Arama Kutusu

La Roche Posay Anthelios Sprey Güneş Kremi

la roche posay sunscreen

La Roche Posay Anthelios XL Spray Spf 50+ Sunscreen Spray Lotion



Dermokozmetik bir marka olan ve benim severek kullandıklarım arasında yer alan La Roche Posay 'in hem yüz hem vücut için kullanılan 50 Güneş Koruma Faktörü (Spf 50+) ve UVA + UVB özelliğinde olan güneş kremini bir süredir kullanıyorum.



Güneş kremleri ve gerekliliği hakkında son zamanlarda kafa karıştırıcı öneriler veriliyor. Bazıları güneş kremin sadece yaz için kullanılması gerektiği, çünkü cildin kendi koruma görevini tembelleştirip cildi daha savunmasız bıraktığı görüşünde bazıları ise yaz-kış kullanılması gerektiği görüşünde. Ben bu soru karşısında, dermatologumun verdiği cevaba güvenerek yol alıyorum. "Yazları güneş kremini biraz daha önemseyerek ve yüzün için SPF30 'un üzerine çıkmadan kullan, kışları ise bu koruma miktarını biraz daha hafifleterek ama yine de varlığını unutmayarak kullan" sözüne itimat ediyorum.


Geçtiğimiz yaz, 30 SPF güneş kremi yüzüm için yeterli gelmesine rağmen, Foça bana yaptı yapacağını ve hemen vücudumda birkaç leke bıraktı. Buna istinaden, dermatologuma danışarak vücudum için 50 SPF kullanabileceğim onayı da alınca, La Roche Posay 'in sevilen Anthelios XL serisindeki bu spreyli güneş kremini aldım. Hem yüze hem de vücuda uygulama pratikliğinde.


Eksi özellikleri, geçen gün alelacele dışarı çıktığımda elime ilk gelen güneş kremi olduğu için yüzüme kullandım. Yüzümde beyazlık etkisi yarattı. Beyazlatıcı yanı, çok net görüntü vermiyor ama bu durum yaklaşık 3 saat boyunca gitmedi. Karma ciltli olduğum için yağlandırmayı net hissettim. Daha sıcaklarda bu oranın bir nebze daha artacağı aşikar. Hatta dışarıda, verdiği rahatsızlık hissine karşı bir pudra yanıma alsaymışım keşke dedim. Bir pudra kurtarışı, bu görüntüyü kamufle etmeye yetecektir. Ama ben pratiklikten yana olduğum için, bu sebeplerden ötürü yüz için çok da ideal olduğu görüşünde değilim. Beyaz tenli olduğum halde bende bile beyazlatıcı yanı oldu ise, daha buğday / esmer tenlilerde bu kıstas daha önemli olacaktır.  Ama sizin cildinizin kuruluğuna bağlı olarak, en azından benim yaşadığım yağlanma ve parlama durumu azalacaktır. Bu yüzden sizin için daha kullanışlı hale gelebilir.


Artı özellikleri ise, vücut için harika. Yüzümde yaşadığım bu hisleri, vücudumda o denli hissetmedim. Yüzümde bıraktığı o sevmediğim kalıntı hissi vücudumda yaşamadım. Bir kremden daha hafif özellikte. Güneş koruması geçen seneki kullandığım güneş kremine oranla çok iyi. Spreyli oluşu zaten başlı başına bir kolaylık. Boyutu 200 ml gibi büyükçe olduğu için, kolay kolay bitirip "Ama ama ama nasıl biter ki bu, daha yazın ortasındayız" diye sizi yarı yolda bırakmaz. Hatta ailecek güvenle kullanabilirsiniz. Güneş koruma özelliğine ek olarak da UVA + UVB korumasına da sahip. Üstelik bir dermokozmetik marka güvenilirliğinde. Suya karşı dayanıklı olduğu için, deniz sezonu açmak üzere Güney'e indiğimde beni daha mutlu edecek.


Parfüm , Paraben içermiyor. Parfüm konusu mühim, güneş koruyucularında yer alan parfüm, güneşten oluşabilecek olası lekelere "bize de bekleriz" çağrısı yapıyor. Bu açıdan güzel bir güneş koruyucu.


- ingredients La Roche Posay Anthelios XL Spray Spf 50+ Sunscreen Spray Lotion -
ingredients la roche posay
- içindekiler la roche posay -

4 yorum:

  1. Bu aralar güneş kremi arayışındayım,ne alsam bilemedim.Kararsız kaldım.Bunu düşünüyordum ama beyazlatıcı etkisi varsa pek hoş durmayacaktır.Renklilerden kullandın mı hiç?Önerebileceğin var mı Miskincim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Kiss My Face ile Avene nemlendiricili güneş kremi favorim :)

      Sil
  2. Annemin cildi ok hassas ve güneşte bronzlaşmak yerine ya kızarıyor ya da güneş alerjisi oluyor benim cildim fazla hassas değil ama düzgün bir güneş koruyucu kullanmak iyi olacak sanırım bunu alacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de kardeşim çok hassas ciltli, onda hiçbir ters etki yaratmadı. Yalnız bu ürün biraz yüz için ağır, vücut için mükemmel. Gerçekten suya dayanıklı :)

      Sil