Arama Kutusu

Fitness İçin Bilmeniz Gereken 3 Tüyo

fitness-tuyolari-ipuclari


Neden daha şekilli bir vücutla daha mutlu olmayalım ? Tabii ki her şey görünüş değil ama sağlığımız için de fit olmak durumundayız. Yaza daha çok var demeyin, tüm mevsimlerde fit kalın. İşte size işe yarayan 3 tüyo!



fitness-icin-tuyolar-ipuclari



Bu hafta diyete muhteşem uydum, hiç bozmadım ve nefis bir profiterol veya sabahlarıma giren o burger benim olmalı !?!? Neden ödüllerinizi yemekle yapıyorsunuz ? Kendinizi ölümüne hiç bir yemekten mahrum bırakmayın, çok istiyorsanız ufak bir porsiyon alabilmeyi kendinize çok görmeyin. Unutmayın, ne yediğimiz değil ne kadar yediğimiz önemli. Ama lütfen şu yemekle ödüllendirme huyunuzdan vazgeçmeyi denemelisiniz. Kendinize ödül olarak yemek yerine, bir Mango veya Zara elbisesi hedefini koyabilirsiniz, gardırobunuzda giyilmeyi bekleyen ve o hep "verdiğimde giyeceğim seni" diye söz verdiğiniz kıyafetle ödüllendirebilirsiniz. Diyetin mantığı gelip geçici değil, daimi bir hayat biçimi olarak benimsemek atacağınız en doğru adım.


fitness-icin-tuyolar-ipuclari



Gün sonunda yorgunluğunuzu bir nebze olsun gidermek için streching (esneme) hareketlerini nasıl egzersiz öncesi yapmayı alışkanlık haline getirdiyseniz (getirdiğinizi umuyorum!), uyumadan evvel de yapmanızda fayda var. Hem kaslarınızın eklemlerinizin rahatladığını hissedeceksiniz, hem de sabahı daha esnek karşılayacaksınız. Aynı zamanda stresinizi de aldığı için daha huzurlu ve tatlı bir uyku çekeceksiniz. Bir deneyin, kazançlı çıkacaksınız.


fitness-icin-tuyolar-ipuclari




Spor yaptınız ardından bir işiniz çıktı veya dışarıda koşturmacalı vakit geçirdiniz ve işyerinize geldiniz. Her iki durumda da kaslarınızın ağrısını hafifletecek rahatlatıcı bir duşun hayalini kuruyor ama durum şartları yüzünden duş alamıyorsunuz ve kaslarınızın rahatlamaya ihtiyacı var. Spor sonrası soğuma anında şüphesiz ki en iyi ilaç iyi bir duş almaktan geçer ancak buna vaktiniz yoksa, uzmanlar daha farklı bir yol öneriyor : Minik adımlarla kendinizi yormadan, adeta gezinir edasıyla yaptığınız kısa bir yürüyüş! Spor sonrası tekrar spor olarak düşünmeyin, bedenin ani soğumasında oluşan kas ağrılarını minimize etmenin bir yolu da ufak ufak adımlar atmak. Zor zamanlar için bunu aklınıza not etmelisiniz, çünkü işe yarıyor.


10 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş. Streching ile ilgili olarak, kaslarımızın yuvarlaklaşması dolayısıyla daha zarif bir görünüm için kendisini yapmayı atlamamak gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle atlanmamalı, çok haklısınız :)

      Sil
  2. Esneme hareketlerini bazen tek başıma yaptığım bile oluyor gerçekten çok rahatlatıcı.
    Ziyaret etmek istersen benim blogumda da egzersiz videoları bulabilirsin :)
    hcagla.wordpress.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Tabii ki ziyaret ederim, Sevgiler

      Sil
  3. çok motive edici bir yazı olmuş :) teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. Çok zarifsiniz, teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ödüllendirmeye katılıyorum, ben tamamlanan her hedef için bir Zara pantolon ya da şortla ödüllendirdim kendimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha ben de çok sık ödüllendiririm ☺ Ancak öyle motive oluyorum :)

      Sil