Arama Kutusu

Doa Kozmetik Sülfatsız Şampuan



Doa Kozmetik'ten yaptığım 2. alışverişimi şurada bahsetmiştim. Bu zamana kadar edindiğim ürünleri kullandıkça etkilerinden memnun muyum, değil miyim tam kestiremedim doğrusu. Doğal içeriklerini, kaliteli bulmuyorum diyelim.


Sülfatsız şampuanını ilk kullanımda beğenmiştim, hatta fiyatları da cep dostu olduğu için, müdavimi olabilirim demiştim. Ama yanıldım. Şampuanı, daha uzun kullanımda sevemedim. 

Bugüne kadar, SLS içermeyen pek çok doğal içerikli veya dermokozmetik şampuanlar denemiş, kullanmış biri olarak diyebilirim ki, Doa'nın şampuanı güzel değil. Arındırma özelliği zayıf. Ve saçları parlak gibi gösteren durum, arındırmadaki yetersizliğinden ileri geliyor. İlk kullanımda, kendisini sevdirir gibi gösteriyor, ama devamlı kullanıldığında, en azından benim için pratikte geçerli not alamıyor.


Sülfat olmadan nasıl köpürüyor?

Cocamidopropyl Betaine sayesinde. Bu madde, hindistan cevizinden elde edilen yüzey aktif ajanı. SLS gibi bol köpüklü olmasa da temizlenmeye yarayan bir deterjan. Genellikle tahrişe neden olmadığı için, doğal kaynaklı saç, cilt ve vücut temizleyici üreten markaların tercihi oluyor haliyle.

Yapısı çok sıvı, ilk izlenimde Bioderma 'nın Node G şampuanları gibi sanmıştım. Fakat daha kıvamlıca yapısı var. Kokusu, kağıt tarzında. İçeriğinde yer alan parfümün, daha hoş ve ferah aromada olmasını yeğlerdim. Neyse ki yoğun olmadığı için bu durum rahatsızlık vermiyor. Rengi yeşilimsi. Ambalajı dayanıksız. Ambalaj konusuna takıntılı değilim ve bu tarz ürünlerin ambalaj parası olmaması için böyle yapmaları gerektiği fikri sözde desteklense de, bu kadar basit ambalajlarla ürünün de yeterli korunmadığı aşikar. Tek bir düşüşünde, şişesi çatladı, şampuanı sızdırıyor mesela.

Saça elastikiyet veren ve pek de masum olmayan kimyasal ajan olan Hydroxyethyl Cetyldimonium Phosphate içeriğindeki maddelerden birisi. Toksik madde olarak görülmüyor, sadece riskli grupta yer alıyor.


Fikrimce, doğal içerikli şampuanlar sınıfında geçerli not alacak kalitede değil. Bu şampuan yerine, içerikleri yine doğal olan markalardan Nude, Avalon Organics, Live Clean şampuanlarını ve doğal ile kozmetik sınırda olan Organix'i tercih ederim. Saçları her sülfatsız şampuanın yaptığı gibi, sertleştiriyor ama bir taraftan da yağlı hissi bırakıyor. Uzun süreli kullanımda, verdiği etkiyi daha sevmez hale geldim. Saçlarımın hacimini giderek söndürdü. Hassas ciltli olan kardeşim kullandığında ise, boynunda hafif hafif kızarıklar yarattı. (muhtemelen içeriğindeki bir maddeden alerjik olabilir)

Genel olarak, şampuan çok kötü olmamakla birlikte, (bana göre) iyi kalitede bir şampuan da değil. Eğer orta halli, cep yakmayan, sülfat içermeyen bir şampuan arıyorsanız ve yağlanması yavaş olan saçlara sahipseniz, sizin için ideal olabilir. Benim için olamadı. Daha fazlasını incelemek için de sitesine tıklayarak ulaşabilirsiniz. 


19 yorum:

  1. Sanırım Doa'nın bu şampuanından pek memnun kalan yok... ve genel olarak ürünleriyle ilgili seninle aynı fikirdeyim. Doğal gül suyu ve hindistancevizi yağını deneme aşamasındayım şu anda, ama gül suyu+laktik asit toniğini sevmedim. Pek işe yaardığını düşünmüyorum...

    Bu arada, temiz içerikli şampuanlardan Nude2un üstüne tanımıyorum sanırım. Benim saçlarıma en iyi gelen şampuan o oldu.

    sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Nude şampuanını seviyorum, evet içerikleri doğal görünse de kalitesi iyi değil bana göre. Gül suyunu baştan kullanıp sevdim, faka 1/3üne geldiğim şu günlerde anlıyorum ki, Rosense bu konuda 1 numaraymış. Laktik asit 'i merak ediyordum, iyi gelmediğini duymakla fikir sahibi olmakla fikir sahibi oldum, teşekkürler :)

      Sil
    2. Ben de bundan sonra Rosense'e bakacağım...

      Laktik asit iyi gelmedi değil, hiçbir şey anlamadım diyeyim :))

      Sil
    3. Demek ki her doğal ve uygun fiyatlı ürünler iyi değilmiş :( Ben de sevinmiştim Türkiye'de böyle bir firmanın olduğuna..

      Sil
  2. Ben geçen sene şu andakinden çok daha uygun fiyata almıştım ben de beğenmedim.. Yeşil sabun gibi saçlarımı yapış yapış yaptı temizlemedi ve küf gibi bir koku hissediyordum içinde. Su bazlı olduğu için çalkalamak gerekiyormuş falan ama direk çöpe attım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevemedim ve galiba sonunu getiremeden elimden çıkaracağım. Kötü bir deneyim oldu gerçekten de :(

      Sil
  3. Kesinlikle seninle aynı fikirdeyim. İlk hevesle aldım ve severek kullanacağımı düşünürken fikrim değişti.
    Arındıcılık özelliği gerçekten iyi değil. Benim saçlarım hemen yağlanıyor. Şampunı kullandıktan sonrada bir değişme olmadı. İnanılmaz hacimsiz ve sönükleşmeye başladı saçlarım.
    Ayrıca kokusuda beni rahatsız etti. Genel olarak benimde memnun kalmadığım bir ürün oldu...

    YanıtlaSil
  4. harikasın! mükemmel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  5. hımm ben de çok denemek istiyordum şimdi şüpheye düştüm Aslında ben organicum / organicare kullanıyorum burada bahsetmiştim http://denizdenerde.blogspot.com/2012/10/organicum-ve-organicare-yeni-takntm.html
    çok da memnunum anlaşılan maceraya gerek yok :)
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organicum kullanmadım ama Doa şampuanı, denemeye değecek bir ürün olmadığını söyleyebilirim :)

      Sil
  6. Adsız29/5/13

    bu şampuandan bende yeterli sonuç alamamıştım. sonra firmayı aradım bana yağlı saç şampuanını gönderdiler şimdi yağlı saçlar için olanını kullanıyorum. oldukça da memnunum. hepimizin saç yapısı farklı olabiliyor tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz devam edin memnun kaldıysanız, nihayetinde herkesin saç tipi farklı olacaktır :) Ben blogumda kendi değerlendirmelerimi yazıyorum

      Sil
  7. bende de saç dökülme sorunu başlayınca şampuan arayışına girdim ve daha önce organicare baby ve son olarak doa sülfatsız şampuanını denedim iki ürün arasında oldukça büyük fiyat farkları olmasına rağmen ikisindende memnun kalmadım.
    Doanın ürününde bir şeyler eksik gibi duştan sonra saçı kupkuru yapıyor ve iyide temizlemiyor köpürme kıvamı çok az olduğundan.
    Organicare de ise içindeki yoğun bitki karışımı yıkama sonrası kaşıntı yapıyor ve fiyatıda epey pahalı
    yukarıda ismi geçen nude markasında ise sülfat var hanımlar sizin bahsettiğiniz hangi modelidir markette 7-8 çeşidinide inceledim önünde sls yok yazıp içeriğinde dls geçmesi komedi gibi resmen:) sülfatın bir çok çeşidi vardır.
    son olarak yeni bir ürün gözüme çarptı otacı argan şampuanı çıkarmış içeriğinde hiçbir katkı gözükmüyor lakin 250ml fiyatı 32 lira çok pahalı geldi.
    Maliyeti düşük bir ürünü bu kadar yüksek fiyatlara satmaları anlaşılır gibi değil

    Cihan

    YanıtlaSil
  8. bende de saç dökülme sorunu başlayınca şampuan arayışına girdim ve daha önce organicare baby ve son olarak doa sülfatsız şampuanını denedim iki ürün arasında oldukça büyük fiyat farkları olmasına rağmen ikisindende memnun kalmadım.
    Doanın ürününde bir şeyler eksik gibi duştan sonra saçı kupkuru yapıyor ve iyide temizlemiyor köpürme kıvamı çok az olduğundan.
    Organicare de ise içindeki yoğun bitki karışımı yıkama sonrası kaşıntı yapıyor ve fiyatıda epey pahalı
    yukarıda ismi geçen nude markasında ise sülfat var hanımlar sizin bahsettiğiniz hangi modelidir markette 7-8 çeşidinide inceledim önünde sls yok yazıp içeriğinde dls geçmesi komedi gibi resmen:) sülfatın bir çok çeşidi vardır.
    son olarak yeni bir ürün gözüme çarptı otacı argan şampuanı çıkarmış içeriğinde hiçbir katkı gözükmüyor lakin 250ml fiyatı 32 lira çok pahalı geldi.
    Maliyeti düşük bir ürünü bu kadar yüksek fiyatlara satmaları anlaşılır gibi değil

    Cihan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Organicare şampuanlarını hiç kullanmadığım için nasıldır bilemiyorum. Nude markasını seviyorum. Onun yanı sıra Live Clean ve Giovanni şampuana da göz atabilirsiniz. Live Clean şampuanlarını ve diğer ürünlerini Watsons mağazalarından, Nude ve Giovanni markalarını ise Gratis mağazalarından temin ediyorum. Bahsettiğiniz dls ise, hiçbir şekilde sülfat bileşimi içermeden üstelik fiyatı da yakmayan bir şampuan arıyorsanız, piyasada bulamazsınız. Eğer SLS konusunda ciddi anlamda takıntılıysanız, daha yüksek paralara organik kozmetik ürünlerine bakınmalısınız. Ama şunu bilin ki, hiçbir temizleyici tertemiz içerik sunmaz, sunamaz. Şu andaki öngörülen tablo şu, SLS yerine konulan alternatifleri tahrişlik etkisi daha az olduğu için Sülfatsız şampuanlara (SLS free) yönelmek en doğrusu. Hem cebimi yakmasın hem hiçbir sülfat bileşimi olmasın diyorsanız, tek çareniz kil kullanmak.Kil de kullanım zorluğu açısından pratik duşlar için ideal değil. Kimya işin içine girince elbetteki belirli maddeler ihtiva edecek.Önemli olan alternatiflerinden daha masum olanına yönelmektir. Bunun aksini nasıl olmasını bekleriz ki?

      Sil
  9. Adsız12/9/13

    ben kullanıyorum bu şampuanı bence harika saçlarım yumuşak oldu. normalde diğer şampuanlarla yıkadıktan sonra saçlarım kek gibi kabarırdı. bunda hiç böyle olmadı. tarak kaydı saçımdan resmen. ben başarılı buldum.
    hatice

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanım, kullanmaya devam edin o halde, ben blog sayfamda elbette ki kendi deneyimlerimi paylaşıyorum :) Saç tipinize iyi geleni bırakmayın derim.

      Sil