Sıcak Su İçmek Göbek Yağlarını Eritir mi ?

sıcak su gobek yaglarını zayıflatırmı

Sıcak Su Zayıflatır mı?
Diyette Verilen Sıcak Su İçme Kuralı Göbeği Eritir mi?



Zayıflamak adına yapılan diyet listelerinin en başında, güne başlangıç aşamasında şu kaide dikkat çeker : 
"1 Bardak Sıcağa Yakın Su"

Nedir bu su olayı? Sıcak su zayıflatır mı? Sıcak suyun yağlara gerçekten bir etkisi var mı? Sıcak su ve yağ ilişkisi neden bu kadar önemli?


Su, her canlının hayat bulduğu mucizevi sıvıdır. Hatta en küçük organizmalar bile, suyun ve havanın varlığında ortaya çıkar, ürer. Dış güzelliğimiz yani cildimiz için, onlarca nemlendirici krem deneriz, daha canlı ve sağlıklı bir görünüm vermesi için çeşitli yüz maskeleri yaparız, ancak susuz kalan bünyenin kaybettiği nemi ve canlılığı hiçbir kozmetik ürün veremez. Peki ya iç organlarımız ? Susuz kalan organlarımız, görevlerini randımanlı yapamaz, sistemlerimiz gerektiği düzende çalışamaz. Su bizim için bu kadar hayati fonksiyon taşırken, sadece susadığınız zamanda su içmek, vücudunuza fark etmeden yapacağınız en büyük kötülük olur. Susamadan su içmemiz gerekiyor. Sususuzluk, vücudun bir nevi savunma şeklidir. O raddeye gelmeden su tüketimimizi arttırıp, günde 2 litreye yakın su içersek, vücudumuza sağladığımız en büyük fayda olacaktır.


Geçtiğimiz yıllara kadar, diyetisyenlerin dahi verdiği diyet listesinin en başında, sabahları olmak üzere "Sıcak Su İçiniz" yazıyordu. Sıcak su vücudumuz için daha yararlı ve yağların erimesini kolaylaştırıyor deniliyordu.


Sıcak su, yağların erimesini kolaylaştırmadığı gibi, metabolizmayı da hızlandırmıyor. Bilakis, tam tersi ılıktan hafif soğuya dönük suların içilmesi şu an için Dünya Sağlık Örgütü tarafından önerilen metottur. Soğuya yakın içtiğimiz ılık suyu, normal vücut ısısına getirebilmek adına vücut küçük de olsa bir enerji yakımına girer. Bu sayede de metabolizmamız daha hızlanır.


Ama bu oran o kadar küçük bir oran ki. Sadece bu orana endekslenen bir diyet eşittir başarısız diyet demektir. Bu yüzden, suyun bu kadar milimetrik ısı ayarını yapmak yerine, toksin atmanın milimetrik hesaplarını yapabilmek için uğraşmak, kesinlikle daha doğru bir yol olacaktır.

Öneri :

Su içmeyi zorlu bir görev olarak görenlere bir tavsiye, suyu farklı şekillerde içmeye çalışın. Örneğin içerisine az miktarda limon suyu katarak, nane yaprakları ekleyerek veya yeşil çayınızdan biraz ilave ederek soğuk lezzetlerle tatlandırabilirsiniz. Ama kalorili yüklemesi yapacak aromalardan kaçının. Yemeklerden önce mutlaka su içmeye çalışın. Bu hem daha az yemek yemenizi sağlayacaktır, hem de sindirim sisteminize yardımcı olacaktır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder