Arama Kutusu

Makyaj Blogu İpuçları : Blog Resimlerinin Arka Planı Griye Dönme Sorunsalı

Makyaj Blogu İpuçları : 
Blog Resimlerinin Arka Planı Griye Dönme Sorunsalı

Resimlerin Kalitesini Nasıl Düzeltebilirim ?

makyaj-blogu-ipuclari-blogger-resimlerin-arka-planini-grilestiriyor-cozumu
makyaj blogu ipuçları blogger resimlerin arka planını grilestiriyor çözümü


Makyaj Blogu İpuçları yazı dizimde bu seferki konu, özellikle makyaj ve kozmetik bloglarını yakından ilgilendiren bir sorunun çözümü. Tanıtılan makyaj ürünlerinin blog fotoğraflarında rengini soluklaştıran, arka planını olduğundan daha gri, daha vasat gösteren Blogger 'ın kendi kendine yaptığı "resimlerin arkasını grileştirme" olayı. Aslında Blogger, bunu bir iyileştirme adı altında yapıyor ancak ne yazık ki bu konuda başarısız olduğu için, bizlerin de normal fotoğraf kalitesini blogda düşürerek veriyor. Bunun çözümü, Google+ ayarlarında gizli. Sırayla yapmanız gerekenler ve bir de bonus bilgi bu yazıda:




Blog resimlerinizin / fotoğraflarınızın kalitesini yükseltmek için Google Hesap Ayarları 'na giriş yapın.

Ayarları Düzenle 'ye tıklayın.

Sayfanın altlarında şu bölüm var : Fotoğraflar ve Videolar

Bu kısımdan "Yeni fotoğrafları ve videoları otomatik olarak iyileştir" sekmesindeki seçeneklerden "KAPAT" olanı seçin.

Bitti. Bu kadar basit.
blog-blogger-resimlerinin-arka-plan-gri-renk-cozumu

Ve bu arada önemli bir nokta daha paylaşmak istiyorum. Bu sorunun çözümü, şu anda tüm blogger öğretimine dayalı açılan Türk sitelerinde yazmakta. Ancak bu sorun ortaya çıkıp araştırdığımda tek bir Türkçe kaynak dahi bulamamıştım. Ben de bu zamanlarda hemen başvurduğum site olan, bloggerın yabancı soru formuna (şu linkteki) göz atıp öğrenmiştim. Orada bloggera dayalı tüm problemlerin çözümünü buluyorum. Bunun Türk forumu da var ama ne yazık ki diğeri kadar başarılı değil. Bu da bonus bilgi olsun. Bir blog yazıyorsanız, herhangi bir sorun olduğunda bu forumda aratıp benzer sorunların nasıl çözümlendiğine bakmak çok işe yarıyor.

30 yorum:

  1. çok faydalı yazılarınız var bloggerlara yönelik.
    herkese soramadığım soruların cevabını sizden öğreniyorum.
    çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı yorum yazmşsınız böyle, teşekkür ederimmmm :)
      Yararlı olabiliyorsam ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Canim cok tesekkurler :) Hemen yapacagim bir turlu bu sıkıntıyı giderememistim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım bilsem daha önce yazardım :) Bu sorun beni de deli etmişti :/

      Sil
  3. bu sorundan dolayı kapak resmimi değiştirdim kaç kere :/ sonunda çözümünü bulduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet blog headerın da etki ediyor bu olay, daha doğrusu blogun neresine hangi resmi korsanız Google otomatik olarak iyileştirme adı altında çözünürlüğünü düşürüp resimlerin ve fotoğrafların kalitesini bozuyordu. Faydalı olduysa ne mutlu bana :)

      Sil
  4. Çok teşekkürler, yaptım hemen :)) Her zamanki gibi yararlı bir bilgi paylaştın ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek rica ederim, Çok şekersin :)

      Sil
  5. Adsız10/3/14

    merhaba başka birşey yapılmıyor değilmi dediklerinizi aynen uyguladım ama blog header bölümündeki resmim hala gri bir bendemi aynı hata oluyor yardım edebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski header resmini kaldırıp bu haliyle yeniden yükleyin, yeni ayarları otomatik alacaktır :)

      Sil
  6. Şimdi uyguladim,bakalim ne olacak?tesekkurler paylasim icin

    YanıtlaSil
  7. Güzel ipuçları için teşekkürler. sizi takip etmeye devam edeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim, böyle tatlı düşündüğünüz için :)

      Sil
  8. teşekkürler, çok işime yaradı :) ben de merak ediyordum resimlerim niye yükleyince kötü görünüyor diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel bir sorun bu çünkü Blogger bize sormadan bunu otomatik yapıyor :/ Faydalı olduysam ne mutlu bana :)

      Sil
  9. çok teşekkürler cidden kafayı yemiştim bu grileşmeden dolayı. ayrıca blogunuza da severek takip ediyorumm :*

    YanıtlaSil
  10. Neden header yaparken photoscape'de arka plan beyazken blog da kullandığımda griye dönüyor diye artık uğraşmaktan bitap düşmüşken işte ilaç gibi bir konu. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir yorum böyle :) Çok teşekkür ederim, çok zarifsin :) Sevgiler

      Sil
  11. Pelin hanım ben şimdi size bir sürü teşekkür yanında da karanfiller koysam yetmez minnetlerimi sunmama :) günlerdir araştırıp bulamadığım, görüntü kirliliği gibi duran önemli bir adımı sayenizde kolayca hallettim. Sevgiler olsun, mutlu kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa ne demek, çok sevindim konuyu faydalı bulduğunuza :) Blogspot, bunu bize sormadan otomatik olarak yapıyor ne yazık ki, hallettiğinize çok sevindim :) Sevgiler <3

      Sil
  12. pelin hanım çok çok teşekkür ederim sayenizde kendi başlıklarımı istediğim gibi yapabiliyorum :) güzel paylaşımınız için tekrar çok teşekkür ederim birde küçük bir ricam var pempe sosyal takip butonları yapmak istiyorum ama beceremedim birazcık yardımcı olurmusunuz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, rica ederim :) Blog sayfanıza bakındığımda pembe sosyal butonları yaptığınızı gördüm. Sanırım halletmişsiniz, yine de ben faydalı bulduğum bir yazıyı paylaşayım, en basit haliyle anlatılan şu linkteki yazıya göz atabilirsiniz. Oradaki .png uzantıları yerine kendinizin bulduğu pembe sosyal butonları hazırlayıp yer değiştirebilirsiniz, böylece kendi stilinize hitap eden ikonları rahatlıkla blog sayfanızda kullanabilirsiniz

      Sil
  13. yaa çok ama çok teşekkür ederim aramadığım yer kalmadı deli oldum resmen neden böyle oluyor diye çok şükür düzeldi sizin sayenizde :):):)

    YanıtlaSil
  14. Sanırım güncellemeden dolayı Google daki ben yapamadım yardımcı olur musunuz lütfen? Bunu arayıp arayıp bulamamıştım çok sağolun ayrıca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, başka türlü çözme yöntemi yok ki :/ Yalnız blog sayfanıza bakındım resimlerini gayet güzel duruyor, gri arka plan olayı halletmişsiniz

      Sil