Arama Kutusu

Prestige - Classic Khol Eyeliner White (E30)




Beyaz göz kalemleri, bir zamanlar bir hayli meşhurdu. Gözlerin olduğundan daha büyük ve canlı gözükmesi için alt kirpik hattına (göz içine) beyaz kalem kullanımının, bir makyaj hilesi olduğu lanse ediliyordu. O zamanlarda alıp denediğim ve çok beğendiğim kalem olan Prestige markasının E30 numaralı göz kalemini, şimdi aynı sıklıkla kullanmıyorum. Göz içlerine çekilen beyaz kalemin, bıraktığı çiğ etkiyi sonradan fark edip kullanmamaya başladım. Özellikle koyu göz renklerinde, göz içlerine tek bir çizgi netliğinde sürülen beyaz göz kalemleri, gözü daha büyük gösterip göstermemesinden evvel, olduğundan daha yapay ve komik duruyor bana kalırsa. Hatta şu anda, o haldeki fotoğraflarıma bakınca, nasıl bu hatayı yaptığımı açıklıyamıyorum  Acemilik dönemi, öğrenmeye başlama halleri diyerek bahanelere sığınma yoluna sapmalı en iyisi (!)

Gözleri olduğundan daha büyük göstermek için, beyaz göz kalemi yerine, ten rengine yakın olan göz kalemlerinin uygulanışıyla daha doğal görüntüye imza attığı, bir gerçek. Göz içlerine uygulama şeklini değiştirmekle birlikte, beyaz göz kalemini, açık renkli göz makyajında bir taban oluşturması için göz kapaklarıma hafif bir sürüş ile dağıtıyorum. Prestige göz kalemleri, oldukça kremsi yapıda olduğu için, sürdükten sonraki dağıtılması gözleri çekiştirmeye maruz bırakmadan, diğer renklere kolayca karışabiliyor. Bu sayede hem kullandığım renklerin geçişlerini daha iyi buluyorum hem de biraz daha canlı bir görüntü elde ediyorum. Fakat renk eşitsizliğini dengelemek ve sürdüğüm farları daha iyi tutmasını sağlamak için, Mac Paint Pot (Painterly) edindiğimden bu yana, bu işlemler için göz kalemini kullanmadığımı itiraf etmeliyim.


Göz çevresini aydınlatmak için de kullanılabilir. Gözlerin iç köşelerine yani göz pınarlarına, "pencil brush" kalem fırçalar sayesinde (Sigma E30 veya Mac 219 gibi) veyahut parmak ile muntazam dağıtılmak suretiyle, hafifçe sürmek çok güzel sonuç veriyor. Özellikle sedefli veya simli aydınlatıcılar yerine geçebilen, onlara nazaran daha mat alternatiflik sunuyor. Bu anlamda oldukça başarılı bir kalem. Fakat kaş altına uygulamasında çok tok kaldığı için, pek sevemedim. Herhangi bir aydınlatıcı ürün olmadığı durumlarda da işe yarıyor, özellikle dudakları daha belirgin göstermek için üst dudağın kavis kısmına aydınlatıcı olarak kullanılabilir. Yumuşacık yapıda oluşu kolay uygulanmasını sağlıyor. Renk yoğunluğu çok iyi. İlk sürüşte net olarak rengini veriyor. Bu yüzden elinizi hafif alıştırarak kullanmanızı öneririm. Kat kat sürmelere maruz bırakmıyor. Fakat kalıcılık, bana kalırsa saatlere meydan okuyan seviyede değil. Mukayese etmem gerekirse, Max Factor kalemlerinin tam bir tık üstü.

Tek olumsuz yanı, fiyatı. Net hatırlayamıyorum ama 18-20 Lira arasında bir rakamdı. Ankara'da bir parfümerinden almıştım. Yurt dışında bir hayli uygun oluşuna sinirlenmiyor değilim. 


Eğer beyaz kalem arayışınız var ise, kesinlikle tavsiye edeceğim kalem Prestige.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder