Arama Kutusu

Diyetisyenimin Tarifi : Zayıflatıcı Çay!

zayıflatıcı çay tarifi

Zayıflatıcı Çay



Genetik olarak çok kolay kilo alabilen bir bünyeyim, hayatımın her evresinde dikkat etmem kendimi frenlemem gerek, serde de miskinlik olunca çarçabuk verdiğim kiloları alabiliyorum, buna daha köklü bir çözüm bulmak için Antalya 'da yaşadığım dönem, harika bir diyetisyene gittim. Uzman diyetisyen, aynı zamanda teyzemin de yakın arkadaşı olduğu için, kendimi oldukça rahat hissettim.

Vücut kitle endeksim hesaplanıp, ne kadar fazlalığım var, sağlık anlamında kaç kilo vermem gerektiğini ve bunu ne kadar sürede versem iyi olur şeklinde bir tablo hazırladı. Ardından, benim de keyfime ve damak tadına uygun, 1 haftalık neleri yemem neleri yememem gerektiğini yazdığı dolu dolu listeler verdi. Bu listelerden sıkıldığımda yeniden danışabiliyordum.

Elbette ki, liste benim vücut kitle oranıma ve bünyeme bağlı olduğu için (mesela hangi besinleri daha çabuk yakabiliyorsam öncelikliydi onlar), bu listeyi sizinle paylaşamıyorum. Ben fazlalık kilomu 6 haftada hallettim rahatladım. Hatta diyetisyenim de şaşırdı ve bu olayla birlikte keşfettim ki, çabuk aldığım gibi çabuk da verebiliyormuşum meğer. Ancak bazı kaidelere dikkat etmeyi asla ihmal etmemem gerekiyor.

Diyetisyenim, verdiği liste dışında ve yazdığı sporlar haricinde harika bir Zayıflatıcı Bitki Çayı tarifi verdi. Yaptığım diyet listesini hayatımın her adımında uygulamıyorum ama bu zayıflama çayını.... Benim için bir iksir resmen. Ne zaman ödemden dolayı veya seyahat sonrası bünyemin "imkanı yok bırakmam ben bu suyu ve tuzu" dediği zamanlarda, bu çay ile kendilerine itinayla işkence ediyorum. Sonuç harika!



Bitki çaylarını son zamanlarda çok sever oldum. Bu sevgimin oluşmasında ilk adımı bu çay ile filizlenen aşkımız başlattı.  İşte kullandığım ve oldukça memnun kaldığım tarif :




Not : Bu tarif, herhangi bir internet sitesinden veya bir dergiden alınma değildir. Hatta, bu tarifi başka yerde bulursanız emin olun ki bu konumdan sonra (ç)alınmıştır.

Metabolizma Hızlandırıcı Çay:


-2 Adet Yeşil Elma


-1 Çubuk Tarçın



-4 Adet Karanfil




Bu 3 malzeme, 2 Litre suda kaynatılıyor.



Kaynadıktan sonra, tencereye şu malzemeler ekleniyor:




-1 Tatlı Kaşığı Funda Yaprağı



-1 Tatlı Kaşığı Anason



-1 Tatlı Kaşığı Nane



-1 Tatlı Kaşığı Papatya



-1 Tatlı Kaşığı Biberiye



-1 Tatlı Kaşığı Rezene



-1 Tatlı Kaşığı Isırgan Otu



-1 Tatlı Kaşığı Tere Tohumu


Bu malzemeler tencereye eklenip, tam 3 dakika kaynatıldıktan sonra tencerenin altı kapatılır. Malzemeler kapağı kapalı bir şekilde 5 dakika  demlenmeye bırakıldıktan sonra süzülüp, içilir. 




Bu karışım, yemeklerden sonra içilerek 2 günde içinde tüketilmeli. Uğraştırıcı gibi gözükebilir ama düzenli olarak içtiğinizde, hayatınızın bir parçası haline getirdiğinizde hem ödemlerden nasıl kolay kurtulduğunuza şaşıracak hem de metabolizma hızınızı arttıracağı için yemek ve sporda yaptığınız emeğinin tam karşılığını alabileceksiniz. Üstelik, size enerji verici ve daha sağlam bir bünyeye sahip olmanızı sağlayarak bağışıklık sisteminizi muazzam güçlendirecektir.

Elma ile Tarçın 'ın çaya kattığı aroma çok yüksek. Kekremsi bitki tadını damaktan siliyor. İçimi daha kolay hale getiriyor. Biraz soğuduktan sonra içmeye başlıyorum. Sıcakken içimini zor buluyorum. Garip bir şekilde Anason aromasından keyif aldığım için çayı baştan zorla içerken 1 hafta sonra sıradan bir çaydan çok daha lezzetli bir aroma gelmeye başladı.

Yapımı ve malzemeleri zor gibi gözüküyor ama 2 lt olduğu için çok bereketli tüketimi söz konusu. Süzdükten sonra kalanı buzdolabında bekletebiliriz. Yeşil elma olursa daha iyi, kırmızı elma daha tatlı bir aroma verdiği için bu lezzetli gelse de diyet açısından ekşi olan öneriliyor.

Dip Not : Bitkilerden hiçbirine alerjik olmadığım için, bu anlamda bünyeme herhangi bir sorun yaşattırmadı. Ancak lütfen, bitkilerin size alerjik etkide olup olmadığını keşfetmeden girişmeyin. Çayın harika bir ödem sökücü yanını unutmayınız, hiçbir şey yapmadan günde 10 kilo verebileceğiniz mucize bekliyorsanız, sizi Star Wars dünyasına ışınlayalım, orada ütopyalarınızla daha mutlu yaşayabilirsiniz belki de.


10 yorum:

  1. selam
    bir şey sorucam.diyetisyen metabolizmanız ile ilgili bir şeyler (test vb.) yapıyor mu? benim gittiklerim hep ezbere listeleri veriyolardı ki o listeler benim normal düzenimin iki katı oluyodu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kan değerlerimi ve metabolizmamı ölçtü. Ezbere liste verilmedi, tamamen benim yakabildiklerim ve damak tadıma uygun önerilerle liste oluşturuldu

      Sil
  2. denemek lazıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düzenli yapınca faydasını çok gördüm :)

      Sil
  3. Keskin bir tadı oluyor mu, mide problemlerim varda dokunur mu bilemedim. Bende çok severim bitki çaylarını ancak hepsini içemiyorum malesef

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anason'dan dolayı buruk bir tadı oluyor. Ama bunun size keskin gelip gelemeyeceğini bilemem. Bir deneyin, ona göre karar verin derim

      Sil
  4. merhaba
    ben de uzun zamandır bu çayın bi benzerini yapayım diyorum.elma-tane karabiber-limon-tarçın.
    bu çayı çokça yapıp dondurucuda saklayabilir miyiz? diyetisyeniniz bir şey dedi mi bu konuda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taze yapılması öneriliyor.

      Sil
  5. bal katabiliyoz mu çaya?bitki çaylarını zorla içiyorum genelde bal katarım birsorun olurmuki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, balsız içmeye alışmanızı öneririm. Birkaç kere düzenli yapıp içtikçe göreceksiniz ki çarçabuk tadına alışabiliyor, hatta bir zaman sonra tadını arar oluyorsunuz

      Sil