Arama Kutusu

Saç Dökülmesi ve Jasön Biotin Şampuan

sampuan,sac bakimi

Jasön Restorative Biotin Şampuan



Jasön, sevdiğim doğal markalardan birisi. İyi ki kendisini keşfetmişim diyorum, çünkü kullandığım ürünlerin etkisini gördükçe daha çok bağlanıyorum. Ama ondan önce, saç dökülmesine değinmek istiyorum.

Stresle beraber gelen diğer etkenlerden saçlarım da payına düşeni aldı ve hayatımın bir döneminde ciddi anlamda dökülme sorunu yaşadım. Saçlarına önem verdiğim için, bu keyifsiz durum canımı çok sıkıyordu. İnternet gezinmelerimde, forum ve bloglarda her kafadan bir ses çıktığını, insanların sürekli bir şeyler kaynatılıp bir şeyler ekleyip karışımlar hazırladığını yazan çizenin bol olduğunu görmek kaçınılmaz.

Bu tavsiyeleri, kendisine hayırı dokunmayan ama öteleme kuvvetiyle nasihatlar vermeyi bir devlet görevi edasıyla yılmadan sürdüren, adeta bir hayat misyonu olarak benimsemiş komşu teyzelerimden de alacağım gerçeği varken, ben ise bu tarz yolların herkes için uygun olmadığına karar verip, "dene yanıl" yönteminin ilkellliği ile sürdürmek zorunda hissetmeme yolunu seçtim.. Ve bir dermatologun yanında kendimi buldum.

Evde yapacağınız iksirler (yok şu yağı, yok bu otu ve yanında x kapsül gibi), hazırlanan karışımlar, saçların daha parlak ve bakımlı görünmesini, kaybettiği elastikiyetini arttırmasını sağlayacaktır. Bu tarz karışımları bir çözüm olarak görmemekte fayda var, bir nevi kullandığınız saç maskesinin üstlendiği görevine eş değer olarak değerlendirmek daha doğru. Benim bilgisine çok güvendiğim dermatologum, bu tarz bakımların sadece saç folikülünün etrafına etki edeceğine, saç köklerine bir etkisi olmadığı görüşünde. Eğer saç dökülme probleminiz yoğunsa ve bunun çözümünü internetten araştırıyorsanız, en doğru yolun bir dermatolog yolu olacağını unutmamanız gerekir.

Şampuan konusunda, uzun zamandır daha doğal markalara yöneliyorum. Biotin içerikli şampuanların benim saçıma, özellikle mevsim geçişlerinde yaşadığım dönemsel olan saç dökülmelerinde inanılmaz güzel bir etkisi var. Saçlarımı resmen kendine getiriyor!

Saçlarımı her gün yıkama alışkanlığım var ne yazık ki. Ne yazık ki diyorum, zira her gün saç yıkamanın, saç derisi için sağlıklı olmadığını biliyorum. Bunun çözümünü de saçları kurutmayan bir şampuanda buldum. Jasön Biotin Şampuan, hem saçlarıma Biotin içeriğinden dolayı katkı sağlıyor, hem de kurutma özelliği olmadığı için günlük yıkamada saçlarımı aşındırmıyor.

Arındırma özelliği bana yetiyor. Çünkü ben arındırma = kurutma olarak görmüyorum. Karşılaştırmak gerekirse, saçlarıma verdiği parlaklığı ve arındırma yönünü sevdiğim ama diğer şampuanlara göre biraz daha kurutma özelliği bulunan Bioderma Node G şampuanı, günlük duş için idealliğin bir doz dışına çıkabiliyor. Bu evrede, Jasön ona fark atabilir.

Paraben, SLS, ve Ftalat (Phthalates) gibi zararlı içerikler şampuanda bulunmuyor. İçeriğine baktığınızda bir nokta dikkatinizi çekebilir. Sodium Lauryl Sulfate (SLS) bulunmamasına rağmen, Sodium Lauryl Sulfoacetate maddesi bulunuyor. Bu içerik, SLS 'e çok benziyor olsa da, aslında birbirinden farklı. SLS daha deterjana yönelik içerik iken, Sodium Lauryl Sulfoacetate daha doğal olarak görülüyor. Nedeni ise hindistan cevizi yağı ve palmiye yağlarından üretildiği. Çoğu kaynak, bunun doğal bir arındırıcı olarak görürken, kimyasal yönünü tartışan ve bazı tahrişlere yol açtığını bildiren yazılar da bulunmakta. Ama, ben bu konuda, dengeli olmaktan yanayım. Takıntılı derecesinde en mükemmel içeriğin peşinde koşmuyorum, olabildiğince zararlılardan kaçınsın kafi diyorum. Eğer siz de bu görüşü benimsiyorsanız, Sodium Lauryl Sulfoacetate bileşiğini SLS 'e iyi bir alternatif olarak kabul edebilirsiniz.


- Jasön Restorative Biotin Şampuan İçerik -
icerik-jasön sampuan-sac bakimi


Bu benim 2. kutu şişem. Elimde 1 tane daha var. Kokusu o bildik aromada kokan şampuan kokusundan daha farklı, daha bitkisel. Lavanta kokusu hakim. Benim pek sevebileceğim kokuya sahip değil ama neyse ki bu konuda yoğun olmadığı için çok rahatsızlık yaşatmıyor. Kullandığım süre boyunca, saçlarımdaki mevsimsel dökülmelerim ciddi oranda azaldı, saçlarımı günlük yıkasam dahi kurutma etkisi yaşamadım. Ayrıca, bitkisel şampuanlarda hep görülen o "sertleştirme" problemi, bu şampuanda diğerlerine nazaran minimum. Fakat, bu kısımda hatırlatmadan geçmemem gereken bir nokta var, eğer saç sertleştirme sorunundan muzdarip iseniz, saç kremlerindense saç serumlarına yönelmenizi tavsiye ederim.

473 ml boyutunda, oldukça büyük bir ambalaja sahip. Tek eleştiri yaptığım nokta ambalajının yapısı. Hem biraz basit yapılı hem de açma kısmı sert plastikten yapılma. Daha rahat kullanıma sahip olabilirdi, ancak bu durum duş esnasında öyle büyük bir problem yaşatmıyor. Türkiye'de resmi bir satış yeri ne yazık ki bulunmamakta. Ama elde etmek imkansız değil.


Biotin içeren şampuanlara yöneldikçe saçlarımda için daha iyi sonuçlar aldığımı keşfettim. Uzun saçlı olduğum için saç uçlarımdaki kırılmalarla sürekli mücadele vermek zorlaşıyor, bu durumda bana bir şampuanın yapabileceği en güzel yardımı yapıyor. Saçlarımın bu sıra elektriklenmesinden anlıyorum ki, bünyem yine nem yetersizliğinde. Bunun için daha bol su içmeye gayret ediyorum ama bir yandan bu şampuan bana bu konuda da yardımcı oluyor. Kabarma ve elektriklenme problemini en aza indiriyor. Donuklaşan saçlarıma bir hayli iyi geldi. Hem saçlarım parlak ve canlı duruyor, hem de dönemsel dökülme problemlerimi büyük ölçüde azalttı.

Denemenizi tavsiye ederim.

Benim beğendiğim saç şampuanları arasında yerini aldı bile! 



9 yorum:

  1. Benimde cok dökülmem var jasön markasını seviyorum hayvanlar uzerinde test de yapmıyor benim icin öncelik nereden aldın peki canım fiyatı ne kadardı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Yorumunuz Spam kutusuna düşmüş, yeni fark edebildim :/ Kusura bakmayın
      Ben iherb sitesinden çok uygun fiyata almıştım, sanıyorum ki 4-5 dolara gelmişti. Fakat site artık gönderim yapmıyor. Yurtdışında bir adres var ise tanıdıklarınızın, onların adreslerine yollayabilirsiniz. Veya Naturisimo var ancak benim siteden tecrübem yok.Son olarak da, Tr sitelerinden hızını sevdiğim 3Ka ve Bakimstore sitelerinde satılmakta.

      Sil
  2. merak edildi,listeye yazıldı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sevdiğim bir şampuan oldu, tavsiye ederim :)

      Sil
  3. Ciddi anlamda saç dökülme problemi yaşıyorum. :/ saçlarım çok gürdü ve neredeyse yarısına yakını döküldü saçlarımın azaldığını hissettim... Benim sana sorum şu olacak: sertleştirme sorunu yaşanıyor bitkisel şanpuanlarda bunun için ekstra bir yağ krem vs kullandın mı yoksa bu sertlik problemine aldırmadın mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SLS içermeyen ve doğal içerikli şampuanlar, kısa sürede değil uzun sürede fayda veriyor. Ama benim gibi uzun süre SLS içermeyen şampuanları kullanırsanız, eminim en az benim kadar faydasını görürsünüz. Sertleştirme soruna çözüm olarak yıllardır kullandığım 2 ürünüm var. Birisi Organix Hindistan cevizli saç serumu, linki şurada. Diğeri ise Live Clean Argan Yağlı Durulanmayan Sıvı Saç Kremi, linki burada
      . Ben her ikisinden de memnunum, saçlarımı sağladığı yumuşaklığı seviyorum :)

      Sil
  4. benimde sac igli sorunlar var jason sampuani nasil alabilirim.

    YanıtlaSil
  5. benimde sacimda cok sorun var. jason sampuani nerden alabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feelunique sitesinden bakabilirsiniz, Türkiye'ye kargosu var ve üstelik ücretsiz şekilde diye biliyorum

      Sil