Arama Kutusu

I ❤ Drugstore Makeup Tag



Youtube taglarından biri, drugstore markalar hakkında olunca ilgimi çekti. Herhangi bir kozmetik markasına gözü kapalı bağlı biri değilim. Uygun fiyatlı markaların yaptığı bazı atakların, lüks ve pahalı muadilleriyle yarışabilecek cinsten olduğu yadsınamaz. Markasına göre değil, ürünün kalitesine göre alışveriş yapmayı tercih ediyorum. Elbette ki, drugstore ürünlerinin de çok koyu fanatiği değilim, kalıcılık sorunu tek dertleri. Ama bunu aşabilen ürünlerle karşılaşmak, makyaj sever bünyenin yaptığı alışverişe oldukça keyif katıyor.

Drugstore kelimesini bilmeyenler için tabir etmek zor, çünkü tam olarak Türkçe karşılığı yok. Tercüme olarak "eczane" dense de, Türkiye'deki Watsons, Gratis ve Rossmann gibi mağazaları örnek olarak gösterebilirim. Chanel değil Bourjois raflardadır, Estee Lauder değil L'oreal ürünleri bulunur. Kozmetik harici farklı ürünler de yer alır.

Youtube makyaj & güzellik gurularından olan ve severek takip ettiğim Emilynoel83 ile MakeupByAlli 'nin , drugstore markalar hakkında yaptıkları tag sorularını çok eğlenceli buldum. Ben de blogumda böylesine bir yazı yazmalıyım diye düşündüm izlerken. Soruları kısmen değiştirdim.

* Favori drugstore makyaj markalarınız nedir?

Revlon : Bu zamana kadar pek çok ürününü kullandım. Maskaralarını beğenmesem de rujları, glossları ve pudraları benden geçer not aldı. Fondötenlerinin aşıkları da hiç de az sayıda değil. Türkiye'de olmayıp gönlümüzce alışveriş edemediğimiz için sabırla gelmesini beklediğim markalardan biri.

Missha : CC kremler* yeni yeni piyasaya çıka dursun, BB kremlerin tahtındaki Missha, benim favori drugstore markalarımdan biri olmaya devam ediyor. Ne yazık ki, elimdeki mat serisinden olanı bitti. Türkiye'deki fiyatlarını biraz abartı bulduğum için yenisini bir süre almayacağım. Ancak kalbimdeki yeri ayrı. (* CC krem = Color Correction / Color Control)

Maybelline : Her zaman değil ama arada beni mutlu edenlerden. Color Tattoo ve Super Stay kalıcı ruj serisi ile gönlümü fethetti. Oldukça popüler olan rimelleriyle aram iyi olmasa da, farları, rujları ve pudraları bir hayli güzel.

Prestige : Üniversite ilk yıllarımda keşfettiğim ve ogün bugündür severek kullandığım markalardan biridir. Göz farlarını, rimellerini ve glosslarını çok beğenerek kullanıyorum.

Sleek : Hem göz farları hem allıkları, oldukça başarılı markalardan birisi. Benim gibi sevenlerinin haricinde, fanatikliğe doğru giden bir alıcı kesmi de var.

Deborah Milano : Far, ruj ve rimellerde fena bulmadığım markalardan bir diğeri. Online alışveriş sitelerinde de karşıma sıkça çıkar oldu, buna seviniyorum.

* Favori yüz,yanak ve dudak ürünleriniz nedir?

Yüz : BB kremler. Bu konuda da Missha, Skin79, Etude House gibi markalar revaçta. Kapatıcılıkları orta düzeyde, hatta ortanın da bir tık yukarısında. Renkli nemlendiricilerden daha fazla ama fondötenlerden daha az seviyede. Kapatıcılığını az bulanlar, BB kremleri fondöten öncesi baz olarak da kullanabiliyor.

Bronzer, allık ve aydınlatıcıyı bir olarak alırsam ;  Çok allık insanı değilim ama Golden Rose allıklarını ve bronzerlarını başarılı buluyorum. Aydınlatıcı olarak da, ne yazık ki, Türkiye'de satılmayan markalardan biri olan Hard Candy'in devasa tüp içindeki aydınlatıcıları çok iyi. Hatta muhteşemler.

Dudak ürünlerinden ise, Revlon hem rujlarda hem glosslarda oldukça başarılı bir marka. Revlon haricinde, Maybelline ve L'oreal rujları, Prestige, Bourjois lipglossları favorim. Bir de, diğer ürünleriyle pek anlaşamadığım ama rujlarının renk verişlerini sevdiğim Flormar'ı da bu sıraya almak gerek.

* En az sevdiğiniz ürün nedir? 

Tabii ki Avon. Avon'dan ne aldıysam sevemedim, pek çoğundan nefret ettim. Türkiye'de satılmayan markalardan ise Covergirl. Zamanında almış olduğum bazı ürünleri mevcut elimde, ne yazık ki hiçbirini beğenemedim, parayı çöpe atmakla eşdeğer kalitede.

* Parasını en çok hak eden ürünler nedir?

Maybelline Color Tatto krem farlar, tek kelime ile harikalar.

* Yaygınlaşmamış ama popülerleşmeyi hak ettiğini düşündüğünüz ürün nedir?

Deborah Milano Definitive Volume Mascara (yazısı şurada)
Essence kaş kalemi. (yazısı şurada)

* Olması gerekenden daha pahalı bulduğunuz marka nedir?

Bu Türkiye şartlarına pek gitmeyen bir soru. Zira, ne ucuz ki? L'oreal ve Max Factor'un Mac ile yarışmasına mı yanmalı, Mac'in günden güne yaptığı zamlarıyla YSL ile kapışmasına mı? Physician's Formula markasının bu kadar yüksek fiyatla Türkiye'ye giriş yapması üzücü. Nadiren, yurt dışı fiyatlarıyla paralel kozmetik markaları da yer almakta. Ancak şu bir gerçek ki, ülkemizde kozmetik pahalı.

* Kozmetik furyasında fazla abartıldığını düşündüğünüz ürün nedir?

Maybelline - The Falsies Volum Express Mascara.  Sevmedim, belki de çok sevildiğini bildiğim için beklentilerimi yüksek tuttum, bilemiyorum. Ama neticede, benim kirpiklerimde işe yaramadı. (Yazısı şurada)

Maybelline - Line Definer Liquid Eyeliner : Hem internet dünyasında hem kendi çevremde sevilen bu ürünün ben bir hikmetini göremedim. Hiç beğenmedim. (Yazısı şurada)

Elf'in meşhur jel eyelinerı benim için tamamen fiyasko oldu. Hem akıyor, hem bulaşıyor hem de kabında çabuk kuruyor. Fazla kimyasal içeriği de rahatsız edici. (Şurada biraz değinmiştim)

* Türkiye'ye gelmesini en çok istediğiniz drugstore markaları nedir?

Elbette Revlon. Akabinde ise Hard Candy,  Wet n Wild,  MeMeMe,  NYC ve Catrice.


* * * 
Benim cevaplarım bunlar, dileyen herkes bu tag'i yapabilir..


10 yorum:

  1. A ben cevaplayacağım, çok hoşuma gitti. Teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. ELF,Missha,the balm muppet far seti gelsiiinnn çok isterim :)

    YanıtlaSil
  3. Nyc her şehirde olsun diye gratis ve watsonslara gelebilir ama en çokta physicians formula ürünleri gelsiinnnn

    YanıtlaSil
  4. Kozmo, zevkle okurum :)


    Deniz, Missha Online olarak satılmaya başlandı Türkiye'de, resmi olduğu söylense de bilgim yok, ancak ben fiyatlarını yüksek bulduğum için alışveriş yapmadım, theBalm ürünlerini getiren Gratis, her yeni çıkan koleksiyonu aynı hızda getiremese de yavaş yavaş geliyor, eminim dediğin palet de gelecektir, mesela şu sıra raflarda "Meet Matte" paletleri duruyor :)


    Selen, Nyc konusunda hemfikirim :) Physicians Formula ürünleri geldi, eczane ve online satış yerlerinde satılıyor, Medko Kozmetik getirdi, ancak ben Tr fiyatlarını çok pahalı buluyorum

    YanıtlaSil
  5. Youtube'da bende izlemiştim bu Tag'i,senin versiyonunu okumak da çok hoştu:)ben de Elf,Revlon ve Wet n Wild başta olmak üzere bir çok marka gelsin istiyorum ama Nyx te olduğu gibi fiyat açısından hüsrana uğramak istemiyorum,gelicekse Gratis ya da Watsons'a gelsinler.

    YanıtlaSil
  6. Kozmetik Turu, ah aynen, dediklerine katılıyorum, umarım Gratis getirir :)

    YanıtlaSil
  7. drugstore.com sitesnden türkiyeye ürün gönderimi yapılıyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ne yazık ki yapılmıyor.

      Sil
  8. Merhaba. Makyaj konusunda az tecrübeli biri olarak drugstore konusunu çok güzel aydınlatmışsınız. Teşekkürler Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl beğenip bir de yorum yazdığınız için ben teşekkür ederim :)

      Sil