Arama Kutusu

Cilt Bakımında Güneş Kremi Kullanımı / Nasıl ve Ne Kadar Kullanılmalı ?


gunes+kremi+kullanimi+nasil+ne+kadar+kullanilir


Güneş kremi kullanmak, benim olmazsa olmazım haline gelmeye başladı. Özellikle son yıllarda bilinçlendikçe, cilt bakımım için kullanmaya daha fazla özen göstermeye başladım. Tabii bunda dermatologumun etkisi mühim! 


Güneş kremlerini bir kısım uzman her daim kullanmamızı, bir kısım uzman ise tam tersi günlük olarak kullanmamamızdan yana. Kullanmayın diyenlerin en büyük neden olarak sundukları, cilt bariyerinizi daha hassaslaştırdığımızdan yana. Yani, çok fazla güneş kremi kullanırsanız, cildiniz güneşle kendi haliyle kaldığında, olduğundan çok daha fazla etkilenip daha fazla çillenme, yaşlılık belirtileri vs gösterdiğini, cilt bariyerini bu denli zayıf bırakmanın doğru bir davranış olmadığı kanısındalar.



Bir kısım uzman ise, ki benim dermatologum da bu kısımda yer alıyor, güneş kremlerini kullanmamızdan yana. Cilt için peeling, maske veya cilt bakımı adına yapılan farklı müdahalelerin hepsi bir tarafa, güneş kremi ve nem diğer tarafa diyor bilgisine güvendiğim uzman doktorum.



Cilt Bakımı İçin Temel 2 ihtiyaç Var :

 1) Nem Takviyesi 

 2) Güneşten Korunma



Bu 2 madde haricindeki diğer yöntemler, tercihimize ve isteğimize göre şekillenebilir. Ama bir cildi nemsiz ve güneşten korunmasız bırakmak demek, "Cildimi sevmiyorum, başına ne gelse umrumda da değil hıh" deyişiyle aynı. Bile bile lades demek istemiyorsanız, cilt bakımınıza özen gösteriyorsanız ve en önemlisi ileride 40 yaşına adım attığınızda 59 yaşında gibi görünmek istemiyorsanız (ah bunu kim ister ki!), o halde kullandığınız güneş kremlerini önerdiğim bu önemli kıstaslar eşliğinde tekrar gözden geçirin.

gunes+kremi+kullanimi+nasil+ne+kadar+kullanilir




Kavanozdaki Güneş Kremlerini Kullanmayın

Çünkü ağız kısmı açık güneş koruma kremleri, hiçbir işe yaramaz. Güneş kremleri tüplü veya spreyli ambalajda olması gerekir. Hava ile münasebete giren ağzı açık ambalajlı güneş kremlerinin koruyucu etkisi yok. Güneşten korunuyorum diyerek, boşu boşuna umut beklemeyin, ağzı açık şekilde kullanım sunan güneş kremlerini tercih etmeyin. İşin kötüsü Plasebo Etkisi de yaşamazsınız. Gerçekten korumuyor. Bilinçli tüketici olun, o şekilde olanları almayın, kullanmayın.



Güneş Kremini Bol Bol Kullanın

Güneş kremlerini kullanmak konusunda cimrilik yapmayın. Çoğu cilt bakım ürünü, ufacık bir miktarı ile uygulamak için yeterli geliyorken, güneş kremleri tam tersidir. Bol bol alıp kullanın. Bir parça güneş kremini tüm gün kullanmanın, güneşten korunmak adına etkisi neredeyse yok. Bol bol almanız gerekiyor. 30 ml'lik bir güneş kremini tüm yaz kullanmak, sizi korumaz. 1 haftada bitirin. Ciddiyim!




Güneş Kreminizin Son Kullanma Tarihine Bakın

Eğer ki son kullanma tarihlerine bakma alışkanlığını bir türlü hayata geçiremiyorsanız, benim yaptığım gibi son kullanma tarihine önem verdiğim cilt bakım ürünlerinin ambalajlarına küçücük bir kağıt ile ürünün bitiş tarihini yazıyorum ya da kreminiz beyaz veya açık renkli bir ambalaja sahip ise, tarihi Asetat Kalemi ile de üzerine direkt yazabilirsiniz. (Asetat Kalemler, genelde Cd üzerine yazılmak üzere satılır ve kırtasiyelerden bulunabilir)




Banyo Gibi Nemli ve Araba İçi Gibi Direkt Güneş Altında Güneş Kreminizi Bırakmayın

Muhafaza ettiğiniz yer önemli. Hatta bana sorarsanız, banyoda hiçbir cilt ürünün işi yok. Makyaj malzemelerinin de. Banyo gibi rutubete açık bir ortamda güneş kreminizi günler, aylar boyu tutmayın. Direkt güneş alan yerlerde de unutmamaya özen gösterin. Dikkat etmezseniz, yapıları daha çabuk bozulacaktır. Fark etmeden yapısı bozuk cilt bakım ürünü kullanmak da, cildinizde sivilcelenmelere davet çıkartmakla eşdeğerdir.



Dudakları Güneşten Korumayı Unutmayın

Yüzünüzü güneşten korurken neden dudakları es geçiyorsunuz? Dudaklarının da korunmaya ihtiyacı var. Özellikle dudak üstü çillerden şikayetçiyseniz, dudak ve çevresini güneşten mutlaka korumalısınız.



Spreyli Güneş Koruyucuları Ovuşturarak Kullanın

Pratik oluşları nedeniyle benim de severek kullandığım spreyli güneş koruyucusuna sahipseniz, kullanırken vücudunuza sadece fıs fıs sıkarak yetinmemelisiniz. Cildinize yedirmelisiniz ki işe yarasın.



Güneş Yanıkları İçin Aloe Vera Jeli Edinin

Aloe Vera jeli muhteşem bir şey. Ben hem cilt nemlendiricisi adına kullanıyorum hem de güneş sonrası harika bir After Sun oluyor. Doğal içerikli bir Aloe Vera Jeli edinmenizi öneriyorum. Güneş sonrası rahatlama ve nem takviyesi açısından da çok doğru bir tercih olacaktır.


86 yorum:

  1. güneş kremlerinin ömrü 6 aymış, ben de bunu yeni öğrendim. 1 haftada bitirin demişsin ama o biraz zor benim için. gün içinde yenilemeyi hala alışkanlık haline getiremedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, doktorum alışkanlık hale getirmekten yana, ben de artık düzenli kullanmaya çalışıyorum :)

      Sil
    2. Benim cildim yağlı ve hassas kışın kulanılabilirmi

      Sil
  2. ilk iki maddeyi bilmiyordum (: unutmamak üzere öğrendim

    YanıtlaSil
  3. Adsız22/9/13

    BU YAZ güneş kremi kullanma alışkanlığı edindim.Daha önceki yazlarda itiraf ediyorum pek önemsemezdim ama siz bloglar çok işe yarıyorsunuz hiç önemsemediğim şeyleri okudukça önemser alır kullanır oldum.Peki bir soru.Ben bu yaz 50 faktörlü güneş kremi kullandım.Markası ucuz olduğu içinmi yoksa benim tenimdemi bir sorunmu var anlaayamadım baya bronzlaştım.krem kullandığım halde neden bronzlaşıyorum???üstelik dediğiniz gibi ağzı açık değil tüpteydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, güneş kremleri bronzlaşmanızı önlemek amacıyla değil, güneşten korunmak adına filtre özelliği görmek vazifesiyle üretiliyor, saatler boyu güneş altında uzanmak konusunda yardımcı olamaz ve ne kadar kullandığınız önemli. Faktörler süreyi uzatır, sık sık bolca kullanmak gerekiyor

      Sil
  4. Adsız2/4/14

    Bildigimiz gibi iyi güneş kremleri pahalı, alamıyorum ucuz kullansamsam aynı işi görür mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yıllarca Biotherm kullandım. Sonra ise daha uygun fiyatlı güneş kremlerine yöneldim. Herhangi bir zarar cildimde oluşmadı. Kozmetiksel ürünlerin isim yapmış olanları biraz işin piyasasına hitap ediyor. İçerik olarak birbirinden farklı olmadığı halde biri 10 diğeri 70 liraya satılabiliyor. Genel olarak aynı işlevi görüyor. Ama bu konu buraya yorum atamayacağım kadar uzun aslında. Bununla ilgili önümüzdeki günlerde bir yazı hazırlayarak, daha net cevap verebilirim :)

      Sil
    2. Rosman magzalarinda bulacagi sun ozon gunes kremini arastir derim ben kullaniyorum kullanipta memnun kalmayan yok fiyatida cok uygun

      Sil
    3. Onu 5 sene önce blogda yazmıştım :) Hatta linki şu Rossmann Sun Ozon Güneş Kremi

      Sil
  5. merhaba pelin abla ben 13 yaşındayım da makyaj yapmayı ve cildime bakım yapmayı çok seviyorum yeni bir guneş kremi aldın okula igitmeden once bb cream surmeden once guneş kremimi suruyorum sence bu uygun mu

    YanıtlaSil
  6. merhaba pelin abla ben 13 yaşındayım da makyaj yapmayı ve cildime bakım yapmayı çok seviyorum yeni bir guneş kremi aldın okula igitmeden once bb cream surmeden once guneş kremimi suruyorum sence bu uygun mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım eğer BB Krem'in içinde güneş koruyucu özelliği var ise daha altına güneş kremini kullanmanı tavsiye etmem. Ama eğer güneş koruyucu özelliği yok ise tabii ki güneş kremi kullanabilirsin. Fondöten ve nemlendiriciden önce güneş kreminin sürülmesi öneriliyor. Cildin için ağır makyaj yapmaktan kaçınarak hafif yapılı bir BB krem pek ala işini görür diye düşünüyorum :) Sevgiler

      Sil
  7. Meraba ben avene kullanıyorum renkli olanindan ama pek renk vermiyo oyuzden uzerine fondöten sürüyorum ama güneş kremini sürmeden önce altna nemlendrici sürüyodum hep bu yanlış mı yani nasıl surmem gerek? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Meraba ben avene kullanıyorum renkli olanından ama pek renk vermediği için fondöten sürüyorum üzerine. güneş kremini sürmeden önce altina nemlendrici sürüyodum ben bu yanlismi yani ? Nasıl sürmem gerek teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu konuda kararsızdım, bazıları üste bazıları alta sürmek doğru dediği için, en iyisi dermatologa danışayım dedim, o da bana cildine ne sürüyorsan sür ama önce en alta güneş kremi dedi :)

      Sil
    2. la roche posay kullanıorum günwş kremini sürme esnasında kalıntılar oluo ciltte ..ne yapmam lazım önce nemlendirici sonra güneş kremini mi sürmem lazım?

      Sil
  9. Cok teşekkürler bnde doktoruma sorayim teyit edelim size yazarım :)

    YanıtlaSil
  10. Adsız14/7/14

    50 spf lik güneş kreminin üstüne 20 spf'lik bb krem sürsek bişey olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niye öyle bir şey yapıyorsunuz ki? Uzmanlar spf oranı yüksek olan cilt kremlerinden yana değil, 50spf güneş kremi kullanıyorsanız, birkaç saat sonra yenilemeniz daha iyi olacaktır, önerim o yönde. Önemli olan güneş kremini gün içerisinde sık sık yenilemek

      Sil
  11. Adsız16/7/14

    yüzümü temizleyip tonikledikten sonra güneş kremini sonrada nemlendiricimi sürüyorum doğru mu yoksa tam tersimi olmalı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru yapıyorsunuz :) Ayrıca yorumunuzda temizlik dediğiniz için bir de not olarak iliştirmek istediğim bir şey var, peeling değil de hafif bir yüz temizleme jeli ile yüzü kirden temizlemek daha iyi. Peeling, güneş öncesi uzmanlar cilt sağlığı için önermiyor. Ben bunu doktoruma sorduğumda bana "cilt dokusunu hassaslaştırıp, her ne kadar güneş kremi olsa da cilt için zararlı" demişti. Ben de buna azami dikkat ediyorum, güneşe çıkmadan evvel hiçbir surette peeling yapmıyorum. Hatta solaryumdan önce peeling yapılması öneriliyor. Düşünün nasıl bir kendine zarar verme halidir o öyle... :/

      Sil
  12. Yazini ve yazilan tum yorunlari okudum gayet aciklayici olmus. Anlayamadigim bazi yerler var. Gunes kremi hic kullanmadim.kullanmayi dusunuyorum biraz arastirdiktan sonra simdi
    1.sorum: Benim fondotenim 25 spf iceriyor. Yinede koruyucu gunes kremi kullanmam gerekirmi?
    2.sorum: diyelimki evet kullanmaliyim. Gün icinde yenilememiz gerektigini soylediniz fondotenliyken nasil yenilemem gerekir?
    3.sorum: onereceginiz uygun fiyatli bi gunes koruyucu krem varmi? Nerden temin edinirim?
    Simdiden teşekkür ederimm. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş kremi kullanmanızı kesinlikle öneririm, hatta bunu bir alışkanlık hale getirmelisiniz derim. Fondöteninizin söylediği rakam kadar güneş koruyucu etkisi yoktur. Çünkü onlar makyaj ürünleridir ve asıl olayları pigmentleri ile cildinizin rengini görünümde düzeltmektir. İçerisindeki güneş koruyucu özelliği haliyle söylediği rakamdan daha da aza iniyor. Gün içerisinde yenileme taktiklerini de ilerleyen günlerde blogda paylaşacağım. Önerim Avene güneş kremleri. (Turuncu ambalajda olanları) Kuru cilt ve karma/yağlı cilt versiyonları var. Hangisi cildinize göre uygunsa ondan edinebilirsiniz. Eczane ve dermokozmetik sitelerden elde edebilirsiniz. Sevgiler

      Sil
  13. Sorum geldi mi acepp :(

    YanıtlaSil
  14. Sanırım soru gönderilmemiş tekrar yazacağım .Bir süredir alnimda hafif beyazliklar olmaya başladı bende hemen doktora gittim bana güneş lekesi olabileceğini ve krem kullanmam gerektiğini söyledi. Bende önerdiği kremi aldım ve bu krem 50 SPF . Benim merak ettim iki şey var. Ben bb krem içinde güneş koruma faktörü var diye güvenerek kullanmıştım uzun bir süre hatta bir tüp bitti yenisini alana kadar da hiç bir şey sürmedim yüzüme renkli olarak sizce leke oluşumu bb krem yüzünden olmuş olabilirmi annem bu konuda kızıyor da sürüp durma diye :( ayrıca da diğer sorum diyelim güneş koruyucu sürdük çıktık iki saat sonra geldik ve bir daha cikmicaz yine de evde tekrar etmek lazım mi sürme işini yoksa dışarı çıkmadan ve dışardaykenmi simdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, daha önceden gönderdiğiniz bir soru gözükmüyor panelde, sanırım gönderirken blog sorun yaşatmış olabilir :/ BB kremlerin içindeki güneş koruyucuları, ambalajının üzerindeki direkt veremez çünkü onların asıl görevi pigmentlerle cildin renk düzensizliğini yok etmektir, güneş koruma özelliği var diye sadece onu kullanmanız cildinize yaptığınız bir hata olur. Önce güneş kreminizi sürüp ardından BB kreminizi sürmeniz en doğrusu olacaktır. BB Kreme güvenip güneşe çıkmanız leke oluşumunu direkt olarak sağlayacağı gibi aynı zamanda BB Kremlerinin içerisindeki parfüm de leke oluşmasını tetikler. Anneniz biraz da haklı yani :) Makyaj, cilde hiçbir zaman yarar sağlamaz. Bunu savunan ya cilt konusunda yetersiz bilgidedir ya da ürün sattırmaca derdindedir. Makyaj tabii ki yapalım, çünkü bu kadınsal bir eğilim ama biraz dengeyi de hayatımıza katık edelim derim. Diğer sorunuz ise, eğer pencere yanında masa başı çalışmak zorunda kalan bir ofis çalışanı olup güneşe çok maruz kalmıyorsanız, normal ev şartlarındaysanız güneş kremi kullanmanız gerekmez. Eğer evde boş yere kullanırsanız, cilt bariyeriniz düşer. Bu sefer cildiniz en ufak bir güneşle karşılaştığında eskisi gibi kendini koruyamaz. Tabii özel bir güneş hastalılığınız varsa tabii, o apayrı bir mesele, ona doktor önerisi şart. Umarım yardımcı olabilmişimdir, Sevgiler <3

      Sil
  15. Merhaba malum yaz mevsimindeyiz ve bu konu şuan çok önemli o yüzden güzel bir yazı teşekkürler.. benim rutinim nemlendirici +güneş kremi( avene,solante,ISIS) + loose mineral pudra (yada fondoten)...makyaj ürünlerimi de dermokozmetikten seçerim hep (jane iredale yada youngnlood)...Dolayısıyla pudramda titanium dioksit var bu da kozmetiklerde ve güneş kremlerinde de güneşten korumak için kullanılan en temel madde. Bu da özellikle kış mevsiminde de bu pudrayı tek başına kullansam bile koruma sağladığı görüşündeyim..Benim kafamı kurcalayan tek şey bu ürünlerin gün boyu korumasının devamlılığı için gün içinde yenilenmesi...benim şu rutinimde tekrarlamayı nasıl yapacağım? pudramın üzerine gün içinde pudrayı tekrar uygulamak kullanım açısından kolay olsada (nasılsa titaniumlu), güneş kremini tekrar uygulamak zor gibi..Benim arkadasşımın doktoru kullandığı dermokozmetik fondoten ile güneş koruyucu kullanım sırasının farketmeyeceğini söylemiş..İstediği kapatıcılık düzeyine göre ya önce güneş kremi ya önce fondoten demiş bunu da ilk kez duymuş oldum..konuyu çok dağıtmadan kısaca şunu merak ediyorum, güneş koruyucumu bu şekilde yaptığım makyajda üstüne sürebilir miyim tekrarlarken? kullanım açısından zor gibi gelse de hazır yapılmış bir makyaj varken, yapmanın sakıncası var mı? sakıncası yoksa yapıcam varsa da o zaman pudrayı tekrar sürücem (kalıp gibi olmasını da istemem aslında)...aslında tekrarlama dışında da önce pudra yada fondoten uygulayıp sonra güneş koruyucu sürsem buna ne dersin ? denedim gerçekten daha doğal bir görünüm oluyor sevdim, ama sorun bunun yanlış uygulama olup olmaması?
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, şu anda geçerli olarak kabul edilen "önce güneş kremi, sonra makyaj" dır. Bunu dilerseniz bilimle kozmetiğin buluştuğu sitelerde araştırabilirsiniz, doktorlar arası yargılar değişebilir zira bu kozmetikte kaide kural yoktur ve araştırmalar sürekli olarak yenilenir, yani doktorun da kendisini güncellemesi şart. (mesleğinde iyiyse şayet) Diğer değindiğiniz nokta ise, pudranız güneş koruyuculu olsa bile o sizi sandığınız kadar koruyamaz. Koruması için bir pudranın neredeyse %70'ni tek seferde yüzünüze boca etmeniz gerekir. Güneş ürünlerini gün içerisinde tekrar sürmeyi ayrıntılı bir konu halinde (ilk fırsatta) blogda ele alacağım. Sevgiler

      Sil
  16. Yorumum geldi mi acaba? )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce size ait bir yorum gözüküyor panelde :/ Ama yeni yorumunuzu bir altta cevapladım :)

      Sil
  17. Merhaba, umarım cevap verirsiniz. Ben eve geldikden sonra güneş kremini cildimden silmelimiyim? hadi yüzüm neyse de toniklerim, ama kollarım, bacaklarımın görünen hissesini napayım? Havuzdan çıkına direk duş aldığım için eve gelib bir daha duş almak mantıksız gellio biaz bana :D ama yukarıda cilt bariyerimizi zayılatır yazmışsınız, peki ben napcam :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet güneş kreminizi temizlemelisiniz. Misel solüsyonlar bu anlamda pratiklik ama yağ bazlı bir temizleyicinizden destek almanız, temizleme anlamında daha başarı sağlar. Bitkisel yağ kullanıyorum, soğuk sıkım jojoba ile ıslanmış pamukla arındırıyorum, böylece cildin ihtiyacı olan nemlilik de en doğal haliyle sağlanıyor.. Bu şekilde alışkanlığa bağlayabilirsiniz :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim, ilk yorumumda "yorum gönderildi" yazmadı da, oüzden emin olmak için birini daha yazdım. Ama yazda öyle yağlı-yağlı da dolaşılmaz ki :D Ben sizden cevap gelene kadar alternatif yol olarak eve gelince yüzümü nasıl tonikliyosam, güneş kremi olan yerlerimi de (kollarımın tamamı, boynum, dekolte bölgem ve ayak pencelerim) onları da tonikliyorum. Tabi iki kez, ilk defasında çıkmıyor. İki defasında da tamamile çıkmıyodur kesin, ama günün sonunda yeniden duş aldığım için bırakıyorum öyle haline. Cildim bu durumdan bir zarar görür mü?

      Bir de bir sorum da olacaktı. Kafanızı da şişirdim ama kusuruma bakmayın. Ben güneş koruyucu krem olarak Collistarın spf 30 faktörlü kremini kullanıyorum. Ama ürün çok yoğun. Nasıl desem, cildime sürünce cildim çok parlıyo, kel kafası gibi :D Tabi o kadar da rahatsız edici bir durum değil, ama bilmek istediyim tüm güneş kremleri mi bu özelliye sahip yoksa ben mi yoğun olanını aldım? Önceden teşekkür ederim. :) Haa bir de, bu gerçekten son sorum olacak, söz. Ben internette uzun süre araştırdım güneş kremini almadan önce, uzmanlar diyormuş ki, güneş kremini nemlendirici krem gibi cildimizi yuvarlak hareketlerle emdirmemeliyiz. Bu halde ürünün bir etkisi olmazmış, hatta okudum ki, spf faktörü 50 falan olan bir ürün bu yolla cilde sürüldüğünde spf 10 filan etkisi veriyormuş. Ben de üstden "pit-pit" tarzı hareketlerle uygulamaya başladım :D elbette bu yolla da cildime yedire biliyorum, ama uzun sürüyor tabi, nazıyla oynuyorum. Bu konu hakkında yorumunuz nedir?

      Sil
    3. Tonik güneş kremini çıkarmaz, daha doğrusu cilt için yeterince bir temizlik sağlamaz. Güneş kremi mutlaka yağ bazlı bir temizleyici ile çıkması gerekiyor, aslında suyla seyrelettiğiniz soğum sıkım yağlarını temizlik amacıyla kullandığınızda cildinizde ağırlık oluşturmaz, hatta sonrasında cilt bakımı adına nemlilik bile sağlar, suyla seyreltmek yapısını çok inceltir. Yine de rahatsız oluyorsanız hafif bir jelle üstünden geçebilirsiniz. Örneğin La Roche Posay Physiological Cleansing Gel hem çok hafif hem içerik olarak sade, fiyatı da öyle pahalı değil. Akabinde bunu kullanabilirsiniz. Diğer sorunuz ise tüm güneş kremleri yoğun değildir, anladığım kadarıyla sizinkisi çok rahatsız ediyor cildinizi. Yeni deneyimlediğim ve bayıldığım, bitince düşünmeden almak istediğim Cyrene Güneş Kremi ya da uzun bir süredir kullandığım Avene Güneş Kremi öneririm. Cyrene, Avene'den daha hafif. Her ikisi de eczane veya dermokozmetik sitelerde satılıyor. Bu 2 krem güneş koruyucu olarak cillte en hafif rahatsızlık veren versiyona sahip. Pıt pıt hareketler makyajda da cilt bakım uygulamalarında daha iyi etki veriyor. Çünkü cildimizin yüzeyine savmayı değil, daha homojen ve güçlü yayılmasını sağlıyor. Tabii bu şekilde uygularsanız daha iyi ama o çok da önemli bir mesela değil. Onu beyan eden uzmanlar, daha nasıl bir farklı bilgi sunsak da dikkat çeksek derdinde. Diğer türlü sürümünüz herhangi bir olumsuzluk yaşatmaz. Önemli olan cildinize sert olmadan nazik hareketlerle uygulamak ve mutlaka güneş kremini makyaj öncesi sürmektir. Sevgiler <3

      Sil
  18. Çok teşekkür ederim, iyi ki, varsınız :)
    Başarılar dilerim. Sevgiler <3

    YanıtlaSil
  19. Şekercim uzun süredir aklıma takılan bir konu vardı. Sanırım senelerdir yanlış yapıyorum. Önce güneş kremi mi uygulamak doğru nemlendirici mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım şu anda uzmanların ortak görüşü güneş kremini her zaman en alta sürmek ve ciltle bütünleşmesi için bir süre beklemek, ardından nemlendirici, baz, makyaj ürünleri gibi şeyleri uygulamak. Ben de uzun bir süredir bu şekilde yapmaya dikkat ediyorum :) :*****

      Sil
  20. la roche posay kullanıorum günwş kremini sürme esnasında kalıntılar oluo ciltte ..ne yapmam lazım önce nemlendirici sonra güneş kremini mi sürmem lazım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş kremi cildinize uygun formda olmayabilir, daha hızlı emilen güneş kremlerine yönelebilirsiniz :) Önce güneş kremi, sonra nemlendirici ve makyaj.

      Sil
  21. Merhaba ben de yaklaşık 1 yıldır her gün düzenli olarak güneş kremi kullanıyorum.Ancak bu maalesef makyajımın kalıcılığını düşürüyor.karmadan yağlıya dönük bir cildim var ve gün içinde cildim parlama yapıyor.Yağ kontrolü sağlayan bir makyaj bazı almayı düşünüyorum ancak güneş kremimin zaten nemlendirici özelliği var ve üzerine bir de baz sürersem vıcık vıcık bir cildimin olmasından korkuyorum.diğer bloggerlar pek güneş kremi kullanmadığı için onlara soramıyorum.siz de güneş kremi konusunda bu kadar hassas olduğunuz için aynı problemleri yaşamış olabileceğinizi düşünerek size sormak istedim.güneş kremi ile günlük makyaj ikilisini nasıl en doğru biçimde idare edebiliriz bilgilendirirseniz çok sevinirim ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba size de :) Geç cevap için üzgünüm, şöyle bir durum var, yazın fondöten kullanmayı tamamen rafa kaldırıyorum, bu yüzden makyaj ve güneş karmaşasına son veriyorum. Bazdı, fondötendi, kapatıcıydı, güneş kremiydi, pudraydı, allıktı, aydınlatıcıydı yazın bana bunlar çok geliyor. Bir rujla yetiniyorum. Bu yüzden bu konuda çok deneyimli değilim. Cilt uzmanları makyajdan önce güneş kremini uygulamak gerektiğinin üzerinde duruyor. Makyaj yaptığım diğer mevsimlerde bu kaideye uyuyorum. Benim şu ana kadar kullandıklarım arasında yağlılığı en az olan güneş kremi Cyrene markasına aitti. Hafif ve yağı çok az olduğu için denemenizde fayda var. Sanıyorum sitelerinde numune ürünleri de var, o şekilde bir deneme yapabilirsiniz ya da Mac'in bu amaçla üretilen çok iyi bir ürünü var Mac Prep Prime Face Protect SPF50 adında. Hem baz hem güneş koruyucu şeklinde. Onu da bir Mac mağazasından deneyip cilt yapınıza göre karar verebilirsiniz :)

      Sil
  22. Guzel bilgiler icin tesekurler

    YanıtlaSil
  23. Merhaba, fondoten renginde gunes kremleri var ama bb krem degil
    Renkli gunes kremi olarak geciyor laroche posy markasinda var bu tür urunleri gunduz kullandktan sonra gece yatmadan once temizlemek gerekirmi
    Yuzde kaliyormu yani her aksam temizlemiyorm ne yazikki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet temizlemeniz gerekiyor :)

      Sil
  24. Merhaba, laroche posynin bb olmayan renkli güneş kremi var bu ürünü gunduz kullandktan snra aksama temizlemek şartmidir
    Eger yüzde kaliyorsa temizlemek şart oluyo ama her aksamda temizleyemiyorm malesef
    Sorum şu renkli gunes kremlerini fondoten temizler gibi temizlemek şartmidir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İster renkli ister renksiz olsun tüm güneş kremleri gece yatağa girmeden temizlenmeli + dışarıda vakit geçirdiğimizde şehir kirliliği denen bir gerçek var ve bu da cilde zarar veriyor bu yüzden de temizlemeli. Hafif formüllü bir temizleme jeli ve bitkisel içerikli yağ öneririm. (Hindistan cevizi yağı, riviera olmayan saf zeytin yağı gibi)

      Sil
  25. Merhabaaaa bende yeni güneş kremi aldım daylong İsviçre markası +50 faktör aldım güneş kremi sürüp üstüne fondoten falan sürebiliyormuyuz acaba :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii sürebilirsiniz, birazcık cildin emmesini bekleyip sürseniz daha iyi olur :) Önce güneş koruyucu, sonra makyaj bu işin formülü

      Sil
  26. Sey bende karar verdim ve artık düzenli olarak güneş kremi kullanmaya karar verdim.Yalnız güneş kremini okula gitmeden önce sabah veya öğlen arası eve geldiğim yarım saatlik zaman dilimi arasında mı sürmeliyim? Birde yaşım 15 acaba yüzüm için nemlendirici krem kullanmalı mıyım erken mi yani? 15 yaşındaki bir kız olarak (zaten makyaj yapmayan bir tipim) fakat cildim için ne tür bakımlar yapmalıyım sizce? Yardımcı olursanız çok sevinirim:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinem'cim evet sabah ve öğle arası yeterli. Eve geldiğinde yüzüne su ile ıslatılmış makyaj pamuğuna bir miktar zeytin yağı koyup temizleyebilirsin. Bu en doğal temizleyicidir. Güneş kremi bile kullansak temizlememiz gerekiyor. Kozmetikle çok ağır haşır neşir olmadan hafif şeyler yapabilirsin. Güneş koruyucu ve nemlendirici bence gayet yerinde olacaktır. Nemlendiricinin önemli olan çok ağır kimyasallı olanlardan kaçmak. Avene termal su kullanabilirsin, hem nemlendirir cildini hem de ferahlatır. Yaşın için uygun olduğunu düşünüyorum, küçük boyları var, fiyatları da uygun. Bir deneyebilirsin :) Sevgiler

      Sil
  27. Mrbb ya bn daha yeni aldım alvita Sun spray kullanıyorum ama hiç beyazlatmiyo bunun için ne yapmalıyım ve sürdükten sonra kaç saat kalıp sonra yikamaliyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyazlatmaması çok iyi, güneş kremlerinde aranılan özellik beyazlatmaması zaten :) Akşam eve geldiğinizde cildinizi temizlemenizi öneririm

      Sil
  28. Mrbb ya bn daha yeni aldım alvita Sun spray kullanıyorum ama hiç beyazlatmiyo bunun için ne yapmalıyım ve sürdükten sonra kaç saat kalıp sonra yikamaliyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorunuzu hemen bir üstte cevapladım, sanırım iki kere yazdınız :)

      Sil
  29. Ben yağsız bi güneş kremi kullanıyorum fakat cildim hassas olduğu için bazı korkularm var mesela sabunun ph degeri yüksek olduğu için ve cildimi kuruttuğu için yüzüme kullanmıyorum sadece suyun yetersiz olduğunu düşnyorm ve ıslak mendilde de alkol var bildiğiniz gibi bende bu ara yüzümü makyaj temizleme mendiliyle temizliyorm yalnz içinde badem yağı var ve sivilce yapmasndan korkuyorm demek istediğim şuki ben yüzüme herhangi bi kozmetik ürn kullanmıyorm sadece güneş kremi oda yagsız ve mat peki benim gece bunun temizliğini yapmam gerekirmi ve ne şekilde yapmamı önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makyaj temizleme mendillerini bir kenara bırakın derim. Onların içeriği saçma sapan maddelerle dolu. Onun yerine bitkisen orjinli yağlardan faydalanın. Mesela iyi bir markanın (Türkiye'de satılan Life Co olabilir) hindistan cevizi yağı sizin baş yardımcınız olsun. Saça başa her şeye iyi geliyor bu yağ. İster saç bakımınızda maske yapın, ister vücut çatlaklarınızla bununla savaşın, isterseniz de cilt temizliğinizi bununla yapın. Yağlı cilt temizleyiciler çok daha başarılı olduğunu göreceksiniz. Bir de temiz içerikli bir jel kullanın. Yeter her şey için. Gece güneş kremini çıkarmalısınız. Eve geldiğinizde yüzünüzü hem şehir hayatının artıklarından hem de güneş kreminin kimyasal yönünden arındırmalısınız. Bu sizin cilt geleceğiniz için en iyi şeydir. Gerek yok pahalı markaların bakım ürünlerini sıralamaya. Güneş koruyucu, yağlı temizleme ve iyi içerikli nemlendirici her şeye bedel :)

      Sil
    2. Bu konuyu araştırmıştm dediğiniz gibi genelde hep öneriler yağ kullanılması yönünde gerçi hindistan cevizini duymamıştm ama benim cildim normalde kuru gibi görünsede bir parça nemlendirici sürsem ertesi gün 3 4 sivilce kesin yani yağ kullanmam cildim için sakıncalı olur diye cekiniyorum bu konu hakknda bi bilginiz varmı acaba çok araştırıyorm fakat birinin dediği digerini tutmuyo ben eczanedeyim ve cilt bakm uzmanları geliyo onlarda bişeyler öneriyo tabi ama hepsi ürününü satmanın peşinde o yüzden ne yapmam gerek bilmiyorum

      Sil
    3. Birde sebamed likit yüz ve vücut var kullansam olurmu acaba önerirmisinz

      Sil
    4. Yağları direkt olarak uygulamak yerine, su ile pamuğu ıslatıp üzerine küçük bir miktar yağ uygulayarak kullanmanızı öneririm. Bir de yağlarda şu önemli husus var, o da her yağ her cilde uygun olmayabilir, alerjenik riskler cildin yapısıyla değişkendir. Örneğin bana hindistan cevizi yağı mükemmel geliyor ama alerjen olan birinin kabusu olabilir. Bu yüzden deneyerek bulmanızda yarar var. Bileğinizin iç kısmına 24-48 saat gibi süre ile deneyip herhangi bir etki yaratmıyorsa kullanabilirsiniz. Sebamed'i de evet arkasından jellemek için kullanabilirsiniz. Sebamed içerisinde sls var bildiğim kadarıyla ama kaliteli bir marka ve diğer sert kimyasalları yok. Yine de cildiniz hassas ise içerisinde sls olmayan temizleme jellerini seçmek daha mantıklı. Gratis'lerde bile sls'siz yüz temizleme ürünleri mevcut ya da eczaneden La roche posay'in sls ihtiva etmeyen jellerini bulabilirsiniz. Cilt bakım uzmanlarının, sattıkları ürünlerden prim almasına bakması daha kuvvetle muhtemel :)

      Sil
  30. Merhaba ben 13 yıldır sebamed kullandım 50 faktor memnundum ama son yıllarda lekeler oldu şimdi avene aldım 50 faktör faktörler artınca zararıda artıyor mu ve renkli olmasının ne farkı var . Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Faktörler artmasına uzmanlar yana değil. Faktörler aslında süreyi belirttiği için çok da önemli hale gelmiyor. Sık sık tazelemek en güzeli. Uzmanların altını çizdiği var ki o da 30 faktör, en fazla 50 faktörlü güneş kremleri kullanmamızdan yana. 100 spf asla önerilmiyor. Barındırdığı fazla kimyasaldan ötürü. Aslında kullandığınız Sebamed oldukça iyi ve yalın bir marka. Dediğinizin iki ihtimali olabilir, birincisi güneş kreminiz bozulmuş olabilir. Geçen seneye ait güneş kremini atıp kullanmayın. Yenisini alın. Çünkü geçen seneden kalan, bir kez açılsa bile bozulmaya mahkum oluyor. Eğer böyle kullanım yapmadıysanız, satın aldığınız yerin depolama şartları olumsuzluk yaratabilir. Bu yüzden güvenilir eczaneler veya emin olduğunuz sitelerden almak gerekir. İkincisi ise, lekeleriniz belki daha fazla oluşacaktı, cilt yapınız çok müsait olabilir. Yani leke oluşumunu yüzde yüz durduramaz sadece önlemede faydalıdır. Daha fazlası olabilecekken engellemiş olabilir, bunu da en iyisi iyi bir dermatolog ile test etmekten geçer. Renkli güneş kremleri yerine düz güneş kremlerinden yanayım. Çünkü renk pigmentleri, güneş koruyucunun ambalajında yazdığı oranı vermesini engelliyor

      Sil
  31. Hawaii nin 50+ güneş kremini aldım. Deniz kenarında güneşlenmek için değil de günlük olarak kullansam yani yüz için koruyucu olarak kullansam sorun olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer üzerinde "yüz için uygundur" gibi bir ifade varsa tabii ki yüzünüzde kullanabilirsiniz ama eğer sadece vücut içinse yüze biraz ağır gelebilir. Çünkü genelde vücut için üretilen güneş kremleri daha yoğun yapıdadır

      Sil
  32. Merhaba,Bir sormak istiyorum cevap verseniz sevinirim, güneşten koruyucu kremi en iyisi marka hangi kullanılır yardım edebilir misin? ve ya yağ nasıl kullanılır? öğrenebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  33. Merhaba,Bir sormak istiyorum cevap verseniz sevinirim, güneşten koruyucu kremi en iyisi marka hangi kullanılır yardım edebilir misin? ve ya yağ nasıl kullanılır? öğrenebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  34. Merhaba, Ben aknelerim için SOLANTE Acnes SPF 50 kullanıyorum ve sadece yuzumdeki akne olan yerlere sürüyorum fakat yüzüme ne kadar surmem gerektiğini ve nasıl süreceğimi ( Beyazlik Kalmayincaya Kadar Ovalayarak, Beyazlık Bırakarak Vb ) bilmiyorum yardimci olur musunuz.

    YanıtlaSil
  35. Mrb ben ilkez bi güneş kremi kulanicam siparisi verdim ama daha gelmedi adı solante pigmanta 50 faktor bi bilginiz varmı acaba bu kremle ilgili ve duydum ki baziları gecede kulanıyor kulansam sakincasi olurmu bide aloe vera bitkisi aldim gün icinde bunu iki kere uyguluyorum ve yuzumu hic durulamiyorum kaliyo oyle yaklasik bir haftadir kulaniyorum şükür yan etkisini görmedim ama faydasinida gormedim daha. bilgi verir seniz sevinirim ayrı yetten gece yatmadan önce sogan suyu ve elma sirkesi karistirp yuzume suruyorum gunes lekeleri icin 4 5 gecedir bunuda uyguluyorum malesef onunda ne yan etkisi nede faydasini gordum deniyorum bakalim resmen yüzümü deneme tahtasına cevirdim iste bunlari kulandigim icin muhakak bi gunes kremide kulanmam gerekiyormus ondan aldim olumlu olumsuz cevaplarsanız sevinirim teşekürler

    YanıtlaSil
  36. Mrb ben ilkez bi güneş kremi kulanicam siparisi verdim ama daha gelmedi adı solante pigmanta 50 faktor bi bilginiz varmı acaba bu kremle ilgili ve duydum ki baziları gecede kulanıyor kulansam sakincasi olurmu bide aloe vera bitkisi aldim gün icinde bunu iki kere uyguluyorum ve yuzumu hic durulamiyorum kaliyo oyle yaklasik bir haftadir kulaniyorum şükür yan etkisini görmedim ama faydasinida gormedim daha. bilgi verir seniz sevinirim ayrı yetten gece yatmadan önce sogan suyu ve elma sirkesi karistirp yuzume suruyorum gunes lekeleri icin 4 5 gecedir bunuda uyguluyorum malesef onunda ne yan etkisi nede faydasini gordum deniyorum bakalim resmen yüzümü deneme tahtasına cevirdim iste bunlari kulandigim icin muhakak bi gunes kremide kulanmam gerekiyormus ondan aldim olumlu olumsuz cevaplarsanız sevinirim teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bahsettiğiniz güneş kremini ne yazık ki kullanmadığım için bir bilgim yok. Aloe vera bitkisinin hiçbir zararı olmaz. Harika yapmışsınız, gerçekten cildinize verebileceğiniz en güzel şey o. Durulamanıza gerek yok. Fayda derken, aloe vera jelinin tek görevi cildi nemlendirmektir o kadar. Yani yaraları iyileştirmez, cildi pürüzsüzleştirmez, mükemmel doku sağlamaz, sivilceleri önlemez. Onun yaptığı tek şey cildi yatıştırmak ve neme doyurmaktır. Soğan suyu ve elma sirkesini geceleri yüzünüze sürdüğünüzü söylüyorsunuz. Ancak bu tarifler çok yaygın olmasına rağmen aynı zamanda tehlikelidir de. Hatta belki gözle görülür bir zararını görmemiş olabilirsiniz ama bu demek değildir ki cildinize zarar vermiyor. Cilt bariyerinizi, asılı astarı olmayan tariflerle düşürmeyin derim. Basit ve yalın uygulamalar her zaman için en iyi etkiyi verir: cildi güneşten korumak, nemlendirmek ve geceleri temizlemek.

      Sil
  37. Nasıl bir cilde sahip olduğumu bilmiyorum yaglimi yagsizmi normalmi cildim hic bi fikrim yok acikcasi bunuda cevaplarsaniz sevinirim yani yukardaki mesajima gore kulandiklarimi göz önünde bulundursanız belki tahmin edersinz bide burnumda akneler var aloe vera bitkisi gecirirmi akneleri hoş hangisinide kulanacağımı şaşıdım. Neyse cok uzattim tş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar merhaba, cilt tipleri kuru,normal,yağlı ve karma olarak çeşitlere ayrılır. Çok kuru hissediyorsanız ve mütemadiyen gerginse kuru cilt tipi, yağlanmayla gün boyu zor baş ediyorsanız yağlı cilt tipi, sadece T bölgesi yağlı ve bazı lokal bölgeler kuru ise kuru cilt tipi, her şey ayarında ise normal cilt tipindesiniz demektir. Tabii bunu bir dermatologa görünerek daha profesyonel belirlersiniz. Kabataslak belirttim cilt tiplerini. Dediğinize bakılırsa sadece burnunuzdaki yağlanma dikkatinizi çekmiş, karma cilt grubunda olmanız olası. Avene Güneş Kremi veya Cyrene Güneş Kremi karma ciltler için uygun. Dilerseniz yorumlarıma, linklerinden bakabilirsiniz. Hatta internette farklı kaynaklardan da öğrenebilirsiniz.

      Sil
  38. Sorum şu: ben sabah cilt bakimi yapiyorum cildim kuruyo (öyle pul pul degil tabi ) o yuzden gunes kreminden once nemlendirici surmek zorunda kaliyorum. Cildim kurusa bile once gunes kremimi surmeliyim yani?

    Diger sorum:gunes kremini ne ile temizlemeliyim ? Ustteki yorumlarda yağ bazli urunlerle demişsiniz o yağ ile gun boyu kalabilir miyiz ki ? Yani yağ bazli urunler haric ne ile temizleyebilirim ? :D makyaj temizleme suyu (bioderma) uygun olur mu ?

    Simdiden tesekkuler :)

    YanıtlaSil
  39. Sorum şu: sabahlari cilt bakimi yaparken cildim kuruyo ve bu yuzden gunes kreminden once nemlendirici suruyorum. Kurusa bile once gunes kremi surmem şart mi ?

    Diger sorum: yag bazli urunler haric gunes kremini ne ile temizleyebilirim ? Makyaj temizleme suyu (biodermaninki) uygun olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cildiniz kuruysa tabii ki önce nemlendiricinizi sürebilirsiniz. Sonrasında güneş kremi uygulayabilirsiniz. Biraz bekleme süreleri araya alın. Yani yaklaşık olarak 15-20 dk gibi beklerseniz çok daha iyi olur. Diğer sorunuz ise, güneş kreminin içeriğindeki kimyasallar bir tek yağda çözünebiliyor. Bunun hakkında sayısız yabancı kaynak okudum, şu anda bu bilginin üzerinde yeni bir bilgi yok. Hayır, Bioderma çok zayıf bir temizleyicidir. Hatta onu sadece, annelerimizin ev temizliğinde ifade ettiği "kabaca alınan temizlik" gibi görebilirsiniz. Makyajı bile yeterince iyi temizleyemez. Önerim önce yağ, ardından yağlı his gitmesi adına iyi içerikli (sls barındırmayan) bir temizleme jeli :)

      Sil
  40. Peki cok tesekkur ederim. O zaman gunes kremini cikarirken hangi yagi kullanmaliyiz ? Her yag cikarir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitkisel yağlar gayet yeterli işi çıkarıyor

      Sil
  41. Merhaba pelin abla 16 yaşındayım doktorum cildimdeki lekeler için azeldrem krem ve bioderma güneş kremi yazdi azeldrem kullaniyorum ama bioderma güneş kremini kış ayina girdigimiz için almadim alıp surmem faydalı olur mu ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıp kullanmanı öneririm, yaz kış güneş kremlerini sektirmeden kullanmalıyız

      Sil
  42. merhaba gün içinde güneş kremi tazelemeyi nası yapacağımızla ilgili yazı paylaştınız mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef, planladığım yazıları yayına alamadım, bu sıra özel hayatımla ilgili karışıklarla boğuşuyordum ama en yakın sürede ilgileneceğim :)

      Sil