Arama Kutusu

D&R Online Alışverişi - Wii Fit Plus İncelemesi

nintendo-wii-fit-plus-kullananlar

D&R Online Alışverişi - Wii Fit Plus İncelemesi

Blogumda ağırlıklı olarak kozmetik ve bakım ürünleri yazıları yazsam da, önemli gördüğüm alışverişlerimi de yazmayı ihmal etmemeye çalışıyorum. İşte onlardan biri de Wii Fit!


Eğer aklınızda Wii Fit alma düşüncesi var ise, detaylarıyla birlikte tecrübemi paylaştığım bu yazı umarım yardımcı olur.


miskinlige-son

Wii Fit almaya nasıl karar verdim?

Miskinlik diz boyu bende. Kedileri çooo...ook severim, ama ama ama Garfield'in yaşam biçimini benimsediğim bir gerçek. Fakat hayatımdaki "mecburiyetler" de beni hareketli kılıyor. Hal böyle olunca da, hareketin bereket olduğu gerçeği ile hayatta kalıyorum. Bu yine de "düzenli spor" yapanlar sınıfına geçmeme yetemiyordu. Miskinliğim maçta her daim galip gelen olur. Her yılın bitiminde, yeni yıla girecekken çoğu insan "Yeni Kararlar" başlığı altında listesini yapar ya, işte ben de 2012 listesinin en başına, "Sağlıklı Yaşam" klişesini ana madde olarak 1 numaraya yazdım.




Serde miskinliğim olsa da, belki de en sevdiğim özelliğim olan "plancı" yanım dengemin bozulmasına engel oluyor. (Yükselenim Başak, kesin ondandır ehehe.) Herneyse, düzenli olarak spor yapacağıma söz vermişken, evde rahatça yapabileceğim yardımcı ekipman aradım durdum. Ancak çevremdeki tecrübeli insanlardan da, internetteki yorumlardan da okuduğum kadarıyla koşu bandı, kondisyon bisikleti vs. bu tarz aletler zamanla çamaşır askılığı olarak görev değişim kaderleri kaçınılmaz oluyormuş. Örnek ver diyenler, ekşisözlük yardım etsin şuradan. Üstelik alacağım spor aletinde, isterim ki spor yaparken eğleneyim babında, küçük bir monitörü olsun oradan film neyin izleyim. Öyle olanlar yok mu? Var ama ek özellikler bindikçe para da gani oluyor hali ile. Ama bu karar aşaması tamamen sizin ne istediğinize bağlı. Çünkü fiyat olarak bu oyun konsolu, bir spor aleti fiyatına denk geliyor neredeyse. Arkadaşlarınızla daha keyifli ve eğlenceli spor mu yoksa düzenli olarak yapabilceğiniz ve sıkılmaktan korkmayacağınız bir spor aleti mi?


Benim, en başta aradığım eğlence ile hareketin bir araya gelmesi idi. Methini pek duyduğum Nintendo Wii ile tanışmam da bu devrede başlıyor. Konsol oyunlarına ilgimin olmadığını baştan belirteyim, benim istediğim eğlenceli hareket!


Nintendo, tıpkı Sony Playstation gibi bir oyun konsolu. Hatta son zamanlarda, Microsoft'un ürettiği Xbox 360 da baya popüler. Elimde joystick saatlerce vakit harcamayı sevmediğim için, baştan pek alıcı gözle bakamadığım bir gerçek. Ancak kullanıcı yorumlarını okudukça, Youtube videolarını izledikçe Nintendo Wii Fit 'in aradığımın ta kendisi olduğunu anladım.


(Örnek Youtube videosu)

Sizin yaptığınız hareketleri, birebir ekrana yansıtıp oyunları ve sporları ile ciddi ciddi ter attırıyor. Üstelik "hareketliliğim alışkanlığa dönüşsün istiyorum" diyenlerin de, sürekli yeni seriler çıkaran oyun firmaları, sıkılmasına engel oluyor.


Neden Wii Fit ?

Çünkü ister Sony Playstation olsun, isterse Microsoft Xbox 360, hiçbiri Nintendo Wii Fit gibi hareketlerinizi algılamıyor. Hatta onlar da Nintendo gibi, hareket algılayıcı aparatlar çıkarttılar ancak ben yine de bu işin babası olarak Nintendo'yu seçtim, zerre kadar da pişman değilim. Ama aradığınız, hareket algılayıcı değil de grafik kalitesi ise, bu konuda Nintendo bir adım geri atıp, yarışmadan çekilir.


nintendo-wii-fit-plus-incelemesi
Çok fazla Wii çeşidi var. Hangisini almalıyım?


Bu husus, almaya karar verdikten sonra, beni en çok uğraştıran nokta oldu. Çünkü işin içine girince kafam karışmıştı. Konsollarla da pek haşır neşir olmadığım için neyi neden almam konusunda bilgili değildim. Bu aşamada 2 seçeneğiniz var ;

* Ya ana makineyi (yani konsolu) alıp, üzerine zamanla diğerler aksesuarları ekleyerek set oluşturmanız. Örneğin, Super Mario seti, Party konsolları gibi. Daha sonra da step tahtası da içinde olan Wii Fit paketini ve Motion Plus eklentisini ayrı olarak satın almanız.

* Ya da, (benim yaptığım gibi) bunlarla uğraşmak yerine, tam teşekküllü "Wii Fit Plus" paketini alıp rahata ermek.

İlk aşama biraz daha hesaplıya gelebilir. Çünkü araştıracak vaktiniz ve harcayacak enerjiniz var ise, mağaza mağaza gezebilir veya internetten sürekli stok kontrolü yaparak uygun şekilde parçalara ayrı ayrı sahip olabilirsiniz. Ben ikinci seçeneği uygun gördüğüm ve Nintendo'nun resmi ithalatçısı olduğunu öğrendiğim D&R'ye güvenerek alışverişimi gerçekleştirdim.  Toplamda 783 Lira'ya mal oldu. İçerisinde ise, hem Resort Hotel paketi, hem Wii Fit Plus paketi birlite geldi. Küçük bir aksaklık yaşadım D&R alışverişimde. Fakat inanılmaz ilgili ve hızlı müşteri hizmetleri var, hemencik sorunumla ilgilenip çözdüler. Üstelik çözdükten sonra, ayrıca arayıp "başka sorununuz var mı?" diye de özel ilgisiyle karşılaşmak, ayrı sevilesi haldir. Burdan sevgi pıtırcıklarımı yollayıp, darısı işini güzel yapmayan diğer firmalara diyorum.


wii-fit-plus-ise-yarıyor-mu
Wii Fit Plus paketinin içeriğinde neler var?


1) Wii Konsol (Bu konsolun bizzat kendisi, PAL olmasına dikkat edin, Türkiye'deki televizyonlarda Pal olanları çalışıyor)

2) Wii Remote Plus ( Hareketlerinizi algılayan  kumanda, bileğe geçmeli ve oyunlarda elinizde tutmanız gerek. Kumandanın altında Motion Plus kendiliğinden kurulu olarak geliyor. Motion Plus ise, Wii Fit Plus'ı plus yapan yegane eklenti. Eski Wii Fit 'lere göre hareketleri daha iyi algılamasını sağlıyor.)

3) Wii Nunchuck ( Bir üstteki anlattığım kumandanın diğer kol için olanı, her oyunda gerekmiyor, bazı oyunlarda istiyor, mesela okçuluk.)

4) Wii Fit Balance Board ( Step tahtası şeklinde, yoga ve kas hareketlerini yaparken üzerine çıkmanız gerekiyor. Ayrıca kilo ve yaş hesaplama özellikleri de var. Wii Fit Plus oyunu haricinde kullanılmıyor.)

5) Wii Fit Plus Oyun Cd'si. (Yoga ve kas hareketlerini, antrenör ile yapabileceğimiz oyunların olduğu cd.)

6) Resort Hotel Oyun Cd'si. (Okçuluk, tenis, koşu vs. gibi eğlenceli oyunları barındıran oyun cd)

7) Wii Sensör Bar (Kullanım kılavuzunda belirtildiği gibi yerleştirilen, hareketlerimizi konsolun algılamasını sağlayan alet)

8) Kablolar (Görüntü ve güç için)

9) Kullanma Kılavuzu.


Resort Hotel oyun cd sini pek fazla kullanmıyorum, çünkü oyunları fazla çocukça geliyor. Biraz zaman kaybı olarak görüyorum, fakat yine de eğlenmek için arada oynuyorum. Esas terleten ve hastası olduğum, Wii Fit Plus oyun cd si. Kendinize özel bir antrenör seçiyorsunuz, bilgilerinizi girip kilonuzu hesaplatıyorsunuz. Size bir takvim uygulanıyor. Antrenörünüz, gelmediğin günler (yani oyunu oynamadığın günler) "Nerelerdeydin!" babında azarlamalar ile size uyarılarda bulunmakta gecikmiyor. Yarattığınız karakter siz silmedikçe hep orada kayıtlı kalıyor.


Yoga hareketleri ile rahatlarken kas hareketleri ile ter dökebiliyorsunuz. Eğlenceli jimnastik bir nevi. Tek istediğim, keşke Türkçe dili ile konuşsaydı antrenörüm benimle. Fakat oyun İngilizce. Türkçe dil desteği mevcut değil, olursa tadından yenmez. Bu arada İngilizce olması korkutmasın gözünüzü, oldukça anlaşılır dil kullanılmış, üstelik denilenler ekrana yazıldığı için okuyarak anlamanız daha kolaylaşıyor.


Evinizde Wireless hatlı internetiniz var ise, kablosuz internete de bağlanabiliyor. Ben kullanma kılavuzunun yönlendirmesiyle, Opera tarayıcısını indirdim. Fakat görüntü kalitesini oldukça düşük ve kullanımını zor buldum. Eh zaten internet sörfü için de almadığıma göre oyun konsolunu, pek uğraşmıyorum bu mecralarda. Yeni bir oyun cd si aldım, Just Dance 3 isminde. En çok satan dans oyunlarından, bir harika. Yazı daha uzamasın diye, onu ayrıca incelemeyi düşünüyorum.


Eğer arkadaşlarınızla veya aile fertlerinizle bu eğlenceli konsolu daha keyifli hale getirmek isterseniz de, ek olarak Wii Remote Plus ve Nunchuck satın almanız gerekiyor. Kumandalar ayrı olarak da satılıyor. Yani Nintendo diyor ki, ne kadar ekmek o kadar köfte.


İşe yarıyor mu?

Evettt, aldığım günden beri çok seviyorum ve her gün eğlenceli sporumu yapıyorum. Üstelik arkadaşlarla veya ev ahalisi ile bir araya gelinip yapıldığında, muazzam keyif verici. Sıkılaşmamda faydası da yoğun oldu. Fakat serdeki miskinliğim dize gelmez, bu konuda rakip tanımam.

miskinlik-spor-celiskisi

EnDipNot: İş bu yazı, tüm miskinleri koruma ve yaşatma derneği üyelerine gönül verenlere gitsin!



18 yorum:

  1. ay ben de ne zamandir almak istiyorum bunu, cok guzel bir post olmus ellerine saglik :) eglence sektorunun bu bolumunden baya uzak oldugum icin ne nedir pek iblemiyorum. zaten aciklamissin sanirim ama senin gibi wii fit alinca ayrica aldigimiz diger oyunlari da kullanabiliyoruz degil mi? sadece ek aparat almamiz gerekiyor?

    YanıtlaSil
  2. ilk cümlelerini üzerime alınarak yazmak isterim ki, rehber niteliğinde oldukça kapsamlı bir post olmuş. teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
  3. Parfoj, konsoldan ayrıca olan "fit plus" kısmı, sadece step tahtası ve yoga-kas hareketlerini içeren cd'den ibaret. Diğer oyunları elbette oynatır ama step tahtası ile işim olmaz dersen (kalori harcatan pek çok oyun var ve eğlencesine olan oyunlar da) konsolun kendisi de yeter diğer oyunları kullanmak için.

    Kurbağa Prensesler, :) Rica ederim, sevindim yardımcı olduğuma.

    YanıtlaSil
  4. Spor salonuna gıdecek vakıt bulamıyorum ve nerden bakarsan yolla bırlıkte gunde 2 saatımı vermek cok gelıyor. Bu yazı ıyı oldu. Ne zamandır da almayı dusunuyordum zaten. Sanırım 2ıncı secenegı alacagım ben de :)

    YanıtlaSil
  5. wii fit'le çok sıkılaşan çok incelen arkadaşlarım oldu.. ben hala yemek yemeyip himym karşısında bacak kaldırıp indirenlerdenim :) ama katılıyorum tamamen: oturma imkanın varsa ayakta durma, yatabileceksen oturma! :D


    decodeniquo.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Nasıl güzel bir yazı olmuş çok faydalı oldu çok sağol, ben bu kadar ayrıntılı oldugunu bilmiyodum açıkçası, hep xbox daha iyi diye duymuştum algılama vs de, ama yeni eklentiler var anladığım kadarıyla nintendo da, yaz gelmeden araştırmam lazm:)

    YanıtlaSil
  7. Gamze, evet ben de spor salonunu yolunu dert ettiğim için evde yardımcı bir şey istiyordum, çok iyi oldu bu :)

    Decodeniquo, sıkılaştığımın ben değil çevremden de çok duyar oldum, çünkü gerçekten işe yarıyor. Himym ise benim favori dizilerimden :D Çok şekersin.

    Süm, ben 3ü araasında aylardır yaptığım incelemeler neticesinde Nintendo'da karar kıldım. Wii'deki motion plus algılamasını arttırdı. Yine de aklın diğerinde kalmasın, çevrende var ise dene/kıyasla derim :)

    YanıtlaSil
  8. bende iki ay önce aldım çok faydalı bir ürün spor yaparken eğlenebiliyorsunuz yaktığınız kaloriyi göstermeside çok güzel güle güle kullan canım

    YanıtlaSil
  9. bende iki ay önce aldım çok faydalı bir ürün hem eğleniyor hemde spor yapıyorsunuz. yaktığınız kaloriyide gösteriyor kilo kaybı yaşamadım ama gözle görülür bir sıkılaşma yaşadım güle güle kullan canım

    YanıtlaSil
  10. Verda, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Çekilişime bekliyorum arkadaşım,sevgiler..

    http://aishasbazaar.blogspot.com/2012/04/aishas-bazaar-hediye-cekilisine.html

    YanıtlaSil
  12. İki yaz önce binbir hevesle almıştık ama zamanla tozlanmaya yüz tuttu garibim. Sanırım devamlı denge sorunu yaşadığım için sıkıldım. Bir de dediğin gibi Türkçe dil seçeneği olsa tatından yenmez.

    YanıtlaSil
  13. merhaba blogunu yeni keşfettim
    üyenim
    ben de beklerim bloguma =)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Makyaj Cadısı, denge sorunu yaşıyorsan, dans edebileceğin oyunları öneririm. Fena eğlenceli. Ama 2 yaz sonrası wii ile aramız nice olur bilemem :)

    Duygu Senyurek, teşekkür ederim, gelirim tabii :)

    YanıtlaSil
  15. çok eğlenceli bi blogmuş bu çok begendim:D
    bana da beklerim
    http://coralsfashion.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  16. Mercan, teşekkür ederim :) Elbette gelirim.

    YanıtlaSil
  17. dans oyunu incelemeni merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı yazdıktan sonra tamamen aklımdan çıkmış, bu hafta yazıp yayınlayayım. Hatırlatma için teşekkürler :)

      Sil