Arama Kutusu

Sleek Far Paleti

sleek,storm palette


Sleek, özellikle far paletleriyle ünlü bir İngiltere drugstore markası. Kozmetik ile ilgili bir bünyeyseniz ve yabancı blogları / vlogları takip ediyorsanız sık sık Sleek paletlerine yer vermeleri ile markadan haberdar olmamanız mümkün değil. Mac ve Urban Decay farlarına uygun fiyatlı alternatif (dupe) oluşuyla gündemde. Ülkemizde kolay bulunmuyor ama GittiGidiyor tarzı sitelerinden alınabilir.


Ben ise, yaklaşık 2 sene evvel, şu konumda da bahsettiğim gibi bir Ebay satıcısından 6.5 Gbp fiyatından almıştım. (Ne var ki, artık satıcı tarihe karışmış)

Sleek 'in bu şekilde 13 farklı paleti bulunmakta. Yeni paletler çıkarmaya devam ettikçe bu sayı artacağa benziyor. Gözüme en son kestirdiğim palet ise, Showstoppers. Paletlerinin sadece isimleri var, farların tek tek renklerinin isimleri olmadığı için, anlatırken numaralandırmak gerekiyor. İsim vermiş olmalarını tercih ederdim. Paletin her bir farı 1.1g boyutunda.

Sleek farları, çok iyi renk vermesiyle ünlü. Palete sahip olduğum ilk günler, bu denli bir far kalitesi beklemediğim için beni şaşırtmıştı. Ambalajının dış yüzeyi sağlam ve kaliteli oluşu bile fiyatına rağmen şaşırtıyor. Örneğin farlarıyla ünlü olan bir drugstore markası olan Wet n Wild farlarının ambalajı gibi ucuz değil.

Ancak farların kullandıkça çok fazla tozutuyor oluşları beni biraz soğuttu. Özellikle bu tozutma hali, farları olduğu yerde bile birbirine harmanlayarak renklerini lekeliyor. Örneğin, kömür siyahı farın (12.sıradaki), çevresindeki renklere bulaşması çok sinir bozucu. Farların bazıları da kremsi oldukları için, haliyle temizlemek zorlaşırken, içimdeki üşengeçlik canavarı kendini göstermekte gecikmiyor. Temizlemek yerine kullanmamayı tercih ediyorum veya bana bu sorunu yaşatmayan başka farlara yöneliyorum.

Renk verişleri genel olarak çok iyi. Ama bahsettiğim bu sorun keyifli kullanım sunmuyor. Üstelik diğer bulduğum olumsuz yanı ise, kremsi farların dağıtılması pek kolay olmuyor.

Paletin açık renklerini daha çok seviyorum. Üst sırası altın ve bronz tonların hakimiyeti altında. Bu sıradaki farlar daha doğal makyaj sunarken, alt sırası ise daha güçlü tonlardaki koyu renklere yer verilmiş. Böylece, hem gündüz makyajında taze bir göz makyajı yapabilir, hem de buğulu / dumanlı (smokey) bir gece makyajında rahatlıkla tercih edebilirsiniz. Ambalajı hafif olduğu için de seyahat dostu olacaktır.

Palette toplam 12 renk var. Işıltılı renkler hakim. Mat olan sadece 3 tane. Onlar da bej , kahverengi ve siyah renkleri. (Numaralandırdığım şekilde ; 3,11,12) Mat olanlardan 3. numaradaki rengini en az veren.

Paletteki farlar bir far bazı olmadan da rahatlıkla kullanılabilir. Zira renk verişleri gayet iyi. Sadece kalıcılığını arttırmak için baz tercih edebilirsiniz. Farların yapısı yumuşak dokuda. Uygularken bol bol dökülme  yapabiliyor. Paletin kapak kısmı boyunca aynası var, ancak farların tozlaşması sebebiyle kirlenmeyi kendine vazife biliyor.


Paletteki renkler sırasıyla şu şekilde :
sleek storm palette


1. sıradaki renk, paletteki en favori rengim. Altın ışıltılarıyla göz alan sıcak bir bronz tonu. Mac Woodwinked farına benzerliği ile göz dolduruyor.

2. sıradaki renk, altına dönük bir şampanya rengi. MAC Nylon farına uygun fiyatlı alternatif (dupe) olarak gösteriliyor. Ki bence de çok benziyor. Favorilerimden birisi zaten. Üstelik bu far, Mac Nylon 'a kıyasla kesinlikle daha pigmentli.

3.sıradaki far, mat bir bej/kahve arasında. Benzetilen far ise, MAC Wedge. Özellikle kaş doldurmak için kullanılabilir. Ama kaş için daha ideal olan boz kahverengi MAC Omega 'ya göre daha sıcak tonlu.



sleek storm palette

4.sıradaki far, soğuk tona bakan bir altın sarısı.

5.sıradaki far, altın ışıltılara sahip bir pembe/bej arası. MAC All That Glitters ve Urban Decay Blaze farlarına benzetiliyor. Bana göre Sleek, onlardan bir nebze daha metalik.

6. sıradaki far, yoğun bakırlıkta bir kahverengi. MAC Antiqued rengiyle mukayese ediliyor.


sleek storm palette,sleek


7. sıradaki far, kızıla dönük bir koyu bakır.

8. sıradaki far, gümüş ışıltıları yoğun olan soğuk tonlu koyu bir mavi.

9. sıradaki far, yine ışıltılı yapıda koyu bir yeşil.




sleek kullanan

10. sıradaki far, ışıltılı bir lacivert tonu.

11. sıradaki tam bir çikolata kahvesi. Üstelik mat bir kahverengi. MAC Corduroy farına uygun fiyatlı alternatif (dupe) olarak gösteriliyor. Bana kalırsa, Mac Corduroy biraz daha sıcak tonlu, kızıla yakın.

12.sıradaki yani paletin en son rengi ise, mat bir kömür siyahı. Bu da MAC Carbon farının alternatifi sayılabilir. Renk verişi, fazla yoğun. Eyeliner olarak da rahatlıkla kullanılır.



Özellikle fiyatına göre, başarılı bir palet. Mac Woodwinked, MAC All That Glitters ve Nylon farlarının birebir benzerlerini bir arada bulmak paletin en güzel tarafı. Fakat, dökülme yapması yaşattığı en büyük sıkıntı.


- Sleek i-divine Storm Palette - 
Sleek,Sleek kullanan



14 yorum:

  1. Bu Sleek'in en çok satan ve en meşhur paletiymiş :)) Ben de yasak öncesi ebay den Bad Girl paletini almıştım ama renkler umduğumdan da koyu ve pigmentli çıktığından kullanamıyorum adam gibi. Anca açık ve gri tonları kullanılabilir günlük :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hayli pigmentli, bendeki bu palet çok dökülme yapıyor. Bad Girl benim de merak ettiklerimden birisi, ama cesaret edemiyorum o kadar koyu tonlara. Yorumunla birlikte netleşti fikrim :)

      Sil
  2. keşke heryerde satılsa..

    YanıtlaSil
  3. Bende pembe tonlarında olan paleti kullanıyorum.Çok aşırı memnunum.ONuda denemeni tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim önerine :) Aslında aklımda bir iki tane daha Sleek var ama gelir mi gelmez mi tasası yaşamak istemiyorum, yine de önerini aklımda tutacağım :)

      Sil
  4. Ben Sleek'in sadece 3lü allık paletini kullandım şimdilik ama o kadar güzel pigmentli ki farlarından da daha azını beklemem. :) Çok güzel bir yazıydı, umarım makyajında da kullanıp bizlerle paylaşırsın! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, daha iyi foto makinesi edindiğim istediğim kaliteye ulaşıp makyajlarımı da paylaşacağım :) Far paleti harika, doğrusu benim de allıklarda gözüm var :)

      Sil
  5. 5 numaralı far tam benlik. tek başına bile hoş bir görünüm verir diye düşünüyorum. bence kullan gitsin. aklında kalacağına gözünde kalsın :))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o 5 numara benim de sevdiğim. Hahah sonki cümlen gülümetti :)

      Sil
  6. Merhaba bu swatchların altında far bazı var mı? Bir de bu paleti sadece ggden mi bulabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Far bazı yok hiçbirinde. Oldukça pigmentliler. Hatta fazla pigmentliler :) Ne yazık ki, belirli bir resmi satışı yok. İngilere sitesi de gönderim yapıyor ama deneyimim yok. Gittigidiyor yurtiçi en iyi imkan bu ölçüde.

      Sil
  7. sen ne muhteşemsin, ne arasam var. bayıldım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, çok mutlu oldum bu yorumunuza :)

      Sil