Arama Kutusu

Doğacı Kayısı Kremi



Doğacı, aktarlardan ve (bazı) online satış yapan kozmetik sitelerinden ulaşılan, yerel bir marka. Ülkemizin kayısı cenneti olan Malatya 'ya ait. Ben yıllardır kilini kullanıp memnun kaldığım için, şurada bahsettiğim alışverişimde denemek üzere edindim bu kremi. 

Kremin en sevdiğim özelliği, ambalajında yazılan kayısı özleri, içeriğinin hemen başlarında yer alıyor oluşu. Pek çok marka, bitkisel içeriği taşıyan ürünlerinin ambalajında büyük puntolarla bunu belirtiyor ama içeriğine bakıldığında, bahsi geçen bitkisel özlerin en son sıralarda var olduğu gözüküyor, bu biraz kandırmasyon bir hal. Doğacı 'nın kayısı kremi "-mış gibi" yapılan ürünlerden değil neyse ki. 


Yüz ve göz altı kremi olarak kullanıma uygun mu?

İçeriği kozmetiksel anlamda, bir yığın zararlı kimyasaldan uzak, bu güzel. Kayısı yağının krem haline dönüştürmek için olması gereken kadar kimyasal. Ama eğer kullandığınız nemlendirici kremin doğaya sıkı sıkıya özgün olmasını istiyorsanız, bu kremin içeriğindeki alkol ve parfümün varlığı, onu bu denli doğallık skalasının gerisinde bırakıyor. Unutmamak gerekiyor ki alkol cildi tahriş ettiği için, zamanla cildin formunu bozuyor. Kozmetiğin mihenk taşı olan silikon maddesi Dimethicone, bu kremde de var, tehlikeli olmayıp sadece gözenek tıkayıcı özelliği ile cildi akneye yatkınlaştıyor. 

Ortalama doğallık size yetiyor ise, evet son derece uygun. Ancak dikkat edilmesi gereken iki nokta var. İlki, bitkisel özleri ihtiva eden tüm ürünlerde geçerli olan kaide, bitkisel içeriğin (mesela bu kremdeki kayısı özlerinin) size alerji olup olmadığını bilmek. Bu yüzden kullanmadan önce küçük bir deneme yapmanızı öneririm. İkincisi ise, benim gibi kremin parfümünden rahatsız olup yüz ve göz nemlendiricisi olarak kullanmaktan yana olmayabilirsiniz. O kadar itici bir kokusu var ki, ağır ve kalıcı kokusunu sevmediğim için yüz kremi olarak değil, el kremi olarak kullandım. Parfüm, nemlendirici kremlerin aslında en sevimsiz yanı, hem güneşe çıktığınızda leke bırakma yönü var, hem de her koku herkese hitap etmeyebiliyor. 

Özetle, doğallığın orta ayarında olan bu kremi, kayısıya allerjenik olmayan ve o ağır kokusundan rahatsız olmayan, kuru ve normal tipli ciltler kullanabilirler. 8.5 Lira olan fiyatına göre boyutu (50 ml) ve performansı da fena değil. Ambalajı bana kalırsa daha şirin veya hoş olabilirmiş. Kokusundan rahatsız iseniz benim gibi,iyi nemlendiren bir el kremi olarak da görev değişikliği yapabilirsiniz.Bana göre, ünlü markaların kremlerinden aşağı kalır yanı yok, tercih edebileceklerinizin arasına
-dediğim kaidelere dikkat ederek- alabilirsiniz.

 - İçeriği - 

4 yorum:

  1. aktarlarda satılan kayısı kremlerini
    göz altlarına kullananlar var.ama ben cesaret
    edip kullanaman sanırım dediğin gibi parfüm
    leke yapıyor.bu yazını bekliyordum iyiki almamışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parfümü hafif de değil üstelik, göz çevresini bir kenara koydum, yüzümde kullandığımda o koku gözlerimi yaşarttı resmen. Parfüm ve alkol olmasaymış, çok daha iyi olacakmış kesinlikle :)

      Sil
  2. içeriğindeki alkolden silikona kadar değindiğin için saol.Bilgilendirici bir post olmuş.
    cicilerimisatiyorumm.blogspot.com

    YanıtlaSil