Arama Kutusu

Missha Matte BB Krem (SPF 20)

missha bb krem

Missha Matte BB Krem ve Özellikleri



Yazıma öncelikle, sıkı bir BB krem severi olarak, sıklıkla BB Krem kullanan biri olduğumu belirtmekle başlamam gerek. Sadece benim değil, pek çok kozmetik sever bünyenin sevgisini kazanmasının sonucu revaçta kaldığını gören kozmetik markaların ardı ardına piyasaya sürdükleri BB kremlerinin sayıca artışından da popülerliğinin azalmayacağı görülüyor. Hatta CC kremler, yeni yeni DD kremler piyasadaki yerlerini alıyor. (Alfabenin hangi harfine kadar gider bu ayrı mevzu)

Artık biten BB kremimle vedalaşmadan önce, uzunca bir süredir kullandığım BB kremler hakkında genel görüşlerimi derledim topladım. Ve tabi ki, baş rol oyuncumuz Missha Matte BB Cream 'in özelliklerini paylaşmayı da unutmadan.


missha bb krem


BB Kremler Nedir ?

Eğer daha önce hiç BB krem kullanmamışsanız, küçük bir açıklama olarak diyebilirim ki ; BB kremler Beauty Balm veya Blemish Balm kısaltılmışıdır. Hatta Türk tv reklamlarında "Bebe Krem" olarak da geçiyor. Özellikle meşhur olduğu yer Uzak Doğu ülkeleri. Oradaki hatunların ciltlere ne kadar itinalı baktığını ve güneş koruyucularına büyük önem verdiğini düşünürsek, BB Kremlerin yüksek güneş koruma faktörlere sahip oluşuyla sevilmesi normal.


Fondötele BB Krem'in Farkı Nedir ?

Bugün kozmetik dünyasında bakım yapan ve gerçekten harikalar yaratan fondötenler bulunmakta. Ama bunlar ya güneş koruma faktörlü değiller veya oldukça pahalılar. BB kremlerin farkı ise, uygun fiyatlı olup bir fondötenin o ağırlığını hissettirmeden, cilt kızarıklarını ve renk eşitsizliklerini kapatırken bakım da yapması. Eğer cildiniz için çok yoğun kapatıcılığa ihtiyaç duymuyorsanız veya doğal makyaj görünüme kavuşmak istiyorsanız BB kremlerin kapatıcı yanı size yetebilir.

Benim deneyimim ise ; fondötenleri uzun süreli kullan(a)mıyorum. Bu ister orta ölçekli gruptan olan MAC olsun, ister yüksek ölçekli YSL veya Givenchy, isterse düşük fiyatlı grubunun sevdiğim markası olan Maybelline olsun. Uzun süreli fondöten kullandığımda, üstün özelliklere sahip bir markanın fondöteni dahi olsa, birkaç hafta içinde cildimin dengesi bozulmaya başlıyor. Haliyle cildim bakıma daha muhtaç hale geliyor. Ama BB kremlerde asla böyle bir şey olmuyor, cildimde herhangi bir bozulma durumu yaşamıyorum. Bu yüzden kapatıcılığa duyduğum her an kullanıyor ve kullandıkça daha çok seviyorum.



Yeni Çıkan Markaların BB Kremlerinden Hangileri İyi?

BB kremleri piyasaya sunan ve ulaşılabilir markalardan olan Garnier, Maybelline, Nivea, L'oreal, Clinique, The Body Shop vs pek çok markanın BB kremini deneyimleyebilirsiniz. Eğer içlerinden birini alacaksanız ve hangisini alsam diye karar veremiyorsanız, herhangi birini seçebilirsiniz. Kendi aralarında bariz büyük bir farklılık içermiyorlar. Kore menşeili olan BB kremlerin esas ustaları olan Missha, Etude House, Dr. Jart, Skin Food, Skin79 gibi markalar ise kapatıcılığı daha iyi sunan markalar. Bu markalardan hariç bir de, yine Kore kökenli olan ve Türkiye 'de bulunan Pure Beauty markası da Watsons mağazalarında BB kremleri ile raflarda. Ancak ben, Pure Beauty Narlı Göz Kremi 'ne şurada bahsettiğim gibi aşık olsam da BB kremlerini aynı sevgiyle perçinleyemediğimi söylemeliyim.


Güneş Koruyuculu Olmaları Cilde Zararlı mı?

BB kremlerin pek çoğu güneş koruyucu özellikte. Cilt uzmanı doktorumun bana bu konuda önerdiği, yaz/kış bir güneş koruyucu kullanmam. (Parfümsüz, dermokozmetik ürünler çerçevesinde) Fakat eczacılık mezunu olan ve kozmetik ürünlere fazlaca meraklı arkadaşımın önerisi ise, bu mottonun yıkılması yönünde. Yaz/kış spf'li ürünlerin kullanılması cildi müthiş şekilde hasarlaştırdığını ve bu yüzden de cildin tembelleşip savunmasının zayıfladığı görüşünde.  Hatta yazın bile sadece belirli dönemlerde kullanılması gerektiğini düşünüyor. Ben bu konuda, dermatologumun sözünü dinliyorum. Onun dediği gibi, kışları her daim olmasa da ara ara, düşük spf'li güneş koruyucuları ; yazın ise kışa nispeten daha sıklıkla yüksek spf''li ürünler kullanmaya çalışıyorum. Bu yolda ilerlerken BB kremleri de sıklıkla kullanıyorum ve cildimde gözlemlediğim herhangi bir bozukluk/farklılık olmadı.


BB Kremlerin Cildi Yenileyip Yapılandırdığı Ne Kadar Doğru?

Mucize kremler değiller. Yani bu renkli kremleri düzenli bir şekilde kullandığınızda, cildiniz 20 yaş gençleşmiyor. Bu tarz iddiaların sadece bu ürün için değil, kozmetik ürünlerin tamamı için "pazarlama" cümleleri olduğunu unutmamakta fayda var. Fakat benim cildim, fondötenleri kullanımımdan bir süre sonra bozulmaya doğru meyil ederken BB kremlerde bu olay son buldu. Herhangi bir olumsuzluk yaşamadım. Tabii mucize de yaşamadım.


Missha Matte BB Cream' in matlaştırıcı etkisi nasıl?

Mat durmuyor. En azından benim için böyle. Kapatıcı ürünlerde ne derece matlık beklersiniz bilmem ama bana göre bir Nars Sheer Matte veya Make Up For Ever Mat Velvet değil mesela. (Bu arada, bu 2 fondöten şu an için dünyanın en iyi matlık sağlayanları) Fakat diğer Missha'lara göre, daha az parlama yapıyor diye nitelendirmem daha isabetli bir tanım olur. Ben mutlaka bir pudra ile beraber kullanıyorum. (Mesela theBalm Sexy Mama Pudrası veya Alix Avien Terracotta Pudra)


Missha Matte BB Cream 'in renk tonu cildime uyar mı?

Ben NC15 'im, yaz vakti bronzlaşınca NC20 oluyorum genelde. Nedir bu NC 'ler derseniz, Mac'teki cilt rengim. Kendi cilt renginizle anlatacaklarımı mukayese etmeniz için renk tonumu söylüyorum. NC15, neutral cool denilen, sıcak tonluların en açık tonundayım. Missha Matte, bende tam uyan bir görüntü veriyor. Herhangi bir açıklık/koyuluk yaşamıyorum. Ancak NC20 olduğum yaz zamanı denediğimde ise, cildime çok açık geldi ve her zaman kullandığım rahatlıkta kullanamıyordum. Fakat gördüm ki, cilde sonradan harika bir uyum sağlamayı başarıyor ve böylece bariz bir farklılık yaşatmıyor. İşte BB kremleri fondötenlerden ayıran diğer bir nokta da bu. Elimde cildime koyu gelen bir fondöten var ise çok az koyu olanla karıştırıp kullandığımda veya koyu bir pudra ile üzerinden geçtiğimde gün içerisinde renginin cildime daha da iyi uyum sağladığını gördüm.


Missha Matte BB Cream 'in yapısı cilt tipime uyar mı?

Karma yapılı, kışın daha kuruya dönük olan, yazın ise karmanın daha belirginleştiği, yağlanma seviyesinin arttığı bir cilde sahibim. Ancak karma cildimin bu durumu, yaşadığımız bölgenin iklimi ile inanılmaz bağlantılı. Mevsim aynı bile olsa, yaşadığım yerlerin farklılığı, nem seviyesi vs çok etkiliyor. Bu yüzden net konuşmak çok zor. Yağlı ciltli iseniz, özellikle yaz zamanı çok uygun olmayacağını, kışın bir nebze daha uygun olacağını düşünüyorum. Fakat tam olarak, yağlı ciltlere özgün değil bana kalırsa. Zira ben karma cildimle yazın pek anlaşamadım, olduğu gibi parlıyordu. Hem kuruya dönük zamanımda da, hem daha yağlıya dönük zamanımda cildimi nemlendirdi. Bu konuda tam not aldı benden.


Kapatıcılık seviyesi ne düzeyde?

Gayet iyi. Daha önce kullandığım Missha Perfect Cover 'a kıyasla, onun bir tık altında. Onun kapatıcılık düzeyi daha da yüksekti. Ama bir fondötende aradığım kapatıcılığı bana sunabiliyor. Üstelik cildimin yapısını uzun süreli kullanımda bozmadan bunu sağlayabiliyor.


Nerden temin edebilirim?

Missha, artık Türkiye'de satılmaya başladı. (sanıyorum ki resmi satıcısı da oldu) Benim bildiğim, sadece online satışı var,bir mağazası yok. Ama bana kalırsa. Missha'nın olayı zaten fiyatının uygunluğuna bu kadar güzel bir ürün olmasıydı. TR satışlarını çok pahalı buluyorum.



8 yorum:

  1. Tam bende bb krem almayı düşünüyordum,bu yazıyı okuduğum iyi oldu.Çokta güzel yazmışsın,detaylı detaylı. :)
    Teşekkürler :**

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş,bayağıdır stoklara girmesini beklediğim bir üründü,ben de karma ciltliyim,denemek istediklerim arasında.

    sehr-istanbulgunlugu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karma ciltle %100 anlaşamıyor ama bir pudra desteği ile sorun halloluyor

      Sil
  3. Adsız3/6/13

    birde cliniq cckrem'i denemelisiniz

    YanıtlaSil
  4. Adsız21/1/14

    ben daha yeni aldım ve daha önce hiççççççççççççç kullanmadım bi tezgahtan aldım fakat orıflam. buradaki yazılarıda çokkkkk güzel yazmışınız fakat fondeten cildimi bozuyor demişiniz ben buna hiçççççç katılmıyorum belkide haklısınız bazı bayanların cildi hassas ama ben yıllardır kullanıyorum ve cildimde hiç bir kırışıklık vb. yok ben size bi tavsiye veriyim markasız şeyler kullanmayın bence orıflame loreal paris avon kullanın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, gülümsettiniz beni :) Ancak Missha markasız bir kozmetik markası değil, Kore 'nin en popüler markalarından birisi. Bilakis önerdiklerinizden daha iyi kalitede. Ancak yine de öneriniz için teşekkürler, Sevgiler :)

      Sil