Arama Kutusu

Türkiye'nin Nicolas Cage'i : Halit Ergenç

Haftanın Erkeği

Halit Ergenç
halit-ergenc-stili
Halit Ergenç Stili


Güzel sesi kadar farklı cazibesi ile de, Nicolas Cage karizmasına benzettiğim sinema oyuncusu olan Halit Ergenç, Türk sinemamızın başarılı ve gurur duyduğumuz isimlerinden birisi. Tam bir Boğa burcu erkeği. Bir anda yakışıklı gelmeyen ama Don Juan ruhu gözlerinden okunan çekicilikte.


Öyle bir yeteneğe sahip ki, dikkatle takip ettiğinizde göreceksiniz ki oynadığı film/dizilerde kendisi kadar rol arkadaşının da yıldızını parlatıyor. Aliye dizisinde Sanem Çelik, Binbir Gece dizisinde Bergüzar Korel ve Muhteşem Yüzyıl dizinsinde Meryem Uzerli isimlerinin yıldızlarının parlamasına hiç mi katkısı bulunmadı sizce ?


Bergüzel Korel demişken, birbirine en yakışan çiftlerden biri olduklarının altını çizmek gerek. Aralarında muhteşem tatlılıkta bir uyum gözüküyor. Sanki birbirlerinin tamamlayacısı gibiler. Aşkları gözlerinden okunuyor. Çocuklarının ismi ise Ali.

bergüzar korel halit ergenç stili
Bergüzar Korel-Halit Ergenç Stili

bergüzar korel halit ergenç stili
Bergüzar Korel-Halit Ergenç Stili
Halit Ergenç aynı zamanda idealist bir insan. İTÜ Gemi Mühendisliği 'ni 2. sınıfta terk ederek, Mimar Sinan Üniversitesi Opera ve Müzikal bölümünü bitirdi. Ve hatta ekliyor "Eğer gemi mühendisi olsaydım o zaman hayat John Lennon'ın dediği gibi, ben o işle uğraşırken akıp giden şey olacaktı"  (Kaynak: Hürriyet Gazetesi)


Bakışlarıyla bir çok şeyi aynı anda anlatan insanlardan. Oyunculuk kariyerinde bakışlarının önemi büyük. Sakin ve derin bakışlarının ardından iç ısıtan Devran (Zerda) ile bir anda kükreyen bir ruhun korkutucu bakışlarına sahip Kanuni Sultan Süleyman (Muhteşem Yüzyıl) karakterlerinin aynı insanın potasında erimesi, oyunculuğunun nereye vardığının en güzel ispatıdır aslında.

Halit Ergenç 'in Stili Nasıldır ?


Halit Ergenç 'in stiline baktığımızda rahat ama şık bir zevki olduğunu görüyoruz. Maskülen tarzın öncüsü olan deri ceketi sıklıkla tercih ediyor. Ne fazla spor ne fazla klasik, ikisinin dengesini kurabilen bir çizgisi var. Nedendir bilinmez, açık renk kot pantolonlara ayrı bir düşkünlüğü göze çarpıyor.

halit ergenç stili
Halit Ergenç Stili Nasıl
Kot Pantolon: H&M

Deri Ceket: Desa

Gömlek: Beymen

Ayakkabı: Zara


Türk Tarih Profesörü olan İlber Ortaylı 'nın Muhteşem Yüzyıl'da Kanuni Sultan Süleyman'ı canlandıran Halit Ergenç 'i kostümlü gördüğünde, “Neredeyse eğilecektim önünde!” itirafı, rolünün hakkını ne kadar iyi verdiğinin bir nevi göstergesi.


Sinemadaki başarılı grafiğinin arkasında, zorlu bir hayat mücadelesi yatıyor. Anne baba ayrı olarak büyüyen bir çocuk olduğunu ve bunun da yaşadığı kadın erkek ilişkilerinde bazı sorunları da beraberinde getirdiğini dile getiriyor. En çok oynamak istediği karakter ise, zihinsel özürlü biri. Hatta, izlediğimde beni de etkileyen bir Sean Penn filmi olan I Am Sam (Benim Adım Sam) 'i bu konuda beğeniyor. (Kaynak : Hürriyet Gazetesi) Ama bir sinefil olarak eklemeliyim ki, bence psikolojik gerilimin harika bir yüzü olur.


Miskin Kek & Kudra

12 yorum:

  1. Oyuncu olarak Halit Ergenç farklı bir noktada ; fakat şu anki eşi ile birliktelerken ı-ııı. Aklıma Gizem Soysaldı ve yaşadıkları ( ya da yaşatılanlar (!) ) geliyor. Sempati besleyebileceğim bir çift değil kısacası.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medyatik duruşuyla ilgilenmediğim için bilemiyorum. Ele aldığımız, stili.

      Sil
  2. Bunlar ayrılıyor diye duymuştum ben :( Umarm yalnış bilgidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki bir fikrim yok :(

      Sil
  3. sen diyene kadar hiç aklıma gelmemişti nicolas cage e benzemesi ama haklısın :D bence hem tip olarak benzior hem de nicolas cage gibi tüm rollere girebiliyo.muhteşem yüzyılla kanıtladı zaten kendini.bergüzar ile çok tatlılar hiç ayrılmasınlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nicolas Cage ile hem fiziken hem de rol yeteneği ile çok benziyor :)

      Sil
  4. karizma adam stilini beğeniyorum :)

    YanıtlaSil
  5. sülümann :) hürrem gidince diziyi ferihanın annesine bağlamasalardı iyiydi.ama genle olarak halit ergenci seviyorum.bence dizilerin farketmen yükselen adamı.sonda yazdığın ilbey ortaylının sözüne vay dedim.gerçekten başarıyı hak eden bi oyuuncu.bundan sonraki dizisi ne olcak onu merak ediorum.stil incelemerin ve kombinlerin çok başarılı buarada:)

    YanıtlaSil
  6. Adsız22/6/13

    en ilk resim en sevimli hali :-) ama bu adamı bir türlü sevemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bilakis, çok severim :)

      Sil