Arama Kutusu

Termal Su Nedir ? Termal Su Ne İşe Yarar ?

termal su nedir termal su ne işe yarar

Termal Su Nedir ?
Termal Su Ne İşe Yarar ?


Termal Su Spreyleri, içerisinde mineral özelliği bununan cilt tazeleyici sprey sulardır. Bu kadar ünlü oluşlarının tek nedeni ise, bir Fransız kültü bakım rutini olan Evian termal suyudur. Evian ile üne kavuştuktan sonra, dermokozmetik markalar olan Avene, La Roche Posay ve Vichy termal suları ile daha yaygın hale geldi. Yaz zamanı çoğu insanın olduğu gibi benim de vazgeçemediğim oluyor, sağladıkları ferahlık hissinin yanında cildi nemlendiriyor oluşları ile daha işlevli hale geliyor.


termal su nedir termal su ne işe yarar


Termal Su Ne İşe Yarar ?

Nemlendirici Olarak Kullanabilrsiniz : Kuru cilde sahipseniz, termal su size yetmeyebilir. Ancak nem tavsiyesi yönünden destek sağlar. Güneş kreminizi veya nemlendiricinizi sürmeden önce, kullanabilirsiniz. Karma ve yağlı ciltli iseniz, özellikle yaz zamanı daha başka nemlendirici kullanmanıza gerek kalmaz. Ben karma ciltliyim ve yaz zamanı termal su yetebiliyor. Aloe Vera Jel 'i de cildimi daha nemsiz hissettiğim zamanlarda kullanarak dengelemeye çalışıyorum.

Makyaj Öncesi Cidinizi Makyaja Hazırlayabilirsiniz : Makyajınıza başlamadan önce yüzüne uygulayarak bol nem takviyesi yapmak için uygulayabilirsiniz. Zira, makyajda en önemli adım teni makyaja hazırlamak. Hatta ünlü Mua 'ların ortak bir paydası var ki, makyaja ayırdığınız vakitten daha fazlasını cildinizi makyaja hazırlamak için ayırın kaidesi. İyi hazırlanan cilt demek, neme doymuş bir cilt demek. Bu yüzden makyaj öncesinde kullanmayı tercih edebilirsiniz.

Makyaj Sonrası Olarak Kullanabilirsiniz : Makyaj sonrasında da kullanabilirsiniz. Ancak sanılan en büyük yanılgı, belki ikisi de yüze belirli bir mesafeden sıkılarak uygulandığından olsa gerek Mac Fix Plus ve Skindinavia Makyaj Sabitleyici ile aynı etkide olduğu düşünülmesi. Hayır, aynı etkide değiller.  Mac Fix Plus 'ın en bariz özelliği, teni makyaja hazırlanmasına yardımcı olmak ve makyajdan sonra özellikle de pudra veya pudra fondöten kullanıyorsanız, makyajın toz toz halini yok etmek. Mac Fix Plus 'ı her ne kadar bıraktığı o koku ve rahatlama hissini sevsem de bir Avene Termal Su kadar cildime bakım yapamıyor. Skindinavia Makyaj Sabitleyici de bir cilt bakım ürünü olarak kullanması önerilmiyor, makyajı sabitlemek adına rakipsiz bir eleman olarak kullanılıyor. Termal sular birer makyaj sabitleyici değildir, ama o yeni makyaj yapılmış görüntüyü ve pudra hali alır.

Makyaj Süngerinizde Kullanabilirsiniz : Kullandığınız makyaj süngerinize de uygulayabilirsiniz. Özellikle benim gibi Beauty Blender kullanıyorsanız, süngerin nemini termal su ile karşılayabilirsiniz. Sadece Beauty Blender için değil, her makyaj süngerinde bu adımı uygulayabilirsiniz.

Makyaj Çıkarmada Kullanabilirsiniz : Makyajı tek başına çıkarmaz, ancak makyaj sonrasın rahatlama için bir harika. Gün sonunda eve gelip makyajı çıkartmanın verdiği sıkıcı eylemi en azından ferah bir nokta ile sonlandırabilirsiniz. Hem de cildiniz yatışmış olur.

Rosacea ve Cilt Kızarıkları İçin Kullanabilirsiniz : Rosacea ve cilt kızarıkları için bakım rutininize ekleyebilirsiniz. Başlı başına bir kızarık önleyici değil ama son derece etkileyici yapıda.

Seyahatlerde Kullanabilirsiniz : Seyahatlerde hem ferahlamak hem de cildinize ufak bir bakım yapmak için bundan daha ideal bir ürün yok. Çanta boylarını tercih ederek, çantanıza atıp yolculuk esnasında cildinize uygulayabilirsiniz.

Tıraş Sonrası Olarak Kullanabilirsiniz : Tabii bu erkekler için geçerli. İyi bir tıraş sonrası ürün olarak kullanılabiliyor. Tıraşın yarattığı o tahrişlik hissini yok etmeye yardımcı olurken, ferahlık da sağlıyor.

Epilasyon Sonrasında Kullanabilirsiniz : Erkekler için tıraş sonrası, biz kadınlar için de epilasyon sonrası kullanabilme özelliği var. Aynı şekilde epilasyonun yarattığı tahrişliği alıp ferahlatarak nemlendiriyor.

Güneş Yanıklarında Kullanabilirsiniz : Güneş yanığını tedavi edici medikal bir ürün değil. Ancak iyi bir rahatlatıcı. Sıcak bir günle fazla haşır neşir olacaksanız çantanızda taşıyın derim. Güneşte çok durulan o vakitlerden sonra rahatlatıcı yanı sevilesi.

Spordan Sonra Kullanabilirsiniz : Sporun verdiği o harareti bir nebze rahatlatmak için yüzünüze uygulayabilirsiniz. Tazelik ve ferahlık hissi o anda çok iyi geliyor.

Yaralanmalarda Kullanabilirsiniz : Tedavi edici değil ama kolay ve hızlı emilen yapısı ile bir merhem kullanmadan önce daha rahatlatması adına kullanabilirsiniz.

Bebeğiniz İçin Pişiklerde Kullanabilirsiniz : Bebeğiniz var ise, pişik olan yerlerine kullanarak rahatlamasına yardımcı olabilirsiniz. Yatıştırıcı ve ferahlatıcı özelliği burada da işe yarayacaktır.

Termal Suları Nereden Bulabilirsiniz ?

Evian ülkemizde satılmıyor. Ama onun haricinde olan diğer markalardan; Avene, Vichy ve La Roche Posay 'in termal sularını online olarak e-ticaret sitelerinden veya direkt eczanelerden alabilirsiniz.


Yazdığım Diğer Termal Su Yazılarına da Bakınabilirsiniz : 



8 yorum:

  1. hiç bilmediğim bi üründü, zaten kozmetik adına pek bişey bildiğim de söylenemez ma şimdi bu hem termal hem su ya, böyle doğal gibi kullanılabilir gibi hatta yazdıklarından sonra kullanmasam ayıp olacak gibi geliyo. du bi deneyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yıllardır severek kullanıyorum, dünyanın en muhteşemi değil ama alışkanlık yaptıracak kadar iyi :)

      Sil
  2. elimde kocamaaaaan bir avene termal suyum var bitince de sanırım yine avene alirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Avene 'yi bu konuda çok başarılı buluyorum :) Favorim

      Sil
  3. Adsız1/11/13

    cilde en önmli faydası nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahsettiğim gibi, nem verme tabii ki.

      Sil
  4. aşırı hassas karma bir cilt için hangi markayı önerirsiniz, aradığım şey rahatlatması ve iritasyonu yatıştırması :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerim %100 yönde Avene :) Hele ki buzdolabında tutulunca yanında nefis bir rahatlama da sağlıyor anlatamam :)

      Sil