Arama Kutusu

Daha Sıkı Bir Vücut İçin Kalorileri Değil Renkleri Sayın!

daha-siki-bir-vucut-icin-kalori-saymak

Daha Sıkı Bir Vücut İçin 
Kalorileri Değil Renkleri Sayın!

Ezbere yapılan diyetlerin en önemli kısmı kalori saymaya dayanmakta, günlük alınması ideal olarak belirlenen kalori rakamının dışına çıkmamaya çalışma hali, formda kalmak veya daha sıkı bir vücuda kavuşmak isteği ile diyet yapan insanları sıkıcı ve hata yapılabilen bir duruma sürükleyebiliyor. Diyetler için belirlenen kalori hesabı, diyet yapanın gözünde kısa zamanda şu şekile geliyor : "Eh zaten günde 1500 Kalori alma hakkım var, o halde gidip bir Big Mac yiyeyim!"



Sıkıcı diyet listelerinin şekillendirdiği bu durumlarda uzmanların önerdiği en güzel durum, kalori saymayı bırakmak. Tabii ki bu her istediğinizi sınırsızca yemenin zararsız olduğun anlamına gelmiyor. Aslında bir bir saydığımız ve küsüratlarına kadar toplayıp çıkardığımız kalorilerin zarar verme derecesi, alındığı saat diliminin metabolizmamıza etkisi ile ölçülüyor. Günlük olarak almamız gereken yağ ve kalorilerin doğru zamanlarda almamızla şekillendiği gerçeğini yok saymamak gerekir. Bu bağlamda yenilenin ne zaman yenildiği önemli. Ancak ayrıntılarla boğuşmak yerine, fit bir vücut için daha kolay bir adım atmanın vakti gelmedi mi? O halde kaloriyi değil yediğiniz renkleri sayın!


Tek çeşit yerine sağlıklı yiyeceklerden farklı çeşitleri bir arada yemeye özen gösterin. Kırmızı domatesler, sarı biberler, yeşil yapraklı sebzeler , mor meyveleri öğünlerinize eklemeye önem verin. Hem immun sisteminiz için vitamin yönünden daha zengin bir hazineye sahip olursunuz hem de kilo vermek adına kalori saymanın sıkıcı bir ritüele dönüşmesine engel koyarsınız.

big-mac-kilo-vermek-fitness



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder