Arama Kutusu

5 Adımda Tatil Kilolarından Kurtulun

kilo verme yöntemleri


Tatil demek keyif demek. Açık büfeler, uzun kahvaltı keyifleri, brunchlar, akşam yemeği sefaları.... Eğlenceli geçirdiğiniz zamanda fark etmeden aldığınız fazla kilolar da sizinle tatil dönüşü yanınızda mı geldi ? İşte kilolarınızdan kurtulmanızda size yardımcı olabilecek 5 önerim :


1) Kalorilerinizi Yiyin. İçmeyin !

Kalorilerinizi yemekten alın. Şekerli, aroması yüksek soğuk/sıcak içeceklere fazla yönelmeyin. Yemeğin yanında illa bir şey içilmeli alışkanlığınızı yok edin. Yemekten tek başına zevk alın, illa bir şey içecekseniz su ve maden sularına yönelin. Fark etmeden içtiğimiz meyve suları, asitli içecekler ve yoğun kremalı kahvelerle neredeyse günlük almamız gereken kalorinin yarısı kadar boş yere alıyoruz. Özellikle tatilde, içeceklerin yoğun tüketildiği bu mevsimde vücudumuz için daha dikkatli davranmalıyız.




2) Yemeğe Saldırdığınız Nedeni Keşfedin !

Sinirlendiğinizde mi buzdolabına saldırıyorsunuz ? Yoksa en üzgün olduğunuz anda mı ? Mutluluk sarhoşuyla ne yediğini bilmeyenlerden misiniz ? Önce kendinizi keşfedin, hangi duygusal yoğunlukta yemeklere daha çok bağlanıyorsunuz ? Sizi tetikleyeni keşfedip, tedbir alın. Örneğin sinirlendiğinizde yemeklere daha çok kendinizi veriyorsanız, en sinirli olduğunuz an ev anahtarınızı alın ve direkt dışarı çıkın. Başlayın yürüyüşe. 20 dk sonra boş yere yemek yiyerek anlamsız yere kalori almadığınız gibi, üstüne de yürüyüşle kalori yakıp metabolizmanızı canlandırmış olursunuz.


3) Kendinize Ajanda Tutun !

Sadece diyet zamanınız değil, normal gündelik yaşamınızda bile tuttuğunuz bir ajanda olsun. Anbean not almak sıkıcı olacaktır elbette, ama küçük notlar alarak yemeklerinizi saat kaçta yediğinizi, uyumak üzere kaçta yatağa girdiğinizi, bugün ağır mı hafif mi beslendiğinizi, ne kadar yürüyüşe çıktığınızı ajandanıza not alın. Görün bakın kendinizi izlemek nasıl fayda sağlayacak. Zaman içerisinde, günlük hayatınızla ilgili daha mantıklı kararlar aldığınızı göreceksiniz. Yazmak, psikolojik açıdan sandığınızdan çok daha önemlidir.


4) Uyku Düzeninize Önem Verin !

Uyku, günümüzü daha zinde geçirmemizi sağlar. Düzensiz uyku ile bedenimizin pusulası şaşar. Gününüzü daha düzenli yaşamaya karar verin. Sabahları erken kalkmak, bedeninize ilaç gibi gelecektir. İdeal uyku sürenize dikkat etmeye özen gösterin.


5) Kendinizi Cezalandırmayın !

Kendinizi mahrum ederek yol almayın. Canınız her neyi çok çekiyorsa, ceza vererek kendinizi men etmeniz daha sonra o yiyeceğe karşı saldırmanızı da beraberinde getirir. Küçük bir porsiyonla kendinize sürpriz yapın. Önemli olan ne kadar yediğinizdir, miktarı dozunda tuttuğunuz müddetçe iştahınıza ceza uygulayarak kendinizi zorlamayın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder