Arama Kutusu

Vücut Çatlaklarına Ev Yapımı Mucize Peeling

ev-yapımı-çatlak-önleyici-mucize-peeling
Ev Yapımı Çatlak Önleyici Mucize Peeling

Ev Yapımı Çatlak Önleyici Mucize Peeling


Hem çatlaklarınızı önlemede harika etki sunuyor hem de yeni oluşan taze çatlaklarınız (ki bu küçük kırmızı şekilde olanlar) neredeyse yok olmasını sağlıyor. Günümüzde artık, çatlak tedavisi ilerleyen teknoloji ile birlikte hayal değil, ancak yeni yöntem olmasının dışında çok masraflı bir uygulama. Eğer kendi evinizde kolay malzemelerle ev yapımı bir çatlak önleyici arıyorsanız, bu tarif tam size göre ve çok pratik!

Ben, deneyimlemediğim ve kullanmadığım hiçbir maskeyi paylaşmıyorum. Bu tarifi uzun süredir denediğim ve bel çevremde ufak çatlaklarıma çok iyi geldiği için sizinle paylaşıyorum. Kozmetiğe meraklı bir bünye olduğumdan mütevellit, bu bağlamda hatrı sayılır paralar vererek vücut peelingleri ve çatlak önleyici maskeler kullanmama rağmen, hiçbirisi bu tarif kadar etkili olamadı.

Herkesin evinde bulunan malzemelerle bu kadar basit hazırlanabilen vereceğim tarifin sonuçları bir mucize!
Piyasada satılan "çatlak kremi" adı altında bir çok üründen daha üstün etkiyi sağladığını söyleyebilirim.


İşte Pratik Tarif :

Yarım limon suyunu, 2 tatlı kaşığı çekilmiş türk kahvesini, 1 tatlı kaşığı sızma zeytinyağını küçük bir karıştırma kabında iyice karıştırıyoruz. Normal duşumuzu alıyoruz, duştan çıkmadan, temiz tenimize  elde ettiğimiz peelingi dairesel hareketlerle tüm vücuda ya da sadece çatlak olan bölgelere yediriyoruz. ( Dairesel hareketlerle yaptığınız masajı çok fazla olmadan biraz sert yapabilirsiniz. ) Kahve tanecikleri eriyene kadar devam ediyoruz, sonrasında ılık suyla durulayıp, duştan çıkıyoruz.


Kahve tanelerinin muhteşem bir peeling etkisinde olduğunu göreceksiniz. Hassas ciltler bildiğiniz gibi,  granüllü (tanecikli) peelingleri pek fazla uygulayamazlar. Çünkü küçük tanecikli peelingler onların cildinde hasara yol açabilir. Ama kahve hem peeling etkisi sağlarken hem de hassas ciltler için böyle bir duruma yol açmıyor. Bu da herkes için kullanım kolaylığı sağlıyor.


İlk 2 hafta kullanım süresini sıklıkla yapmanızı öneririm. Ben bu peelingi ilk uyguladığım 2 haftada çok sık tekrarladım. Yeni çatlak oluşumunu durduğunu söylemeliyim. Ama daha kalıcı bir sonuç istiyorsanız, yapmanız gereken en önemli unsur, düzenli olarak bu peelingi uygulamaya devam etmek. Ben yaklaşık 6 ay boyunca düzenli olarak haftanın 3-4 günü bu peelingi uyguladım ve çatlak oluşumlarının önüne geçtiğim gibi çok pürüzsüz bir tene sahip oldum. Kahvenin duşta gerçekten mucize bir etkisi var.


Bu peelingi, selülitli olan bölgelere de uygulayabilirsiniz. Kan dolaşımını hızlandırıp, selülit azalımına da yardımcı olacaktır. Ama bu yol size meşakkatli geliyorsa küçük bir önerim daha olacak. O da;  duş jelinizin içine bir miktar türk kahvesi koymak! Peeling kadar etkili olmasada, duş jelinin içine konulan türk kahvesi de minik bir kurtarıcıdır.


Not:  Çatlak problemi olmayanlar da bu karışımı, bir vücut peelingi olarak kullanabilirler.




55 yorum:

  1. Bu sadece çatlaklar için mi yoksa yüz için de kullanılabilir mi?Eğer kullanılırsa yüz için de kimyasal ürün içermeyen süper organik bir peeling olur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece vücut bakımı için. Çünkü limon, çoğu ciltle anlaşamaz ve özellikle cilt yapınız hassas ise problemler çıkarabilir, yakında yüz için de kullandığım maskelerimi yazacağım :)

      Sil
    2. yuz icin kahve telvesini oneriyorlar.kahvenizi ictikten sonra telveyi hafif dairesel masajla yuzunuze uyguluyorsunuz.

      Sil
    3. Çok doğru, haklısınız :)

      Sil
    4. Adsız10/2/15

      Ben 5 yıl önce kortizon tedavisi gordum bacaklarım catlaklar olustu. Çatlaklar beyaz renkli yaşım 16 bu formul bana olurmu ne kadar kullanmaliyim
      ....Baska onerileriniz varmı ??

      Sil
    5. Merhaba, geçmiş olsun öncelikle :( Umarım sağlığınız şimdi iyidir, çünkü sağlık her şeyin başı. Bu peelingin herhangi bir zararı yok, düzenli kullanmanız vücudunuza yaptığınız en iyi yatırım olacaktır. Kozmetik ürünlerine para dökmekten daha etkili, tabii sonuçları mucize değil, photoshop etkisi anında yaratmaz, sadece çatlakların önüne geçip minik çatlakların görünümü azaltıyor ve ileride oluşabilecek muhtemel çatlakları engelleme adına yardımcı oluyor :)

      Sil
  2. Bende 1 hafta kullanip birakmistim tamda zamaninda gelen bir yazi oldu. Devam edeyim bari kullanmaya işe yarıyorsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle devam derim, uzun süreli etkisi muazzam :)

      Sil
  3. Türk kahvesi benim de duşta peeling olarak kullandığım en harika sırrım doğrusu ve ben bunu yaklaşık 6 7 aydır yapıyorum oldukça etkili ancak sadece kahve uyguluyordum artık böyle bir karışımla uygularım :) tavsiye ederim gerçekten kremler bu kadar etkili değil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemfikirim, muhteşem bir özelliği var Türk kahvesinin, şimdiye kadar kullandığım hiçbir kozmetiksel ürün onun verdiği etkiyi veremedi :)

      Sil
  4. peki beyaz görünümlü çatlaklarda etkili mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz çatlaklar, daha derin ve eski oldukları için maalesef etkili değiller. Şu anda beyaz çatlaklarını görünümünü azaltan teknolojik gelişmeler var, güzellik merkezlerinin iddiaları %100 geçirdikleri yönünde, ama henüz çok yeni bir uygulama olduğu için daha çok geliştirilmesi gerekiyor gibi :)

      Sil
  5. Adsız16/3/14

    peki zeytin yağı koymamıza gerek var mı illa vücudumuz soyulacak mı yani nasıl geçecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, cilt hiçbir zaman soyulmaz. Kimyasal peelingler hariç. Zeytinyağ, cilt derisinin daha esnek olması içindir. Esnek olan cilt de kolay kolay çatlamaz

      Sil
  6. Adsız19/5/14

    Merhaba,
    eski çatlaklarinizin görünümünu geçirdimi peki ben daha 16 yaşındayim çok kilolu olmamama rağmen dizlerim arkası bile çatladi bu oluşmuş çatlaklari geçirir mi çatlaklarim kırmızı
    sağolun şimdiden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, yeni çatlakların görünümünde etkili oluyor sadece, yani kırmızı olanlarda. Eski olan beyazlarda ne yazık ki etkili değil. Düzenli kullanınca bu peeling tarifi, hem vücudu inanılmaz yumuşatıyor hem de çatlakların kırmızı olanlarını yok etmede yardımcı oluyor, yeni çatlakların oluşmasına da mani oluyor :) Muhtemelen ergenlikle birlikte vücudun ani değişiminde deri yapısı hassas ise kiloya bakmaksızın vücut çatlakları oluşabiliyor, bol bol nemlendirmeni öneririm, illa krem sürmene gerek yok, birkaç damla yağla (badem, kayısı, zeytin yağı gibi) ovalaman kafi. Önemli olan düzenli yapabilmek.

      Sil
  7. Adsız20/5/14

    Zeytinyagi olmasa olur mu acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmaz, nemlendirme açısından çok gerekli. Zeytinyağı her mutfakta vardır diye düşünüyorum, tarif oldukça sade aslında.

      Sil
  8. Adsız26/5/14

    benim bacak bolgemde beyaz catlaklar var uygulasam gecermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu tarifi uygularsanız yeni çatlakların önüne geçmede destek verdiğini göreceksiniz ancak beyaz çatlakları bugün modern makineler bile yok etmede başarılı değil ne yazık ki, yeni oluşan kırmızı küçük çatlaklar için kesinlikle işe yarıyor

      Sil
  9. Adsız29/5/14

    Miktarları arttırıp çok yapsak uzun süre dayanır mı acaba? 1 ay mesela?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı maskelerin içinde koruyucu olmadığından çarçabuk bozulma ihtimali çok yüksek :) Belki bir iki gün olabilir ama haftalarca muhafaza edilmesini önermem, ama inanın alışkanlık hale getirdiğinizde yapması zor gelmiyor. 6 ay düzenli kullanımla nasıl etkili oluyor, gözlerinizle göreceksiniz zaten

      Sil
    2. Adsız30/5/14

      Teşekkür ederim :)

      Sil
  10. Adsız27/6/14

    Bu peelingten sonra krem surmeye gerek varmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk kahvesi peeling yaptığı halde cildi inanılmaz yumuşatır, aynı zamanda zeytinyağı da tarifte bulunduğu için harici krem sürmenize gerek yok, ama bunun tayinini en güzel cildinizin size tepkisiyle verebilirsiniz, eğer normalden kuruya dönük veya çok kuru bir cilt yapınız var ise, krem sürmeyi tercih edebilirsiniz. Zaten vücut kremlerini kullanmak bakım adına eksi değil artıdır :)

      Sil
  11. Kaç günde bir yapıyorsunuz peki? İnternette 1 gün dinlendirilmesi gerektiği yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haftanın neredeyse 3-4 günü bu peelingi uyguladım, yeni çatlakların oluşmasını önlemede hiçbir kozmetik ürünün veremediği muhteşem etkiyi verdi, şiddetle öneririm :)

      Sil
  12. Adsız31/7/14

    ne kadar süre kalıcak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onun için özel bir dakika tutmuyorum. Şampuandan sonra yapıyorum, life geçince duruluyorum :)

      Sil
  13. Adsız29/8/14

    Karışımı hazırlayıp bşr kutuda bekletsek ve öyle kullansak olur mu yani sürekli yeniden hazırlamak yerine hazırlayıp saklamak?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçerisine koruyucu kullanmadığımız için öyle haftalarca durmasından yana değilim, en fazla 1-2 gün muhafaze edin derim. Sürekli yeniden hazırlamak zor ama evde yapılan meyve sularını da tazecik yapmalıyız, ama markettekileri haftalarca dolabımızda saklayabilir, raflarda ise aylarca durabilir, ama onları öyle yapan katkı maddeleri. Alışkanlığa bağladıktan sonra çok zor gelmiyor, ben 6 ay düzenli kullandım ve oldukça faydasını gördüm :)

      Sil
  14. Benim çatlaklarım mor bazıları geçen sene bazılarıda yeni çıktı bu tarif mor renginde çatlaklara da fayda eder mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, mor ve kırmızı çatlaklarda etkisi çok daha hissediliyor, çünkü çatlaklar taze olduğu için vücudun derlemesi daha kolay oluyor. Vücut çatladıktan sonra şu anda teknolojinin hiçbir faydası deriyi operasyonsuz kurtarma özelliğinde değil ancak yine de bu tarz basit ve evde uygulayabileceğim bakım tüyolarıyla önüne geçebilir hatta minik çatlakların görünümünü bu sayede azaltabiliriz. Madem çatlaklar mor, kesinlikle kullanmanızı tavsiye ederim

      Sil
  15. merhaba benim de kalçamda beyaz çatlaklıklar var sizin bu karışım giderir mi şimdiden teşekkür edrm.... krem falan kullanmak istemiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beyaz çatlaklarda görünümü etkilemez ne yazık ki, zaten bu değil hiçbir kozmetik ürünü beyazlar üzerinde etkili değildir, etkiliyiz diyenler fikrimce para tuzağından öte değil :)

      Sil
  16. Adsız11/1/15

    Merhaba ben bu formulü aylarca kullandım ve beyaz çatlakları gerçekten inceliyor gerçekten deneyin tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim :) Sevgiler

      Sil
    2. Ben 5 ay once dogum yaptim koluma varincaya kadar catladim kirmizi kirmizi benim vucudum etim cok sert oldugu icin cok catladim haziranda dugunumuz var ozamana kadr yapsam gecer mi acaba birde zeytin yagi yerine sivi yagi koysam olur mu

      Sil
    3. Direkt olarak geçirmez, sadece görünürlülüğünde iyileştirme etkisi yaratır ki şu anda kozmetik dünyasında bu minvalde satılan tüm kremlerden çok daha güçlü. Hatta öylesi kremlerin markası ne olursa olsun heves etmeyin derim. Zeytinyağı olması gerekiyor. Özellikle organik zeytinyağı olmasına özen göstermenizi tavsiye ederim.

      Sil
  17. Merhaba size birkac sorum olacaktı. Bu karisimi yaparken acaba sporda yapiyor muydunuz daha kısa sürede etki görmek için? Birde ben bunu ilk kez bugün uyguladim fakat kahve taneleri toz oldugu için eriyip erimedigini fark edemedim o yüzden her bir bölgeye 10 dakika uyguladim acaba siz ne kadar sure uyguluyorsunuz daha mi kisa sure yapmaliyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, zaten Türk kahvesi tanecikli olduğu için peeling etkisini de oradan veriyor, çok erimesini beklemeyin peeling ürünlerinde. Sporun ise her zaman faydası var ancak ani kilo alıp verme konusunda vücut daha iyi nemlendirilip peeling yapılması gerekiyor. Bu peeling ile beraber vücut bakım ürünlerini yoğun kullanırsanız, (en olmadı bitkisel yağları deneyebilirsiniz) çatlakların önünü büyük oranda alacaksınızdır, 10 dakika iyi bir süre, ben 2-3 dk ile sınırlı tutuyorum, dairesel ve çok yavaş ağır hareketlerle uygulamanızı öneririm :)

      Sil
  18. Merhabalar ben bu bu karisimi bugun kesfettim ve keafettigim gibi uygulamaya koyuldum. Fakat daha ilk seansta vucudumu yikadiktan sonra kasinti ve hafif yanma yapti. Cildim asiri hassas degildir normalde. Bu karisima devamnetmeyi cok istiyorum fakat bu kasinti iyi bir belirti de degildir sanirim :( sizce ne yapmaliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, tarif çok bildik doğal ürünlerden olduğu için sorun yaşatma riski az ama az demek hiç demek değildir elette, sanıyorum sizin limona karşı cilt hassasiyetiniz olabilir. Bu durumu keşfettikten sonra devam etmemenizde fayda var, sadece kahve ve yağla yapabilirsiniz. Sadece kahveyi granül taneli olduğu için çok ama çok hassas hareketlerle (bir bebeğe bakım ürünü sunuyormuşçasına) yapmanızdan yanayım. Sevgiler

      Sil
    2. Soylediklerinizi deneyecegim, Ilginize cok tesekkurler.

      Sil
  19. Iyi gunler bende bir haftada 3kilo verdim stresten birden zayiflayinca goguslerimde dizimde ve kolumda çatlaklar oluştu. Bana fayda edermi?yaşım17ve çatlaklar moralumi cok bozuyorlutfen yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun bir zararı yok, hatta faydası çok :) Vücudu nemlendirerek esnekliğini kazanmasını sağlıyor, böylece cildin çatlamasına engel oluyor, 17 yaş geçiş dönemi olduğu için, vücut alanı aniden yükseliyor, bu da ister istemez çatlamaya neden oluyor. Benim önerim bu tarz doğal bakımları sık sık uygulanmasından yana, inanın hiçbir kozmetik ürünü bu güzel etkiyi vermiyor. Düzenli uygulamada banyo biraz batıyor, tek zararı bu :) Temizlemesi sıkıcı ama yeni çatlaklara çıkarılan davetiyeyi ortadan kaldırıyor

      Sil
  20. KESİN BİLGİ YAYALIM :D
    "Vücut çatlaklarında yapabileceğiniz en ucuz çatlak tedavisi aslında evde çatlak tedavisi olarak uygulayabileceğiniz kimyasal peeling yöntemleridir. Çünkü klinik ve güzellik merkezleri oldukça yüksek çatlak tedavisi fiyatları istiyorlar. Eğer gerekli sabrı gösterirseniz muhtemelen 8 ay içinde kimyasal peeling asitleri (glikolik asit, tca) ve vitamin (a vitamini, c vitamini, e vitamini) gibi maddelerle çatlaklardan kurtulmuş olacaksınız."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bilgilendirmeniz için teşekkürler, ben de yeni sistemler duydum, klineklerde yapılan ve kesin sonuç verdiğini okudum. Ev içinde kimyasal peelinglerden yana çok değilim çünkü çok bilinçli kullanmak gerekir ve kesinlikle bir uzmana danışarak uygulamak lazım ki yanlış bir sonuçla karşılaşmayalım :) Benim bu konuda bahsettiğim, masumane anane işi peeling ve vücudu esnek kılmaya fonksiyonel. Klinik çatlak tedavileri yeni teknoloji ile yaygınlaşınca araştırarak paylaşmayı düşünüyorum.

      Sil
  21. Yanıtlar
    1. Hormonlarınız normal ise neden olsun? Tüylenme sadece hormonal bir bozukluktur :)

      Sil
  22. Merhaba bio oil ile ilgili yorumlamanızı okurken bu linke geldim. Benim eski beyaz ve yeni beyazalmaya başlamış çatlaklarım var. Hep kilo alıp vermekten ciddi bir görüntüye ulaştı artık ve rahatsız oluyorum. Sormak istediğim şu bio oil incelemesi yaparken kakao yağı kullanın yazmışsınız. Burada da bu kahveli tarifi vermişsiniz. Hangisi daha etkili ya da kakao yağı da ekleyip kullansam nasıl olur cevaplayabilirseniz çok mutlu olurum. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kakao yağı tabii ki :) Hem doğal hem ucuz

      Sil