Arama Kutusu

Erkeklerin Sevmediği 7 Makyaj Hatası

Erkeklerin sevmediği makyaj hataları neler? 


Erkekler yaptığımız makyajı ne kadar beğenirler? 

Erkeklere beğendirmek için mi makyaj yaparız?


Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari


Biz kadınlar makyajı, erkeklerin bakış açılarını hoş tutmak adına değil, aynaya baktığımızda kendimizi daha iyi hissetmek için yaparız. Makyaj yapmak dış görüntüden önce, ruha mutluluk katar, eğlenceyle sanatın iç içe geçmiş halidir bir nevi. Ama şu da bir gerçek ki, kendini iyi hisseden bir ruha yapılan komplimanlar, günümüzü daha da keyifli kılar.


Hangi kadın iltifatı sevmez ki?

Eğer karşımızda makyajdan anlayan bir makyaj artisti (mua) yoksa, erkekler makyajın pek çok hatasını fark etmez. Hatta makyajı bırakın, kaynak saç kullanan 10 kadının 7'sini doğal zanneder. Ama bazen, söz birliği etmişçesine aynı noktalarda takılırlar.  Neler mi bunlar?


İşte erkeklerin sevmediği 7 makyaj hatası


1) Örümcek Kirpikler : Rimel, benim en vazgeçemediğim makyaj ürünü. Hacimli görünen kirpikler, bakışlara daha derinlik kattığı gibi, yüze de daha seksi bir ifade kazandırıyor. Tekli yapıştırılan takma kirpikleri erkekler anlamazken, bol rimelli tek tek ayrılan görüntüdeki kirpikleri ve abartılmış bir rimel kullanımını, sevimli bulmuyorlar. Hatta öyle ki, Spider Man (Örümcek Adam) espirileri döndürmeyi de ihmal etmiyorlar.

Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Örümcek Kirpikler
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Örümcek Kirpikler



2) Yapış Yapış Dudaklar : Özellikle dudak parlatıcılarda yaşanan ve hatta biz kadınların da sevmediği yapış yapışlık his vardır ya, işte erkekler o görüntüden bile haz etmiyorlar. Yapışkan lipglossun dudaklarda birikme hali de eklenince... Ağır yapılı lipglosslardan kaçmak gerek.

Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Yapışkan Lipglosslar
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Yapışkan Lipglosslar


3) Abartılı Bronzer Kullanmak : Erkeklerin "Arap Bacı" espirisine maruz kalmamak için bronzer kullanmayı seven ve bronzlaşmış görüntüye doyamayanların dikkat etmesi gerekenlerden.

Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Bronzer
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Bronzer

4) Ruh Gibi Beyaz Yüz ve Göz Altlarının Fazla Aydınlığı : Bronz aşığı olanlar ve beyaz ten sevenler çizgisini kıtalar arasında ayrımlaşmaya kadar götürebiliriz. Bronzluğu abartanlar kadar beyaz görünmeyi de kendilerine hedef seçmiş pek çok kadının olduğu bir gerçek. "Bembeyaz olayım, hatta bunun için tenimden çok daha açık fondötenler, pudralar, concealer uygularım" taktiği, erkeklerin gözünden kaçmıyor.


Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Beyazlastirici Pudralar
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Beyazlaştırıcı Pudralar

5) Yanlış Kaşlar : Erkekler kaş konusunda çok dikkatli değiller. Kaşınızdaki yanlışlıkları, kolay kolay farkına varmazlar. Ancak, bir kaş uzmanı olmadıkları halde, biçimsizce inceltilmiş helezon kaşların özgürlüklerine ve kaş şekillendirme yapaylıklarına dikkat kesilirler.

Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Yanlis Kaslar
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Yanlış Kaşlar


6) Abartılı Allık Kullanımı : Makyajın belki de en ustalıkla kullanılması gereken ürünüdür allık. Fakat pek çok kadın, bu konuda hayli cömert bir tavır sergiliyor ve bol allık kullanmaktan kaçınmıyor. Üstelik dağıtılmayıp çizgi şeklinde duran havası da tüm makyajı avam bir hale bırakıyor. Haliyle de bu görüntü, erkeklerin "boya badana" diye tabir ettikleri duruma iter. Eğer bir sahne çekiminiz yoksa (!) allığı ölçülü ve hafif uygulamak, makyajınızın en temel noktası olsun.


Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Alliklar
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Yanlış Kaşlar


7) Çoraklaşmış Cilt : Nemlendirilmeyen cilt, makyaja cevap vermede yetersiz kalır. 1-2 saat içinde, tüm makyajı pul pul dökme durumu yaşatır. Göz makyajında da yüz makyajında da en önemli kısım, kendimize zaman ayırıp cilt bakımına özen göstermek ve makyaj öncesi iyi nemlendirmektir. Çoraklaşmaya yüz tutmuş bir cilt, erkeklerin gözünden kaçmaz.


Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hatalari Nemlendirici
Erkeklerin Sevmediği Makyaj Hataları Yanlış Kaşlar


49 yorum:

  1. yani burdan alıyoruzz kiii, erkekler de olması gerektiği gibi doğal makyaj seviyormuş;)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel ve bilgilendirici bir yazı olmuş elinize sağlık ben üni. öğrenciyim ve bizim kampüste bu bahsedilen maddelerden bir sürü örnek görmek mümkün=)) birde kendilerinin çok güzel göründüklerini düşünme durumları eklenince ben bile katlanamıyorum=))

    YanıtlaSil
  3. başta "kendimiz için süsleniyoruz" dense de, başlık ve içerik onu göstermiyor.
    sorun erkeklerin beğenmemesi olmamalı çünkü zaten yazan şeyler bir çok kadın için de hoş değil. o yüzden gereksiz bir erkek gözünden bakış olmuş bence.
    ama şaşırtıcı değil, zaten erkek egemen bir dünyada yaşıyoruz ve biz kadınlar da bu erkek egemenliğini destekler şekilde yaşıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanlış anlamış olmalısınız, yazı eğlencelik, derin soluklu değerlendirme bakış açınıza paralel gitmiyor yani.
      Sevgiler

      Sil
  4. Erkekler gerçekten dikkat ediyor..Benim görmedim yerleri hep eşim söyler.. Kirpiklerin yapışmış. Fondöten belli olmuş şura da , göz kalemi fazlalıklarını falan düzeltir. En son bakar tamam der:)

    YanıtlaSil
  5. ciddi değerlendirmeye alıp eleştirenlere güldüm :D
    çok eğlencelik bi yazı olmuş miskinkek

    YanıtlaSil
  6. haha:D dikkat edilecekleri çok keyifli bi dille anlatmışsın cnm,
    bayıldım.güzelleşelim derken çirkinleşen kızlardan olmamak gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne tatlı bir yorum :) Teşekkür ederim

      Sil
  7. 5. Maddeyi okurken direk aklima bulent ersoy geldi haksiz miyim ama :)))) gercekten erkeklere ek olarak bu hatalar banada cok batiyor hic makyaj yapmasalar daha guzel olacaklar gercekten! Birde gercekten ben bugune kadar kaslarimi hic aldirmadim ve bunu ben demeden fark eden hicbir erkek cikmadi :) buda maddelerin dogrulugunu bi kez daha gosteriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın :) Kaş, çok mühim, hatta bence yüzdeki en önemli kısım :)

      Sil
  8. benim eşimde kırmızı rujdan ve koyu göz farından hiç hoşlaşmıyor. tersine bende bayılıyorum:)) güzel bir yazıydı tatlım

    YanıtlaSil
  9. bu yazıyı okurken eşim de yanımdaydı "adam ne güzel yazmış" diye diye okudu ses etmedim :D
    hepsine de katıldı hatta bu sayede öğrendim ki benimki en çok allık seviyormuş makyajda gerisini sürmesen de olurmuş :D
    eğlenceli olmuş canım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli yorumun gülümsetti okurken :))

      Sil
  10. Ben kendi adıma listeye fazla aydınlatıcı uygulanmasını ve çok çok uzun yelpaze gibi küt tırnakları eklemek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o da eklenmesi gerekenlerden :)

      Sil
    2. Ay allahım :)) Üniversitede eşimle çıkarken, azıcık farklı bir pembe allık sürsem "İbiş n'aber??" derdi hemen :))) O yıllara gittim resmen!! Harika tespitler, eline sağlık :))

      Sil
  11. Kesinlikle doğru valla. :)

    YanıtlaSil
  12. Ay allahım, üniversitede eşimle çıkarken, azıcık pembe allık sürsem "İbiş n'aber?" derdi :))) Yazını okurken o yıllara gittim :)) Harika tespitler, eline sağlık!!!

    YanıtlaSil
  13. Eğlenceli ve güzel bir yazı olmuş =)

    YanıtlaSil
  14. Erkekler bir araya gelsek tartışsak ancak bu kadar olurdu :D ellerine sağlık süper yazı!

    YanıtlaSil
  15. Süper yazı olmuş.Makyaj yapmayı bilmeyen.Abartmayı makyaj olarak algılan kadınlara kapak olmasını dilerim:) cosmo-trend

    YanıtlaSil
  16. Canım çok güzel bir yazı olmuş ellerine sağlık:) tespitler çok doğru bu hataları çok sık görüyoruz malesef..

    YanıtlaSil
  17. Bayıldımmm harika bir yazı olmuş canmm ellerine sağlık öperim <3

    YanıtlaSil
  18. Adsız19/3/13

    valla kocaman gögüsleriniz olsun ama makyajınız palyaço gibi yapılmış olsun hiç umurlarında olmaz :) yüzünüze bakmadıkları için :))erkekler için başka şeyler önemli genelde !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O tarafın ilgi cazibesi bütün maddeleri sollar geçer :)

      Sil
  19. Hihi çok doğru çokda şeker anlatmıssın,bazen kalemim bile akmış olsa hemen uyarıyor benimki,kızıyorum bende üff çok bilmiş diye(:
    Sevgiler benim bloğada beklerim efenim.

    YanıtlaSil
  20. Hem feci bilgilendirici hem feci eğlenceli olmuş, teşekkür ederiz sayın Miskin Kek:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli bulmanıza sevindim :)

      Sil
  21. son derece doğru tespitler :))

    YanıtlaSil
  22. Çok güzel bi yazı ve çok doğru tespitler,okurken çok eğlendim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Keyifli bulduğunuza sevindim :) Sevgiler

      Sil
  23. ''bıdı bıdı'' ne ya? Kaç dakikadır yorum yazmak için, bir alan arıyorum, bulamıyorum. Tamam ''bıdı bıdı'' çok şirin de eminim bir çok okuyucunuz yorum yazmakta sıkıntı çekiyordur. Neyse neyse! Tatlı bir bloğunuz varmış. Erkeklerin sevmediği makyaj türlerinden bahsetmişsiniz. Aklı başında oan hiçbir bayanın zaten bu makyajlardan yararlanacağını sanmıyorum. Tabi ortalık bunlarla dolu değil de diyemem. Ben de bu konuda fikrimi belirtmek isterim. Yapış yapış dudaklar demişsiniz ya hani! Orası kesin de, ek olarak şahsen ben, dudak renginden uzak tüm dudak makyajlarından nefret (ağır oldu ama) ediyorum. Dudak parlatılabilir, ya da aynı tonlardaki rujlarla canlandırılabilir ama ne kıpkırmızı bilmem ne! Bayanlarım tüm çekiciliği, dişiliği kayboluyor o zaman. İnsan karşısında sadece oyuncak bir bebek görüyor; ama oynayası bile gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1) "Bıdı Bıdı" blog sayfamı ilk özelleştirdiğim zaman yapmıştım, şu ana kadar sorun yaşayan ilk okuyucusunuz.

      2) Aklı başında olan hatunlar da pek ala bu yanlışlara düşebiliyor, özellikle ünlülerde sık sık rastlayabilirsiniz.

      3) Aksine, kırmızı dudaklar daha çekicidir. Önemli olan cildin rengine uygun doğru tonu yakalamaktır. Sizin kastettiğiniz doğal makyajdır. O da kişisel zevke girer.

      4) Yazı öğreti amaçlı değil, eğlence amaçlıdır :)

      Yorumunuz & Eleştirileriniz için teşekkürler

      Sil
  24. Yapış yapış kırmızı dudakları görünce aklı Miranda Sings'e gidenler ?

    Güzel ve eğlenceli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha evet :) Çok teşekkür ederim <3

      Sil