Arama Kutusu

Tırnak Yemeye Son!


Bir dönem (hem de uzun bir dönem) tırnaklarımı yeme gibi kötü mü kötü bir alışkanlığım vardı. Psikolojik olarak yapıldığı bir gerçek. Dikkatimi çeken nokta ise fazla stresli veya heyecanlı olduğumda yapıyor oluşumdu. Bu durumdan yana dertliydim ama nasıl yeneceğimi bilmiyordum. Bir de bunun üstüne tırnaklarımı hep saklamak durumunda kalıyordum. Hoş durmadıkları için.

Artık kurtuldum bu kötü-kaka alışkanlığımdan! Hem de bir daha geri dönüşü olmamacasına. Eğer bu sorundan muzdarip iseniz, sizinle nasıl kurtulduğumu paylaşmak istiyorum. Bunun için internette aramalar yaptığınızda hep karşınıza, şu meşhur acı oje olayı çıkar. Ama asıl kurtarıcınız o değildir. Bu işte önemli olan 5 maddenin birlikteliğidir.

1) Acı oje.
2) Sevdiğiniz bir renk oje.
3) Tırnak sertleştirici.
4) Törpü.
5) Kararlılık

5. madde belki de en önemlisi ama en son gelen durum oldu bende. Kararlılık hali diğer maddeler tamamlandığında olageldi, kendiliğinden.

Acı oje, herhangi bir markanın ürününü alabilirsiniz. Ben denemek için aldığım Flormar'ı kullandım, başlı başına kurtarıcı değil ama önemli bir alarm vazifesi görüyor. Gördüğünüz gibi, bir hayli de kullandım. Farklı markaların da olabilir,  keyfinize ve bütçenize göre hareket edebilirsiniz. Ben her zaman kullandığım ojenin üstüne kullandım.

Tırnak yerken, hep özendiğim renk kırmızı renk olmuştur! Ben de ilk gördüğümde sevdiğim renk olan Pastel'in kırmızı ojesini aldım. Sadece acı cila sürüp tırnak yememeye karar verirseniz, bir aşamadan sonra o acı ojeyi de nasıl gidereceğinizin yollarını bulup tekrar yemeye başlıyorsunuz. Benim size önerim tırnaklarınız kısa da olsa oje sürün mutlaka! Yakıştıramasanız da sürün. Hatta en dikkat çekici renklerle başlarsanız daha iyi. Neden? Tırnaklarınızda sevdiğiniz ve canlı duran bir renk gördüğünüzde, gide gide tırnaklarınızı sever hale geleceksiniz. "Evet, uzatmalıyım artık" istikrarını yakalayacaksınız. Bakımlı tırnaklar, her kadının ortak paydasıdır nihayetinde. Ojeleriniz soyulduğunda veyahut siz yemeye devam da etseniz, sürmeyi ihmal etmeyin.

Diğer 2 madde tamamen sizin keyfiniz ve bütçenize bağlı. İstediğinizi alın. Ama iş tırnak sertleştiriciye geldiğinde durum değişiyor. Neden? Çünkü tırnaklarınızı uzun süre yediğinizde, tırnaklarınız ister istemez zayıflıyor ve daha da pürtükleşerek uzamaya başlıyor. Beslenmenizle birlikte tırnak sertleştirici ürününüzün de iyi olması gerekli. Ben o zamanlar yurt dışından aldığım bir ürünü kullanıyordum ve çok da memnundum. Ancak onu Türkiye'de bulmak imkansız, onun yerine şu anda elimde olan ve beğendiğim başka bir markanınkini önereceğim. Alessandro Nail Spa 'ya ait ve daha önceden şu yazımda tanıttığım bir ürün.  Fakat bu tarz tırnak bakımı ürünlerinin sağladığı etkinin geçici olduğunu, asıl önemli olan sırrın beslenmenizdeki denge olduğunu unutmayın.

Törpü, yavaş yavaş tırnaklarınız uzamaya başladıkça şekillendirme ihtiyacı duyacaksınız. Metali olsun, kağıdı olsun, süngeri olsun hiçbirinden memnun kalmadım bu törpümden memnun kaldığım kadar. İnce yapılı bir bambu törpü, markası Eco Tools'a ait. Eğer bu tarz ürün bulabilirsiniz, almanızı öneririm.

Bunları düzenli yaptığımda ve her defasında kırımızı ojeli tırnaklarımın daha da uzadığını fark ettim. Sonra birbirinden güzel ojeler varken, yememeye karar veriyorsunuz. Bu devrede de bol bol oje tanıtımı yapan blogları gezmenizi öneririm. Faydası cidden oluyor :)


9 yorum:

  1. ojenin rengi çok güzelmiş numarası kaç acep*_*

    YanıtlaSil
  2. ben de ojelerimi sildiğim an tırnak yiyenlerdenim, bu yüzden hep ojeli gezip sadece haftasonları tırnaklarımı hava almaya bırakıyorum

    YanıtlaSil
  3. blackswan, üst fotoğraftaki Pastel 46 numara, alttaki Opi - take the stage

    kitten, oje yeme alışkanlığı zor bırakılıyor cidden :( Ama umarım tümden yenersin ben gibi

    YanıtlaSil
  4. Adsız23/4/12

    tırnak yiyen birisi olarak bu yazıyı görünce yazmadan duramadım :)
    acı oje kullanıyorum zaten ama bu beni vazgeçirmedi tırnaklarımı yemekten. denicem miskin kek

    teşekkür bu yazı için

    YanıtlaSil
  5. Bende 28 yaşındayım ve kendimi bildim bileli yoluyordum. Üstelik yara olmuş kanamış vız gelirdi.akrilik protez tırnak sayesinde ilk defa tırnaklarım uzadı fakat zaten problemli olan tırnaklarım protez tırnak yapım aşamaları yüzünden daha da kötü durumda. Kağıt gibi ince yumuşak ve kat kat ayrılıyor.üstüde çukur çukur.ne yapmalıyım yardımcı olabilirmisiniz 😯😯

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun :( Ciddi bir sorun yaşamışsınız. Sanırım protez tırnak olaylarında genelde bu sorun yaşanıyor ki bu tarz şikayetlere çokça rast geldim. Bana sorarsanız iyi bir bakım yapın ama doğal yağlarla. Bu konuda 1 numara zeytin yağıdır, 2 numara hindistan cevizi yağıdır. Her ikisini de organik alın. (Zeytin yağı riveria olmasın, soğuk sıkım olsun) Her gece yatmadan önce tırnaklarınızı ve etrafını 5 dk boyunca masaj yaparak yağlayın, yağ çok değil birazcık sıcak olursa daha iyi sonuç alırsınız. Mesela mikrodalganın buz eritme ayarında bir iki dakika bekleterek ılıştırabilirsiniz. Ayda 3-4 gece de pamuklu eldiven geçirin ellerinize ve yağ gece boyu sabaha kadar kalsın. Hasar görmüş tırnaklarınızın hem kendine gelmesine hem uzamasına bunlar çok iyi yardımcı olur. Doktorunuza danışarak Biyotin takviyesi de alabilirsiniz, Biyotin sayesinde 1 ay içinde sonucu daha hızlı görebilirsiniz.

      Sil
  6. Merhaba Miskin Kek!😊 Bende 17 yılın sonunda yaklaşık 2 haftadır tırnak yemeyi bıraktım, ve tırnakların biraz uzadı. Size bir şey sormak istiyorum. Tırnaklarım uzuyor ama uzarken tırnağın altında kalan et ile bütünleşmiyor.Ete yapışmaksızın öne doğru uzuyor. Acaba ileriki zamanlarda bütünleşir mi? Bu sorudan çok fazla muzdarip olan kişiler var internette ama kimse de doğru dürüst cevaplayamamış. Siz bu süreci geçirdiğiniz için birde size sormak istedim, umarım cevaplarsınız. Tırnağım eti ile bütünleşecek mi?😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle bir durum yaşamadım, aslında şu tırnak bakımı yapan yerler bu tarz sorunlara çok alışık, onlara bir gösterin isterseniz. Mesela benim ananemin bu tarza yakın tırnak problemi vardı, manikürcünün çok alıştığı bir hadiseymiş, 2-3 seansta eser kalmadı. Dilerseniz o tarz yerlere danışın :)

      Sil