Arama Kutusu

Sahte Parfüm Nasıl Anlaşılır? Parfüm Orjinallik Testi

sahte+parfum+nasil+anlasilir


Parfüm Orjinallik Testi Nasıl Yapılır ?



Yüksek fiyatlarına rağmen almaktan vazgeçemediğimiz parfümlerde, aklımıza büyük bir soru işareti eden nokta "Bu Parfüm Sahte mi Orjinal mi?" Sahte parfümlerin cildimiz üzerinde ciddi olumsuz etkileri olabilir ve bu da sağlığımız için önemli bir sorundur.


Parfümlerin sahte olup olmadığını anlamak, bazen saniyeler içinde "ben sahteyim" duruşundan anlaşılır bazen ise bir uzman olmanız gerekir. Bir parfüm uzmanının söylediği şu söz, hiçbir zaman aklımdan çıkmaz.



Parfümün Sahte Olup Olmadığını Anlamak İçin 2 Önemli Kriter Var. 


1- Satın aldığınız parfümü açıp kullanmaya başladığınız ilk ana dikkat kesilin. İlk kullanımda, parfümün sprey başlığını bastığınızda, size boş hava sesi verir. Birkaç kez yinelemeniz gerekir. İşte bu onun orjinal olduğunu, fabrikasyon çıkımı olduğunun garantisidir. Eğer o boş fıs sesini duymaz iseniz, bilin ki parfümünüz iyi bir taklit.


2- Parfüm şişeleri birebir yapılıyor. Ama orjinal olmayan parfümlerde çok hafif bir renk değiştirme söz konusudur. Orjinal parfümlerin berraklığı yoktur. Parfüm şişesinin ortasında yer alan spreye bakın. Eğer sprey boru şeffaf değil, aksine sararmış ve koyulaşmış ise parfümünüz sahtedir.


Bu 2 temel haricinde, parfüm alırken en dikkat etmeniz gereken husus, temin ettiğiniz yerin veya mağazanın güvenirliliği. Bu açıdan, güvenilir internet sitelerini veya mağazaları tercih etmeniz, olası bir problemde iade edebileceğiniz kadar güvenilir olmasına dikkat edin. Parfümün kutusunda veya şişesinde yer alan baskı hataları , logolar, kabartmalar ve lekeler önemli ayırt edici noktalardır. Fazla yağ veren, bir süre sonra ekşi koku yayan parfümünüzü vakit kaybettirmeden aldığınız yere iade edin.



55 yorum:

  1. bu konu çok iyi oldu benim için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Peki önerebileceğiniz parfüm siteleri var mı? çünkü bu konuda çok çekingenim ne kadar güvenilir olduğunu bilemiyorum maalesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Sevil Parfümeri bu konuda muazzamdır. Hem kendi online sitesi var hem de Derinmor internet sitesi ona bağlı. Oradan güvenle alabilirsiniz. Onlardan hariç Bellamola 'da güvenilirdir. (Bilir misiniz bilmem, bir ara çok popüler Cheapsmells adında parfüm sitesi vardı Türkiye'ye gönderim yapan, onun Türkiye kolu Bellamola 'dır) Onun haricinde ise Mizu ve Morhipo siteleri de parfüm konusunda güvenilirdir :)

      Sil
  4. BellaMolla'yı bilmezmiyim? :) sürekli takip ettiğim sitelerden biri ve fiyatları gerçekten makul seviyede ama ne kadar güvenilir olduğu konusunda şüphelerim vardı.demek ki o zaman gönül rahatlığı ile oradan alışveriş yapabilirim :) önerileriniz için çok teşekkürler.gerçekten güvenilir bir blogger sayfasısınız,takibe devam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şüpheniz hiç olmasın, arkasında yılların sitesi CheapSmells var, ben kefilim :) Bu düşünceniz için teşekkür ederim, çok çok sevgiler <3 :)

      Sil
  5. Adsız13/9/14

    Calvin Klein orjinal parfüm dibtrübütörleri hangileri. Siteler neden bu bilgiyi vermiyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, distribitörü hangi firma hiçbir bilgim yok ama Boyner ve Sevil mağazalarına parfüm konusunda çok güveniyorum. Oralarda sahte söz konusu olamaz, hatta her iki sitenin de alışveriş sitesi var, dilerseniz mağazalarından veya alışveriş sitelerinden danışabilirsiniz. Sitelerinde neden bu bilgi vermediklerini inanın hiç bilemiyorum :(

      Sil
  6. Adsız10/10/14

    Misspera sitesi nasıl peki bir bilginiz var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben alışveriş yapıyorum, şu ana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım

      Sil
  7. Trendyol güvenilir mi peki?sahte olma olasılığı var mı?

    YanıtlaSil
  8. Trendyol güvenilir mi peki?sahte olma olasılığı var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trendyol'a güveniyorum, oradan kıyafet veya kozmetik ürünü aldığımda herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Parfüm hiç almadım ama çok büyük bir firma, denetimsiz şekilde kaçak ürün satacağını sanmıyorum, bence güvenilir :)

      Sil
    2. + bu arada eklemeliyim, benim parfüm konusunda en güvendiğim mağazalar Sevil Parfümeri (hatta internet sitesi de online alışveriş yapmakta) ve Boyner. Parfümlerimi genelde bu iki mağazadan almaya gayret ediyorum. Yıllardır da en ufak bir sorunla karşılaşmadım. Üstelik mağaza alışverişlerinde bol bol tester parfüm hediye ediyorlar.

      Sil
    3. Merhaba ben hızlı al. Com dan parfüm aldım. O siteye güvenebilirmiyim

      Sil
    4. Merhaba, ben HızlıAl 'dan iki üç defa elektronik alışverişi yaptım, gayet sorunsuzdu, orijinalliklerinden de şüphe duymadım yıllardır kullanıyorum zira. Ancak parfümlerdeki kalitesini bilemiyorum, o tarz her şeyi satan siteler parfüm konusunda sıkıntı yaşatabilir. Boyner, Morhipo, Sevil, Derinmor siteleri benim tercihimdir :)

      Sil
    5. CHANNEL COCO MADAMOİSEL parfüm aldım. Aldığım yer bir kaç senedir güvenimi kazanan bir yerdi. Lakin bu parfümümün orjinalliğinden şüpheye düştüm. Elimde geçerli delil olmadığından parfümericiye tepki veremiyorum. Lâkin parfüm alma hevesim kalmadı. Yapı itibari ile orjinal parfüm kullanmayı seviyorum, uzun süreden beri orjinal parfümlerin doldurma (çakma) ları satılıyordu. Ama onlar sıradan şişelere doldurulduğundan orjinalcilerin kafası netti! Taaa ki, pazarlarda 5 tl'ye dahi satılan orjinal parfümlerin şişesi, kapağı, kutusu,hatta jelatinine kadar birebir aynı taklitleri çıkana kadar! Şimdi 170/200/ 300/ 400 Tl verip aldığımız parfümlerin orjinalliğinden emin olmamızın bir yolu yok mudur?

      Sil
    6. Merhaba, yorumunuzu özenle okudum. Aslında o pazarlarda satılan birebir taklidi değil, şişesi itibariyle orijinal parfüm. Zaten orijinal parfüm şişeleri bu tarz kaçakçılar tarafından toplatılır, sahte sıvıyı koyup sağlıkla oynanarak piyasaya verilir. Bu yüzden sahtesiyle orijinalini birbirinden ayırt etmek (özellikle butik ve parfümerilerde satılanlarda) biraz zorlaşıyor. Benim size bariz tek bir orijinalliğini sağlama metotum var. Bu konuda yazdığım gibi, sahte yapanlar şişeleri orijinal olsa da fabrika dolumu yapmadıkları için hava boşluğunu pressleyemiyorlar. Sizin tek kontrol etme noktanız şu, parfümü ilk aldığınızda birkaç kere fıslatıp ondan hava geliyorsa bu parfümünüzün orijinalliğini gösterir. Eğer bu boş fıs sesleri gelmiyorsa, o zaman ya parfümünüz orijinal değil ya da orijinal ama açılmış ve kullanılmış bir ürün almışsınız demektir. Parfüm paketindeki jelatini siz aldıysanız, bu fıs olayında %100 boş sesi gelmesi gerekiyor. Eğer buna rağmen gelmiyorsa parfümünüz çok iyi bir imitasyondur ne yazık ki. O ilk fıslatma seslerini hatırlayamıyorsanız yine de aldığınız yere emin olmadığınızı ve tereddütte kaldığınızı belirtin derim, sonuçta bizler tüketiciyiz ve tereddütlerimizi yok etmek onların görevi. Bir de parfümün arkasındaki barkod numarasından Checkcosmeticnet sitesinden taratmanızı da tavsiye ederim. Parfümlerin şişesinin son kullanma tarihi hakkında fikir verebilir

      Sil
  9. Hugo boss battled night parfüm aldım free shoptan ama parfümü kendime sıkıyorum bana gelmiyor kokusu.orjinal parfümün kaliciligi ne kadardır. Sizin erkek parfüm onericeginiz parfüm var mı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz koku kalıcılık yönünden çok zayıftır zaten, ne yazık ki markadan markaya değişiyor kalıcılık. Hugo Boss baya siliktir :( Erkek parfümü olarak Carolina Herrera 212 Sexy bana epey çekici geliyor, popüler olarak en meşhuru da Paco Rabanne One Million, teniniz tuzluysa Kenzo Homme parfümünü de çok iyi taşırsınız. Parfümleri kullandığınız ilk an birkaç kere spreyden boş fıs sesi gelmesi lazım, orijinal olup olmadığının en güçlü tespiti bu, imitasyoncular bunu başaramayıor çünkü fabrika dolumu yapamıyor, aklınızda bulunsun

      Sil
  10. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. MRB BLAXIUM PARFÜM siparişi verdim internetten elime ulaştı hoş bi kokusu var ama sahte olup olmadığını anlayamadım kullanan varmı acaba bilgisi olan varsa cvp yazar mısınız parfüm sahtemidir degilmidir bilmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bahsettiğiniz parfümü hiç duymadım ama bu konuda anlattığım tüyolarla parfümün orijinal olup olmadığını rahatlıkla anlayabilirsiniz. Bunlardan en önemlisi de parfümün paketinden çıkarıp ilk kullandığınız an spreyi fıslattığınızda boşluk olur yani hava boşluğu gelir. Parfüm sıvısının gelmesi için bikaç kere parfüm spreyine basmanız gerekir. Eğer bu olay oluyorsa parfümünüz orijinal dolum demektir. Çünkü bunu imitasyoncular yapamıyor.

      Sil
  13. Merhaba bir alışvers sitesinden dün parfüm siparisim geldi.Ürün chanel no :5 .Ürünü sıktıgında tütün kolanyası gibi kokuyor.Yarım saat içinde kokudan eser kalmıyor .Ürünün notaları yok .Ürünü satan yer ürünü istediğiniz parfüm araştırma yerine gönderin ürünüm sahte deil dedi şaşirdım .Ürün sahte mi deil mi diye daha önce bvlgarı rose kullandım 3 sene hep neten alıyordum hiç sorın yoktu .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinize istinaden ürün orijinal değil gibi geliyor. Parfüm konusunda her yere güvenmemek gerek, sahte satan çok var piyasada. İlk sıktığınızı hatırlıyor musunuz? Boş fıs sesleri birkaç kere gelmediyse o ürün orijinal değil. Aldığınız yer topu markaya, marka ise aldığınız yere atar ne yazık ki. Yine de markaya telefon yolu ile ulaşmaya çalışın derim.Bu konuda biraz ısrarcı olunca yardım etmek isteyen üst yetkiliye ulaşılabiliyor.

      Sil
  14. Bende hepsi burada'dan le vie bella esta sipariş verdim. Sizce güvenilir bi sitemidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi Burada sitesinden genelde elektronik alışverişler yapıyorum, parfüm alışverişi hiç yapmadığım için ne yazık ki bilemiyorum :/

      Sil
  15. Merhabalar karşıma gümrük pazarı diye bir site cıktı
    Chanel eau tendre sipari vermek istiyorum fakat bir alana bir bedeva deniyor ve ıkısı toplam 99 tl ne kadar güvenilir sizce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben almazdım :) Bilinen sitelerden emin olarak almanızı öneririm, sonuçta para kolay kazanılmıyor.

      Sil
  16. Yurt dışına da online satishlar varmi bu sitelerden ? Pelin Derin ?
    Azerbaycan Baku için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarda bahsettiğim mi? Eğer öyleyse pek sanmıyorum. Türk eticaret siteleri yurt dışına gönderim kargosunda zor açılıyor ne yazık ki. Ama Azerbaycan'a yurt dışı online sitelerini deneyebilirsiniz. Beauty Buy, Feel Unique gibi kaliteli ve güvenilir sitelerdir mesela.

      Sil
  17. merhaba.trendyoldan dior hypnotic poison edp aldım.fakat ilk sıkışta hemen parfüm geldi.?????kodunu kontrol ettim bir site onay vermedi.digeri verdi.tarihi falan cikti.2015 miş.kokusu kalici.elbisemde 1 gun sonra da kokuyordu.şimdi de hepsiburada dan calvin klein euphoria edp aldim.onu sıktım.birkaç sefer sonra parfüm geldi.ama onda da şöyle bi dusuncem oldu.parfumeride denemistim.kiyafetimden 1 gün kokusu gitmemisti.ama sanki bu bana o kadar kalici gelmedi.checkcontrol sitesi aldigim hicbir parfumu onaylamadi.fakat baska bir siteden baktim.2016 uretim gözüküyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sıkışta hemen parfüm geldiyse, değiştirin. Tabii Trendyol iadeleri nasıl alıyor kozmetikte bilemiyorum. Hepsiburada'da inanılmaz değişik sistem var. Eskiden sadece kendileri ürün satardı şimdi Çinli ithalatçı bile Hepsiburada'nın satıcısı gözükmekte. Hepsiburada'dan ürün alırken satıcı kısmına dikkat edin, güvenilmez duranları eleyin. Bence hatta sadece HB'nin kendisi olanları tercih edin. Dediğinize bakılırsa, Trendyol'daki parfüm açılmış, Hepsiburada'ki açılmamış olarak size gelmiş. Kalıcılık konusundaki fark ise parfümlerin bayatlığı ile de alakalı. Raf ömrü uzun bir parfüm etkisini yitirmeye maruz kalacağında söylediğiniz tarzda farklılıklar yaşatabiliyor.

      Sil
  18. Merhaba Pelin hanım. Ben one millionu severek kullanıyorum. Ama parfümü değiştirmek isiyorum. Bana yine o tarz tatlı ve kalıcı kokusu olan parfümler önerebilirmisiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kış mevsine parfüm kokuları çok iyi gider, bu yol gösterici ilhamınızla bu hafta böyle bir konu yapayım o halde :)

      Sil
  19. Merhaba Pelin hanım ben one million severek kullanan biriyim ama artık değiştirmek istiyorum. Bana yine o tarz tatlı ve kalıcı olan parfüm önerilerinizi alabilirmiyim.

    YanıtlaSil
  20. MERHABA
    Morhipodan Aldıgım parfüm orjinal mi değil mi tereddüt ediyorum checkcosmetic te arattım 2013 cıkıyor sizce orjinal mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O site her zaman doğruları vermiyor, hakkında spekülasyonlar da var. Morhipo, Boyner'e ait bir site, bence güvenebilirsiniz. Ben güveniyorum.

      Sil
  21. merhaba morhipodan aldıgım parfümü checkcosmetic te arattım 2013 tarihli çıktı ama ürün orjinal mi degil mi tereddüt ediyorum
    morhipo da iyi site onu biliyorum
    sizce orjinal mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bir üstte cevap yazdım :)

      Sil
  22. Merhaba, Boyner Lanome standından arkadaşım parfüm almış ama jelatini acarsam almazlar geri.jelatini açmadan fıs yapmadan orjinalligini nasıl anlarız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyner'e güvenin, en güvenilir mağaza zincirlerinden birisi. Şahsen yıllardır oradan alıyorum, tek bir problem ile karşılaşmadım parfüm konusunda. Jelatini açılmadan anlamanız hiç mümkün değil. Zaten sahtelerinde şişe ve ambalajı birebir aynı yapıyorlar.

      Sil
  23. Avondan erkek parfüm tavsiye edebilirmisiniz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avon parfümlerine karşı ilgim hiç yok ne yazık ki :)

      Sil
  24. Bende avon perceive kullabiyorum ama 2 saat içinde uçuyor nedense ama koku 10 numara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koku kalıcılığı düşüktür demek ki, zaten Avon bu, aşırı kalite beklemek hata diye düşünüyorum. Beğeniyorsanız, sık sık tazeleyerek kullanmaya devam edebilirsiniz :)

      Sil
  25. Merhaba, ben bir süre önce Mizu'dan calvin klein intense euphoria parfüm almıştım. Tekrar almayı düşünüyorum aynı parfümü fakat orijinalliği hakkında bi şüpheye düştüm ve 1-2 siteye baktım. İlk olarak sizin dediğiniz ilk kullanımda parfümün birkaç sıkma sonucu gelmemesi durumu bende de olmuştu diye hatırlıyorum ama emin değilim. Ayrıca parfümün seri numarasını checkcosmetic sitesinden kontrol ettiğimde doğrulamıştı fakat beyaz bir peçeteye sıktığım zaman iz kalmaması gerekiyor diyordu internette ben denedim iz kaldı. Yorumunuzu merak ediyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, o ilk sıkıldığında birkaç kere fıs fıs boş sesi gelecek ve parfüm gelmeyecek. Bu en iyi yöntem. Eğer bu olay yaşanmadıysa, maalesef sahte olduğuna delalettir :/

      Sil
  26. Merhabalar markafoni den lancome tresor midnight aldım, oldukça iyi bir indirimi vardı. Orijinalligi hakkında tereddütterim var. Aslında koku ilk sıktığım andan sonra farklı notlarını hissettim ve ogleyin sıktım yaklaşık 5 saat sonra hala kokuyor. Asıl sormak istediğim şişenin altındaki etikette sadece 38N801 yazıyor, başka birşey yazmıyor. Elimde başka lancome parfümler var onlarda lancome, parfümün ismi, ml si Edt veya edp yazıları var.sizce yeni aldigim ürün cakma olabilirmi

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar markafoni den lancome tresor midnight aldım, oldukça iyi bir indirimi vardı. Orijinalligi hakkında tereddütterim var. Aslında koku ilk sıktığım andan sonra farklı notlarını hissettim ve ogleyin sıktım yaklaşık 5 saat sonra hala kokuyor. Asıl sormak istediğim şişenin altındaki etikette sadece 38N801 yazıyor, başka birşey yazmıyor. Elimde başka lancome parfümler var onlarda lancome, parfümün ismi, ml si Edt veya edp yazıları var.sizce yeni aldigim ürün cakma olabilirmi

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar markafoni den lancome tresor midnight aldım, oldukça iyi bir indirimi vardı. Orijinalligi hakkında tereddütterim var. Aslında koku ilk sıktığım andan sonra farklı notlarını hissettim ve ogleyin sıktım yaklaşık 5 saat sonra hala kokuyor. Asıl sormak istediğim şişenin altındaki etikette sadece 38N801 yazıyor, başka birşey yazmıyor. Elimde başka lancome parfümler var onlarda lancome, parfümün ismi, ml si Edt veya edp yazıları var.sizce yeni aldigim ürün cakma olabilirmi

    YanıtlaSil
  29. Merhabalar markafoni den lancome tresor midnight aldım, oldukça iyi bir indirimi vardı. Orijinalligi hakkında tereddütterim var. Aslında koku ilk sıktığım andan sonra farklı notlarını hissettim ve ogleyin sıktım yaklaşık 5 saat sonra hala kokuyor. Asıl sormak istediğim şişenin altındaki etikette sadece 38N801 yazıyor, başka birşey yazmıyor. Elimde başka lancome parfümler var onlarda lancome, parfümün ismi, ml si Edt veya edp yazıları var.sizce yeni aldigim ürün cakma olabilirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğiniz konu çok şüphe uyandırıcı. Sanırım orijinal değil. Hatırlatmak isterim ki Markafoni kendi ürün alıp satmıyor, orada bir sürü firma vitrin kiralıyor, örneğin Samsun'daki Cıbılık Parfümeri (ismi attım) mağazası da vergi numarasını verip satışını oradan yapabilir ama önce Markafoni'ye oradan size ürünler geliyor. Zaten kendi sitesini açmayan yüzlerce firma bu özellikten faydalanıyor. Yani bu demek oluyor ki her firma orada vitrin kiralayıp satabilir. Şahsen ben güvenmiyorum artık. Swatch marka saat alıp geri iade ettim, elimdeki Swatch saatleriyle alakası yoktu, kalite farkı çoktu... Bildiğiniz çakma gibiydi, zaten fiyatı da çok ucuzdu. Kaldı ki kozmetik ürünleri orada orijinal olsa bile o tarz sitelerde çok ucuz olmasının nedeni fazla beklemiş, tarihi geçmiş veya geçmeye yakın ürünlerin elden çıkarma hızıyla ucuza veriliyor. Evet parfüm pahalı bir zevk ama aldığınız yerin güvenilir olması esas, yoksa para daha da havaya uçar :/ En iyisi bulunduğunuz şehirde en güvenilir mağazaya gidip oradaki aynı parfümün etiketini ve kokusunu karşılaştırmak olabilir. Yardımcı olacaklarını pek sanmamakla beraber yine de sitenin müşteri desteğinden neler yapılabileceğini öğrenebilirsiniz.

      Sil