Arama Kutusu

Asos Sitesinden Alışveriş Nasıl Yapılır?

asostan alışveriş


Asos Alışveriş


Asos'tan Alışveriş


Asos, (açılımı ile As Seen On Screen) İngiltere'nin ödüllere doymayan, online alışveriş sitelerinden birisi. Oldukça dev bir marka ve gün geçtikçe de daha çok yayılıyor.

Ürün çeşidi çok fazla, kıyafet ve aksesuar alanında özellikle. Sitesinde gezinmek çok keyifli. Sitede oluşturulan kombinlerden de seçimler yaratabilirsiniz. Örneğin, buluşma zamanlarda neler giyinmeli, sokak modası önerileri gibi.

En sevdiğim tarafı ise, dünyanın her yerine kargo bedava uygulaması. Yurt dışındaki çoğu site, gönderim ücreti için sabit fiyat almakla kalmıyor, ücret artışını da kg başına biçiyor. Asos, bu manada online alışverişi hafifleten sitelerden biri.

Asos'tan pek çok defa yaptığım alışverişlere dayanarak diyebilirim ki, müşteri hizmetleri çok sağlam. Her sorununuzda sizin yanınızda olup, aksilik yaşanmaması için yardımcı oluyor. Bu zamana kadar herhangi bir sorunla karşılaşmadım. Fakat sizlere önerim, tek seferde yüklü alışveriş yapmamanız. Ülkemizdeki fiyat sınırını aşmadan alışveriş yaparsanız, endişeleriniz hafifler.

Diğer hatırlatacağım nokta ise, ben başlarda (sitelerinde mükemmel gözüken) takılarına aldanıp, giyim alışverişimin yanına aksesuarlar da eklemiştim (yüzük, kolye, bileklik vs). Ancak kalitesini hiç beğenmedim, hatta kullanılan materyal cildimde alerjiye neden oldu ve böyle bir sorun yaşamadığını bildiğim arkadaşıma verdim. Sitedeki tanıtım fotoğrafları her ne kadar göze hoş gelse de, kendi markalarının aksesuarlarının kalite yönünün çok zayıf olduğunu belirtmekte fayda var. Çin malları kıvamında.

Çanta alışverişim henüz olmadı, alışveriş yapanların memnun kalanı da var, kalmayanı da. Ben en çok, giyim alışverişi yapmayı tercih ediyorum. Özellikle de elbiseler ve kotlar en sorunsuz olanları.

*  *  *

Asos'a kayıt olup, siteden nasıl alışveriş yapılır, adım adım ekran görüntülerinde numaralandırarak şu şekilde anlatmaya çalıştım.


1) Asos.com 'a girip, resimde 1 numaralı gösterdiğim yere tıklayarak, "Join" yazan yerden siteye kayıt olmanın ilk adımını gerçekleştiriyoruz.

asos alışveriş yapanlar



2) Bilgilerinizi giriyorsunuz. İsminiz, adres bilgileriniz vs. (Optional kısımlar, isteğe bağlı şekilde doldurabilirsiniz, kayıt için zorunlu değil) "Save" diyerek, bilgileri kaydedip ilerliyorsunuz.

asos alışveriş yapanlar


3) Artık kayıtlı kullanıcı oldunuz. Alışverişe başlayabilirsiniz :)



4) Hesabınızda, adres bilgilerinizi güncelleyip düzeltmeler yapabilirsiniz veya yeni bir adres formu oluşturabilirsiniz. Bunun için de, "Add New Address" kısmına tıklamanız yeterli.

asos alışveriş yapanlar

5) Göz kestirdiğiniz ve satın almaya karar verdiğiniz ürünü sepetinize ekleyebilirsiniz. Ama öncelikli olarak, görselde 5. okla gösterdiğim yerden, seçtiğiniz ürünün farklı renk seçeneklerinden hangisi olduğuna karar verip, ardından 6. okla belirttiğim "Select Size" kısmından, bedeninizi seçebilirsiniz. Beden tablosu için de, hemen yanındaki "Size Guide" beden rehberinden faydalanabilirsiniz. Tüm bu işlemlerden sonra, "Add to bag" yazan yere tıklayıp, ürünü alışveriş sepetinize ekleyebilirsiniz.

* Ayrıca ürüne daha detaylı bakınmak için, ürün görselinin hemen altındaki "Zoom" ile yakışnlaştırabilir, onun yanındaki "Catwalk" ile, mankenin podyumda sergilediği kısa yürüyüş ile kıyafetin duruşu hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.

asos alışveriş yapanlar


6) Sepetteki ürünün ödeme sayfasında karşımıza ilk çıkacak olan kısımda, standart veya hızlı kargo seçeneğini tercihimize sunuluyor. Ücretsiz kargo için, ilk seçenek olan "Standard Delivery" kısmını işaretliyoruz.

Ardından, ödeme için 9. okla gösterdiğim gibi Paypal linkini seçiyoruz. Ve sonunda, 10.ok. "Place Order" kısmına tıklayarak ödeme sayfasına ilerliyoruz.

asos alışveriş yapanlar


7) Ödeme sayfası kısım olarak, seçtiğimiz Paypal sitesi geliyor. Buradan, Paypal hesabımızla giriş yapıyor ve ödemesini gerçekleştiriyoruz Paypal bir süredir, Türkçe dil desteği sunmakta. Bu yüzden kullanımı çok kolaylaştı. Ürünün kesileceği bedel tutarının yaklaşık olarak TL değeri de gösteriliyor. Ürünü Paypal sayesinde kredi kart bilgilerimizi sitelere yaymadan daha güvenli ödemiş oluyoruz.
asos alışveriş yapan


Sıra geldi kargo bekleyişine. Kargolanma süreci çok hızlı. Ertesi güne veya en geç 2 gün sonra, jet hızıyla kargolanması yapılıyor. Sizin elinize ulaşması, aşağı yukarı 6 gün ile 15 gün içerisinde oluyor. Asos ise, Türkiye için kargolama sürecinin 9 gün içerisinde olduğunu belirtiyor.

Alışveriş süreci bu kadar. İndirimli ürünleri takip ederek daha avantajlı fiyatlarla alışverişinizi gerçekleştirebilirsiniz.

asos alışveriş yapanlar



102 yorum:

  1. Bir arkadaşımın hediyesi sayesinde elimde assos'tan bir elbise ve bir mini etek var. İNANILMAZ GÜZELLER! assos'un kalitesi gerçekten farklı. sanırım sitesini de bir elden geçireceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet asosun elibeseleri benden de geçer not aldı, sürekli alışveriş yapıyorum, hiç sıkıntı yaşamadım, öneririm :)

      Sil
    2. Yorumum geliyor mu

      Sil
    3. Merhaba, konuyla ilgili sadece bu yorumunuz gözüküyordu blog panelinizde

      Sil
  2. çok güzel elbiseler varmış gereçktende böyle bi siteden haberim bile yoktu:)mezuniyet kıyafeti için denicem sanırım.gayet açklayıcı olmş yazın ama takılırsam sana sorabilm di mi_?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette, elimden geldiğince yardımcı olurum, mail de atabilirsin :)

      Sil
    2. Email adresiniz ne acaba

      Sil
  3. Aiy yoksa o elbiseyi mi aldın, çok güzelmiş!! ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz gece elbiseleri almadım, ama günlük elbiselerini seviyorum, fiyatı daha makule ererse alacaklarımdan ilki :) Kesinlikle güzel, katılıyorum

      Sil
  4. Adsız31/3/13

    Peki fiyat aralığı nedir ? yani yapacağımız alışveriş en fazla ne kadar olmalı ki sorun yaşamayalım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gümrük kurallarına internetten bakınabileceğiniz gibi, 75 €

      Sil
  5. Adsız22/4/13

    merhabalar;
    acaba hangi kargo ile gönderim oluyor yani türkiye içerisinde.daha doğrusu siz hangi kargo ile teslimat aldınız?bende ürün almak istiyorum ama işimden dolayı'öğretmenim ve 5e kadar falan evde olmuyorum' evde olmamam durumunda ürünü tekrar nerden alıcam hangi kargodan yani açıkçası kafam karıstı.yardımcı olabilirseniz sevinirim.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipsiz kargolar Ptt kargo ile geliyor. Evde bulunmadığınız zaman kargo geri dönerse işler uzar, çünkü Ptt 'nin normal kargo bölümünde değil, uluslararası gönderimlerin tutulduğu yere gitmeniz gerekir. Benim önerim, evde bulunmuyorsanız iş adresinizi verebilirsiniz.

      Sil
  6. Ben geldiklerinde sanırım evde yoktum, hiçbir şey bırakmamışlar da. Sonradan komşu söyledi. Nereden bulacağım bilmiyorum. PTT şubesine gittim, eğer takip numarası yoksa bilemeyiz bizde bir şey yok dediler. Ne yapacağım, yardım ederseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmadığınız durumda, tebligat bırakılması gerekiyor. Yapabileceğiniz tek şey, takipsiz olduğu için alıcı ismiyle sorgulatmanız, ama onu özenli yapmak da memurun insafına kalmış. Umarım olumlu sonuç alırsınız

      Sil
  7. meltem23/5/13

    merhaba paypal değide visa yı seçip kendi kredi kartımızla ödesek diyorum sizce bir sıkıntı olurmu hiç öle denedinizmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Yurt dışı alışverişlerinde Paypal seçeneği varsa, önerim Paypal 'i tercih etmeniz. (paypal üyelik çok kolay) Nedeni ise, herhangi bir aksilikte sizin yerinize Paypal ilgileniyor. Benim büyük bir miktarda, başka bir siteden gelen alışverişim İstanbul'da takılı kaldı ve akibeti ne olduğu gözükmüyor. Paypal'a yazar yazmaz, 1 hafta içinde olduğu gibi param iade edildi. Visa 'da böyle durumlarda, bankanıza harcama itiraz dilekçesi vs uğraşamk durumda kalacaksınız. Visa' da tek sıkıntı bu, yoksa başka türlü bir sorun olmaz

      Sil
  8. Adsız26/5/13

    merhaba 11mayısta bir elbise siparişi verdim mezuniyet elbisem olduğu için kaybolmasından endişeleniyorum kargo takibi yapamıyorum müşteri hizmetleriyle nasıl iletişime geçeceğimi de bilmiyorum bilginiz varsa yardımcı olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, sayfanın sol altında "Questions" bölümü var, o listenin en altında yer alan "Contact Us" bölümü ile irtibata geçebilirsiniz. Sipariş numarasını da yazarak daha rahat iletişim sağlarsınız. Ancak dediğiniz süre, telaşa geçilmesi gereken bir süre değil. Henüz 2 hafta geçmiş. 4. haftadan sonra gelmiyorsa peşine düşün derim. Ve keşke mezuniyet için daha önce bir tarihte sipariş verseydiniz keşke. Ama inşallah yetişir :)

      Sil
    2. Adsız26/5/13

      işte şimdi gerçekten endişelendim mezuniyetime bir ay var yetişmeme gibi bir durum olmaz degil mi?:))bir de express gönderimi denediniz mi baska bir elbiseyi de o şekilde mi alsam diye düşünüyorum hem daha cabuk hem de kaybolma ihtimali daha azmıs sanırım

      Sil
    3. Çok yüksek ihtimalle gelir. Ama bu tip durumlar mezuniyetten önce stres yaratır, o yüzden biraz daha önceden alsaydınız dedim :) Express gönderimi Asos için hiç denemedim, ama fiyatı Yurt dışı gönderi olarak çok uygun. Express 'in özelliği daha önce elinizde ulaşmasını sağlamak. Ama bu işler Türkiye'de fazla öyle yürümüyor. Express adı altındaki kargomu 3. haftada alırken, normal hızda gönderilen kargomu 7 günde aldığımı hatırlıyorum. Bu tamamen Ptt 'nin hızına bağlı. Muhtemelen siparişiniz İstanbul'a vardı ve size gelmesi iç hatlardaki Ptt yavaşlığından kaynaklanıyor olabilir. Yaz zamanı genelde böyle oluyor, benim deneyimlediğim bu :)

      Sil
    4. Adsız26/5/13

      peki çok teşekkür ederim, ben biraz daha bekleyip dua etmeye devam edeyim o zaman:))

      Sil
    5. Rica ederim, umarım tez zamanda gelir :)

      Sil
  9. Adsız7/6/13

    merhaba adres kısmını doldurmayı nasıl yapıyorsunuz çok az yer tanınmış sanki adres kısmı için türkiyedeki gibi açık adres çok uzun geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adres kısmını doldurmada herhangi bir problem yaşamadım. Siz nerede problem yaşıyorsunuz? Ekran görüntüsünü alırsanız,sorunu anlayabilirim. Ayrıca yurtdışı alışverişlerinde Türkçe karakterler kullanmamanızı öneririm. (ş,ü,ı,ğ gibi)

      Sil
  10. Adsız7/6/13

    hani a mah b cad x apt daire 12 fatih istanbul gibi bir adres yazamıyorum bir miktar harften sonra yazılmıyor harf sınırlaması var galiba mesela x apt dan sonra yazılmıyor. şu an ekranın fotoğrafını çekemiyorum ama umarım anlatabilmişimdir. siz nasıl yazıyorsunuz a mah b cad x apt gibi türkçe karakterler kullanmaktan kaçınarak normal dolduruyor musunuz sorun yaşamadan? cevap verdiğiniz için de ayrıca teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adresi bölümünde "Address 1" ve "Adress 2" bölümü var. 2.olan isteğe bağlı sunuluyor ve ilk yere sığmadığı durumda kullanılmak için. Eğer adresiniz sığmıyorsa oraya devam edin. Zaten şehir, ülke ve posta kutusu hemen onların altında yer aldığı için, sadece mahalle ve apartman ve no kısmını 2 satıra sığdırabilirsiniz. ben kısaltarak yazıyorum. c mah x apt no:50 gibi, altındaki yere şehrimi,posta kutumu yazıyorum. Türkçe karakter konusunu Asos sitesi çok sorun çıkarmıyor ama ben ad soyad dahi hiç Türkçe karakter kullanmamaya çalışıyorum yurtdışı alışverişlerinde. Bir kere sorun olmuştu, Türkçe karakter gönderici çıkartmamamış ve $½# şeklinde ifadeler vardı. Sorun yaşadığım için dikkatli olun demek istedim :)

      Sil
    2. Adsız7/6/13

      peki çok teşekkürler cevap için çok faydalı oldu benim için :)

      Sil
    3. İyigeceler email adresiniz nedir acaba

      Sil
    4. Email adresiniz nedir

      Sil
    5. İyigünler email adresiniz nedir

      Sil
    6. miskinkek@gmail.com

      Sil
  11. Adsız21/12/13

    merhaba sipariş verdim mastercard kredi şeklini tıkladım kredi kartı numarası orda kayıtlı kaldı bu durum normalmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kredi kartımı direkt vererek alışveriş yapmıyorum yabancı sitelerden. Bu yüzden bilemiyorum. Paypal kullanmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  12. Merhaba peki iade ve degisimler nasil oluyor?

    YanıtlaSil
  13. Merhaba peki iade ve degisimler nasil oluyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Authoress, kargodan dolayı ulaşmayan 1 ürünün para iadesi oldu. Daha farklısını bilmiyorum.

      Sil
  14. uzun süredir ertelediğim asos alışverişimi bu yazıyı okuduktan sonra daha fazla ertelememeye karar verdim umarım memnun kalırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba umarım en az benim kadar memnun kaldığınız bir alışveriş olur :) Sevgiler

      Sil
  15. Adsız4/4/14

    merhaba ben asostan 17 Euro luk bir elbise sipariş ettim fakat ödemeyi pound üzerinden aldı ve bana daha fazlaya mal oldu bunu asosta seçebiliyor muyuz yoksa ödemeleri böyle mi alıyor yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Asos sitesindeki fiyat kurlarını en üst sağ taraftaki kutucuktan seçebiliyorsunuz. "Sign in" kısmının hemen üstünde. Ancak seçmeniz bir şeyi değiştirmez ki. Yani 17 Euro'yu bu sefer 23 $ bazında göreceksiniz. Sonuçta kredi kartınızdan da bankanızın o günkü kur değerine göre hesaplanacak. Eğer dolar bazında hesaplama daha kolayınıza geliyorsa fiyat cinsini değiştirin, Yoksa para çekilmesi yönünden hiçbir farkı yok.

      Sil
    2. Merhabalar,
      Bende başta yanlışlıkla başka birisinin e-posta adresi ile kayıt oldum.Sonradan emailime hiç bir posta gelmedi şüphelendim hesabıma baktığım an farkettim yanlış e posta olduğunu değiştirdim fakat ürünün mesajı bana gelirmi yani türkiyeye girdiğine dair.

      Sil
    3. Merhabalar,
      Ben asostan ayın 8inde kıyafet aldım yola 9unda çıktı fakat sorunum şu bunuda sonradan farkettim.Ben kendi mail hesabımı yazarken bir harf eklemişim yanlışlıkla ve başkasının hesabı ile girmiş oldum sonradan değiştirdim ama ürünün ülkeye geldiğine dair mesaj atarlarmı??

      Sil
    4. Merhaba, ne yazık ki bunu bilemem. Sitenin müşteri hizmetleriyle irtibata geçmenizi öneririm.

      Sil
  16. Adsız14/4/14

    asostan alışveriş sınırı var mı mesala ayda iki kez alışveriş yapılabilir gibi (75euroyu geçmemek koşulu dışında)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asos'un değil, genel olarak yurt dışı alışverişlerinde yasal sınır var. Yılda 5 kere alışverişe hak tanınıyor kişisel olarak.

      Sil
    2. Adsız16/4/14

      peki bir yurt dışı alışveriş sitesinden mi yoksa genel olarak mı 5 kez hak tanınıyor?

      Sil
  17. Adsız18/4/14

    benim siparişim belirttikleri tarihte gelmedi kargo takip numarasıyla falan nerden olduğunu bilme şansımız var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takipsiz kargolar takip edilemez, en iyisi sitenin müşteri hizmetleriyle irtibata geçin ancak bir süre gecikme ülkemiz için olağan bir durum,40 güne yakınlaştıysa bir aksilik vardır diye düşünüyorum

      Sil
    2. Adsız20/4/14

      benim ilk siparişim ama 7-10 gün arası siparişin geldiğini söyleyenler vardı

      Sil
    3. Bana da genelde erken geliyordu, son zamanlarda Asos 'tan alışveriş yapmadığım için bilemiyorum. Ama bu kargoların zaman olayı Asos değil ülkemizdeki Ptt ile bir durum. Ptt çalışanlarının hızı belirliyor. Çok şehir değiştiğim için bunu net olarak biliyorum, şehirlere hatta bölgelere göre Ptt yavaş veya hızlı. Eğer bu zamana kadar yaptığınız yurtdışı alışverişleri hızlı geldiyse, aşağı yukarı aynı hızla elinize ulaşır

      Sil
  18. Adsız29/4/14

    merhaba, sostan geciken siparişimle ilgili bir mail geldi fakat İngilizcem yeteri kadar iyi değil birazını anladım ama tamamını anlayamadım İngilizceniz nasıl acaba size mail yoluyla göndersem bakabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba aracı ya da tercüman değilim ne yazık ki

      Sil
  19. merhaba ben airmax almak istiyorum asostan fakat orjinalmi değilmi anlıyamadım ve akakabı 90 küsür euro yani alamazmıyım türkiyeye gelmezmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orjinalliği kesin, Asos bugün İngiltere'nin en bilinir sitelerinden birisi, bizim ülkedeki Trendyol, Markafoni, Mudo gibi diyebilirim. Ancak o dediğiniz Nike Air Max ayakkabılarını almanızı önermem, çünkü gümrükte takılır :) Fiyatı sınırdan yüksek, çok risk yani, bu riske girmenizi tavsiye etmem açıkçası.

      Sil
  20. Adsız27/7/14

    merhaba ben asosdan toms almayi dusunuyorumda kargo ucreti var mi yok mu onu ogrenmek istiyorum sormu yanitlarsaniz cok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kargo ne alırsanız alın her üründe ücretsiz :)

      Sil
  21. Paypala yukleme nasil yapiyoruz ?

    YanıtlaSil
  22. Paypala yukleme nasil yapiyoruz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kredi kartınızla bağlantılı olduğu için ödemeyi Paypal ile seçip yaparsanız kredi kartınızdan o miktar otomatik düşülür, Ayrıca Paypal sitesi Türkçe dil desteği veriyor. Bu tip sorunları oradan bakabilir veya müşteri hizmetlerinden yardım talep edebilirsiniz.

      Sil
  23. Merhabalar,Ayın 10'unda asos.com'dan çanta aldım.Kargo olarakda ücretsiz kargoyu seçtim.Asos.com'da siparişlerime baktığımda Order Processing diyor.Ürünü alırken 6 iş günü içinde geliceğini söledir.4 Gün oldu.Order Processing sipariş işleme anlamına geliyor.Tam olarak ne olduğunu anlamasamda sanırım kargoya verilmedi.Sizin bu konuda bilginiz varmı acaba yani ''Order Processing'' ne demek acaba ne anlama geliyor,normalmi ?

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar,Ayın 10'unda asos.com'dan çanta aldım.Kargo olarakda ücretsiz kargoyu seçtim.Asos.com'da siparişlerime baktığımda Order Processing diyor.Ürünü alırken 6 iş günü içinde geliceğini söledir.4 Gün oldu.Order Processing sipariş işleme anlamına geliyor.Tam olarak ne olduğunu anlamasamda sanırım kargoya verilmedi.Sizin bu konuda bilginiz varmı acaba yani ''Order Processing'' ne demek acaba ne anlama geliyor,normalmi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz gönderilmemiş, muhtemelen tedarikçi bekleniyor, işleme alındığında zaten sizi bilgilendiren notu düşerler. 6 günde elinize ulaşmasını beklemeyin derim, onlar hızlı gönderse bile size ulaştıracak olan Ptt kargo olacağından bu süre esnek olabilir. 1 ay içinde gelmezse site ile irtibata geçip durumunuzu aktarabilirsiniz.

      Sil
  25. Kozmetik alışverişi yaptın mı peki hiç buradan?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım hiç kozmetik almadım ama alanlar ve ulaşanlar var. Yanılmıyorsam Bourjois ürünleri alanlar oldu blogger ve vloggerlardan :)

      Sil
    2. Çok tatlı lip balmlar falan var da bir ara isteyeceğim sanırım 🙈

      Sil
    3. Ben yurt dışı kozmetik alışveriş maceralarını bir süre rafa kaldırdım, ama sanıyorum ki gelir :)

      Sil
  26. Merhaba :)

    Ben bir krem almak istiyorum acaba bir sorun olur mu? Fikri olan var mı? Kozmetiğe girmiyor sanırım kremler... Health kategorisinde :/ ama emin değilim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki krem de kozmetik dahilinde ama bu tamamen şans işi. Eğer Türkiye 'de bulunmayan ve fiyatı da gelmeme riskine oranla çok yüksek değil ise deneyebilirsiniz. Ptt 'nin ilginç bir tutumu var, fırçalarda takılma yapıyorken fondötende yapmadığını gördüm, gerçekten tuhaf :/

      Sil
  27. Peki adresi ingilizce mi yoksa türkçe mi yazalım fark ediyo mu???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mustafa Bey, ingilizce adres yazılır mı hiç? :) Getiren posta görevlisi Ptt elemanı olacak, ingilizce adrese teslim etmezler ki, sadece Türkçe yazın

      Sil
  28. Peki adresi ingilizce mi yoksa türkçe mi yazalım fark ediyo mu???

    YanıtlaSil
  29. merhaba, alisveris sonrasinda KART SAHIBI sms ile bilgilendiriliyor mu? Bir de alacagim urun 1 adet ancak tam olarak 75 dolar sizce gumruge takilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hayır sms ile bilgilendirme yapılmıyor. Alacağınız ürünün gümrüğe takılacağını sanmıyorum çünkü limitin yukarısında değil, kargoyla beraber (zaten kargo bedeli sıfır) olduğu için sorunsuzca geleceğini düşünüyorum :) umarım tez zamanda elinizde olur

      Sil
    2. Bugüne kadar sorunsuz geldı siparişlerim ancak bu cok gecikti 20 gün oldu ptt benden barcode numarası ıstıyor o numarayı Nasıl bulabılırız acaba bu hafta evdede olmayacam stres oldum

      Sil
    3. Bana kalırsa 20 gün normal, 30 ve üstündeki günler için harekete geçmenizi öneririm, Ptt yavaşlığından kaynaklanıyor olabilir veya yılda 5 limitinizi doldurduysanız gümrükte bekletiliyor olabilir

      Sil
  30. Selam. Bu yazı 2013te yazılmış acaba bugün itibariyle de kargo ücretsiz mi ? Ve de acaba bedenler Türkiye ile aynı mı ? Mesela bazen S bazen M giyiniyorum. Yani genel olarak 36beden.Orada bir blüz alacak olsam kaç beden almalıyım . Diyelim Bol geldi geri iade edebilir miyim.?

    Çok fazla soru oldu ama yardımsever birisine benziyorsunuz. Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook uzun zamandır Asos'tan alışveriş yapmadım, hatta Asos'u geçtim yurt dışından online alışveriş oranım inanılmaz azaldı ama tecrübelerim şu yönde oldu : birincisi bedenler genelde tutuyor, ağırlıklı olarak elbise almıştım. Mark & Spencer, Zara ve Mango mağazalarıyla paralellik gösterdi, bir beden sıkıntısı yaşamadım, zaten sitedeki ürünlerde "Size Guide" diye beden rehberi var, cm olarak da daha istikrarlı belirleyebilirsiniz. Kargo benim zamanımda her ürüne ücretsizdi, şimdi baktığımda ise €30 üzerine Türkiye'ye ücretsiz gönderiyormuş, bu limitin altı €3 kargo parası varmış. İade konusunda ne yazık ki bilgim yok, kargoda takılı kalan ve elime ulaşmayan ürünüme para iadesi yapılmıştı ama alıp göndermek nasıl olur onu hiç bilemiyorum :(

      Sil
  31. Barcode numarası ıstıyor ptt takip için nerden alıyoruz bu numarayı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki kargolarınız takipli gelmiyor, zaten gelmediği için gönderimi ücretisiz. Çoktan beri yurt dışı online alışveriş yapmıyorum, rf ile başlayan bir kod oluyordu, o yazılıyordu lakin sadece Türkiye'ye girişine kadar gösteriyordu, yani adım adım takip edilemiyor

      Sil
  32. Adress 1 kısmına sığmadı ne yapmalıyım mahalle ve siteye kadar yazabildim daire ve blok kaldı

    YanıtlaSil
  33. Adress 1 kısmına sığmadı sadece mahalle ve siteyi yazabildim blok , daire ve kat sığmıyor ne yapmalıyım? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adress 2 (Optinal) kısmı bu iş için :)

      Sil
  34. merhaba asostan alış veriş yapmak istiyorum fakat farklı bilgiler istiyor kredi kartımda kart numarasını yazdım kartın sahibini yazdım son kulanma tarihinide buraya kadar hersey tamam yalnız start date ve issue number isiyor nedir anlamadım yardımcı olurmusunuz lütfen acil:(((

    YanıtlaSil
  35. merhaba asostan alış veriş yapmak istiyorum fakat farklı bilgiler istiyor kredi kartımda kart numarasını yazdım kartın sahibini yazdım son kulanma tarihinide buraya kadar hersey tamam yalnız start date ve issue number isiyor nedir anlamadım yardımcı olurmusunuz lütfen acil:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, adresinizi Türkiye yaptığınızda Asos zaten size Paypal ödemesini sunuyor ki benim de %100 önerim yurtdışındaki tüm online alışverişlerinizde Paypal ödeme yöntemini kullanmanızdan yana. Üstelik artık Paypal üye olmadan dahi hızlı alışveriş yöntemini sunmaya başladı. Kredi kartınızla yaptığınız ödemelerde herhangi bir sorun olduğunda bankanızla iletişime geçmek zorunda kalacaksınız ve bankanızın müşteri desteği hızına göre bekleyip duracaksınız. Paypal ödemenizde ise sizin yerinize önce Paypal site ile iletişime geçecek, global web saygınlığı çok yüksek olduğu için Asos bu iletişimi değerlendirecek ve sorunu şıp diye çözecek. Benim yaşadığım tecrübelerde Asos Paypal'a değer veriyor. Kredi kartındaki issue number demek kredi kartınızın düzenleme numarası demektir, görselli bir örneğini burada buldum, oradan bakabilirsiniz. Start Date ise kredi kartınızın nasıl son kullanma tarihi var ise başlangıç tarihi de vardır ama bu kredi kartlarında nerede yazıyor onu bilemiyorum, bankanızın müşteri desteği ile mail veya telefon yolu ile irtibata geçerek öğrenebilirsiniz.

      Sil
  36. Peki paypal ile ödeme yaptığımda hesap oluşturmasıni istiyor bunun için ek bir ucret oduyormuyuz Daha once hiç paypal kullanmadım

    YanıtlaSil
  37. Peki paypal ile ödeme yaptığımda hesap oluşturmasıni istiyor bunun için ek bir ucret oduyormuyuz Daha once hiç paypal kullanmadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır, Paypal üyeliği ücretsiz. Zaten site Türkçe dil desteği de sunuyor, oradan her bilgiyi kolayca öğrenebilirsiniz, biraz karıştırmanızı öneririm

      Sil
  38. Merhaba ben asos.comdan 91 euroluk bir kıyafet aldım gelmesinde bir sıkıntı olur mu acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınır 75 ama eğer bir sorun olursa, gümrüğe yasaklı bir ürün getirmediğinizi ve bunun sadece bireysel olarak yurtdışı alışveriş hakkınızı olduğunuzu söyleyebilirsiniz. Eğer zorlayıcı bir memura denk gelirseniz, vergisini ödeyip yine ürününüzü her türlü alabilirsiniz. Vergi dediğim birkaç dolar tutar epi topu. Limiti geçtiği için ardiyedye götürülüp size haber verinceye kadar orada kalabilir. Ardiye masrafı isterlerse o da birkaç liradan fazla değil, yani sizden yüksek ücretler istenirse itiraz edin ve makbuz isteyin. Umarım sorunsuzca adresinize ulaşır :)

      Sil
  39. bende alışveriş yapmayı düşünüyordum hata yapmayayım diye daha önce tecrübe yaşayanların deneyimlerini ararken paylaşımınız gördüm, açıkcası çok iyi oldu, bu arada şunuda farkettim eğer site dilini değiştirdiğimde fiyatlandırmalarda değişiyor örneğin normalde 25£ olan ürün ispanyolcaya çevirdiğimde 21,30 £ oluyor bu konuda bir fikrin var mı peki :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii sitede para birimleri değişebiliyor, bunun herhangi bir artısı ya da eksisi yok, bankanız zaten en yüksek kur neyse onu yakalayıp ondan dönüştürüyor işleminizi (bankalar böyle hainlik yapabiliyor ne yazık ki) İyi olan tarafı mesela siz euro çevirmede aklınızdan daha kolay yapabiliyorsanuz para birimi euro olması hesaplamanıza daha kolaylık sağlar. Bu arada, bir aşağı yorumda da bahsettiğim gibi artık yurt dışı alışverişlerine büyük ket vuruldu. Paypal Türkiye'den çekiliyor :( Son gün 6 haziran, şimdi alsanız ve sorun çıksa Paypal yardımcı olur mu, hiç bilemiyorum, işler karıştı ne yazık ki

      Sil
  40. Ya paypal çekildi türkiye'den, nasıl ödeme yapacağız artık? güvenli olur mu paypal kullanmadan ödeme yapsak? Offf, türkiye'de yaşamak cidden zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu kötü haber :( Ben de duyunca şok oldum. Bu büyük ölçüde alışverişleri etkileyecektir. Banka kartının yurt dışı alışverişine açık olması alternatif olabilir. Güvenirli olur tabii, sonuçta büyük şirketlerle yaptığımız yurt dışı alışverişlerinde güven en üst düzeydedir. Yanlış rakam çekilirse bankaya her zaman için itiraz dilekçesi yazılabiliyor. Bankalar o konuda hızlı ve güvenli sistemler sunuyor. Sanal kart da çok iyi iş görür. Ama burada önemli olan Türkiye'ye ait banka kartıyla alışverişi kabul eden site bulmak. Yurt dışı bankalarına ait bir kredi kartınız varsa her yer sorgusuz sualsiz özgür

      Sil
    2. Merhaba,

      Sanal kart ile alısverıs yapabılır mıyız Asos'dan. Bİrde gümrükte sıkıntı yasamamak ıcın ne kadarlık bır sınır var acaba ? Mesela ben 500 $ alısverıs yapmak ıstıyorum sıkıntı yasar mıyım ?

      Sil
    3. Merhaba,

      sanal kart ile ödeme kabul edıyo mu acaba ASOS? Birde üst limit ne kadar? Mesela ben 500 $ alısverıs yapmak ıstıyorum gümrükte sıkıntı yasar mıyım ?

      Sil
    4. Bu miktarla alışveriş yaparsanız %100 sıkıntı yaşarsınız. Gümrükte sorun yaşamamak için yurt dışı bireysel alışverişlerinizdeki limit 1 yıl içinde tekil kişiye toplamda 5 kez haktır. Ve her bir alışveriş kargosuyla birlikte 75€ sınırı vardır.

      Sil
  41. Arkadaşlar verdiğimiz sipariş i sipariş numarasından kontrol edebiliyormuyuz yani yolda mı yoksa henüz kargoya verilmedi mi falan gibi durumu öğrenebiliyormuyuz biliyormusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ücretsiz standart kargosuyla edemiyorsunuz, daha doğrusu İstanbul'a ilk varışa noktasına kadar gösteriyor ama daha ilerisi gösterilmiyor, hatta oradaki gösterdiğinde bile problemler bazen yaşanabilir, standart Ptt kargosu olduğu için takip sistemi düzgün olmuyor

      Sil