Arama Kutusu

Şampuan Önerileri (2014) : En Sevdiğim 5 Şampuan

en-iyi-sac-bakim-sampuan-cesitleri-onerileri

En İyi Şampuanlar

Saç bakımına ve saç şekillendirmesine fazlasıyla düşkünüm, çünkü benim için saçlarımın güzelliği çok önemli. Konu güzellik ise, makyajı bir çırpıda bir kenara iterek devre dışı bırakabilirim, ama saç bakım ürünlerini asla. Çünkü saçlarıma bakım yapmayı ve onları şekillendirmeyi fazlasıyla seviyorum. Niye daha dolgun, daha parlak, daha iyi görünmesin ki ? Blog yazmaya başladığım ilk günlerde yazdığım bir konu var idi : En iyi 5 Şampuan diye. O konuyu, 2011 'de yayınlamıştım, sonrasında ise bir iki şampuanı daha çok sevdiğimi fark edip, konuda güncelleme de yapmıştım. Ama artık oradaki şampuanların tekini bile kullanmıyorum. Bu yüzden yepyeni bir şampuan listesini yazmak istedim. 


O ürünlerden sıkılmadım aslında. Tamam, yalan söylüyorum. Baya baya sıkıldım. Ama sadece sıkıldığım için değil, farklı ürünler de deneyimleme şansı bulduğum için hem daha iyilerini keşfettim, hem de oradaki birkaç üründe saçlarımı fazla yağlandırdığını veya kuruttuğunu, ancak diğer ürünleri kullandıkça anlayabildim. Oradaki hiçbir ürünü 2014 yılı boyunca kullanmadığım gibi, saç şekillendiriciler konusunda da aynı ben değilim. Mesela hem şampuanını hem şekillendiricisini net 10 şişe kadar bitirdiğim Live Clean 'den böğhh geliyor. Saç şekillendirici mevzusunu ayrı bir blog yazısı olarak hazırlamayı düşünüyorum. Şimdiki mevzu bahis : Saç Şampuanları.


Keşfettiğim şampuanlar arasından en çok sevdiklerimi ve benim için 2014 yılının en iyi saç şampuanlarını yeniden listeledim. İşte En iyi 5 Şampuan Listem :




Ama ondan önce, belirtmekte fayda gördüğüm bir nokta daha var.


Rahatça mukayese yaparak karar vermeniz adına, saç tipimi ve hatta beklentilerimi de yazmalıyım. Benim saç tipim için kuaförüm bana, kalın ve yağlıya dönük normal saç tipi demişti. Ve ayrıca kıvırcık da değilim, düz saç da. Tam olarak dalgalı saç kıvamındayım. Ayrıca ben düz saçı sevmiyorum. Arada değişiklik olsun bâbında saçlarımı düz yapıyorum, yoksa ben ezelden beri saçlarımın kendi dalgalı halini seviyorum. Hatta dalgalarını biraz daha belirgenleştirmek, daha büyük dalgalarla beraber biraz da hacimlendirmekten yanayım. Bana kalırsa düz saç insan yüzünü daha zayıf ve genç gösteriyor. Dalgalı saç ise daha seksi daha özgün kılıyor görüntüyü. Bakımlı, ışıldayan ve hacimli dalgalı saçlar varken, ne diye dümdüz saçları kullanayım ki diye düşünüyorum her defasında. Biraz da kendime yakıştırıyorum, onun da etkisi olabilir. Saç bakımında önerdiklerim, kullandığım tüm saç bakım ürünleri (buna şampuanlar da dahil) benim saç tipime uyan ve beklentilerime karşılık verenler oldukları için blog sayfamda paylaşıyorum. Yoksa herkesin saç tipi ve beklentisi farklıdır. Bunu hatırlatmakta fayda var. Ve bir de saçlarıma, ısıl işlemler uygulamıyorum. (maşaydı, düzleştiriciydi, sıcak bigudiydi vs) Bu yüzden saçlarımda yıpranma yok. Boyayı eskisine göre daha az şekilde uyguluyorum ve botanik bir saç boyası kullanarak uyguluyorum. Saç uzatmak için daimi bir kür uygulamıyorum, onun yerine bol ceviz yiyor, sağlıklı beslenmeye gayret ediyor ve düzenli spor yapıyorum. Saçlarımı kestirdiğimde 2 haftadan sonra şeklini kaybediyor çünkü çabuk uzuyor. Uzaması için kürlere değil, sağlıklı beslenmenize önem vermenizi bir saç bakım ürünlerine düşkün bünye olarak altını çize çize hatırlatmak isterim. Ve saçlarınızla ilgili ciddi bir sıkıntınız da var ise, mutlaka doktora görünerek yol almanızı tavsiye ederim.


neden-sulfat-icermeyen-sulfatsiz-sampuanlari-kullanmali
neden sulfat icermeyen sulfatsiz sampuanlari kullanmali
Ve bu konuda önereceklerimin hepsi de Sülfatsız Şampuanlar (SLS Free Shampoo) özelliğinde olduğu için, eğer market şampuanlarına alışkınsanız bu anlamda saçlarınıza farklı gelecektir. Saçlarınızı daha sertleştirir. Ben saç bakımımda etksini uzun vadede çok iyi gördüğüm için, Sülfat (SLS) içermeyen şampuanlardan yanayım. Ama Sülfat'ın korkunç riskli olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bu önereceğim şampuanlarda da tuzun farklı halleri var. Olmalı da çünkü belirli bir kimya olması gerekiyor. Ben kişisel olarak, kılı kırk yararcasına ürünlerin kimya analiz keşfine çıkmıyorum, takıntı olarak değil de sadece biraz dikkat ederek bakım ürünlerini kullanmaya çalışıyorum. Bu saç şampuanlarından sonra, saç uçlarıma saç serumu veya durulanmayan saç kremi veya normal bir saç kremi mutlaka uyguluyorum. Yoksa uzun saçlarıma kabus yaşatıyorlar. Doğal içerikli şampuanlar kullanarak, saç derime vereceğim zarar azalıyor, saçlarımı dökülmesini önlüyorum, hem daha bakımlı hem daha gür yapıya kavuşuyorlar. Saç serumları veya durulanmayan saç kremleri kullanarak da saç uçlarımın elektrikli gözükmesini engelliyorum, daha kolay taranır hale getiriyorum ve tabii ki benim için olmazsa olmaz parlaklık kazandırıyorum. Saçlarınız ister kısa olsun ister uzun, parlak saçların insana kattığı hava bambaşka.


Şimdi gelelim işin en eğlenceli kısmına. İşte bunlar benim canı gönülden sevdiğim ve etkisini gözlemlediğim, 2014 yılımı geçirmekte olduğum EN İYİ SAÇ SAMPUANLARIM :


1) Phyto Phytoapaisant Saç Derisini Rahatlatan Şampuan (Phyto Phytoapaisant Shampoo)

phyto phytoapaisant sac derisini rahatlatan sampuan kullananlar
Ahhhh bu şampuana ba-yıl-dım. Bir şampuanın görevi saçı kirden yağdan arındırmak değil mi? Ama bu şampuanın daha büyük üstlendiği bir görev daha var; saçları temizlerken, aynı zamanda saç derisini de rahatlatıyor. Saç derimle ilgili bir sorunum yok. Hatta bu şampuanı ilk kullanmaya başladığımda bu yönünün etkili olduğunu sanmadım. Ne yapabilir ki, sadece fresh kokusuyla -mış gibi yapar işte diyordum. Yanılmışım. Muazzam bir ürün. Olay saçı yıkamak değilmiş, olay saç derisini de rahatlatmakmış meğer. Nasıl güzel bir his, nasıl bir rahatlama, hele ki sert olmayan masaj hareketleriyle saçlarınızı yıkarsanız (zaten bu şampuan size nezaketi öğretiyor), daha keyif alabileceğiniz rahatlama hissini yaşıyorsunuz. Olayı, saç derisinin nefes aldığını hissedebiliyormuşuz meğer dedirtmesi. Tek kelime ile bu şampuan, favori listemin birincilik koltuğuna tek başına ve tüm hakkıyla geçiyor. Ama bilmelisiniz ki, saçları sertleştirdiği için ardından mutlaka bir saç serumu da kullanmalısınız. Saçlardaki sertliği, çoğu insan sevmese de ben seviyorum. Çünkü yumuşacık saçlar şekillenmiyor. Saçlarımı yıkayıp temizledikten sonra, daha nasıl kirletsem de biraz olsun şekillense kaderi var bir de. Çünkü temiz ve yumuşak saç şekil almaz. Deniz tuzu gibi saç spreylerinin amacı da budur zaten. Ben, saçlarımın hafif sert halini seviyorum. Tarak ile açmak için makul miktarda saç serumuyla yumuşatmak kafi, ama mutlaka biraz sertliğini hissetmeliyim. Çünkü hafif sert saçlar, daha az saç şekillendirici ürünler kullanmak demektir. Bu da benim tercih ettiğim nokta oluyor.




2) Jason Natural Biyotin İçerikli Şampuan (Jason Natural Biotin Shampoo)

jason-natural-biotin-sampuan-kullananlar-yorumlari
jason natural biotin sampuan kullananlar yorumlari
Sadece şampuanı değil, Jason Natural 'i genel olarak çok seviyorum. Kozmetiğin sıkıcı ambalajları, sade etkileri ve masum içerikleriyle kendimi herbal kız ilan ettiğim zamanlarımda iyi gelen markalardan birisi. Bu markanın çok çok fazla ürününü kullandım. Blogda tanıtma fırsatı bulamadığım dahi birçok ürünü tüketip bitirdim. Çünkü tanışalı yıllar oluyor. Ve ailecek bu markayla içli dışlıyız. Şu ana kadar da beni hüsrana uğratan tek bir ürünü dahi olmadı. Fiyatları uygun (yurt dışında birkaç dolar sadece), içerikleri sade, etkileri ideal, kısacası bakım ürünlerinde insan daha ne arasın ki? Aaa evet, ambalaj yönünden çok vasat olduğunu kabul ediyorum, zaten ambalajı da cafcaflı olsa ambalaj parasını da bize ödeteceklerinden eminim. (Buna rağmen, biraz daha albenili ambalajlarına sahip olmasını yeğlerdim, o ayrı) Biotinli Şampuan, benim gayet sevdiğim, saçlarıma yarattığını etkisiyle her zaman alacağım ürünlerden birisi oldu. İçeriği, etkisi ve sadeliği ile benim en iyi şampuan listemin 2. sırasında olmaya hak kazanıyor. Bu şampuandan sonra da saç serumu kullanılsa, en azından saç uçlarına durulanmayan bir bakım spreyi yapılsa iyi olur. Daha önceden Avalon Biotin ile Jason Biotin Şampuan Karşılaştırması yazımda belirtmiştim, Avalon 'dan daha yumuşak saçlar yapıyor. Bu sene Avalon hiç kullanmadım, onun yerine Jason 'a daha çok yöneldim. Etkisini gayet seviyorum. Jason, Türkiye'de pahalıya satılmakta. Normalde çok ucuz bir marka, eğer imkanınız varsa yurt dışından almanızı tavsiye ederim.




3) Organix Hindistan Cevizi Sütü Şampuan (Organix Coconut Milk Shampoo) 


organix-hindistan-cevizi-sutu-sampuan-kullananlar-kullanici-yorumlari
organix-hindistan-cevizi-sutu-sampuan-kullananlar-kullanici-yorumlari
En son, uzun soluklu kullanıyor olduğum şampuan ise Organix Hindistan Ceviz Sütü Derinlemesine Bakım Şampuanı. Zaten Organix markasını öteden beri seviyorum. Dünya harikası mı? Böyle bir iddiası yok. Çizgisi de iddiası da oldukça sade. Sülfatsız şampuan arayışımda ilk keşfimdi Organix. Hala kullanıyor ve tercih ediyor olmam dahi, bende yarattığı etkiyi gösteriyor aslında. Bir diğer favori 5 şampuan konumda Organix 'lerin farklı çeşitlerine yer vermiştim. Bu Hindistan Cevizli şampuanını kullanınca, onlara dönüş yapacağımı hiç sanmıyorum. Çünkü aynı etkiyi yağlandırmadan veriyor. Organix şampuanlarının 2 handikapı var: İlki, Türkiye'de pahalı olmaları. Ne yazık ki bu yönünü sevmiyorum. İkincisi ise, sülfatsız şampuanların ortak noktası olan saçları sertleştirme yönü. Bu şampuan saçlara nem veriyor ama çoğu kullanıcının alıştığı o yumuşaklığı vermiyor. Bunun için de saç kremleri, serumları veyahut durulanmayan bakım spreylerini kullanmanızda yarar var. Genel olarak Phyto markasından farklı. Phtyo bitkisel botanik içerik, Organix daha az kimya ile sade kozmetik çizgisine sahip. Tabii, bu benim çıkarımım.




4) Aveeno Besleyici Nemlendirici Şampuan (Aveeno Nourish Moisturize Shampoo) 

aveeno-nourish-moisturize-shampoo
aveeno nourish moisturize shampoo
2014 keşiflerimden birisi de Aveeno oldu. Bu listedeki şampuanlar içerisinde en çok yumuşatma yönüyle güçlü olduğu için günlük kullanıma daha uygun. İçerisinde yulaf proteini olan bu şampuan saçlarıma muazzam güzellik kattı. Çok çok beğendim. Markanın sadece bir şampuanıyla tanıştım ama şampuanını sevdikten sonra, bu markaya karşı ilgim yoğunlaştı. İsmini çok iyi taşıyan bir şampuan, hem saçları besliyor hem de saçlara nem kazandırıyor. Ev taşıma işlemlerimden ötürü diğer evde kalan ve yanıma alamadığım şampuanlar arasında en çok üzüldüğüm bu olmuştu. Çünkü benim gayet sevdiğim ve bende iyi etkiler oluşturan bir şampuandı. Bu markanın diğer ürünlerini kullanmadım ama saç şampuanlarında beni 12'den vurdu. En yakın zamanda hem bu şampuanın daha ayrıntılı yazısını blogda paylaşacağım, hem de farklı Aveeno bakım ürünlerini de keşfetmeye devam edeceğim. Türkiye 'deki fiyatları tuzluca ama yurt dışında çok uygun bir fiyata sahip. Eğer imkanınız varsa, o şekilde almak en iyisi derim.




5) Phyto Phytocyane Saç Dökülmesine Karşı Şampuan : 

sac-dokulmesi-sampuani-phyto-phytocyane-kullananlar
phyto phytocyane sampuani kullananlar
Yine Phyto <3 Bu şampuanı da blogda tanıtmaya henüz fırsatım olmadı. Daha detaylı incelemesine mutlaka ki yer vereceğim. Saç dökülme problemini artık sadece mevsim geçişlerinde yaşıyorum. Artık diyorum, çünkü hayatımın bir bölümünde bu sıkıntıyla karşılaştım. Saç dökülme olayı stres ve beslenmeyle doğrudan ilişkili. Kendi adıma, hiçbir tedavi yönteminin stres ve beslenme kadar etki edemeyeceğinin kanısındayım. Saçlarımda mevsimsel dökülmeler hissettiğim anda bu şampuan ilaç gibi geldi. Ama burada altını önemle çizmem gereken bir nokta var. Uzun süreli saç dökülme probleminiz var ise, mutlaka ama mutlaka bir uzmana görünmeli ve onun tavsiyelerini önemsemelisiniz. Bana, bu tarz iyi markaların dökülme önleyici saç şampuanları yeterli geliyor. Etkisini gördüklerimden birisi oldu. Phyto Phytocyane, saçlarımın dökülmesini şıp diye durdurmadı. Ama bir süre kullanımdan sonra, saçlarımın dökülmesini fark edebileceğim oranda azalttı.


Tabii bunda benim hormonlarımın, beslenme alışkanlıklarımın, stres seviyemin vs daha direkt etkisi vardır, her şeyi bir şampuana yüklemek istemem. Sadece etkisini gördüm, beğendim, devamını kesin alırım. Yaşama şekliniz, cilt ve saç bakımında çok daha etkili olduğunu düşünüyorum. Kozmetik ürünlerini bir çerçeve gibi düşünün, fotoğrafların kalitesini bir çerçeve belirlemez, o sadece estetik kazandırır. Neyse "ne yazık ki çerçeve değil, resim arıyorum" diyen Serdar Ortaç 'a konuyu bağlamadan en iyisi sonlandırayım. Bu arada cevizi ihmal etmeyin, saç bakımı için gerçekten mucize. Saçların hem parlaklık hem de güç kazanmasındaki etkisi muazzam.


68 yorum:

  1. Pelincim super bir yazı olmuş yine. Blogumda MAC,Lancome,Estee Lauder'den oluşan harika bir çekilişim var beklerim.http://kozmetikkarne.blogspot.com.tr/2014/05/kozmetik-karne-cekilis.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ☺ ben çekilişlere katılmıyorum, ama ilgi duyan arkadaşların görüp katılabilirler belki ☺

      Sil
    2. Benim de saçlarım Platin sarı dolayısıyla çok yıprandı ve yandı Fakat ben kendim evde saf keratin bakım yaptım çok memnun kaldım saçlarım toparladı şimdi saçımı düzleştirme yapmak istiyorum zararı olur mu ne önerirsiniz

      Sil
    3. Isıl işlemin yarar vereni henüz görülmedi, tabii ki zarar verir, saç kalitesini bozar. Isıl işleme maruz kalacaksa o zaman haftalık esaslı yağ bakımları yapmanızı şiddetle öneririm :)

      Sil
  2. Harika bir yazı olmuş eline sağlık:) Benim saç ürünlerine karşı oldukça ilgim var. Ne kadar farklı ürün denersem o kadar mutlu oluyorum. Listeme birçoğu hızlı giriş yaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bir yazı olmasına sevindim ☺ Tatlı yorumun için teşekkür ederim <3

      Sil
    2. Ben de aynı dertten çok araştırdım, son zamanlarda keşfettiğim keratin dip bakım yağım var onu kullanıyorum, çok güzl bir ürün, ayrıca likid keratin şampuanı da kullanmaya başlayalı saçımda hem dökülme durdu hem de kuruluk sona erdi. denemenızı tavsıye ederım. çok memnun kaldım. Özellıkle sık boyanan saçlarda çok işe yarıyor.

      Sil
    3. Merhaba, öneriniz için teşekkür ederim, saç ürünlerine ilgim çok yoğun :) Markası nedir acaba, deneme listeme alayım merak ettim

      Sil
    4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
  3. beklediğim yazı,cok begendim.netten alıyorsunuz bu markaları?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşımın Türkiye'ye geleceği zamana bazılarını alıyorum ama gelişi kısa dönem olmuyor, o yüzden ihtiyacım varsa el mecbur netten alıyorum. Bu arada ben Feelunique alışverişi yapmadım ama yapan blog yazarlarından tek bir şikayet okumadım, jason şampuan oradan alınabilir, dolar bazında ve free shipping :) phyto, yurtdışıyla tr fiyatları aynı ama organix aynı değil, keşke olsa idi. Beğendiğinize sevindim ☺

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Reklama izin vermiyorum :)

      Sil
  4. Saclarim icin arastirma yaparken okudum deneyeceğim ahh saclarim ahh sizin tavsiyenize güveniyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım iyi gelir

      Sil
  5. yazı cok bilgilendirici olmus, sampuanda sertlestirici etkiyi bende seviyorum, cunku sonrasında sacları oldukca dolgun gösteriyor. Yabancı bloglarda bolca gördügüm, Mane'n Tail ( at kılı sampuanını ) aldım. tek basına cok sert yaptıgı icin, Dove veya John Frida sampuanlar ile karıstırıp kullanıyorum. Bir de Organix alıp deneyecegim, merak ediyorum ne zamandır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öneririm :) ve umarım memnun kalırsınız, çünkü Organix şampuanlarının seveni de çok sevmeyeni de çok. Ben hep seven taraftayım, saçlarımla muazzam anlaşıyor, hele bu hindistan cevizli olanı :) Dediğiniz şampuanı da not aldım bu arada. Önerinize teşekkürler Sevgiler :)

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş teşekkürler.Benimde saçlarımda kuruluk problemi var ve dalgalı saçlarım malesef kabarık bir halde dolaştığım oluyor.1. ve 3. şampuanı mutlaka deneyeceğim inşallah bu kabarık saçlar durulur .
    bende bloguöa beklerim
    http://ezgimakeupbeauty.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elektriklenmeyi önleyen serum öneririm. Şampuanlar elektriklenmeyi almada o kadar başarı sağlamaz zira.

      Sil
  7. saçlarım çok dağınık kırık var veşekil almıyor bide kuru ne yapabilirim ne önerirsiniz

    YanıtlaSil
  8. saçlarım kuru ve çok fazla kırık var bide şekil almıyor ne yapabilirim erkekler için tavsiyeniz nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslına bakarsanız erkek saç bakımı ile kadın saç bakımını ayrı kategorize etmek algılarımıza yerleştirilmiş ticari bir olgu, yani kadın saç bakımı ile ilgili önerdiklerimin hepsi erkek saç bakımı için de geçerli. Kırık ve kuru saçlara ilk önce sıkı bir nemlendirme etkisi verilmesi gerekiyor. Burada önerdiklerimden Jason Natural, Phyto ve Aveeno şampuanlarını öneririm. Şekil alması için ek ürüne ihtiyacınız varsa da Osis Mess Up şekillendiriciyi hem kadın saçlarında hem erkek saçlarında tek geçerim.

      Sil
  9. Bu yazıya geleceğim yine.Jason şampuanları çok merak ediyorum.İlk vitacost alışverişime ekleyeceğim.6 lira gibi ucuz bi fiyatı olması şaşırtıcı.Bu arada hangi saç boyasını kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yurt dışından almak harika olur, çünkü Tr 'de satan birkaç onlne site ve onlar da yüksekten uçuyor, Saç boyası olarak bitkisel Herbatint kullanıyorum, ama yılda 1-2 kez de kuaföre özel olarak yaptırıyorum :)

      Sil
  10. Merhaba en kısa zamanda tek tek kullanmayı düşünüyorum bir arkadaşımla birlikte Hint filmlerindeki kızlar kadar güçlü saçlara sahip olmak istiyoruz da:)
    Bu arada buda arkadaşım ve benim bloğum.Tıklanması açısından belki faydası olur ara vermiştik ve geri,dönüyoruz tekrar öneriniz için teşekkurler
    http://fakabasanlar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Verdiğiniz faydalı bilgiler için tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  12. Verdiğiniz bilgiler için tesekkür ederim

    YanıtlaSil
  13. Merhaba benim saclarim rofleden yipranmis durumdalar kestirmeme ragmen uclari yoluk yoluk ve inceldiler bana onerebileceginiz sampuan ve bakim urunleri varmi

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar merhabalar; Keratherapy Perfect Match diye bir ürün var. London'dan eşim için almıştım ama ürün geçen ay bitti. Kozmetikçilerde bulamıyorum. Bildiğiniz, önereceğiniz bir site veya kozmetikçi var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç duymadım, iyi bir şey olsa kesin duyardım bana güvenin :) Ayrıca "arkadaşlar" diye başlamanıza gerek yok, soruları direkt ben cevaplıyorum çünkü burası bir form değil, kişisel blog sadece, Sevgiler

      Sil
  15. Benm saclarim sertliginden sikayetciyim zaten krem kullanmak istemiyorm acaba hangisi daha yumusak yapar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 numaralı Aveeno şampuan. Ben de saç kremi kullanmıyorum, onun yerine saç bakım serumlarını öneririm

      Sil
  16. merhaba, öncelikle yazınız için tesekkür ederim. erkekler için ince zayıf yaglı saç için öneriniz ne olur. tesekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, saç ve cildin erkeği kadını yoktur. Kozmetik sektörü bunun aksini söylüyor ve bu bağlamda "erkeklere özel şampuan" "erkeklere özel cilt bakım kremi" sunuyor ama onların hepsi algıda "almalıyım, çünkü bana özel" sloganını attırmak için vardır, Öyle şeyleri es geçin derim, blogda önerdiğim tüm saç ve cilt ürünlerini kullanabilirsiniz. Size önerim bu listemin 1.si olan Phyto Phytoapaisant şampuanıdır, Eczanelerde veya dermokozmetik alışveriş sitelerinde rahatlıkla bulabilirsiniz. İçeriği gayet güzel, ne saç derinize zarar verir ne de ince telli saçlarınıza

      Sil
    2. phytopolléine bu ürünü tavsiye edermisiniz.
      tesekkürler

      Sil
    3. Hayır, o bir kür. Onun yerine Phyto Phytokeratine Reparative gibi serum kullanabilirsiniz veya marketlerde satılan daha ucuz ürünler de edinebilirsiniz. Saçlarınız ince ve yağlı olduğu için, duş sonrası serumu çok çok az alıp (örneğin bir mercimek tanesi kadar), sadece saç uçlarına eser miktarda kullanabilirsiniz, saçlarınıza yumuşaklığı bu miktar sağlayacaktır

      Sil
    4. tekrardan yanıtınız için tesekkür ederim,

      phyto phytokeratine reparative ürününe netten baktım. fakat ;
      http://www.n11.com/phyto-phytokeratine-serum-sac-onarici-serum-30-ml-P19629085
      http://www.n11.com/phyto-phytokeratine-serum-30ml-P39690111

      iki farklı urun var. bu urunler aynımıdır.

      http://www.n11.com/phyto-phytoapaisant-shampoo-rahatlatici-sampuan-200-ml-P19629078 bu urunle beraber sipariş vermeyi dusunuyorum.

      tesekkürler



      Sil
    5. Merhaba, evet ikisi de aynı serum, fiyat farkı siteden siteye fark olabiliyor. Bu arada Mamacim diye bir site var ve dermokozmetik ürünlerde orjinal ve ucuz satış politikası var. Mesela bahsettiğimiz bu şampuan orada 35 Lira, sizin gösterdiğiniz sitede 48 Lira. Serum ise orda 57 lira, sizin gösterdiğiniz site 80 lira. Belki daha da ucuz siteler vardır ama mamacım oldukça güvenilir, oradan da bakınablirsiniz. Umarım saç bakımınız konusunda istediğiniz verimi alırsınız, içerik olarak harika ürünler tercih etmiş oldunuz :) Bu kadar bilinçli olmanız ayrı hoş, keşke herkes bu bilinçte olsa

      Sil
    6. merhaba pelin hanım;
      Phyto Phytoapaısant Shampoo 200 ml http://www.mamacim.com/pinfo.asp?pid=15183

      Phyto Phytokeratine Mask 200 ml http://www.mamacim.com/pinfo.asp?pid=15195

      ürünleri sipariş verdim. site öneriniz için tesekkürler. sitede özellikle Phyto ürünlerinin fiyatları uygun.

      ürünler elime sorunsuz ulaştı. kullanmaya başladım. düşüncelerimi sizinle paylaşacağım.

      iyi akşamlar

      Sil
    7. Merhaba tekrardan, gayet güzel seçimler. Umarım memnun kalırsınız, içerik olarak harika ürünleri tercih ettiniz, keşke herkes bu bilinçte olsa :)

      Sil
  17. merhaba;
    yanıtınız için tesekkür ederim. onerdiğiniz sampuanı alacağım.

    ... sacları sertleştirdiği için ardından mutlaka bir sac serumu da kullanmalısınız.... diye belirtmişsiniz.

    yine ince zayıf ve orta derece yagklı saclarım için hangi saç serumu önerirsiniz...

    tekrardan tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir önceki yorumu panelde daha önce gördüğüm için üstte yanıtladım :)

      Sil
  18. Kiehl's Scalp Purifying Anti-Dandruff Shampoo sizce nasıl bir şampuan.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki Kiehl's şampuanını kullanmadım, Kiehl's markası aslında genel olarak tatlı ve sunum yönünden çekici bir sadelik çizgisinde bulduğum halde fiyatlarını fazla buluyorum, bu yüzden de çok ilgi alanıma girmiyor ama içeriği güzelse denenebilir tabii ki, sls olup olmadığını mutlaka kontrol edin derim :)

      Sil
  19. selam pelin. bende erkek tipi dokulme başlamıştı o yuzden minoxil spreyle çözdüm fakat bunla beraber zararsız ve daha çok saçı koruyup güçlendirecek hep kullanbleceğm bi şampuan arıyorum bana şu karşılaştırmadakilerin brni almam daha uygun gibi geldi (jason vs. avalon) . senin önerin nedir bunlardn bri veya daha farklı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar geç cevap oldu, çok utandım, ilk defa bu kadar geç yazıyorum, görmemişim lütfen kusura bakmayın :( Şampuanlar saç çıkarması için muzice değil, sadece olanı dökmesin babında kullanırsanız daha iyi olur, çünkü saç çıkma olayı hiçbir saç şampuanıyla olamaz. İçerik listesi ne kadar güçlü olursa olsun. Masum şampuanlar saç tellerine ve en önemlisi saç derisine zarar vermeden kirden pisten arındırır, önerim herkesin daha rahat kullanabileceği Jason şampuanlarının içeriği. Avalon hassas saç derisine zarar verebilir, Jason bu konuda daha iyi. Bir de Desert Essence markasını deneyebilirsiniz. Özellikle parfümsüz şampuanı hem en minimum kimya barındırıyor hem de saçlara yeterli nemlilik veriyor :)

      Sil
  20. merhaba pelin hanım benimde bir sorum olucak size benimde saçlarım cok sert ve sık kuruyor saclarım ve bu yüzden ara ara kaşıntı oluyorve bu yüzden kepek oluyor elidor 2si birarada sampuan kullandım %100 yüz iyi gelmesede faydalı oldu saclarıma ama sampuanı bulamıorum heryere bakdım yok marketlerde eczanlerde kozmetikçilerde soruyorum neden yok diye kımse bılmıyor ılgınc bir durum yanı :) sonra head and shoulders kullandım okaliptus özlü olanı bi faydasını göremedim saclarımı kuruttu yıne sizin bir öneriniz varmıdr yardımcı olursanız cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, dediğiniz şampuanlar ağırlıklı olarak marketlerde satılır ve ne yazık ki içerikleri iyi değildir. Tabii şampuanlar birer mucize olarak görülmemeli, bu şampuanı kullandım ve bir anda hop üç güne saçlarım çıktı ifadesi reklamdan öte gidemez. İçerik araştırması her şeydir, gerisi faso fiso. İyi içerikli şampuanlar saç derisine ve saç tellerine zarar vermez. Saçlara gereksiz kimya yüklemeden en doğal şekilde arındırır. Türkiye'de iyi içerikli güvenilir markalar biraz pahalı ama alınmayacak kadar ücretli bulmuyorum. Eğer sizin için de saçlarınız önemli ise iyi markalara geçiş yapmanızı öneririm. Farkını zamanla saç kaliteniz arttıkça göreceksiniz. Desert Essence ve Jason Natural benim favorilerim :)

      Sil
    2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil
    3. Reklam yorumlarını kaldırıyorum, adınızın Meryem olduğuna da inanmıyorum. Bahsettiğiniz sitenin ve diğer sitelerin reklamını yapan erkeklerin istilasından kurtulmak için keşke sizi ve sizin gibileri engelleyebilsem... Ama bloggerda engelleme olayı olamıyor ne yazık ki.

      Sil
  21. Ya cok guzel ama nasil bulucaz bunları

    YanıtlaSil
  22. Ya cok guzel ama nasil bulucaz bunları

    YanıtlaSil
  23. Ya cok guzel ama nasil bulucaz bunları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu konuda önerdiğim 5 şampuanın 3 tanesi zaten Türkiye'den rahatlıkla bulunabiliyor :) Organix ve Phyto şampuanları gerek eczanelerden gerekse online alışveriş sitelerinden şıp diye bulmak mümkün. Google'a yazarsanız pek çok site karşınıza çıkacaktır. Ayrıca, benim yeni favorim bu linkteki şampuan dır

      Sil
  24. Merhaba yziniz çok çok güzel. Size birşey danışmak istiyorum. Saclarim çok yıprandı. Üç şampuan arasında kararsızım. Biri selektive ikincisi BC bonocure diğeri de Liquid Keratin Şampuan. BC bonocure geçici iyi geliyor diye almadım. Selektive iyi gibi ama diğeri de saf keratin içeriyor. ? Siz ne dersiniz.?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bahsettiğiniz 3 şampuanı da kullanmadığım için bilemiyorum ne yazık ki :( Ama BC şampuanları çok yüzeyseldir. Daha iyi içeriğe yönelmenizi öneririm.

      Sil
  25. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  26. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  27. Ben Prolific diye bir şampuan aldım arkadaşlarım önerdi saçımda pullanma ve kepek vardı minimuma indirdi tavsiye edebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar duymadım dediğinizi ama reklam linki olmayan her şampuan önerisi kabulüm :) teşekkürler

      Sil
  28. Merhablar ben kapali biriyim saç sorunum çok ciddi yillardir cildiye dermotolok gitmedigim kalmadi çoğu güven vermedi. Saclarim dökülüyor hem koparak hem dipten ayni zamanda fazla elektirikli adeta etraftaki tum toz saclarimda sürekli taramak durumunda klaiyorum nafile şu siralar sadece defne sabunu kullaniyorum ge bebe şampuani deniyorum artık saclarimi kaybetme korkusu ile ne yapacagimi bilmez durumdayim.. 😕😞

    YanıtlaSil
  29. Merhaba benim cok ciddi saç sorunum var kapali olma sebebim havasız ve toplu olmasi saç kaybına kadar gidiyor on taraflar seyreklesmneye başladı. Aşırı dökülüyor hem koparak hem normal ayni zamanda fazla elektrikli tum etraftaki toz adeta saclarimda toplaniyor cok fazla cildiyiye gittim kullandigim eczaneden aldığım şampuan oldu. Sonucsuz hepside paylastiginz sampuanlari okudum denemek istiyorum ama yinede size yazmak istedim varsa öneriniz memnun olurum. Teşekkür

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yorumunuzu dikkatle okudum, bence şampuandan öte saçınızı saç bakım ürünleriyle desteklemeniz daha iyi olacaktır. Kapalı saçlar evet bu anlamda gerçekten dediğiniz sorunlar olabilir, bu yüzden evde saçlarınıza bol bol bakım yaparak bu durumu iyileştirebilirsiniz. Organik Hindistan Cevizi yağı, saçlar için biçilmiş kaftandır. Yine aynı şekilde organik bal da kullanmanız çok iyi sonuç verir. Size 3 şey öneriyorum.

      1) SLS (sülfat) olmayan bir şampuan. Mesela Organix markasının veya Desert Essence markasının şampuanlarını kullanabilirsiniz. Organix markası daha ucuzdur.

      2) Haftada 1 gün mutlaka hindistan cevizi yağlı bir maske yapın. Lifeco markasını kullanabilirsiniz, aldığınız yağın markası önemli çünkü bu işi fason yapan çok marka var. Yağı havlu ile sarıp birkaç saat ılık şekilde saçlarınızda tutun. Ardından yıkayın. Fakat yıkama işleminde saçınızı ıslatmayın. Kuru kuru şampuan dökün ki yağ su ile buluşunca çıkması zor olmasın. İkinci şampuanınızı ıslatarak kullanabilirsiniz.

      3) Bal kullanmayı ihmal etmeyin. Bal adeta bir şifa kaynağı. Yiyerek tüketmek kadar saç ürünlerinde de kullanması çok iyi sonuç vermekte. Şampuanınıza bir miktar bal katın. Balparmak kullanıyorum ben ve çok memnunum. Plastik tüpleri var, onu atıyorum duşa. Üstelik 10 lira falan sanırım fiyatı. Bunu yüzünüze duşta temizlik olarak da kullanabilirsiniz :)

      Umarım bu söylediklerim bir nebze olsun faydanıza dokunur, ayrıca ceviz, badem gibi kuru yemişleri de ihmal etmeyin, bol bol omega3 almalı.

      Sil
  30. Keratin içeren şampuanlar hangileri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keratinle ilgili bu kadar çok merak olduğunu bilmiyordum, bununla ilgili kapsamlı bir araştırma ve incelemeler yapacağım, söz :)

      Sil