm bir gerçek var ki; en bakımsız, kozmetik ilgisi en az olan bir kadının bile ilgi duyduğu bir alan var; o da SAÇ. Saç bakımı deyince, hangimiz süslü şirineye dönüşmüyoruz ki?



Aşk-ı Memnu 'daki çoğumuzun sevdiği karakter, yarattığı çizgiye uyumlu fiziği ile dikkat çektiği kadar yapılan saçları ile de göz dolduran Bihter idi. Beren Saat 'in diğer rolleri ayrı, Bihter ayrı diyorum. Bihter karakterini hem çok dişi, hem çok tatlı buluyordum. Hoş, romanıyla dizisi aynı çizgide gitmedi ama şu bir gerçek : tanıdığım her kız o güzellikten ziyadesiyle etkilendi. Güzel ve bakımlı görünmek, bizler için biyolojiksel bir tutku zaten. Aslında güzellik kavramı, hem göreceli hem derin bir mevzu, sonuçta kendimizi geliştirmek de bir güzelleşmedir ama ben yazdığım bu blogda baştan sona şeklen güzelliği ve değişimleri ele alıyorum.


Makyajın M'sine, güzelliğin G'sine ilgi duymayan bir kadına: "Geçen gün bir saç bakım ürünü aldım, o nasıl bir şeydir öyle, saçlarımı kendine inanılmaz getirdi, sağladığı bakımla hem yumuşacık hem dolgun görünüme şak diye ulaştı" diye bir cümle kurulsa, kozmetik ürünleri çok umrunda olmasa dahi bahsedilen bu ürünü gider alır gelir. Çünkü renkli kozmetik gibi değildir saç bakım ürünleri. Görünümü baştan aşağı değiştirir ve geçici de değildir yarattığı etki. Fark edeceksiniz ki, saç bakımına da giderek ilgi artıyor. En azından blog konularımda en çok tıklanan konularımın saç bakımı ile ilgili olanların olması bile beni bu düşünceye şevk ediyor. Bundan da çok mutluyum, çünkü blogda en çok ilgili duyduğum alan yani saç bakımından bahsetmeyi keyifli buluyorum ve bunun değer bilinmesi duyduğum keyfi arttırıyor. Blog yazmanın yegane motivasyonlarından birisi (belki de en önemlisi), keyifle yazdığınız yazıların bol bol okunmasıdır.


Saç bakıma artan ilgiyle beraber insanlar artık daha bilinçleniyor. Güzellik blogları eskisine oranla çok daha geniş kitlelere hitap eder oldu, tüketicileri daha çok etkiler hale geldi. Blog yazdığımdan habersiz arkadaşımın, benim blogumdan bahsettiğini şaşırarak duyduğumda afallamamla birlikte içten içe çok da hoşuma gitti. Nasıl gitmesin? Sülfatsız şampuanlara geçişten söz ediyordu ve benim blog sayfamdan bahsediyordu. Hatta bunu, geçtiğimiz günlerde lisans programı için yaptığı araştırmada ricası üzerine hazırlanan bir "tüketiciyi etkileme" anketinde de belirtmiştim. Bu şirin anı her defasında beni gülümsettiği gibi, aynı zamanda artık blogların tüketiciler üzerinde nasıl söz sahibi olduğunu da ortaya seriyor.


Bu zamana kadar kullandığım pek çok saç bakım ürünü oldu. İçlerinden kimilerini ise ayrı sevdim, çünkü yarattığı etkisi ve saçlarıma kattığı ile gönlümdeki tahtını sabitledi. İşte saç bakımında favori ve sık kullandıklarım :


Ayrıca belirtmem gereken nokta; cilt ve saç ürünleri her zaman için saçlarımızın ve cildimizin yapısına göre etkileri değişkenlik gösterebilir. Ama umuyorum ki saç bakımına dair değer verdiğim önerilerim, benim gibi saç bakım meraklılarına da iyi gelir. Daha dolgun, daha hacimli görünen dalgalı saçlar ve o saç tellerinin arasından sızan mis gibi aromatik parfüm kokusu, bir kadına hiçbir makyaj ürünün veremediği seksapelliği ve havayı da katıyor, bunu kim inkar edebilir? ☺


Blogda Önerdiklerimden Favori Saç Bakım Ürünlerim :


Phyto Phytokeratine Reparative Saç Bakım Serumu : Bu serumun saçlara kattığı bakım ve etki harika. Saç kırıklarını ciddi ciddi onarıyor, hem de kalıcı bir şekilde. Ziyadesiyle memnun kaldım. Etki ve içerik olarak gayet güzel.


Organix Hindistan Cevizli Saç Bakım Serumu : Hâlâ ve hâlâ favorim. Silikon yapısı sizi korkutmasın, çünkü saç uçlarına uygulanıyor, saç diplerine değil. Uzun yıllardır en büyük yardımcım.


En İyi Şampuanlar : Bugüne kadar çeşitli şampuanlar kullandım, son zamanlarda en sevdiklerim o listedekiler oldu, çok memnunum.


Phtyo Phytobaume Saç Bakım Kremi : Bu kremden öte saç kremi tanımadım. Birazcık fiyatlı ama etkisi şahane. Eğer saçlarınız kuruluk problemini size had safhada hissettiriyorsa, bu saç kremini kullanmanızı şiddetle öneririm.


L'oreal Extraordinary Saç Bakım Yağı : 1 tane kocamanını bitirip 2. bakım yağını bugün itibari ile aldım. Saçları ağırlaştırmadan şipşak bakımlı göstermesini seviyorum. İçeriği de fena değil, hele ki L'oreal söz konusu ise.


Hindistan ve Jojoba Yağı : Her ikisinin de organik olanını kullanıyorum. Hindistan cevizinin saç uzatmada rolü var, Jojoba ise nem ve parlaklık yönünden çok yönlü. Hatta E Vitamini yağı da kullanıyorum. Zeytinyağında da E Vitamini var ama sahip olduğum için daha özel yağlara yöneliyorum. Bununla ilgili geniş bir yazı hazırlayacağım. Nasıl kullanılır, nelere dikkat edilmesi gerekir vs tarzında.


Blogda Önerdiklerimden Favori  Saç Şekillendiricileri :


Osis+ Mess Up : Kullanıp memnun kaldığım harika bir saç şekillendiricisi. Çok çok seviyorum. Elimdeki bitti, yaz bitsin Eylül dönemi yeniden alacağım. Çünkü yazın saçlarda biraz kalıntı bırakıyor. Ama diğer mevsimlerde bir harika işlevsellikte. Çoğu ürün gibi parlak yapıcı değil. Mat bir şekillendirici krem diyebilirim. Yarattığı etki, tutuşu vs inanılmaz hoş.


Osmo Wonder 10 : Kullanıp da memnun kalmayan tek bir canlı tanımıyorum. Çünkü o kadar iddalı bir ürün. Bayılıyorum. Türkiye'deki fiyatları pahalı, (feelunique'de satıldığını gördüm) Mutlaka bir şans verin derim. O derece güzel.


Phyto Saç Düzleştirici Balsam : Tabii bir düzleştiricinin etkisini vermiyor ama zararını da vermiyor. Ben bu balsamın etkisini tipik bir düz fön etkisine benzetiyorum. Saçlarım düz olsun diyenler bu ürüne mutlaka bakmalı, alanında çok başarılı.


Dove Besleyici Durulanmayan Saç Spreyi : Live Clean müptelasıydım, ona ciddi bir rakip olarak Dove durulanmayan spreylerden sarı ambalajlısını görüyorum. Hatta etkisi ondan daha da güzel, fiyatı da daha uygun. Live Clean içerik olarak daha iyi, ama Dove spreyinin saç uçlarına kullanımıyla saçlara abartı zarar vereceği kanısında değilim.


Dove Yoğun Onarıcı Durulanmayan Saç Spreyi : Bir üsttekinin mavi versiyonu, yapısı daha hafif. Sarıyı da sevdim ama mavisi daha yağsız, daha hafif olduğundan daha çok bunu seviyorum. Hem saça bakım yapıyor hem de şekillendirmede güzeller. Fön ve ısıl işlem öncesi kullanabileceğiniz gibi, tek başına saçları bukleleştirmek için de işe yarayan başarıda. Fiyatları çok uygun, daha onarıcı istiyorsanız sarıyı, daha hafif istiyorsanız maviyi alabilirsiniz. Bence fiyatlarına göre, performansları çok başarılı saç ürünleri ♥


Osis+ Bukleleştirici Curl Me Soft : Blogda yazısını yazmayı unuttuğum ama benim aslında baya baya sevdiğim bir saç şekillendirici. Bendeki ne yazık ki bittiği için yeni konusunu da yapamıyorum. İlk fırsatta hem biten saç ürünümü yenileyeceğim hem de detaylı konusunu hazırlayacağım. Şuradaki alışverişimde edinmiştim, çünkü araştırdığımda en uygun fiyat orası veriyordu. Ama şimdi, farklı siteler hayata geçtiğinden ve rekabet de bol olduğundan daha da uygun fiyata alınabilir, araştıracağım bu konuyu☺



* Ayrıca Nefret Ettiğim 5 Şampuan konumu da bu sene itibariyle yenilyeceğim. 
Hatta En Kötü Şekillendiriciler konusu da yapmayı planlıyorum. Çünkü saç bakımında en kötüler de en iyiler kadar önemli zira.


14 yorum:

  1. Bencede sac cok fark ediyor, makyaj nekadar basit olursa olsun, saclar harikaysa yine güzel görünüyorsun, ama makyaj harika ve saclar sönükse, kötü gözüküyorsun maalesef :) önerdigin ürünlerden en cok Phytoyu merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hemfikirim <3 Phyto şiddetle öneririm, genel olarak ürünleri güzel aslında :)

      Sil
  2. Bnde blog açtım sizlerden iyi yada kötü yorumlar bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuz için teşekkürler de, bari nezaketen konuyla ilgili bir yorum yazsaydınız, ardından blogunuzu duyursaydınız. Yine de yayınladım yorumunuzu..

      Sil
  3. Az ve ince Telli saçlarım olduğundan en çok saç yazılarını seviyorum.
    Ama kısa saçta su uçlarına uygulama sıkıntılı oluyor :))))
    Tavsiyeleri not aldım en yakın zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, blogda ne zaman saç bakımı konusu yapsam yorum yazıyorsunuz, ilgili olduğunuzu fark ettim :) İnce telli kısa saçlarda yoğun serumlar ağırlık yaratır, haklısınız. Osmo 'nun önerdiğim spreyi çok güzel bir hacim katıyor. Kısa saçlara da uygun olduğunu düşünüyorum. Feelunique veya Kozmoya sitelerinde bulunmakta. Hatta sadece ben değil, yabancı bloglarda da oldukça sevilen bir saç bakım ürünü :) Onu özellikle tavsiye ederim, Sevgiler <3

      Sil
    2. Hemen bakıyorum :))

      Sil
  4. Adsız28/6/14

    Merhaba yaziniz ilgimi cekti benim saclarim cok elektrikleniyor:( onereceginiz birseyler var mi? Tesekkurler simdiden, basarilar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Phyto saç düzleştirici balsam bu konuda mükemmel. Daha uygun fiyatlı olarak Dove saç spreylerini deneyebilirsiniz. Arada da saç serumları ve organik hindistan cevizi yağı ile bakım yaparsanız, bu sorunun üstesinden gelebileceğinizi düşünüyorum :)

      Sil
    2. Adsız30/6/14

      Çok teşekkür ederim, deneyeceğim =) ♥

      Sil
    3. Rica ederim :)

      Sil
  5. merhaba, öncelikle belirtmek isterim blogunuzu yenı kesfettım ve bu güzel bilgileri paylastıgınız için tesekkür ederim:) bır konu hakkında tavsiyenize ihtiyacım var yardmcı olursanız cok sevınırım. Saçımı ombre yaptırdım ve haliyle baya yıprandı ve simdi tabiri caizse saman gibi bakım için bana önerebileceğiniz bir ürün varmıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda önerdiğim bakım ürünlerini kullanabilirsiniz. Hatta ilk önerdiğim Phyto serumun etkisini netçe hissedeceğinizi düşünüyorum

      Sil