Arama Kutusu

Sıcaklara İdeal Uygun Fiyatlı Nemlendirici Jel + Gündüz Kremi




Olay markasının "Active Hydrating" serisiyle geçtiğimiz yaz tanışmıştım. Fakat hakkında yazı yazacak fırsatım olmadığı için, bitip gitti öylece. Bu yaz tekrar edindiğime göre, tembelliğe de fırsat vermeden, hakkında söylemek istediklerimi yazabilirim.

İki kremden biri, benim karma cildim için, diğeri kardeşimin normal/kuru cildi için uygun. Her iki kremin de içeriğinin çok iç açıcı olmadığını söylemek durumundayım. Özellikle jel kremde kendini daha net hissettiren Silikon maddesi yani Dimethicone mevcut. Jel kremde daha çok hissedilmesinin nedeni ise, içeriğinin su ve gliserinden sonra gelen madde olduğu için yüzdesi yüksek oluşu. İçeriğinin 3.sırasıyla yer alan Dimethicone maddesinin, gözenek tıkayan bir etkisi var. Bu yüzden olması gerektiğinden fazla yumuşacık bir etki sağlıyor.

Karma cildim için kullanıp sevdiğim için ikinci kere tekrardan aldım. İçeriği çok iyi değil, farkındayım. Ancak kullandığım ürünlere içerik yönünden sıkı sıkıya bağlı bir insan değilim. Dengeli olmaya çalışıyorum sadece. Göz kalemlerinin içeriği fena zararlı ama makyajımın olmazsa olmazı oldukları için, kullanmamazlık yapamıyorum mesela. Kısacası kozmetik ve bakım ürünlerinin içeriklerini önemsiyorum evet ama verdikleri etkilerini de kıyaslayıp, arada denge kurmaya çalışıyorum diyebilirim.

Dimethicone, kozmetik ve bakım ürünlerinin pek çoğunda kullanılan bir madde. Yarattığı kayganlık ve yumuşaklık etkisi ise sevilemeyecek gibi değil. Fakat özellikle cilt bakım ürünlerinde, gözenek tıkayıcı vazifesi görüyor. Gözenek tıkayan ürünleri sık sık kullanan birisinin de başı cildiyle ve siyah noktalarıyla sürekli derttedir. Aslında bir yandan yakındığımız konuları kendi ellerimizle zeminini hazırlıyoruz.



Her neyse, kremlerin etkilerine gelecek olursam, jel krem özellikle de şu yaz zamanı oldukça memnun ettirici bir yapıda. Kuruya dönük karma cildimde, yazın en ağır havasında dahi ağırlık oluşturmadan yağlandırmadan yumuşatıyor. Zaten benim de isteğim bu olduğu için kendisiyle birlikteyim.

Diğeri ise, kuru cilde sahip kardeşim için almıştım. Ancak kullandıktan bir hafta sonra, beslenme/iklim/uyku düzeni gibi bir değişikliğe maruz kalmamasına rağmen, cildinde pütürcüklere sebebiyet verdi. Yani pek de sevimli bir krem olamadı. Jel krem kokusuz ve renksiz bir ürün, gündüz kremi ise hafif parfümlü ve renkli bir yapıda.

Ancak jel kremi, sadece yaz zamanı kullandığımda iyi geliyor. Yaz mevsimi haricinde herhangi bir dönem kullandığımda, cildimi kuruttuğunu ve gerdiğini fark ettim. İçeriğindeki gözenek tıkayan silikonun yoğunluğunu takmaz iseniz, özellikle sıcak yaz ayları için karma/yağlı ciltere önerebilirim. Silikonlu oluşu, makyaj öncesi işlevsel bir nem verici baz olarak da kullanılabilir.



3 yorum:

  1. jel olanını ben de kullandım bitirdim çok memnundum başka ürün denemeye kalkıp tekrar almadığım için pişmanım. İçeriği kötü ama benim cildimde gözenek tıkama vs gibi sorunlara yol açmadı çok sevdim :) En yakın zamanda bir daha alacağım kendisinden sen de güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
  2. olay markasini severim, ücü bir arada bir ürünü var onu mutlaka tekrar almak istiyorum, amerikadada cok satilan bir üründü. Pütürcükler gercekten ürünlerden oluyor, icinde birseye karsi alerjisi vardir : )

    YanıtlaSil
  3. Ezgi, teşekkür ederim :)

    Viva, alerji olabilir sanırım dediğin gibi. Ben de o bahsettiğin ürünün methini duydum epeyce, denemeli mutlaka :)

    YanıtlaSil