Arama Kutusu

Doya Doya Zayıfla

kilo verme yöntemleri



Ramazanda Kilo Vermek İçin

Ramazan 'ın yaz aylarına denk gelmesiyle, gün içerisinde uzun süre aç kalıyoruz, peki diyet açısından bunu kendimize nasıl bir avantaja dönüştürebiliriz ?




Uzun süreli aç kaldığımız bu günlerin size fazlasıyla alınan kilolara dönüşmesini istiyorsanız akşam neler yediğinizi, neler yemediğinizi mutlaka gözden geçirmeliyiz. Yemekten önce en önemsememiz gereken nokta, sıvı tüketimimiz olmalı. Gün içerisinde uzun süre susuz kalan bir vücut, zaman içerisinde pek çok sorun doğurabileceği gibi cilt elastikiyetini dahi bozmaya varan sonuçlar doğurur.

Besinleri ayıran diyetleri rafa kaldırın. Dönem dönem sağlık programlarında her gün bu akım destekleniyordu. Fakat şimdi diyetisyenler, artık bu kanının yavaş yavaş sona ermesinden yana. Zira sağlıklı beslenmenin altın kuralı, bütün besin gruplarından sağlayacağımız dengeli bir tüketim olmalı.


Yemeklerimizde kullandığımız bol yağın ve bol sosun bize lezzetle birlikte bol da kalori getireceğini es geçmemeliyiz. Oruç açıldıktan sonra, yemeklerle aramızdaki vuslatın sona erdiği o anda kendimizi kaybetmemek için öncelikle hafif ve bol sıvı besinlere öncelik tanımalıyız. Ramazanın geleneklerinden birisi olan Hurma meyvesi, biçilmiş kaftan. Lifli yapısı sayesinde sindirim sistemimizi düzenlemede yardımcı rol oynadığı için, özellikle Ramazan zamanında tüketmemiz çok doğru. Lif demişken, posalı yiyecekleri sofranıza eklemeniz hem doygunluk hem vücudunuz için gerekli. Maden Suları da özellikle Ramazan'da sofranızdan eksik etmemeniz gerekenlerden.


Yasaklı Yiyecekler Oluşturmayın

Neyi yediğinizden ziyade ne kadar yediğiniz daha mühim. Gün boyu açlık sonrası, tatlı en aradığımız olabiliyor. Unutmayın ki 1'ide 1, 1000'i de 1. Bir tepsi yemek de size o tatmin hissini verir, sadece 1 dilim yemek de. Kendinizi damak zevkinizden mahrum bırakıp, "yasaklı yiyecekler" listesi oluşturmayın. Yediğinize değil, ne kadar tükettiğinize odaklanın. Yiyecekler arası yer değiştirmeyi deneyin. Favori tatlınızı yediyseniz eğer, tekrar canınızın tatlı çektiği başka bir günde daha hafif tatlı seçebilirsiniz. Yaz Ramazan 'larının en hafif ve güzel tatlısı dondurmalardır. Ancak dondurmalar her zaman zararsız değil. Bol kremalı ve gofret kalorisindeki külahlı dondurmalar yerine, bir kaseye koyacağınız 1-2 top meyveli dondurma vücudunuz ve sağlığınız için daha doğru bir tercih olacaktır.


Besinleri Tanıyın ve Birbirleriyle Yer Değiştirin

Çorba bir yemeğin en güzel kısmıdır. İlk açılışı çorbayla yapmak çok harika! Ama unutmayınız ki, çorba aynı zamanda da karbonhidrat grubuna girer. Yani çorbanızla zaten bir karbonhidrat kaynağı iken, bir de yanında ekmek tüketmeniz vücudunuz için gereksiz. Bu alışkanlığınızı salatayla yer değiştirin. Çorbanızı içerken bir yandan da ekmek yerine salatanızla oyalanın. Karbonhidratlar gün içerisinde en sık tüketmemiz gereken gruptur. (%60 oranında) Ancak fazlasının yağa dönüştüğünü göz ardı etmemeliyiz.

Sahurda ise,  özel menüler yapmak en büyük hata. Kızartmalar, sıcak yemekler, ağır tatlıların o saatte sizi kandırmasına fırsat vermeyin. Domates, salatalık, tuzsuz peynir ve 1-2 dilim ekmek eşliğinde elde edeceğiniz harika doygunluk, geçireceğiniz sahuru size gün boyu daha zindelik katmasını sağlayacaksınız. Bir dilim kaşar peyniri yerine, 1 su bardağı süt ile yer değiştirin. Çok daha doymuş olduğunuzu göreceksiniz.


Sporun Gücünü Hissedin

Yemek düzeniniz kadar spor da mühim. Ramazan ayında haliyle enerjimiz düşer ve neredeyse hiçbir şey yapmak istemeyiz. Ama hafif hareketlilik kazanmamız hem daha kolay oruç tutmamızı sağlar bize zindelik vererek hem de fazla kiloları daha kolay defetmemizi sağlar. Fazla kilolar hareketsizlikle doğru orantılı olduğunu görmezden gelmemeliyiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder