Arama Kutusu

Güzellik - Makyaj Blog Yazmanın İpuçları : PR Ajansları Hangi Bloglarla Çalışır ?

Güzellik/Makyaj Blog Yazmanın İpuçları #1

PR Ajansları ve Kozmetik Firmaları Hangi Bloglarla Çalışır ?

Nasıl Onların İlgisini Çekebilirim ?

makyaj-blog-yazmanin-ipuclari


En çok mail aldığım ve iletişim formuna bırakılan sorulardan birisi de, PR firmaları ve gönderikleri kozmetik ürünlerinin nasıl ulaştığı, neden bazı güzellik ve makyaj bloglarını hedef seçtiği ve yeni başlayan blogları nasıl farkedecekleri hakkında. Ben de tek tek cevap vermeye çalışıyorum ama bazen gözümden kaçabiliyor. Bunun yerine daha güzel bir yazı hazırlamak ve bu duruma açıklık getirmek istedim. Hem de yeni oluşturduğum Güzellik/Makyaj Blog Yazmanın İpuçları yazı dizimin, ilk parçasının en çok sorulan soruyla başlamanın iyi fikir olduğunu düşündüm.



PR Ajansları Nedir ?

PR = Public Relations 'ın ingilizce kısaltması. Yani, Halkla İlişkiler. Ama tabii biz kelimelerin arasına ingilizce koyarak konuşmasını çok seven ve bununla hava atmasını ihmal etmeyen bir toplum olduğumuz için "halkla ilişkiler" yerine PR dilimize pelesenk olmuş durumda. PR reklam ajansları, bünyelerine kattıkları markaların bilinirliğini ve popülerliğini arttırmak için (bloglar da dahil) düzenli ve güçlerine bağlı bir çalışmaya girmek zorundalar.


makyaj-bloglari-kozmetik-pr-ajans-firmalari-iliskisi-nasil


PR Ajanslarının Makyaj Bloglarıyla Çalışma Şekli Nasıl Yürüyor ?

Ülkemizde eskisi gibi pasif değil artık. Ben blog yazmaya başlamadan evvel, o zamanın popüler bloglarından birkaçı Pr şirketlerinin pasifliğinden, telefonla arayarak bloglarını duyurduklarını söylüyorlardı. Bu ne kadar doğru bilemem ama bu şekilde okumuştum. Şimdi ile kıyaslanırsa, Pr ajanslarının ciddi bir evrim geçirdiğini söyleyebiliriz. Ama hala yeteri kadar blogların önemini fark etmediklerini düşünüyorum.


PR Ajansları Benim Makyaj Blogumu Ne Zaman Fark Eder ?

Özellikle yeni başlayan bloglar, hem blog yazmanın tatlı heyecanı hem de bir an önce bilinir-okunur olmak isteme hevesleri içine girmeleri çok doğal. İlk blog yazdığımda 1 kişinin blog sayfamın okuyucusu olduğunda içimde havai fişekler patlıyordu. Tabii ki siz yeni blog yazarken, popüler blogları görünce aklınıza ister istemez "onlara gönderilmiş niye bana gönderilmiyor" düşüncesi gelecek.



Düzenli ve nitelikli yazmaktır önemli olan. Seçtiğiniz konulara hakim olarak, yazılarınızla sizi okuyan kozmetik severlere nasıl fikir verdiğinizi ölçüp tartarak ve en önemlisi özenli sunum yaparak konularınızı yazmanız, sizin adınıza iyi bir gelişim olacaktır. Güzel hazırlanan konularınız, okuyucu meraklandıracak ve sonrasında bir bakmışsınız belirli bir kitleye sahipsiniz. Artık Pr ajanslarının güzellik bloglarını fark etme gücü daha yüksek. Siz Google aramalarında çıktıkça, konularınız popülerleştikçe, belirli bir okuyucuya hitap edebilir kıvama geldikçe zaten gerisi çorap söküğü gibi gelecek.


"Büyük" Bloglara Bu Konu Hakkında Soru Sorsam mı ?

Sorun elbette. Neden ve kimden çekinesiniz ? Hatta bu şekilde soranları, büyük olduğu sanrısına kapılan findık fıstık bloglar terslenmesi, cevap yazanlara atarlanması olabiliyor ("havalı" gözükme adına). Ben soranları çok masumane değerlendiriyorum, elbette merak edip sorabilirler, bunda ne gibi bir kötülük olabilir ki? Hatta sadece bu konu için değil, çoğu konu için insaların blog kimliklerini çok fazla benimsediğini düşünüyorum. Ben bloggerım nedir. Tek hücreli canlılar gibi, tek nitelikli insanlardan olmayın.


PR Ajanslarıyla Çalışan Makyaj / Güzellik Bloglarına Güvenilir mi ?

makyaj-bloglari-guvenirli-mi


İlk gönderilen ürünlerde eski okuyucu sayımda düşme yaşadım. Google Analytics sayfam gösteriyordu ki, yeni ziyaretçi çok olmasına rağmen eski ziyaretçi giderek azalıyordu. Bu düşüşü fazlasıyla önemsedim. Çünkü en başından beri blog sayfamı takip edenleri kaybetmek, blog adına yapmak isteyeceğim en son şeydi. Ürünleri daha doğru değerlendirmeye gayret ettim, kaçırdığım noktaları ele alarak yorumlar yazdım. Ve nihayetinde son 4-5 aydır eski okuyucumu tekrar aldım. %53 Returning Visitor , benim adıma en büyük başarı şu an. Dengeye getirdiğim bu ayarı uzun süre muhafaza etmeyi umuyorum. Çünkü asıl önemli olan, kemik izleyici sayısı ile beraber büyümektir.

PR ürünlerine (yani bir başka deyişle basın ürünlerine) yer veren bloglar, güvenirliliklerini kaybetmez. Ne kadar blog yazarıysam, o kadar da iyi bir blog okuyucusuyum. Takip ettiğim popüler yabancı blogların %90 'ının blogu basın ürünleriyle dolu. Ancak bu onları benim gözümde düşürmez. Önerdikleri birkaç ürünü alıp, aynı memnuniyeti duyarsam onlara kendimi daha yakın, memnun duymazsam kendimi daha uzak hissederim. Ama basın ürününe yer veriyor diye makyaj bloglarını çöpe atmam. Bunu kendi değerlendirmenizle ölçüp hangi bloga kendinizi yakın hissetmenizle daha kolay karar verebilirsiniz.


PR Ürün Tanıtımları İçin Blog Yazmaya Karar Versem Mi ?

Ürün tanıtımlarını elde etmek için bir blog yazmaya asla karar vermeyin. Bu yapabileceğiniz en hatalı başlangıç. Blog yazmak; okunmak ve popüler olmakla doğru orantılı ki zaten hepimiz daha çok okunmak ve bilinmek isteriz. Ama bu şekilde bir başlangıç = boş başlangıç olacaktır. Ben blog yazmamın 3. yılındayım, 2 yıldan sonra PR ajanslarıyla çalışıyorum. Düzenli ve nitelikli blog yazarak, sosyal medya ile duyuru gücünü kullanarak önce Google, sonra PR ajanslarının dikkatini zaten ister istemez çekeceksiniz, emin olun.


Güzellik ve Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları Yazı Dizim, 
Farklı Konularla İlerleyen Günlerde Devam Edecek...

makyaj-blogu-yazmanin-tuyolari-ipuclari

61 yorum:

  1. Yol gösterici bi yazı olmus Pelin .Yazılarını ve blogunu cok kaliteli ve guvenilir buluyorum.Bu yazı içinde çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben, hakkımda böyle düşündüğün için teşekkür etmeliyim. Çok zarifsin :)

      Sil
  2. Merhaba canim cok guzel bir yazi olmus. Ozellikle son baslik hakkindaki aciklamayi umarim herkes okur :)) Eski okuyucumda dusme yasadim demissin nerden bakabilirim analytics sayfasinda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim çok tatlısın :) Okuyucu analitiklerini en doğru şekilde Google sayfasından alabilirsin, bu linke tıklayarak :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Güzel bir paylaşım olmuş taze bloggerlar için :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım faydalı olabilir :)

      Sil
  4. Pelin'cim çok güzel bir yazı olmuş öncelikle 2 seneyi aşkın bir süredir kozmetik bloggerıyım ve şu ana sadece 2 kez ürün gönderildi ama ben blogumu her firmadan ürün gelsin diye açmadığım için açıkcası PR firmalarının dikkatini çekmemiş olmayı dert etmedim, etmiyorumda.
    Gelelim yeni bu işe başlayan bloggercanlara asla bloggerlara tanıtsın diye gönderilen ürünlere özenip blog açmayın çünkü bu çok belli oluyor.
    Zaten izleyici sayınız 2000'leri geçmemişse her firmadan ürün falan gelmez ee belli bir sayıya ulaşmak için o blogu hep güncel tutmak gerek bu da cebinizden para çıkması demektir.
    Yani hemen bir kozmetik blogu açayım sonra gelsin ürünler mantığıyla bu işe girerseniz bir süre sonra sıkılırsınız.
    Benim blog açma sebebim kozmetik aşkımı yazıya dökmek, kafamı boşaltmak ve ürünlerle ilgili beğeni ve hayal kırıklıklarımı paylaşmaktı ve çok şükür 400.000 küsür tıklanma ve 1000'i aşkın izleyiciye ulaştım.
    Eğer kozmetik delisi değilseniz, yazmayı rahatlama yolu olarak görmüyorsanız, bu sayede yeni dostlar kazanayım demiyorsanız hiç bu işe girmeyin.
    Ama 2,5 seneye yakın bir zamanda blogum sayesinde bir dolu güzel insan tanıdım bunlardan birisi de sensin açıkcası kozmetik aşkım sayesinde çok güzel dostlar edinip, yeni ufuklar keşfettim belki bana PR şirketlerinden ürünler yağmıyor ama hiç bir PR şirketinin veremeyeceği insanları tanıdım.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen dediklerine katılıyorum ve hatta çok güzel bir konuya da değinmişsin, "cepten para çıkma" durumu. Blogger altyapısı ücretsiz ancak blogu geliştirmek ve yeni ürünleri deneyimlemek, çekilişler yapmak belirli bir bütçe ile mümkün.

      Ben de seni tanıdığıma ve takip ettiğime çok mutluyum :) Açıklamaların, sözlerin ve samimiyetin için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. blog yazmaya yeni başlamış olan biri olarak yazınızı pür dikkat okudum.
    Pr lardan gelen ürünler elbette cezbedici; ama önemli olan yazdıklarınızın insanlara ulaşması.
    Elinize sağlık
    Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, önemli olan kemik izleyiciye sahip olmak :) Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ben bir kitap blogu yazıyorum. İki yıldan fazla oldu. Maalesef genel olarak kitap blogları makyaj/moda blogları kadar okuyucuya ulaşamıyor. Yayınevleri de bloggerları pek önemsemiyor. Genç Yetişkin türünde kitap satan ve piyasaya yeni giren yayıncılar dışındaki (ki onlar da aynı tarzdaki az sayıdaki bloglara kitap sağlıyor) yayıncılar bloglara kitap veya bilgi/etkinlik sağlamıyor. Kısaca çok şanslısınız :) Umarım diğer konulardaki bu gelişmeler kitapçıları da etkiler. Blogu zevkle okuyorum ve faydalanıyorum. Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittiğim bir Sunay Akın Gösterisi 'nde, sevgili Sunay Akın, Japonya da 1 insana yılda 25 kitap düşerken, ülkemizde ise tam tersi 1 kitabı 6 kişinin paylaştığını dile getirmişti. Bu gerçekten korkutucu bir oran. Ülkece kitapların farkına varamamışken, sıranın kitap bloglarına gelmesi oldukça zaman alıcı bir süreç. Bu konuda çok haklısınız :)

      Sil
  7. çok güzel ve bilgilendirici yazı olmuş sormak isteyip soramadıklarımıza cevap vermişsiniz, devamını dört gözle bekliyoruz..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Yazılarının devamını ilerleyen günlerde paylaşmayı sürdürmeyi düşünüyorum :)

      Sil
  8. Adsız27/2/14

    Bu kadar dürüst ve yalın bir biçimde konuya açıklık getirdiğiniz için çok teşekkürler. Ben blogları sürekli sessiz bir şekilde izleyen bir okurum. Blogları bir kaç yönden değerlendiriyorum ilki yerli ve yabancı özellikle dermokozmetik ürünleri takip etmek için (işim gereği) ayrıca trendleri takip etmek için ve özellikle diğer okuyucu yorumlarını görmek için. Ama sırf ürün almak adına yazan eski-yeni blogları, ayrıca yorumlarında özgünlükten çok reklama yer veren yazılarıı yazan blogları bırakın takip etmeyi konuda bahsi geçen ürünleri bile ayrı katagoride değerlendiriyorum. Çizginizi bozmadan devam etmeniz dileğiyle başarılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben açıklayıcı ve samimi bir yorum bıraktığınız için teşekkür ederim. Dediklerinize harfiyen katılıyorum. Bu şekilde düşünmeniz beni daha çok sevindirdi :) Çok teşekkürler, Sevgiler

      Sil
  9. Canım bende bir makyaj blogu açmayı çok düşündüm.gittim geldim.kararsızlık içindeyim ama bende açarsam senin gibi hakkını vererek olsun istediğimden hep sonraya erteledim.çünkü görüyorumki düzenli ve ciddi zaman ayırılması gereken bir uğraş.şimdilik okumak yetiyor özellikle senin gibi uzun zamandır takip ettiğim blogları çok seviyorum.ayrıca yazılarına çokda güveniyorum.önerdiğin ve çok memnun olduğum sayısız makyaj ürünü aldım buda hep bloglar sayesinde oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer bir blog açmaya niyetliyseniz, aslında ben mutlaka blog açmanız gerektiğini düşünüyorum. Çünkü yazmak size ne kaybettirir ki? Aksine hayatınıza müthiş keyif katar. Blog yazmak zor değil, önemli olan devamını getirebilmek. Zaten blogla fazla haşır neşir olunca, daha farklı yol alınabileceğinizi göreceksiniz. Yani başlangıçtaki yapılan hesaplamalar yerine yaşayarak öğrenmek çok daha keyifli. Düşünceleriniz için kendi adıma teşekkür ederim :) Tavsiye ettiğim bir üründen memnun kalmanız, en çok sevindirici blog heyecanlarımdan birisi olmakta.

      Sil
  10. Bir dijital iletişim ajansında çalışan Dijital PR Uzmanı olarak ben de bazı şeyler eklemek isterim. Öncelikle sizin yaklaşımınızın çok doğru olduğunu belirteyim. Ürün alayım diye blog açan bloglar zaten pek tutunamıyor... Bilinçsiz ajans çalışanları tarafından bazılarına hediye gönderiliyor evet ama bunun devamlılığı da çok uzun sürmez. Bizler için doğal olarak hedef kitlemiz içerisinden daha fazla kişiye ulaşmak önemli olduğundan takipçisi belli bir sayıya ulaşmış, kemik okuyucu kitlesi bulunan bloglar her zaman ürün gönderimleri vb. daha ön planda oluyor. Geçen gün çok bilinen bir blogger arkadaşımla da bu konuyu detaylıca konuşmuştuk, o da benimle hemfikirdi... He bir de bütün markalara mesaj atan, benimle çalışmak, reklam vermek, hediye karşılığı yazı yazdırmak ya da sponsor olmak ister misiniz diyen bloggerların çok itici olduğunu da eklemek isterim :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu işin mutfağından gelen bir yorum beni çok sevindirdi. Sözlerinizde çok haklısınız. Önemli olan hem popüler hem nitelikli blog yazılarıyla ön planda olmak. Yeni izleyiciler kadar kemik izleyiciyi kaybetmemek de es geçilmemesi gereken önemde. Düşüncelerinizin samimiyetle ifade ettiğiniz için teşekkür ederim :) Sevgiler

      Sil
  11. BEN INTERNETTE BLOGLARLA ÇOK ZAMAN GEÇIRIYORUM BIRTEK KOZMETİK MAKYAJ BLOGLARI DEGIL YEMEK VE KİTAP BLOGLARINIDA ÇOK SEVİYORUM HATTA BAĞIMLISI OLDUĞUM HERGÜN KONTROL ETTIGIM BLOGLAR VAR BUDA YENİ BLGO ACACAKLARA COK GUZEL BIR YAZI OLMUS. TAKIP ETTIGIM BLOGLAR FIRMALARLA CALISSA BILE BANA SAMIMI GELIYOR SENİNDE SAMIMIYETINDEN DOLAYI KUTLARIM :-D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir izlenimle yaklaştığınız bloglar arasında benim de olmam, kendi adıma beni mutlu etti :) Çok teşekkür ederim, umarım daha iyilere :)

      Sil
  12. Adsız27/2/14

    Öncelikle eski bir blogger olduğumu ama ismimi belirtmeden yazıma başlamak istiyorum.Bence prcılar çok bal.O kadar büyük kazançlar elde ediyorlark, televizyon ve gazeteye reklam verseler bu kadar iyi etki oluşturamaz ve çok yüksek bir bütçe ister.Sadece birkaç ürünle çok büyük reklam kaymağı yiyorlar.Zaten bu olayı onlarda fark etti.Sektörün içinde yer almış biri olarak bloglar çok daha üstünü hak ettiğini bilmelisiniz.umarım prcılar bloglara daha gerektiği değerini verir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir konuya değinmişsiniz, yorumunuz ve düşünceleriniz için teşekkür ederim :) İnternet reklamcılığı Türkiye'de henüz istenilen potansiyelde değil ancak geleceği vadediyor

      Sil
  13. Çok faydalı olmuş ben de merak ediyordum. Bakalım ben ne zaman başlicam halkla ilişkilerle tanışıp çalışmaya:p Teşekkürler=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, artık sorulan sorulara bu linki vermeyi düşünüyorum :) Sevgiler

      Sil
  14. Hem tarafsiz yorumlarinla hem de mutevazi yonunle en sevdigim bloggerlarin basinda yer aliyorsun, birkac urun yollandi diye havalara giren veya urun alamiyor diye populer bloggerlara cemkirenlere ornek teskil ediyorsun kesinlikle, basarilarinin devami da gelir daha da artar insallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum o kadar mutlu etti ki beni. Çok teşekkür ederim, böyle nazik ve tatlı bir yorum yazdığınız için. Blog yazmayı çok seviyorum ve iyi geri dönümler beni muhteşem motive ediyor :) Teşekkür ederim, inşallah :)

      Sil
  15. Gerçekten faydalı ve açıklayıcı bir yazı olmuş :) yazı dizinizin devamını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  16. Gerçekten merak ettiğim bir konuda faydalı bir yazı olmuş :) yazı dizisinin devamını merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulmanız harika, çok teşekkür ederim, bu konudaki yeni yazılarımı ilerleyen günlerde paylaşacağım muhakkak :) Sevgiler

      Sil
  17. kesinlikle gerekli ve faydalı bir yazı olmuş. Ben sadece bilgilerimi paylaşmak, ya da nette araştırma yapıp insanlara faydalı şeyler sunmak adına açtım blogumu. Ama elbette bir hedefim var. Bunun için en azından her gün farklı bir yazı gireek başladım işe. Blgounuzu ne kadar güncel tutar ve herkeste olmayan yazıları paylaşırsanız google aramalarında o kadar öne çıkıyorsunuz. Ayrıca sadece ürün tanıtımı yapan ve öven bloglar da bana hiç okunası gelmiyor zaten, dürüst olmalı blogger, hediye de olsa beğenmediyse bunu yazabilmeli.
    Not: blog linkimi mecburen ekliyorum, adıma tıklayınca error yazan bir sayfa çıkıyor, ve kimse çözemedi bu sorunu, ühüüüü :(
    http://belgin-ce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize sevindim. Ayrıca yeni başlayanlara harika bir yönteme de değinmişsiniz. Farklı yazılar, bol araştırmalar kesinlikle bu işin en baş gerekliliği. Linkiniz konusunda, aa evet gözükmüyor tıklayınca :/ Umarım hallolur, Çok Sevgiler :)

      Sil
  18. Canım samimi ve güzel bir yazı olmuş blog yazmak emek işi ama insana sonsuz bir zevk veriyor ve tıpkı kendinize benzeyen insanlarla tanışabiliyorsunuz.Blogunuz için çok para harcıyorsunuz burada yazan kimsenin üç beş ürüne ihtiyacı yok ama emeğiniz karşılığında arada bir hediye gelmesi de sevindirici oluyor bence.İnsan yeni blogger olunca hiç bir şey bilmiyor senin gibi usta bloggerların insanların aklındaki sorulara cevap vermeleri çok güzel sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle benden usta olarak bahsetmen beni utandırdı, çok zarifsin çok teşekkürler :) PR ajanslarının bloglarla çok daha iç içe olması gerekiyor, burada önemli olan 3-5 ürün aldım kârı değil, bir tanıtım aracı olarak blog olgusunu öne çıkartmak. Yazdıkların da çok haklısın. Blog yazarı bir denge tutturduktan sonra, ben bu durumla başarısını katlayacağını düşünüyorum :)

      Sil
  19. Yeni başlayanlar için çok güzel bir yazı olmuş Pelin, blogu güncel tutabilmek ve sürekli takip eden izleyici kitlesine sahip olmak çok önemli. Blog ciddi bir emek işi, hele çalışan bir bayan olup ayrıca burada yazılar yazmak, videolar eklemek vs. büyük emek. Blog yazmanın en güzel yanı, güzel insanlarla tanışmak :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlke'cim kesinlikle çok haklısın, blog uzun bir süreçte sarf edilen emekle birlikte büyüyor. Bu konuda sana katılıyor ve sevgilerimi gönderiyorum :)

      Sil
  20. aslında en önemlisi ne biliyor musun, kaç takipçin olursa olsun, ne kadar meşhur olursan ol samimiyetten uzaklaşmamak, yorumlara senin yaptığın gibi teker teker cevap verip insanlara değer vermek, bir kaç blogger biliyorum ki yoruma cevap zahmetine bile katlanmıyor, ben de izlemekten vazgeçtim onları:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece blog yazarları değil, genel olarak toplumda her iş kolunda bunu görebiliyoruz ne yazık ki. Havalanmayı seven bir toplumuz galiba :) Yazdığın güzel sözler için teşekkür ederim, ne dediğimi anlayan 1 kişiye ulaşmak bile benim için büyük mutluluk :) Çok teşekkürler, Bol Sevgiler

      Sil
  21. Çok güzel bir yazı olmuş canım hem aydınlatıcı hem oldukça dürüstçe :) Yol gösterici olmuş, ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmen beni ziyadesiyle mutlu etti, umarım daha güzel paylaşımlarla daha yararlı konulara el atarım :) Çok Sevgiler Didem 'cim

      Sil
  22. güzel bir yazı olmuş
    okurun dikkatini nasıl çekebiliriz sayfanın özellikleri ve sosyal ağların önemine de değinirsen çok daha fazla yardımcı olursun bizlere ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim düşüncelerinize, okurun dikkatini en güzel çeken yöntem görsel gücü bana kalırsa, görsel ilk atışı yapar, ilgiyi çekmez ise konu sadece Google okuyucularını hedef alır, gerçek kemik kitleyi değil. Yani sadece o konuyu araştırana yarar sağlarız, belirli bir okuyucu kitlesi elde edemeyiz. Bunun için özenli hazırlanan yazıyı güçlü görsel ile desteklemeli, sosyal medya sayfalarımızdan da duyurusunu eksik etmemeliyiz :)

      Sil
    2. + Not : Bir sonraki yazıda bununla ilgili daha aydınlatıcı mevzulara değineceğim, bunu da ekleyeyim :)

      Sil
  23. ben de sırf eğlence olsun vakit geçsin ve elimde büyük aşkla kullandığım veya nefret ettiğim ürünleri tanıtayım diye başlamıştım 2 yıl oluverdi. bütün bu zaman içinde harcadığım paranın haddi hesabı olmadığı gibi firmalara mail atıp bana ürün yollayın demeyi aklıma bile getirmedim blog yazmak aslında çok zaman ve emek isteyen bir iş çoğu zaman bütün vaktimi alıyor ama keyifle yapınca da ne harcadığım parayı gözüm görüyor ne de vakti. Tabi en büyük kazancım da tanıdığım çok tatlı insanlar oluyor... sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle blog yazmak muazzam bir keyif, ben de yazmak isteyenlerin her zaman destekçisi olmaya çalışıyorum. Umarım daha uzun yıllar blog yazmaya devam edersin, benim keyifle takip ettiklerim arasındasın, eminim pek çok kişinin öyledir :) Çok Sevgiler

      Sil
  24. Öncelikle dil kullanımına bayılıyorum ayrıca samimi ve doğal bir tarzın var.
    Çok aydınlatıcı ve güzel bir yazı olmuş, emeklerine sağlık :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl tatlı bir yorum bırakmışsınız öyle :) Okurken tebessüm ettim resmen. Çok teşekkürler

      Sil
  25. cok guzel bir yazi olmus butun kalbimle bravoooooo... daha bugun ilk postumu yazdim ve böyle birsey okumak super oldu harikasin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :) faydalı olacaksa ne mutlu bana

      Sil
  26. çok güzel bir yazı olmuş, bende aynı fikirdeyim. bu işi bir şeyler bekleyerek yapmamalı. yapıldığında zaten gerçektende çok sırıtıyor. henüz yolun çok başındayım bende , fakat herhangi bir ürün kaygım olmadığından tek bir tane takipçim olsa bile kendimi ona karşı sorumlu hissedip paylaşıyorum yazılarımı. herkeste böyle olmalı bence :)

    bloguma beklerim , sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bu düşünceleriniz, bu sorumlulukla ilerlemeniz zaten sizi istemeseniz de bir başarıya getirecektir inanıyorum ki :) Çok merak ettim blog sayfanızı, hemen tıklayıp bakınıyorum :) Sevgiler

      Sil
  27. İçindeki büyük yazma isteğinin önüne geçemeyip, benim gibi bu yola yeni ve güzel heveslerle çıkan herkes için gerçekten faydalı bir yazı olmuş. Sizi severek takip ediyorum. Başarılarınızın devamını dilerim.. Bloguma mutlaka bekliyorum. Acemi yazılarımın sizin tarafınızdan okunması beni gerçekten mutlu eder. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu tatlı yorumunuz için :) Blog sayfanız ilk başlangıç için ne kadar başarılı, fotoğraflarınız harika, yazmayı hiç bırakmayın, eminim ki çok başarılı olacağınız bir blog sayfanız olacak ileride :) Sevgiler <3

      Sil
    2. Ben teşekkür ederim ilgilenip cevapladığınız için. Sizden olumlu bir yorum almak beni çok mutlu ve motive etti. Şimdi daha büyük bir motivasyonla umarım yazmaya devam edicem. Tekrar teşekkür ederim. :)

      Sil
  28. Yazin harika olmus ellerine saglik benim aklima takilan bikac soru vardi. Bende blog yazmaya başladım fakat bana biraz diğer hesaplara göre değişik geldi. Önemli olan izleyici mi yoksa google takipçisi.yeni başladım gerçi ama nasıl insanlar blogumu görecek tek secenek instagram hesabım mı, birde halkla iliskilerdekiler instagram hesaplarını da dikkate alıyor artık onlar için önemli noktalar neler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Google'dan gelenler de izleyici olabiliyor ama Google'dan tık kazanmak kısa yol koşusu olur. Bu yüzden önce izleyici için içerik üretmelisiniz, izleyici sayınız arttıkça Google'da püf noktalar sayesinde atağa geçebilirsiniz. Kendi izleyicinizi blogu sevdirdikçe kemik okuyucu kazanabilirsiniz. Bunun için de ilk adım görselliktir, yani blog tasarımı önemli. Dergi kapağını beğenirseniz alırsınız, bu nettir. Sonra ise içeriği güçlü ve ilginizi çekiyorsa, bilgiler de veriyorsa, dolu doluysa, fotoğraf kompozisyonu iyi ise, yazma gücü yeterli ise sizi o blog kendisine çektikçe çeker. Yoksa hoş ama boş bir blogdan öte gidemez. Markaların çalışma prensipleri ben bu konuyu yazdığım 2014 yılından beri epey değişti. Çoğu marka Instagram odaklı oldu. Sahte takipçi alıp 10bin 20bin 30bin instagrammerlere ağırlık veriliyor artık. Blog ise genelde tanınan bloglara yer veriliyor, yeni bloglar listeye ancak instagram gücüyle girebiliyor...

      Sil
  29. Çok yararlı bir yazı olmuş, teşekkürler!

    YanıtlaSil