Arama Kutusu

Ebay Alışverişi İçin 6 Öneri

ebay-online-alisveris-onerileri

Ebay Alışverişi İçin 6 Öneri 


Ebay, zengin kategorisi ile online alışveriş yapmanın en keyifli mecralarından birisi, yaptığınız alışverişin daha güvenli şekilde nasıl yapılacağınızı, bir Ebay kurdu olarak bu zamana kadar deneyimlerimle birlikte sıraladım :


Feedback Gücü! : Ebay için en ama en önemli kısmı, satıcıların feedback puanıdır. Geri bildirim / Geri besleme biz alıcılar için çok mühim. Satıcının ne kadar güvenilir olduğunun bir karnesi olan feedback, alışveriş öncesi satıcı hakkında fikir sahip olmanız için en güvenilir yoldur. Özellikle pahalı ürünlerde, bol risk alarak yaptığınız alışverişte güvenilir satıcılardan almak adeta olmazsa olmaz bir kaideniz olmalı. Güvenilir satıcı demek ; kaybolan ürünün az olduğu, kayıplar içinse çözümüne yönelik karşınızda ilgili bir satıcı bulmak demektir.



ebay-feedback-nedir


Benim kişisel deneyimim %99.5 'in üstündeki satıcılardan yana. Bu oran çok yüksek farkındayım, ama bu benim için yıkılmaz bir kural değil. Eğer satıcı çok fazla ürün satışı gerçekleştirmişse bu durum yeniden şekil alabiliyor. Örneğin, 30bin satışı olan %95 feedback satıcısı da bana cazip. Satış oranı ile yüzdelik geri bildirim oranının orantısı mühim, ancak önerim ne olursa olsun %95 'in altındaki satıcılarla alışverişten kaçınmanız. "Top Rated" satıcılar olmasına özen göstermeniz, alışverişinizin akıbeti için daha iyi olacaktır.



Açık Arttırmalarla Avantaj Yakalayın! : Açık arttırmalar, artık eskisi kadar yaygın değil ama bitmiş de değil. Satıcılar bazen satışı canlandırmak adına veya elindeki stokları eritmek için hızlı bir şekilde açık arttırmalara başvurabilirler. 40$ 'lık bir ürünü, 4$'a bile alabilirsiniz. Tabii en büyük sorun, zaman farkı. Sabaha karşı siz mışıl mışıl uykudayken açık arttırmanıza göz dikenler sizi yenebilir, fakat bazen de kazanan siz olabilirsiniz. Açık arttırmaları takip etmek, sizin lehinize unutmayın.


Satıcı ile İrtibata Geçin! : Satıcı ile alışveriş öncesi iletişime geçmekten çekinmeyin. Diyelim ki, bir açık arttırmaya katıldınız ve yanlışlıkla teklif (bid) verdiniz ve iş bu ki, ürün size kaldı. İşte o zamanlarda, satıcıya attığınız rica ile teklifiniz iptal ediliyor. Ben ise çoğu zaman, 2-3 ürün alımlarında aynı postada geleceği için indirim talep ediyorum, toplamından daha makul bir indirim sunabiliyorlar. Özellikle cilt ürünlerinde, aklımdaki soru işaretleri varsa alacağım ürünü, satıcısına sorarak fikir sahibi olabiliyorum, hatta kimi satıcılar cilt tipim için beğeneceğimi düşündüğü deneme boy (sample) ürünler de koyuyorlar. Bu iletişim, alışverişte bir sorun yaşarsam daha iyi bir geri dönüm almamı da sağlıyor.

ebay-saticiya-mesaj-gondermek


Mesaj göndermek için, ürünün "Description" bölümünde en sonda, sponsor linkin hemen üzerinde "Questions and answers about this item" bölümünden "Ask a question" bölümüne tıklayarak ulaşabilirsiniz. Soracağınız sorunun konusunu "Select a Topic" kısmından seçip, aradığınıza cevap sizi tatmin etmiyorsa "Did we answer your questions?" sorusunun hemen altındakini "No, I want to contact the seller" seçeneğine tıklayıp satıcıya mesajınızı yazabilirsiniz.


PayPal Kullanın : Ebay alışverişleri için bu zamana kadar hep Paypal kullandım ve kesinlikle önerdiğim en güvenli ödeme sistemi. Hem ödemenize kanıt almış oluyorsunuz, hem Ebay ile anlaşmalı, hem de bir sorun çıktığında sizin adınıza bile ilgileniyor. Paypal harici ödeme yapmanız, sorun çıktığında bankanızla sıkıcı işlemlere boğulmaca oyununa hoşgeldin demektir.


Paketleme Hakkında Yönlendirme Yapın : Birkaç defa aldığım ürünler kırık gelince, artık Ebay alışverişlerimde paketleme konusunda satıcının daha itinalı davranması için ricada bulunuyorum. İngiltere daha yakın olduğu için bir sorun olmuyor özellikle Amerika bu konuda biraz sıkıntı yaşatıyor. Genelde satıcılar, küçük ürünler için baloncuklu zarf kullanıyorlar, ben bir de o pakete konulmadan önce sarılmasını istiyorum. Daha korunaklı olduğu için aldığım ürün bana sapsağlam gelmiş oluyor. Bu konuda yönlendirmekten çekinmeyin.


Çin'li Satıcılardan Kozmetik Almayın : Orjinallik derecesi çok iyi benzeyen dahi olsa almayın, aldanmayın. Cilt sağlığınızı düşünün, en ünlü markaların sahte (fake) ürünlerini çok uygun fiyat diye alıp kullanmayın. Makyaj ürünlerinin orjinallerinde dahi zararlı maddeler ihtiva ediyorken, "Türk'e bir şey olmaz" diyerek Çin 'deki sahte üretimleri kullanmayın. Çin'deki bu ürün sahte mi diye düşünmeyin, %99 sahte, Çinlilerden bahsediyoruz, kendi yaptıkları sahtenin bile sahtesini üretebilen çalışkan insanlar. Ivır zıvır almak ile kozmetik almak çok farklı, cildinizi parayla sınava sokmayın.


8 yorum:

  1. meraba yazınız cok faydalı tesekkurler. ben ebay dan bourjoıs kapatıcı aldm ama malum kozmetık yasagı var denemeye deger dedım szce gelırmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuvvetle muhtemel gelir. Minik ebay paketleri takılmıyor, eğer İngiltere 'den aldıysanız daha hızlı gelebilir (yaklaşık 1-2 hafta içinde), Amerika 'dan aldıysanız biraz daha uzun sürede gelebilir (yaklaşık 2-3 hafta içnde) eğer Çin gibi daha da uzak ülkelerden aldıysanız çok uzun sürede gelebilir. (yaklaşık 4-5 hafta içinde)

      Sil
  2. Merhaba. Ben ebay'dan bir BB Cream almak istiyorum fakat karşıma çıkan fiyatlar beni oldukça şaşırttı. 7 $ dolar olanı da var 70 $ olanı da. Bu fiyat aralığında türlü türlü satış var aynı üründen. 7 $'a satan için konuşacak olursam sizin dedğinize göre iyi bir feedbacki var, %99,5 ve 31000 küsür satış. Sizce nasıl bir tercih yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebay bir açık pazar yeri olduğu için farklı rakamlar olabiliyor, önemli olan aldığı yorumların çok olup yüksek puanda olması. Bulduğunuz satıcı gayet iyi gözüküyor, orijinallik konusunda bir sorun çıkacağını sanmıyorum. Bu arada aklınızda bulunsun, Türkiye'ye de gönderim yapan BB Krem için en ünlü Ebay satıcısı Rubyruby76 nickli kullanıcıdır

      Sil
  3. İyi günler ben e bay dan 50 ml parfüm almak istiyorum ve gümrüğe takılma ihtimali yükselmiş yani takılmadan gelme ihtimali nedir ya da başka bir şekilde getirme ihtimali var mi takıldığında paramı geri alır miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksek ihtimal takılır, çünkü kozmetik artık tamamen yasaklandı. Özellikle parfümler çok riskli. Takılmadan hasbel kader alanlar var yok değil ancak takılma riskini gözden çıkarırsanız deneyin derim, aksi takdirde yanan paranız ve ümidiniz oluyor. Ptt geri iade etmede sorun çıkardığı için yani karşı tarafa gitmesi yönünden sancılı süreç yaşattığı için, para iadesi tamamen satıcının inisiyatifinde oluyor, eğer o kabul ederse geri ödeme alırsınız. Benim Çinli bir satıcıyla aramda çantadan dolayı sorun çıktı, aldığım çanta gelmemişti ve ücretsiz kargo olduğu için bunu kanıtlayamadım. Satıcı da parayı iade etmedi ve artık paypal bu tip durumları bizlere yıkıyor, gümrük sıkıntısından dolayı sorumlusu biziz. Benim 17$ gitmişti :(

      Sil
  4. Merhaba, ebayda fiyati çok uygun olduğu için skinceutucals kit almak istiyorum, ama sahtemidir diye de kararsizim.Yardımcı olursaniz sevinirim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahte olup olmadığı satıcısına göre değerlendirebilirsiniz, tek fikir alabileceğiniz nokta geribildirim yorumları ve yıldzlarıdır. Çokça satış yapmış ve %97'nin üzerindeyse güvenilir olduğuna delalettir. Ama yurt dışı gümrük kuralları değişti, 75 Euro limiti artık yok, 30 Euro'ya indi. Posta ücretiyle bereber 30'un üstündeyse hiç denemeyin derim. Şahsen artık alım yapmıyorum, giden biri olursa ondan sipariş veriyorum. Yurt dışı alışverişlerinde kozmetik zevkimiz vardı, ona da bu kurallarla limitlerle engel oldular :(

      Sil