Arama Kutusu

1V1Y.COM ile Hazin Son / Alışveriş Şikayeti

Online alışverişi seviyor ve sıklıkla da tercih ediyorum. Bazı konularda avantajlı olmasına rağmen, bazen tatsız durumlarla karşılaşmak riskli yanı. Bunun farkındayım. Ancak bu zamana kadar, müşterilerine bu kadar umursamaz davranan bir firma ile karşılaşmadım. 1V1Y sitesinden bahsediyorum. Bu siteden 2. alışverişim, ilkini aylar öncesinde şurada bahsetmiştim. Önceki alışverişteki ufak sorunları çok büyütmemiştim. Ancak bu sefer beni yıldırdı resmen.

1v1y.com sikayeti


2 yıl önce sezonunda edindiğim Derimod botlarının, 1V1Y sitesinde neredeyse %70 indirime girdiğini görünce tereddütsüz sepete ekledim. Hem memnun kaldığım botları bu denli uyguna bulduğum için mutluydum, hem de aynı modelin farklı rengine sahip olduğum için, ayakkabı numarasında da sorun yaşamayacaktım. 22 Eylül'de satın aldığım ayakkabıların, sipariş sayfamda 2 hafta sonra yani 4 Ekim'de elime ulaşacağı yazıyordu.Fakat bu süreden de 5 gün geçmesine rağmen, ne telefon ne mail ile haber verildi. Bilgilendirilme yapılmadı. Birkaç defa mail attım, sayfalarından da ulaşmaya çalıştım. Sonuçsuz kaldı, geri dönüş olmadı.


Günler sonra, aklıma Twitter geldi. Oradaki hesaplarından yazdım, günlerdir bana cevap atmaya tenezzül etmeyen firmanın Twitter servisi tak diye yazınca şaşırdım. Tweetlere bu kadar duyarlı ama müşterilerinin peşlerinde koşmasına bu kadar duyarsız!


Daha sonra, attığım maile cevap verildi. Siparişinizde bir tanesi temin edilemedi, onun para iadesini yapıp diğer 2'sini göndereceğiz yazıyordu. Bu durum hoşuma gitmese de, tek istediğim diğer ikisinin gelmesiydi. Daha sonraki süreçte, günler haftalar geçiyor ve yine bilgilendirilme gereği duyulmuyordu. Tekrar durumu sorgulamam gerekti. Mecbur bırakılıyorsunuz resmen. Bu kadar sorumsuz, bu kadar işini doğru dürüst yapamayan bir firma ile, ilk kez karşılaşıyorum.



Benim sorgularım sonucunda, lütfedip tekrar döndüler ve kalan 2 ayakkabıdan 1'inin de temin edilemeyip para iadesi yapılacağı ve diğerini yollayacaklarını söylediler. Bunun üzerine ben, telefonla müşteri hizmetlerini aradım. Düşürmek işkence, hep meşgul hep meşgul. Eee bu kadar sorumsuz bir şirketten alışveriş etme gafletine düşmüş müşterilerin, tek ulaşılabilecekleri yol telefon olduğu düşünülecek olursa..


Telefonda konuştuğum müşteri görevlisi ayrı bir kafa zaten. Atarlı kaplana, kalan ayakkabımın da iade istediğimi söyledim. Tamam denildi, bekletildi, sonrasında "iadeyi gerçekleştirdim" denildi. Durum kapandı sandım. Ertesi gün, mail olarak "Siparişiniz kargoya verildi" gelince, ne kadar ciddiyetsiz ve birbirlerinden kopuk çalıştıklarını anladım. Ama bir yandan, dinen sinirim tekrar alevlendi. Tekrar mail yazdım, "istemiyorum" diye, tabii ki yine cevap alamadım. Gelen kargoyu, açmadan/almadan iade ettim. Ve sonra, bekleme işkencesi. Onlara kargonun gelmesi, kontrol etmeleri vs.


22 Eylül'de verdiğim siparişimin, 2. taksiti çekildi kartımdan ve ben hala bunlarla uğraşıyordum. Benim 10 mailime 1 cevap yazılıyordu. Üstelik her sabah posta kutumda zibilyon tane reklam mailleri ile karşılaşmak pek hoş değildi. Temin edemeyecekleri ürünleri , teslimat yapamayacakları tarihleri sıralamakta üstlerine yok ama. Şaka gibi bir firma, alışveriş ettiğim güne lanet ettim. Sakız gibi uzatıp, iade işlemlerini günden güne atmaları vs bunların hep müşteriden aldıkları parayı işletip kar sağladıkları düşüncesindeyim. 31 Ekim'de nihayet tüm sorunlar noktalandı, iadeler sağlandı.


Ama bu yaşattıkları rezillik, paha biçilemez. Gerçi biçmişler, 15 Lira değerinde indirim çeki vermişler bu durumdan ötürü. Verdiği sözleri tutmadıkları, müşteriyi peşinde koşturmayı amaç edindikleri, koordinatsız çalıştıkları için, o verdikleri çeki kullanmayı düşünmediğim gibi, bir daha asla 1V1Y'dan ALIŞVERİŞ YAPMAYI DÜŞÜNMÜYORUM. Rezillik yaşamak istemiyorsanız, önermem.


24 yorum:

  1. 1y1v müşteri memnuniyet odaklı çalışan bir firma değil ben geçmiş alt yapısına güvenerek alışveriş yapmıştım bir kaç ay önce seninle benzeri sorunları yaşadım. Paylaşman başkalarına ışık olması açısından iyi olmuş özetle iş ahlakından yoksun bir firma malesef.

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun :(

    Geçen kış iş yerinden bir arkadaşım da çok benzer bir sorun yaşadı. Ona aldığı ayakkabılar teslim edildi; ama bin bir telefon, hatta tehdit üzerine. Ve bir buçuk ay sonra! Ben de o günden beri yanından geçmiyorum 1V1Y'nin...

    YanıtlaSil
  3. aynı şeyleri ben de yaşadım maalesef..bir siparişim 45 günde geldi..bir diğeri yaklaşık 1 ay bekledikten sonra temin edilemeyip iptal edildi ve 15 TL.lik çek verildi..sayıları arttıkça hizmet kaliteleri düşüyor maalesef...

    YanıtlaSil
  4. Benim dershane işime dönmüş senin alışveriş :))Zaten o paketten dünyanın en güzel şeyi de çıksa hevesini kaçırıyorlar insanın lanet olsun almak istemiyorum diyiveriyorsun.Online alışverişi ben de seviyorum ama indirimli fiyatların bile tabiri caizse KAZIK fiyat olduğunu her çarşı pazar gezmemde bir kez daha anlıyorum.Çok çok beğenmedikçe ve gerçekten uygun fiyata bulunmadıkça sıkıntılı bir süreç.Yine de ucu açık kalmadan sonuçlanmasına sevindim :)Zira benim 50 liralık alışverişim ZİDAYA 'da kayboldu :)Ne bir cevap özür maili ne iade ne bir şey :)Site kapanmış ondan dolayı paralar alınmış ama paketler gönderilmemiş :))Bence sen yine de bu duruma şükret ;)

    YanıtlaSil
  5. Ben daha beterini de gördüm: Zidaya! 38 numara ayakkabı siparişimi,38 no ayakkabı kutusu içinde 37 numara gönderdiler. Değiştiremedim çünkü no kalmamıştı. Halbuki ben sipariş verdiğimde 38 numara hala vardı. Zaten battı. İade etmedim çünkü para iadesinde acayip zorluk yaşamış kişilerin bi dünya şikayetini okudum. Allahtan açık ayakkabı da kullanabiliyorm. Ama böyle sorumsuz olmamalı firmalar

    YanıtlaSil
  6. Dimitria, "iş ahlakından yoksun bir firma" deyişin, olayı tek kelime ile özetliyor kesinlikle. Kimseye önermiyorum ve bu siteler bu tutumunu değiştirmedikçe uğraşan bizler oluyoruz ne yazık ki.


    Bveç, teşekkür ederim, geçme bence de yakınından :)


    Nilgün, sizin adınıza da üzüldüm, mağdur edilmek feci bir durum. Umarım bu tarz siteler bir bir yok olur.


    Süslü ve pembe dünyam, aslında haklısın, uyguna sandığımız bazı ürünler mağazalarda da o fiyatla satılabiliyor, takip etmek gerek :) Zidaya konusuna çok üzüldüm, bankadan itiraz dilekçesi yazabiliyorsun bu durumlarda, hatta online olarak da yapılabiliyor diye biliyorum, ama işte bu uğraşlar sıkıntı stres yaratıyor anca :(


    Luna, sorumsuz firmalardan nefret ediyorum. Ben Zidaya'yı seviyordum, değişik markalı ürünlerin uygun fiyatlı olması açısından. Ancak dibe vurup insanları mağdur etmeleri çok üzücü. Sizin adınıza üzüldüm, bu tarz firmalar eriyip biterken de başkalarını mağdur etmeleri en sinir bozucu taraf, haklısınız

    YanıtlaSil
  7. Hediye çeklerini alsınlar başların açalsınlar. Senin onlara açtığın telefonlar, görüşmeler o çekin 2 katı olmuştur. Enerjin, beklemen ve vakit kaybına ne demeli. Yalnız 1v.1y ile son zamanlarda hep böyle sıkıntılar duyuyorum. Yazık, çok yazık. Böyle giderse yakında kapanır.

    YanıtlaSil
  8. online alış veriş yapmanın artıları olduğu ne yazık ki eksileri de oluyor.Sıkıntınızı tahmin ediyorum bende başka bir alışveriş sitesinden dolayı tövbeliyim.

    YanıtlaSil
  9. Ben de 1V1Y sitesini denemek istiyordum. Uyarıların için çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. ayyyyy bende converse bakıyordum 1v1y'den :o şanslı kulmuşum vala iyiki gördüm bu yazıyı. yorum yapanlara vede miskinkeke çok teşekkür ediyorum. iyi ki varsınız ^^

    YanıtlaSil
  11. Berrin6/11/12

    Arkadaşlar konuya denk geldim ve yorumları okudum.Anlaşılan herkes 1v1yden dertli.Bende alışveriş yapdım malesef.Aynen 1 ayı geçkin bir sürede geldi elime ama sorun bu olsaydı keşke. Ayakkabımın Derimood ayakkabısı olduğunu düşünmüorum. Başka bir marka yazıor üstünde.Aradım aynen çok bekledikten sonra bağlanabildim. Telefon faturasıda kol gibi gelecek onlar yüzünden.Neyse bana dedikleri bana gelen markada Derimoodun güvencesi altındaymış. Yani derimoodun kendi ayakkabısı değildi! Bu çok önemli bir ayrıntı bence. Lütfen bu yazımı yayınlayın sevgili miskinkek. Ayrıca böyle bir yazıyı yazmanızdan dolayıda sizi kutluorum. Tarafsız ürün yorumlarınızı zaten takip ederdim. Ama çok dertli olduğum bir konudaki yazınızı görünce bir tek benim olmadığımı gördüm aynı duruma düşen. Bilinçli tüketiciler olalalım arkdaşlar. Böyle sitelerden daha alışveriş etmeyelim. Halkı kandırmaktan başka bir şey yapılmıor.

    YanıtlaSil
  12. Papiş Style, evet değindiğin gibi bu durumlar sıkıntı veriyor insana boş yere. Kapanması gönlümden geçen. Veya köklü değişikliğe gitsinler. Ancak ne kadar düzelirse düzelsin, itiraf edeyim ki zerre yanaşmam bir daha


    Nalan, umarım bir daha yaşamayız, elini verip kolunu kaptırmak bu kadar işkenceli olamaz cidden :(


    Alice Makyaj Diyarında, en ufak alışverişte müşteri hiçe saymalarını deneyimlemenizi istemem :)


    Franchising, kesinlikle önermem, online alışveriş hep bir risk, ancak müşteriyi bu kadar yüz üstü bir şirket görmedim hayatımda


    Berrin, bahsettiğiniz ayrıntıyı bilmiyordum, teşekkür ederim paylaştığınız için :) Dediklerinize hak vermemek ne mümkün, bilinçli olmak ve onlardan daha alışveriş yapmamak onlara en güzel cevap, tekrar teşekkürler yorumunuza


    YanıtlaSil
  13. selam ,bnmde bu siteyle ilgili çok yakın tarihte sorunum oldu.Aynı şeyleri yaşadım.Birbirinden çok kopuklar.Bize verilen vaadler kesinlikle gerçekliği yansıtmıyor.Ürünü aldıktan sonra kargoya verlmesi haftalar alıyor.İade sürecide çok yavaş işliyor.Resmen paralarımızı işletip kullanıp sonra geri yatırıyorlar.Nefret ettim 1V1Y den bende

    YanıtlaSil
  14. Rahel, sizinle aynı fikirdeyim, hatta aynı nefretteyim. İşini doğru dürüst yapmayan firmaların başlıcası benim için. Aptal yerine koymaları en can sıkıcı tarafı.

    YanıtlaSil
  15. Bana da tekı kullanılmaktan esnemıs, genıslemıs ayakkabı yollamıslardı. O zaman Twitter dan da yazdım ama ıplemedıler. O gün bu gündür çöp bile almam oradan :/

    YanıtlaSil
  16. Bakımlıblog, çok haklısın, çöp bile alınmaması gerek sitelerden biriymiş. Tam anlamıyla sıfırlar. Ayakkabı faciası yaşadığın için üzüldüm, yollansa ayrı dert, yollanmasa ayrı.

    YanıtlaSil
  17. çok haklısın valla ben olsam çıldırırdım.daha önce üye olmuştum ama hiç alışveriş yapmamıstım oradan.isabetli olmuş.bu yazıyı okuduktan sonra da asla girip bakmam bile ne var die.teşekkürler bizle paylaştıgın için

    YanıtlaSil
  18. Nihal, müşteriye saygısı olmayan firmalardan biri nezdimde. Yapmanızı tavsiye etmem, ama yaparsanız da umarım benim gibi sancılı süreç içine çekmezler sizi

    YanıtlaSil
  19. Adsız29/11/12

    Bu siteyle ilgili saçmalıklar dizisini ben de yaşadım.. gerçekten ilgisiz , sorumsuz bir alışveriş sitesi daha görmedim.. siparişim elime ulaşır ulaşmaz üyeliğimi iptal edip ulaşabildiğim her platformda ne kadar rezil bir site olduklarını anlatacağım..

    YanıtlaSil
  20. Adsız, sizi çok iyi anlayabiliyorum. Bu kadar ilgisiz olmaları insanı fazla sinir ediyor. Ben yakın arkadaşlarıma ve blog okuyucularıma önermediğimi ifade ediyorum her defasında. Tavşan-dağ küskünlüğü de olsa, bir yerden kayıp yaşayarak kendilerine (belki) gelebilirler. Umarım siparişiniz, sağsalim elinize ulaşır

    YanıtlaSil
  21. Adsız15/12/12

    Ben de benzer durumu evmanya.com denilen alışveriş siyesiyle yaşadım.2 ay kadar süründürdüler.Çalışanları müşteriye yalan söylemeye zorlanıyor sanırım.Hazırlama süresi 1 ay sürdü,1 ay kadar da ürünün kargoda olduğu söylendi.En sonunda stoklarında kalmadığını öğrenebildik.Yani hiçbir zaman kargoya verilmemiş.İşin kötüsü şikayetvar.coma yapılan şikayetler için tek tek arayıp,mail atıp şikayetinizi lütfen silin diye baskı yapıyorlar.Aradan 6 ay geçti hala aranıyorum.Ben silmedim tabiki.Bu nedenle şikayet sayıları azalıyor sürekli.Mağdur olan o kadar kişi vardı ki facebookta antievmanya sayfası açılmıştı.Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza da üzüldüm. E-ticaret firmaların çok daha disiplinli ve müşteri odaklı çalışmaları şart. Böyle talihsizlikler başa gelince "parayla rezil olmak" işkencesini yaşıyor müşteri resmen. Haklısınız..

      Sil
  22. Adsız10/5/13

    ben yeni trabzonspor ürünü aldım sizcce ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bunun yönlendirmesini ben yapamam. Bu sizin bileceğiniz bir durum. Ben memnun kalmadım siteden, beni perişan eden bir site oldu. Umarım sizin başınıza böyle bir talihsizlik gelmez :)

      Sil