Arama Kutusu

Kokucuklar ve Kokucuk Yorumları




"Parfüm ; Latince per-fumare kökeninden gelir, dumandan yükselen, dumanla yükselen..."

Mis gibi kokular, bütün kozmetik yığınından sıyrılıp, her zaman için benim vazgeçilmezim olmuştur. Kokulara ve parfümlere ilgim yoğun. "Kokucuk" dünyası ile tanışmama da bu ilgim sebep oldu. Kokucuk sitesinin  uygulamalı koku atölyesine de İstanbul'a gittiğim anda katılmak istediğim bir gerçek ve amacı satış olmayıp ticari kaygıları bir yana bırakarak size koku dünyasının ayrıntılarını cömertçe anlatan, kokucuk dükkanın sahibi Vedat Ozan beyefendiyi keşfettim. Popüler parfümlerden sıyrılan bir dünya varmış meğersem, "niche parfüm" denilen niş kokular, her yerde bulunmayı ve satılmayı amaç gütmeyen, daha özgün kokuların dünyası. Bu bilgileri hiç bilmiyordum. Bu konuda araştırmalarıma başladım bile. Yeni bir merak daha kattım koku dünyama!

Koku dükkanından yaptığım alışverişime gelecek olursam. Önce deneme boy ürünler, ardından tam boy kokucuklarla yaşadığım aşkı paylaşmak istiyorum. 16 kokucuğa sahibim şu anda, minik yavruları da cabası. Bir de karışımlar için boş şişe de edindim ki "kendi kokumu" yaratabileyim diye. Kokucuklar, özellikle ilk koklandığında "ağır" gelebiliyorken, gün içinde hafifleyip daha da güzelleşebiliyor. "Eau de toilette" formundaki kokularda konsantre parfüm miktarı %6-8 arasında değişmesine rağmen, "kokucuk" lar en az %12 parfüm konsantresi içerdiği bilgisini hatırlatmakta fayda var.


- Karışımlar için boş spreyli şişe ve 2 ml pipetler -

Aldığım bütün kokuları ve bende uyandırdıklarını paylaşmadan evvel, ben tekli kullanmaktan daha ziyade çoklu karışımlarını daha çok beğendiğimi itiraf etmeliyim. Henüz bir karışım yapmaya girişmedim zira hâlâ ve hâlâ keşif evresindeyim :) Sadece teninize değil; odanıza veya çamaşır/uyku kıyafetlerinize de uygulanabilir oluşlarını da hatırlatmak isterim.



* Melon : Kavun kokulu parfüm. Favori kokum kesinlikle bu oldu. Öyle bir kavun kokusu ki, enerji dolu bir yaz sabahı gibi. Gidip gelip sürünüyorum resmen. İştah kabartan bir aroması var. Çok sevdim. Durduk yere insanı neşelendiren bir aroma.

* Peche : Şeftali kokulu parfüm. Hem tatlı hem ferah bir havaya sahip. Favorilerimden birisi olduğu aşikar. Bu kokuya özel iltimas geçiyorum çünkü şeftali en sevdiğim yaz meyvelerinden biri.  Enerjik duygularımı canlandırıyor. Ayrıca oda kokusu olarak da fevkalade. Bu yüzden en sık kullandıklarımdan biri oldu.

* Musk Blanc : Beyaz misk kokulu parfüm. Moschus Moschiferus isimli geyikten elde ediliyormuş. Fakat gerçek bir geyikten değil (hayvan telefi sebebi ile) laboratuar ortamında üretildiği sitesindeki bilgi kısmında yazıyor. Bana bu kokunun çağrıştırdığı egzotik ve ferah bir orman havası. Kokusunda özgürlük var resmen. Aldığım tütsü payını da yok sayamam. Hafif tatlı kokusu, kokuyu fazla bastırmadan naif bir şekilde özgünleştiriyor. Diğer kokularla birleşirse "gizemli" hava katar gibime geliyor. Orman kızı koydum ismini bu parfümün :) Bende uyandırdığı tam olarak budur.

* Vanille : Vanilya kokulu parfüm. Bu kokuyu tek başına kullanmak için almadım. Bu yaşıma kadar sahip olduğum parfümlere bakındığım ağırlıkta hep "vanilya kokularını" seçtiğimi fark ettiğim için, yapacağım karışımlarda kullanabileceğim joker bir koku olur amacı ile edindim. Durdukça daha güzelleşen bir koku oldu.




* Moka Cafe : Kahve kokulu parfüm. Gürme kokular arasında yer alan bu kokuyu, kahvekolik bünyeme bir hediye olsun babında aldım :) Kahve denilince, akan seller durur bende. Tam bir kahvekoliğim. Kahve içmediğim zaman kahve çekirdeklerini kemiren biri, kahve notalı parfüm almazsa ayıp olurdu zaten. Bu parfümü genel olarak tenimde kullanmıyorum, zevkime kâhya eyledim bu kokuyu. Kahvemi yudumlarken odaya fıs fıs.. Oh oh miss. Fakat kahve ile pek aranız yoksa, sizin için riskli bir seçim olabilir görüşündeyim.

* Noix de Coco : Hindistan cevizi kokulu parfüm. Son zamanlarda hindistan cevizi kokularına ilgim arttı. Önceden resmen nefret ederdim. Fakat bu koku, bana fazla geldi. Üstelik sıktıktan birkaç saat sonra, koku daha ağırlaştı veya ben fazla sevemediğim için bana öyle geldi, tam kestiremiyorum. Dikkat çeken bir koku olduğu gerçek.  Fakat tek başına bende uyandırdığı "baygın" bir aroma.

* Pasteque : Karpuz kokulu parfüm. Koku zevkime pek hitap etmedi. Bana fazla ağır bir koku geldi. En üstte yer verdiğim "Kavun" kokusuna istinaden edinmiştim. Onun gibi hoş bulabileceğimi düşündüm. Ama ben sevemedim. Bir zamanlar severek kullanıp bitirdiğim "Celine Dion - Chic " kokusunun temelinde karpuz kokusunu öğrendiğim günden beri, karpuz kokularına sevgim arttığını itiraf edebilirim. Çiçeksi notalarla dengelemeyi düşünüyorum.

* Pomme Verte : Yeşil elma kokulu parfüm. Bildiğiniz yeşil elma kokusu. Ferahlığının yanı sıra bende garip bir şekilde çocukluk anılarımı canlandırdı. Şu küçükken kokulu silgilerimiz olurdu ya, onları anımsattı bana :) Canlandırıcı enerjik bir havası var. Sevdim bu kokuyu da.




* Banane : Muz kokulu parfüm. Bu koku ne yazık ki, bana pek hitap etmedi. Tropikal bir aroma olur düşüncesiyle edinmiştim. Fakat beklentilerimle uyuşamadı. Oda parfümü olarak görev değiştirdi. Tuhaf olan ki, oda parfümü olarak kullanmaya başladıktan sonra eve gelen misafirler, kokunun hastası oldu :)

* Jasmin Amére : Acı Yasemin kokulu parfüm. Çoğu notalarla karışabilecek derecede uyumlu. Çiçeksi temel nota olma görevinin bilincini taşıyor resmen. Ama tek başına kullanıldığında, biraz "boğucu" biraz da "sıradan" Diğer notalarla renklendirmek şart bana göre.

* Chevrefeuille : Hanımeli kokulu parfüm. Bu kokuyu ilk kokladığımda "ohhhhhh misss" dedirttiriyor. Ferah, temiz ve boğmayan bir koku. Bende uyandırdığı his dillense idi aynen şunu derdi : "Biraz sonra bir çiçek bahçesiyle karşılaşacaksın, ben onun habercisiyim" 

* Ylang Ylang : Dumanlı bir koku havasında. Özgün. Katıldığı kokulara "kişilik" katacağı kesin. Parfümde ayrıntıları veren karakter. Tek kullanımını değil, diğer kokularla birlikte kullanımını önerdiğim bir nota. Tekken biraz "itici" havası ağırlaşabiliyor.




* Citron D'Italie : Sicilya Limon kokulu parfüm. Bana ağır bir koku geldi. Çok kullanabileceğim tarzda değil. Hafif dozu ile oda parfümü olarak hayatını sürdürebilir.

* Goyave :  Guava kokulu parfüm. Favori kokularımdan birisi. Guava meyvesinden esinlenilmiş. Uçuş uçuş bir koku. Genç kız havası taşıyor resmen küçük şişesinde! Naif ve narin bir prenses gibi. "Ben yeni açtım, beni farket" diyor sanki. Hem temiz hem etkileyici bir koku geldi bana. Tek başına sıradanlaşabilir payı da var, bu sebeple hafif aromadaki diğer notalarla birleştirmek de gerek ara ara.

* Iso E Super : Feromon kokusu : Doğada referansı olmayan ve laboratuvar ortamında üretilen moleküllerden oluşan "Lab Serisi" kokularından birisi. Diğer kokularla birleştitiğinde, parfüme "gizemli" havası katıyor. Feromon kokusu olarak düşünülebilir. Fazla olmamakla birlikte, diğer notalarla kullanıldığında, hafif bir kışkırtıcı hava veriyor, test ettim evet :)

* Ambroxan : Yine "Lab Serisi" parfümlerinden birisi. Pek çok popüler parfümün olmazsa olmazı olan bu molekülü merak ettim, karışıma "dumanlı" bir hava katarak, gizemli hale dönüştürmek üzere edindim.

- Deneme ürünlerinden kalanları, parfüm sample köşeme ekledim -


 Benim kokular üzerine yorumlarım bunlar. Numune ürünlerden de beğendiklerim olduğu gibi, fazla yıldızımın barışamadıkları da oldu. Mesela her iki bal kokusunu da sevemedim. Çikolata kokusunu çok çok sevmeme rağmen, çikolata tüketimi arttırır düşüncesi ile edinmedim :)


**********************

Online olarak yaptığım alışverişimin özetinde görebileceğiniz gibi, Türkiye'de satılan, neredeyse bir parfüm fiyatına, onlarca özgün ve el yapımı kokucuklar edindim. Hediye olarak gelen tam boy kokunun yanı sıra ve minik yavrularını da unutmamak gerek, çok keyif aldığım bir alışveriş oldu. Paypal ile ödemesini gerçekleştirdim. Siparişimi verdikten bir iki gün sonrasında da tek tek özel paketlenen kokucuklarım kapımdaydı. Son derece güvenli ve seri bir site.



Bilgiler :

Ürün fabrikasyon olarak değil, el ile üretilmiştir.
Genel olarak "eau de toilette" formundaki kokularda konsantre parfüm miktarı %6-8 arasında değişmesine rağmen, "kokucuk"lar en az %12 parfüm konsantresi içerir; bu nedenle şaşırtıcı derece kalıcıdırlar.

Güncelleme : Bu konuyu yazarken, blog sayfamın alan adı "com" uzantılı olduğu için, çekmiş olduğum fotoğrafların yazıları bu şekilde.


Vedat Ozan facebook sitesindeki, başka yerlerde bulamayacağınız özel bilgiler için buraya
Koku adlı radyo programının arşivi için de şuraya tıklayabilirsiniz.



28 yorum:

  1. Adsız4/6/12

    Harika bir yazı oldu cnm leylak yanına kavun,yeşil elma,hanımeli ve guava almaya karar verdim senin yazınla;) birde numunelerden çilek, amber,ahududu nasıl beğendinmi?
    ela.

    YanıtlaSil
  2. Bende bayıldım kokucuklara hele kavunlu favorim oldu!!Alerjim olduğundan önce testerlarını istemiştim ama şimdi bende alıcam seçtiklerimden :))

    YanıtlaSil
  3. Ben de birkaç tane ısmarladım canım, kargoya verilmiş, bugün yarın kavuşurum kokucuklarıma. :))

    YanıtlaSil
  4. kokucaklanmışsın;) bende ıso super var ben onu çok beğendim birde yeşil çaya bak oda güzel bir koku
    sample ları bi kahve bi sample şeklinde koklamıştım birde the verte var oda güzel bu arada ıhlamur bi arkadaşım aldı oda güzel
    uygun fiyatı ile kokucuk cazipde geliyor
    güzel günlerde kullan;)

    YanıtlaSil
  5. Ela, merhaba :) Dediğin her 3 notaya da bakındım sample boylardan, ahududu çileğe nazaran daha iyi geldi bana. Biraz şıpşevdi sakızlarına benzettim. Çilek kokucuğu bunaltıcı yoğunlukta. Çok boğuyor. Amber ise, farklı bir koku. Hafif ekşi hafif tatlı bir limon kokusu gibi geldi bana. Dumanlı bir havası var ama açıkçası ben fazla sevemedim. Bir tek ahududulu, daha alınır kılıyor kendini bana kalırsa :)

    J.d, kavun kesinlikle benim de favorim. İnsan koklayınca bile neşeleniyor yahu :D

    Delikitap, güzel günlerde kullan, aldıklarını merak ettim :)

    Yıldız, teşekkür ederimmm :)) Yeşil çay, aklımda bulunsun, diğer alışverişimde bakınayım bir :)Sen de güzel günlerde kullan.

    YanıtlaSil
  6. Adsız5/6/12

    Ay bunlardan bende edincemm
    canım bu yazı için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  7. Hemen hemen alıcammm :)

    YanıtlaSil
  8. Adsız, rica ederim :)

    Franchising aldıklarını paylaşırsın umarım :)

    YanıtlaSil
  9. Adsız5/6/12

    ayy merakla beklediğim bi yazıı :)) karışım yaparsan yaz canım zevkle okurum. yeşil çaylı olan çok güzel. kavunluyu deneyemedim. ıso evet super. ve seftali de benim favorim.

    YanıtlaSil
  10. Aslı5/6/12

    Ben de çok önceden bir sipariş vermiştim ve memnun kalmıştım.feromen kokusunu sanıyorum sizin anlattığınızdan daha çok sevmiştim.Ben size birde tefarik kokusunu öneririm.

    YanıtlaSil
  11. çok güzeller ama neye göre karışım yapılıyor acaba ben onu çok merak ettim

    YanıtlaSil
  12. bende kesın almaya krar verdm aslında denemedn almk ıstemıorum cunku hafıf oldugunu dusundgum bı koku bıle agr geleblıo bakcm artk :)

    YanıtlaSil
  13. Adsız, yeşil çaylı olana giderek merakım daha da arttı :) Beğendiğim bir karışım yapınca, elbette blogumda paylaşacağım :)

    Aslı, tefarik mi? Hım buna bakınacağım, teşekkürler :)

    Sevilayla Makyaj Güncesi, zevkinize göre :) Hangi kokulara ilginiz varsa damla damla miktarını ayarlıyarak, kullanabiliyorsunuz.

    Xoxo, hafif kokular değil genelde, yoğunluğu yüksek ama aldıklarımdan birkaçı hariç, rahatsız olduğumu söyleyemem :)

    YanıtlaSil
  14. ooooo sen döktürmüssün cnmm :))
    bende ahududu yeşil elma kavun ve muz var :)) çikoleta almak istiyorum ısrarla güle güle kullan

    YanıtlaSil
  15. Elif Tuna, evet biraz öyle oldu sanırım :D Ben çikolatalı olanı ısrarla almadım, zira sample ile gönderileni yemek istedim, aklıma hep çikolata almayı getirdiği için gerek yok fişeklemeye diye düşündüm =))

    YanıtlaSil
  16. site cok guzel harıka bır fıkır adam guzel dusunmuşş..
    vanIlyayı merak eddım dogrusu emınım mıssler gıbı kokuyordur rebulun agiesi gibi.....

    YanıtlaSil
  17. Matruşka, kokucuklar gayet güzel ama vanilyayı tek başına kullanamıyorum mesela, karışımlarda nefis bir aroma katıyor, öyle de öneririm :)

    YanıtlaSil
  18. yAa bende sandım tk basınada hosdur dıyE snın dedıgın gıbı yaparım cnm ozaman sagol onerın ıcın ..:)

    YanıtlaSil
  19. yazıyı okuduktan sonra vanilya ve ıhlamur kokusu siparişi verdim:))Bunları beğenirsem deneme seti alıcam :)Biraz tersden gittim ama ıhlamura ve vanilyaya bayılırım :))

    YanıtlaSil
  20. Merhaba, ben vanilyalısını tek olarak kullanamıyorum fazla. Diğer kokularla karıştığında muazzam oluyor ama umarım siz pişman olmazsınız. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  21. Adsız18/1/13

    Merhaba ben kokucukların kalıcılığını çok merak ediyorum genelde dior ve chanel gibi markaların parfümlerini kullanıyorum ama malesef bende hiçbir parfüm kalıcı olmuyor yarım saati bulmuyor kokular uçuyor birçok parfümüm var ama artık ihtiyaçtan ziyade hobiye yada takıntıya dönüştü diyebilirim saf parfüm esansları çok pahalı ve bulunması zor açıkçası ilerleyen zamanlarda edinmeyi düşünüyorum zaten fakat insanın kendi kokusunu yapmaya çalışması çok güzel olabilir tabiki merak ettim ve almayı düşünüyorum bu verdiğiniz bilgi için ayrıca teşekkür ederim bu kokucuklar sizde ne kadar süre kalıyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladığım kadarıyla vücut tipiniz yağlı cilt tipinde. Ne kadar kuru olursa vücudunuz, parfümler de o kadar uzun süre vücudunuzda kalır. Dior ve Chanel parfümlerinin de çeşitlerine göre kalıcılıkları farklı, mesela bir Dior Addict ile Cherie farklıdır. Baharat ve oryantal kokular daha yoğundur zira, hafif kokuların uçarılık yönü daha fazla.

      Kokucuklar genel olarak, kalıcılıkları çok yüksek değil. Sabah sıktığım koku, akşam belli belirsiz yerinde oluyor, ama fark edilecek oranda varlığını devam ettiriyor. Benim size önerim, vücudunuza hangi parfüm olursa olsun, çok fazla yüklenmemeniz. Hafif sıkınarak, ileriki yaşlarda parfümün neden olacağı boyundaki lekeleri de önlemiş olursunuz. Vücudunuza az, kıyafetlerinize veya saçlarınıza daha yoğun sıkarak, kokunun hem gün boyu sizinle olmasını sağlarsınız, hem de etrafa yayılış oranından memnun kalırsınız. Diğer bir önerim de, markalı parfümlerin kofreleriyle satın almanız. Parfümün vücut losyonu ile kokuyu daha pekiştirirsiniz.

      Kokucuklar benim tenimde 4-5 saat, giysilermde 2-3 gün kalıyorlar. Ayrıca bazı kokucukları oda parfümü olarak da severek kullanıyorum.

      Sil
  22. Görünce nasıl heveslendim anlatamam. :D Hemen şimdi numune şiparişi vereceğim, aklıma yatanları da sonradan alırım dedim. Uzun zamandır doğal ve farklı kokular arıyordum kokucuk bana bunu sağlayabilir anladığım kadarıyla. Haberdar olmamı sağladığınız için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, ben memnun kaldım, bakalım siz de memnun kalacak mısınız? :)

      Sil
  23. Adsız9/8/14

    Hemen hindistan cevizi kokusunu sipariş vereceğimm :)

    YanıtlaSil
  24. tanıtılan ürünlerin büyük kısmı petrokimyasallarla üretilmiş sentetik kokulardır ve kansere davetiyedir. kavun - çilek- karpuz- muz vb aromalı yiyecek içecek sabun vs ne varsa hepsi yapay kokudur. servet ödediğimiz marka parfümler bile büyük oranda sentetik kokular kullanmaktadır. en doğal parfümü, güvenilir markalardan alacagınız uçucu yağlar ile kendi kokunuzu yaratarak üzerine biraz gliserin ve vodka ekleyerek elde edeblirsiniz. 100 tl lik malzeme ile yarım litreden fazla doğal parfümünüz olur. marka parfümlerin reçetelerini internette bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bilgilendirmenize :)

      Sil