Arama Kutusu

Daha Az Yemek İçin 7 Kanıtlanmış Hile!

daha-az-yemek-icin-kanitlanmis-tuyolar

Daha Az Yemek İçin 7 Kanıtlanmış Hile!


Diyet yapmaya başlıyorsanız, etrafınızda sıkça duyurulan şu öneri "Daha Az Ye" size baskı yapabilir. Eğer belirli bir kiloya inme hedefiniz var ise ya da olduğunuz kiloyu korumak niyetindeyseniz, klişe bir gerçek var ki az yemek önemli. Ama ya arkadaşınız size sürpriz bir pizza teklif ederse veya bir restaurantta akşam yemeği için söz vermişseniz, diyetiniz ne olacak?

İşte size kilonuzu kontrol altında tutmanıza faydası dokunacak ve daha az yemenizi sağlayacak kanıtlanmış 7 hile!




Her Lokmanın Keyfini Çıkarın

Hayat, ufak keyif anlarını yakalayarak daha çekilir halde iken neden alelacele yemeğinizi yiyerek alacağınız tat zevkinizi en dibe sürüklüyorsunuz ? Bu şekilde hem doymakta zorlanırsınız hem de yediğiniz yemeğin lezzet keyfine varamazsınız. Gündelik yaşamda zaten istemesek de hızlı bir tempo var. Yavaşlayın ve her aldığınız lokmaya odaklanın. Bu şekilde yemeniz sadece size doygunluk vermekle kalmaz, sindirim sisteminizin de daha sağlıklı şekilde görev görmesini sağlar. Tüyo : Saat kurun. Evet ciddiyim, 3 dakika içerisinde bitirdiğiniz yemeğinizi, artık 20 dakikaya yayın.

Küçük Tabak/Bardak/Kase Kullanın

Mideden önce göz doyması gerekir. Büyük tabaklarda yenilen yemekler, büyük kaselerde içilen çorbalar ve büyük bardaklarla gümletilen içecekler açlığınızı daha da arttırmaya meyilli, çünkü büyük alana konulan miktar gözünüze küçük geldiği için çok yediğinizi fark etmeyerek devam edeceksiniz. En büyük porsiyona sahip yemekler iştah kabartıcı gibi durabilir, aldanmayın. Vücudunuzu dinleyin, ufak tabaklarla porsiyon alın. Denediğinizde ne kadar etkili olduğunu fark edeceksiniz. Tüyo : Evinizdeki tabakları daha ufaklarıyla değiştirin. Daha önceki akşamlarda yediğiniz miktarı, küçük tabaklarınızla yemeye çalışın. Farkında olmadan daha çabuk doyacağınızı deneyimleyeceksiniz.

Neye Zaafınız Olduğunu Bulun

Herkesin bir yiyeceğe karşı koyamadığı zaaflık yönü vardır. Hatta aç olmasanız bile onu gördüğünüzde yemeden duramazsınız. Bunu tespit etmekle işe başlayın. Örneğin çikolata mı? Hamburger mi? Pasta mı? Pizza mı? Yoksa hepsi mi ? Tespit etmek önemli bir adımdır. Tüyo : Zaafınız olduğu yiyecekleri listeleyin. Bu yiyecekleri kendinize ceza verir gibi yasaklamayın, bunu yaparsanız en zayıf anınızda kendinize yenik düşüp bu yiyeceklere saldırabilirsiniz. Yasak koymayın ama alternatifler yaratın. Bu yiyeceklerin alternatiflerini araştırın. Örneğin cips seviyorsanız, fırında ipince pişirdiğiniz patatesleri alternatif kullanabilirsiniz. Veya akşamları Tv veya bilgisayar karşısında aburcubur yerine kurutulmuş meyveleri tercih edin. Mesela kurutulmuş elma, çıtır çıtır verdiği keyif ile resmen bir aburcubur savar. Deneyin!

Yediklerinizi Günlük Olarak Ajandalayın

Kanıtlanmış bir öneri de yediklerinizle günlük tutmaktır. "Günde 8 dilim ekmeği, yarım porsiyon makarnayı ve 1 litre kolayı nasıl tüketiyorum anlamıyorum" diyorsanız, vakit kaybetmeden bir defter edinin ve yediklerinizi yazın. Gün sonunda yediklerinize bir bakın. Bu halde 1 hafta yapın, göreceksiniz ki 2. haftanın başında ilk günkü yedikleriniz ciddi anlamda azalacak. Çünkü yediklerinizin miktarını fark edeceksiniz artık. Tüyo : Yemek ajandanıza, her bir yemeğin kalorisi ve yağını yazmayın. Bu sizi kısa zamanda sıkar. Olayı basite indirgeyin. Sadece ne yediğinizi yazın, bu yeter. Gün sonunda da listeyi bir kez göz gezdirmek, iradenize büyük bir gönderme yapacaktır emin olun.

Proteini Daha Fazla Önemseyin

Protein, hücrelerimizin yapıtaşı olduğu gibi aynı zamanda sindirimi daha uzun sürdüğü için doygunluk hissini arttırıyor. İştah kontrolünde de proteinin ciddi bir rolü var. Protein alımını ihmal etmeyin. Tüyo : Bitkisel ve hayvansal gıdaların neler olduğunu araştırın. Aralarında sevdiğiniz besinlere hayatınızda daha önem verin. Örneğin fasülye ile aranız pek yok, peynirle daha yoğun bir ilişkiniz olabilir. Bunu dikkate alıp protein kaynaklarınıza önem verin.


Dışarda Yenilen Yemeklerin Yarısını Paketlettirin

Arkadaşlarınızla, ailenizle veya kendi başınıza dışarıda bir restaurantta veya kafede buluşup bir şeyler yemeğe karar verdiniz. Günün en keyifli anı bu olmalı. Bu harika! Ama dışarıdaki yemeklerin pek çoğunun almamız gerekenden daha fazla yağ ve tuz içerdiğini unutmayın. Gelen porsiyonun yarısı doymanız için yeterli. Daha fazlası size yağ deposu olarak geri dönecek emin olun. Tüyo : Tabakta yarım bırakılan porsiyon size paranızı çöpe atmak gibi gelebilir. O halde porsiyonunuzun yarısını paketlettirin ve kalan yarısını sokak hayvanlarına götürün. Hem kendinize hem bir köpeğe yardım etmiş olursunuz. Bunu deneyin!


Kahvaltı Kahvaltı Kahvaltı!

Bu lafı annenizden sıkça duyuyor olabilirsiniz ama emin olun anneniz yerden göğe kadar haklı. Günün en mühim öğünü sabah kahvaltısıdır. Yapılan araştırmalara göre, kahvaltı yapmayanlar diğer öğünleri daha ağır yemelerinin yanı sıra vücut metabolizma hızı da kahvaltı edenlere göre düşük çıkıyor. Bu demek oluyor ki kalori yakmak için kahvaltı etmek şart. Tüyo : Kahvaltıdan hoşlanmayanlardan mısınız? O halde ufak ufak başlayın. Her kahvaltılıktan yemek zorunda değilsiniz. Ayrıca kahvaltınızı damak zevkinize göre şekillendirerek daha keyifli hale getirebilirsiniz.


8 yorum:

  1. Tam da diyete başladığım zaman mis gibi geldi bu yazı :)

    YanıtlaSil
  2. Yaz sonunda hala göbekli kalan bana ders oldu bu yazı :)

    YanıtlaSil
  3. Adsız24/4/14

    Gerçekten güzel ve elverişli bir blog :) Makyaj yapmaya ve diyete yeni başlayacağım için buradaki tavsiyeler işime çok yarayacak teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar tatlı bir yorum böyle, çok teşekkür ederim :) İnanılmaz motive oldum sözlerinizle, Sevgiler

      Sil
  4. Diyetle ilgili yazılarının olduğunu bilmiyordum ama görünce çok sevindim çünkü farkındalık yaratarak bize yazılarını sunuyorsun. Seni seviyorum!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir sıra kurtulamadığım kiloları yenmek için savaş açtım ve başardım! :) Bu zayıflama dizisi de o hevesten kalan kırpıntılar diyelim :) Teşekkür ederim, çok şekersin <3

      Sil